Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Lipiec 2020, 04:50:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: GKW w roku 2020  (Przeczytany 1307 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« : 15 Czerwiec 2020, 13:35:04 »
+7

Garść informacji z GKW:
* Na początek to, co pewnie wszystkich interesuje najbardziej: rozpoczęcie sezonu. Ruszamy 27 czerwca. Pociągi będą kursowały w soboty, niedziele i święta do końca sierpnia. Z racji koronaświrusa sezon rozpocznie się później, niż w zeszłym roku, a z racji zaplanowanej budowy rurociągu pod torem zakończy nieco wcześniej. Nowością będą trzy, a nie dwie pary pociągów. Wymusi to zmianę organizacji ruchu - w celu uniknięcia spychania składów na odcinku Bytom Karb Wąskotorowy - Bytom Karb na obu tych posterunkach będzie następowała wymiana lokomotywy
* Trwają wirusowo opóźnione przeglądy taboru - wagonów pasażerskich i lokomotyw trakcyjnych
* Powoli, acz nieubłaganie zbliża się do końca naprawa główna lokomotywy Lxd2-352, czyli najstarszej L45H w Polsce. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku będziemy mogli zobaczyć ją na szlaku
* Inwentarz GKW zwiększył się o Rysia, Lyd2, Tw53 oraz przedwojenną czteroosiową cysternę stacjonujące wcześniej w Rudach, a MBxd2 zakupiony kilka lat temu z muzeum w Gryficach dostał wózki na 785 mm
* Cały czas trwają prace w nastawni dysponujące i przy urządzeniach srk. Nastawnica z przeszkloną skrzynią zależności oraz przekaźnikownia cieszą oko, a aparat blokowy robi wrażenie. Całokształt dopełniają lampy szczelinowe, zawieszony pod sufitem schemat stacji oraz stanowsko pracy dyżurnego ruchu wyposażone w klimatyczne urządzenia typu ręczna centrala telefoniczna, czy lampowy wzmacniacz. W zeszłym roku przeprowadzono remont głowicy rozjazdowej w okręgu nastawni dysponującej, trwa odbudowa zewnętrznych urządzeń srk - kładzione są kable, odtwarzane trasy pędniowe, regenerowane i ponownie zabudowywane napędy kolejnych rozjazdów
* Last but not least - na szlaku trwają przedsezonowe opryski oraz punktowa wymiana podkładów
* Ciąg dalszy nastąpi

Tak w telegraficznym skrócie to chyba byłoby wszystko na tę chwilę
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 300 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #1 : 15 Czerwiec 2020, 20:31:57 »
0

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Lxd2-352 w Rudach w 1980:
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec 2020, 14:59:09 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Wąski tor pod parą !
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 354 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 15 Czerwiec 2020, 20:37:30 »
0

Czy moglibyście zrobić małą aktualizację strony o rozkład 2020? Lepsza nawet sama informacja, że start sezonu 27.06 niż rozkład z dni pary.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 16 Czerwiec 2020, 15:05:58 »
+1

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Co do kolorystyki Lxd2-352, to badamy teraz opracowania oraz dokumentację zdjęciową na ten temat. Zasadniczo nie przewiduje się żadnych innowacji i udziwnień. Będzie to coś w guście ciemnej czerwieni z żółtym pasem ze srebrną lamówką, szary dach, czarne wózki.

Co do stanu zaawansowania remontu Rysia, to trudno go określić jako "na ukończeniu". Zbyt wcześnie jeszcze by deklarować jakieś konkretne terminy.

Kolejne zwiedzanie stacji z przewodnikiem jest planowane na pierwszą niedzielę lipca.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 16 Czerwiec 2020, 15:07:52 »
0

Czy moglibyście zrobić małą aktualizację strony o rozkład 2020? Lepsza nawet sama informacja, że start sezonu 27.06 niż rozkład z dni pary.

Ach, strona internetowa to jest odwieczny problem... Faktycznie to celna uwaga, żeby zdejmować stare rozkłady jazdy, bo mogą dezinformować. Mam nadzieję, że aktualny rozkład jazdy to sprawa bardziej godzin, niż dni.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 300 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #5 : 16 Czerwiec 2020, 19:57:44 »
0

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Co do kolorystyki Lxd2-352, to badamy teraz opracowania oraz dokumentację zdjęciową na ten temat. Zasadniczo nie przewiduje się żadnych innowacji i udziwnień. Będzie to coś w guście ciemnej czerwieni z żółtym pasem ze srebrną lamówką, szary dach, czarne wózki.
Kolejne zwiedzanie stacji z przewodnikiem jest planowane na pierwszą niedzielę lipca. Co do stanu zaawansowania remontu Rysia, to trudno go określić jako "na ukończeniu". Zbyt wcześnie jeszcze by deklarować jakieś konkretne terminy.



Dziękuję za informację.
Ciesze się, że Lxd2 odzyska swoje dawne barwy , wyparte przez jaskrawo czerwone loki. Na załączonym przeze mnie zdjęciu nie ma również obwódek na zderzakach.


« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec 2020, 20:53:57 wysłane przez Tw53 Rudy » Zapisane

Wąski tor pod parą !
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Czerwiec 2020, 22:31:55 »
0

Jaskrawoczerwone barwy Lxd2-374, czy 352 przed remontem to radosna twórczość zakładów naprawczych, które przeprowadzały naprawy tych maszyn.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 300 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #7 : 16 Czerwiec 2020, 23:07:12 »
0

Jaskrawoczerwone barwy Lxd2-374, czy 352 przed remontem to radosna twórczość zakładów naprawczych, które przeprowadzały naprawy tych maszyn.

Gdyby za PRLu brakowało czerwonej farby i ZNTK dysponowałyby tylko zieloną oliwkową farbą to za pewne Lxd2 otrzymałyby malowanie podobne do SM31... lub całe oliwkowe na wzór Wls150 ...Szybka wizualizacja w załączniku .

Nie bijcie za mocny off-top 


*  (149.99 KB, 1416x450 - wyświetlony 75 razy.)

* lxd2 malowanie ala Wls150.png (29.42 KB, 1406x450 - wyświetlony 72 razy.)
Zapisane

Wąski tor pod parą !
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 17 Czerwiec 2020, 07:36:49 »
+1

Gdyby za PRLu brakowało czerwonej farby i ZNTK dysponowałyby tylko zieloną oliwkową farbą to...
Po pierwsze, nie "gdyby", bo zdarzało się że brakowało i wtedy lokomotywy Lxd2 malowano na zielono, bądź niebiesko z szerokim białym pasem - polecam artykuł o malowaniu tych lokomotyw Kolegi MichałaZ ze ŚK.

Po drugie, to nie ZNTK, ale rumuńskie zakłady naprawcze takie zabiegi stosowały. W Polsce dobra tradycja warsztatowa nakazywała pozostawić podczas naprawy rewizyjnej w Nowym Sączu kabinę brudną, tłustą i porysowaną. Dopiero w drugiej połowie lat 90 zaczęto tam loki malować po wprowadzeniu standardu napraw tzw. średnich ftalowych. Czyli naprawa wykonana była średnio i poprzez pomalowanie wszystkiego (łącznie z pasami klinowymi) farbą ftalową.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1387 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #9 : 17 Czerwiec 2020, 13:24:33 »
0

STOP!
Malowanie zielone - naprawy w MD Siedlce (oidp 2 sztuki) + fantazja piotrkowskich kolejarzy (1 sztuka)
Malowanie niebieskie z szarą ostoją, białym pasem z czerwoną lamówką oraz czołownicą w żółto-czarne pasy - naprawy rewizyjne w Rumunii.
Reszta - fantazja kolejarzy

@Tw53 Rudy: Z malowaniem "308" prawie trafiłeś. Popatrz w internecie jaka ona była
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 300 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #10 : 17 Czerwiec 2020, 14:18:59 »
0

STOP!
Malowanie zielone - naprawy w MD Siedlce (oidp 2 sztuki) + fantazja piotrkowskich kolejarzy (1 sztuka)
Malowanie niebieskie z szarą ostoją, białym pasem z czerwoną lamówką oraz czołownicą w żółto-czarne pasy - naprawy rewizyjne w Rumunii.
Reszta - fantazja kolejarzy

@Tw53 Rudy: Z malowaniem "308" prawie trafiłeś. Popatrz w internecie jaka ona była

Faktycznie podobna . Chodziło mi o zobrazowanie co by było gdyby , a prawie trafiłem w oryginał
Zapisane

Wąski tor pod parą !
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 22 Czerwiec 2020, 15:37:42 »
+6

Ogłoszenie parafialne w sprawie rozkładu jazdy GKW w sezonie letnim 2020:

* zwiększenie liczby pociągów z 2 do 3 par pociągów dziennie
* bezpłatne przejazdy dla dzieci i młodzieży szkolnej do ukończenia 16 roku życia
* bezpłatne zwiedzanie stacji Bytom Karb Wąskotorowy w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca (z przewodnikiem, rzecz jasna)

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 26 Czerwiec 2020, 21:28:31 »
+7

Odświeżony wagon bagażowy Fxh-501, rok budowy 1899, gotowy do sezonu 2020:

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!