Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Wrzesień 2019, 03:03:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jest cudownie !!! - Gmina "pozyskuje" środki  (Przeczytany 55935 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3880 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #120 : 30 Marzec 2013, 22:36:43 »
+3

Dokładnie o tym co napisał Kolega Px myślę - nie poszły by na sprzedaż pojazdy, gdyby nie "oddolna" inicjatywa. A dalej urzędol pchnął machinę biurokracji i poooooszło... za jakieś marne grosze i wszyscy zadowoleni, w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku, siedli do stołu.

Przykład gospodarnej sprzedaży taboru można zaobserwować w przypadku Lyd2 z Cementowni Odra. Akcja - aukcja. Rozreklamowana również na tym zacnym forum. Operatorzy wąskotorowi powiadomieni osobiście. I jak wyszło? Złomiarz dawał 15.000 bo dla niego był tyle warty odzyskany metal, a Koszalin przez który lokomotywa została potraktowana jako maszyna, dał dwa razy tyle.
Być może przez nieostrożność, ale dał. Ja wiem: Nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych ale pieniądz jest pieniądz.
Zapisane

Bo ja tam jestem gwiazda
I ze mną jest jazda -
Wszak jam jest Jan Niezbendny.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #121 : 31 Marzec 2013, 00:06:27 »
+2

...dał dwa razy tyle.
Być może przez nieostrożność, ale dał. ...

Tą nieostrożnością było chyba to, że licytant nie występował pod nazwą związaną z koleją Koszalińską. Stąd został "podbity" przez przyjaźnie nastawione Piaseczno (mam rację?).
Tak czy inaczej widać, że nie wiele trzeba było, aby ta sama maszyna zyskała znacznie na wartości - a nie oszukujmy się. Lyd2 z Cementowni miał mniejszą wartość niż maszyny ze Śmigla, gdzie wartość:
- silnika - ok. 20 tysięcy
- chłodnice + wymienniki - ok. 10 tysięcy
- reszta nawet po cenie złomu - 25 tysięcy
===
RAZEM - ok. 55 tysięcy za sztukę.

Nie wspomnę już o tym, że dorobienie jednej sprężyny zawieszenia to kwota rzędu najmarniej 2 tysi... a tego w Lxd2 jest sztuk 8 dużych + 8 sztuk małych - razem samo sprężynowanie warte było 32 tysiące... ale co tam.. przecież kogo interesuje to co mądze i ironicznie napisał p. Kucyk:

Bardzo mądrze. Przecież wiadomo że wózki, ramy czy przekładnie są dostępne, na wypadek awarii, w każdym GieeSie.

lekko licząc, czyli rzeczoznawca słabo wycenił, urzędnicy nie mieli interesu* by dbać o rozgłoszenie chęci zbycia i tym samym podwyższenie wartości... efekt, ktoś kupił to po cenie przeciętnie niskiej, widząc na bliskim horyzoncie zysk z opchnięcia tego dalej. Chwała, że lokomotywy zostały zakupione po cenie maszyn, a nie wkładu wielkopiecowego. Chwała, że odzyskały młodość i gdzieś będą chulać.
Hańba zaś, że nie dopilnowano interesu kolejki i nie zadbano o wyższą cenę startową i nie zatrzoszczono się o pozyskanie większej liczby oferentów.

* - a może mieli interes w tym, aby wyglądało na to, że te nic nie warte lokomotywy kupił "kupiec dobroczyńcza" za taaaakie pieniądze... ale to by sugerowało jakieś nieczyste zagrywki, a przecież wiemy wszyscy jak czysto i praworządnie odbywają się przetargi  Mrugnięcie
Zapisane
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #122 : 06 Maj 2013, 15:56:24 »
+3

Zapytam tutaj żeby nie robić nowego tematu. Czemu taki zastój? Na stronie kolejki cały czas wisi jakiś nieaktualny badziew o świętach wielkanocnych, nie było nawet żadnego majówkowego przejazdu. Na maile też nie odpisują. Czy planowana jest kontynuacja imprez z cyklu wiosna/lato/jesień/zima na ŚKW?
Zapisane
skp1900
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #123 : 06 Maj 2013, 21:18:28 »
+1

Pierwsze ogólnodostępne przejazdy mają odbyć się pod koniec maja na Dzień Śmigla. Co do imprez wiosna/lato/jesień/zima na ŚKW to przesłałem operatorowi wstępną propozycję wiosennej imprezy, ale nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Jak będzie wiadomo coś więcej to dam znać.
Zapisane
skp1900
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #124 : 06 Maj 2013, 21:48:01 »
+1

Jeszcze jedno zdjęcie z końca kwietnia, wykonane podczas zamówionego kursu do Starego Bojanowa Wąsk.


* ŚKW kwiecień 2013.JPG (266.62 KB, 1280x960 - wyświetlony 530 razy.)
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #125 : 11 Lipiec 2013, 20:02:22 »
+2

Witam sznowne grono ponownie.

Z racji tego iż obie lokomotywy są już u klienta spieszę donieść iż ich depo jest w okolicach Bangkoku. Pracują dzielnie, głównie w trakcji ukrotnionej. Bez awarii póki co, odpukać w niemalowane.

Z pozdrowieniami

R.
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #126 : 11 Lipiec 2013, 21:37:40 »
-4

Witam sznowne grono ponownie.

Z racji tego iż obie lokomotywy są już u klienta spieszę donieść iż ich depo jest w okolicach Bangkoku. Pracują dzielnie, głównie w trakcji ukrotnionej. Bez awarii póki co, odpukać w niemalowane.

Z pozdrowieniami

R.

Szkoda, że tyle cennych perełek historyczno - kulturowych wywożonych jest poza Polskę...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3880 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #127 : 11 Lipiec 2013, 21:46:06 »
+5

Pragnę zauważyć że owe perełki są wywożone w jekiejś-tam całości by dalej się turlać po szynach.
Zapisane

Bo ja tam jestem gwiazda
I ze mną jest jazda -
Wszak jam jest Jan Niezbendny.
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #128 : 11 Lipiec 2013, 21:56:38 »
+2

Szkoda, że tyle cennych perełek historyczno - kulturowych wywożonych jest poza Polskę...
W innym razie zostałyby u nas pocięte na złom. Lxd2 nie są jeszcze deficytowym towarem u nas, więc skrupułów by nie było (zwłaszcza w Śmiglu), zatem lepiej, że pojechały służyć gdzie indziej, niźli miałyby skończyć tak jak śmigielskie transportery...
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #129 : 11 Lipiec 2013, 21:59:40 »
0

Witam sznowne grono ponownie.

Z racji tego iż obie lokomotywy są już u klienta spieszę donieść iż ich depo jest w okolicach Bangkoku. Pracują dzielnie, głównie w trakcji ukrotnionej. Bez awarii póki co, odpukać w niemalowane.

Z pozdrowieniami

R.

Szkoda, że tyle cennych perełek historyczno - kulturowych wywożonych jest poza Polskę...
Jak by nie wyjechały za granice to by wyjechały kawałkach do huty. Co wolisz??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #130 : 12 Lipiec 2013, 07:56:33 »
+10

A może warto całą kolejkę w Śmiglu spakować w kontenery i wywieź do Bankoku... Niech służy ludziom. Teraz tylko w gardle  ściska jak się patrzy na jej obecny charakter, zarządcę i perspektywy... Smutny
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #131 : 12 Lipiec 2013, 09:57:48 »
+1

Pragnę zauważyć że owe perełki są wywożone w jekiejś-tam całości by dalej się turlać po szynach.

Poza tym czy lokomotywy często młodsze ode mnie czy Kuca to perełki ;-)?? Maszyn szkoda, ale nie stosujmy eufemizmów tam, gdzie nie są konieczne...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #132 : 12 Lipiec 2013, 21:27:34 »
+6

nie rzucim loka skąd nasz (sm)ród
dopóki w kotłach paaara!
by na polskim złomie szczeznąć mógł
axlowi od niej waaara!

twierdzą nam będzie każdy szrot
smakiem obejdzie się bangkok

(i tak dalej, i tak dalej)
Zapisane

kanalarz
Gość
« Odpowiedz #133 : 15 Lipiec 2013, 00:00:24 »
0

Pozyskiwania środków ciąg dalszy:

http://bip.wokiss.pl/gnieznop/zasoby/files/starostwo/ogloszenia/ogloszenie/zestawienie.pdf

Aż 11 652 PLN wart był wrak MBxd2-229... choć wartość:
- kompletu samych sprężyn zawieszenia zachowanego wózka to min. 15 tysięcy
- zestawy kołowe o ile nie podcięte zbytnio warte są coś ok. 5 tysięcy
....

...no cóż, ale trzeba takie przetargi ogłaszać tak, aby więcej osób się o nich dowiedziało i zadzwonić tu i tam, aby wysyłając coś do huty pozyskać więcej środków.
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!