Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 16:19:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Ogrodowa by WICIU  (Przeczytany 18740 razy)
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 13 Stycznia 2013, 16:32:37 »
0

Domyślam się że wstawiając ten link do właśnie tego tematu chciałeś mnie zainteresować tą aukcją
nie, w końcu to nie jest prywatny blog, tylko forum a że poruszałeś dość dogłębnie temat modeli Fallera to pozwoliłem sobie dodać info ich dotyczące.
A Tobie gratuluję kolejnego kroku w modelarstwo
I nie zapominaj, że są jeszcze inni, których (przynajmniej na razie) wizja samodzielnej budowy przeraża...
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 13 Stycznia 2013, 17:00:46 »
0

W samodzielnej budowie nie ma nic przerażającego wystarczy tylko chcieć .
Nożyczki i klej do ręki ,kupić ten modelik .http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=1690.
Ja swój zakupiłem na kolejce Rogowskiej jako dodatek do biletu  czyli dwie przyjemności w jednym.
Albo ten http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=441,
Szyny od HO ,silniczek lub napęd od podobnych modeli co na aukcji i już.
Od czegoś trzeba zacząć , a na leniwych lekarstwa nie ma im nigdy nie będzie się chciało i zawsze znajdą pretekst do nic nierobienia.
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #22 : 13 Stycznia 2013, 18:19:14 »
0

I nie zapominaj, że są jeszcze inni, których (przynajmniej na razie) wizja samodzielnej budowy przeraża...

Nie zapomniałem

Teraz niech inni maja szanse.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #23 : 19 Lutego 2013, 23:22:45 »
+2

Prace nad taborem idą powoli do przodu. Dzisiaj złożyłem sprzęg do wagonu typu Grochów. Było to swego rodzaju wyzwanie, bo od tarczy zderzakowej do końca korpusu jest zaledwie 2cm. Sprzęg złożony jest z:
- blachy miedzianej 1,5mm
- gwoździa stalowego mosiądzowanego
- kilku odcinków druta miedzianego
- odcinka łańcucha o oczkach 4mm x 6mm
Wszystkie materiały można kupić w Leroy Merlin za około 10zł. Nie jestem do końca pewny łańcucha, wydaje mi się trochę za duży, jednak mniejszego nigdzie nie mogłem dostać, łańcuch jubilerski wydawał mi się za mały. Sprzęg jest wierną kopią oryginału (sprężysta tarcza zderzakowa i obrotowy orczyk), docelowo cały tabor będzie wyposażony w takie sprzęgi.

Edit: Oglądając sprzęg '' na żywo'' nie byłem do niego całkowicie przekonany. Teraz gdy oglądam te spektakularne makro widzę że sprzęg wyszedł naprawde pięknie  


* 103_6944.JPG (333.45 KB, 1245x934 - wyświetlony 862 razy.)

* 103_6945.JPG (335.28 KB, 1245x934 - wyświetlony 811 razy.)

* 103_6946.JPG (354.39 KB, 2304x1728 - wyświetlony 899 razy.)
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2013, 23:30:29 wysłane przez WIĆUŚ » Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #24 : 16 Kwietnia 2013, 22:40:44 »
0

Dwa pytania z czystej ciekawości - jedno zadałem na blogu, ale nie odpowiedziałeś..

- jak rozwiązałeś sprawę mocowania wózków do budy wagonów, i osi w wózkach..? ja w tej chwili męczę temat 6mm łożysk ślizgowych z replik airsoftowych na zmianę ze zwyczajnymi śrubami, ale jakoś opornie to idzie..
- na zdjęciach z bloga widzę wajchy wykonane.. i tutaj wspomniane wcześniej pytanie - z czego je zmajstrowałeś..? Nie dałem rady zidentyfikować materiału, z którego wykonane są szyny.

Pozdrawiam..! Sam się przygotowuję na majową aktualizację tematu, bo w końcu jest z czym.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 14 Czerwca 2013, 07:54:03 »
0

Ponieważ samodzielne robienie wspominanych rozjazdów bywa kłopotliwe i pracochłonne mogę polecić ich mały pakiet:
http://allegro.pl/7-rozjazdow-zwrotnic-semafor-faller-tor-32-mm-i3322205700.html

Sprzęg jest wierną kopią oryginału (sprężysta tarcza zderzakowa i obrotowy orczyk)

Z tą idealną kopią bym trochę polemizował - orczyk w prawdziwych sprzęgach nie jest osadzony na koszu sprzęgu, tylko na trzonie zderzakowym poprzez swego rodzaju kostkę:

http://kolejrogowska.pl/obrazki/2012/11/kostki-sprz%C4%99gu.jpg

w pozycji na tym zdjęciu trzon zderzaka przechodzi pionowo przez widoczny otwór a widoczny od przodu trzpień służy właśnie do osadzenia orczyka.
Dzięki takiej konstrukcji orczyk ma możliwość ruchu wzdłuż osi wagonu, opiera się o drugą stronę tej samej sprężyny co zderzak i podczas ruszania amortyzuje szarpnięcia.
Niemniej gratuluję, efekt wizualny b. pozytywny

Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!