Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #80 : 21 Luty 2012, 14:52:48 » |
0
|
Racja w obecnej sytuacji to oni nawet złamanej złotówki z budżetu nie zapłacą. Prędzej coś potną na złom …
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #81 : 22 Luty 2012, 08:38:20 » |
0
|
A jak już, to odcinek do Wielichowa jest bardziej atrakcyjny niż ten bojanowski, który ja przynajmniej zawsze traktowałem jako dojazdowy do właściwej części wycieczki Poza wiaduktem pod obwodnicą, zarośniętą bocznicą i budynkiem przystanku w Nietążkowie tam nic więcej nie ma... A jak pamiętam, to zawsze największe wrażenie na ludziach na pokładzie robił słynny "zielony tunel" między Nową Wsią a Żegrowem i jazda z wyprzedzaniem przez samochody w skrajni drogi z Wilkowa do Wielichowa..
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2012, 08:42:25 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #82 : 22 Luty 2012, 09:36:22 » |
+1
|
Rynek Kolejowy w styczniu tego roku pisał o kolejce: (...)Trwają prace na odcinku Śmigiel - Bielawy. Odciek ten uruchomiony będzie na wiosnę 2012 – usłyszeliśmy w ZGKiM(...)
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #83 : 08 Styczeń 2013, 16:34:44 » |
+1
|
Z racji faktu, iż zamieszanie ze śmigielskimi maszynami zacząłem ja spieszę doniść, że pierwsza z nich już po NG jedzie do klienta.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bartek074
Nowicjusz
Długość toru:: 31 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #84 : 08 Styczeń 2013, 16:55:18 » |
0
|
To samo co w poprzedniej jest do niej władowane (poza dodatkowymi wężami)?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #85 : 09 Styczeń 2013, 10:29:35 » |
+5
|
Z racji faktu, iż zamieszanie ze śmigielskimi maszynami zacząłem ja spieszę doniść, że pierwsza z nich już po NG jedzie do klienta.
Bardzo słuszne odejście od tak zaciekle krytykowanej polityki "wiem, ale nie powiem" ;-) Pozostaje jeszcze prosić o uzupełnienie - gdzie byłą naprawiana i do kogo trafi ta lokomotywa?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #86 : 09 Styczeń 2013, 20:37:35 » |
+2
|
Lokomotywa była naprawiana w Rumunii przez niemiecką firmę ze skromnym udziałem mojej firmy. To gdzie jedzie niestety póki obie nie trafią na miejsce musi pozostać tajemnicą (wymóg niemieckiego wykonawcy), jednak jak tylko zostaną odebranę poinformuję wszystkich. Zakres naprawy to przede wszystkim wymiana sterowania na elektroniczne, zmiana rozstawu z 750 na 1000mm, zmiana sprzęgów na samoczynne i oczywiście ergonomii kabiny. Pozostał silnik Wola Henschel V12 po naprawdę solidnej naprawie głównej wykonanej w Polsce przrzez zaprzyjaźnioną z nami firmę, po dotarciu pod obciążeniem (ok 60h pracy na hamowni) został wysłany do Rumunii. Przekładnie osiowe, nawrotną jak i przekładnię hydrauliczną naprawiała rumuńska firma znana z Faura Niebawem wrzucę kilka zdjęć przedziałów maszynowych i kabiny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #87 : 10 Styczeń 2013, 22:39:48 » |
0
|
Szkoda że nikogo w Polsce nie stać na tak dobrą robotę. Kolej na 1000mm...a parowozu nie chcą?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #88 : 06 Marzec 2013, 12:41:25 » |
+4
|
Wiadomo coś już więcej na temat tych modernizowanych Lxd2, czy dalej owija ten temat ciemna szata tajemnicy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
06 Marzec 2013, 13:49:34 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #89 : 06 Marzec 2013, 13:49:34 » |
-12
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #90 : 06 Marzec 2013, 16:17:00 » |
+9
|
To gdzie jedzie niestety póki obie nie trafią na miejsce musi pozostać tajemnicą (wymóg niemieckiego wykonawcy), jednak jak tylko zostaną odebranę poinformuję wszystkich.
W powiązaniu z Twoją powyższą wypowiedzią, stwierdzam że przeginasz.
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Marzec 2013, 16:21:03 wysłane przez Leśny Dziadek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #91 : 07 Marzec 2013, 15:34:40 » |
+1
|
Dobrze że znalazł się ktoś kto dał nowe życie tym maszynom i nie trafiły jak wiele innych na złom. Ciekawi mnie jedynie fakt pozostawienia w nich oryginalnych silników Wola 71H12A,według mnie ktoś postąpił bardzo mądrze i rozsądnie nie wymieniając czegoś co jest dobre i sprawdzone,na nowoczesny wyżyłowany i naszpikowany czujnikami i elektroniką,wyrób silniko-podobny,jakie oferują obecni czołowi producenci silników spalinowych w UE i na świecie. Szkoda że w naszym kraju jak na razie nie stać żadnego operatora,na przeprowadzenie NG lokomotywy Lxd2,w podobnym zakresie.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #92 : 07 Marzec 2013, 16:54:16 » |
0
|
To gdzie jedzie niestety póki obie nie trafią na miejsce musi pozostać tajemnicą (wymóg niemieckiego wykonawcy), jednak jak tylko zostaną odebranę poinformuję wszystkich.
W powiązaniu z Twoją powyższą wypowiedzią, stwierdzam że przeginasz. Czy wy nie pojmujecie moi panstwo, że dopóki obie nie dotrą na miejsce nie mam prawa NIKOGO informować gdzie jadą??? Zmieniają kontynent. Tyle póki co mogę powiedzieć. I możecie strzelać minusami, piorunami a ja waszej mikolskiej ciekawości póki co nie zaspokoję. Zaczynam żałować, że wogóle się odezwałem, żeby pokazać wam jak wyglądają bo widać dasz palec chcą rękę. Kuba, akurat to żeby zostały silniki Wola podyktowane było dwiema rzeczami. Po piewsze remont kapitalny silnika Wola to ok 50 tys PLN a remotoryzacja na np Caterpilara to min 200 Euro. Po drugie tak jak piszesz, sprawdzona konstrukcja, przetestowana w boju. Remotoryzacja wiąże się z wymianą całego sterowania, wymianą wielu elementów łączących silnik zarówno z ostoją jak i skrzynią przekładniową, napędami sprężarki i wielu wielu innych rzeczy. Wynalazek Fenicjan a właściwie jego ograniczona ilość sprawiły że jest jak jest.
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Marzec 2013, 18:00:24 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #93 : 07 Marzec 2013, 17:01:38 » |
0
|
Prawdę powiedziawszy najbardziej zainteresowały mnie te zapowiadane zdjęcia wnętrza. Nieczęsto zdarza się okazja obejrzenia takiego zmodernizowanego rumuna, zwłaszcza, że niedługo stąd wyjadą.
Miejsce przeznaczenia nie jest takie ważne, zwłaszcza jeśli chodzi o tajemnicę handlową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #94 : 07 Marzec 2013, 17:55:03 » |
0
|
Chodzi Ci o zdjęcia kabiny maszynisty czy przedziałów silnikowych?
Jeśli ktoś chce kilka zdjęć całej lokomotywy po modernizacji, kilka z prac to mogę wysłać na maila. Wolałbym nie wrzucać ich do sieci.
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Marzec 2013, 18:26:37 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #95 : 07 Marzec 2013, 18:26:04 » |
+1
|
Najlepiej jednego i drugiego! W końcu to jedyna taka okazja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #96 : 07 Marzec 2013, 19:06:32 » |
-1
|
a remotoryzacja na np Caterpilara to min 200 Euro. No to tanio .... jak zgniłe śledzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #97 : 07 Marzec 2013, 19:56:31 » |
+8
|
Czy wy nie pojmujecie moi panstwo, że dopóki obie nie dotrą na miejsce nie mam prawa NIKOGO informować gdzie jadą???
A czy Ty nie możesz zrozumieć, że mnie nie wkurzyło nie ujawnienie (to to akurat bym se z Tobą popił i wyciągnął), tylko ton "a wy gupi mikole" Można się z "emkania" naśmiewać (i ja mam ku temu ciągotki), ale zachowujmy na forum jaki-taki poziom wzajemnego szacunku. Tylko tyle i aż tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
07 Marzec 2013, 20:14:55 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #98 : 07 Marzec 2013, 20:14:55 » |
-8
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #99 : 08 Marzec 2013, 00:56:30 » |
+4
|
Peiksem po piotrkowskiej na szrot ? Mea culpa ale nie mogłem
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
|