Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Grudzień 2017, 11:44:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obwodnica Iłży - pozwolenie na budowę?  (Przeczytany 21329 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 01 Kwiecień 2016, 19:55:32 »
0

Ze względu na protesty ekologów projekt obwodnicy został zmodyfikowany. Tor na odcinku ok. 320m będzie biegł tunelem pod planowanym węzłem Iłża Południe, żeby ominąć siedliska rzadkich Scolytinae. Jako jedyny tunel wąskotorowy w Polsce będzie oświetlony światłem dziennym za pomocą światłowodów, nocą zastosowane będzie energooszczędne oświetlenie LED.
Ach ten pryma aprilis Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 28 Grudzień 2016, 16:52:51 »
0

Inwestycje GDDKiA nabierają tempa

Ponad 320 mln zł zostało skierowane na inwestycje drogowe. Są wśród nich zadania zarówno z zakresu przygotowania kolejnych ciągów dróg ekspresowych, postepowań przetargowych czy remontów dróg i poprawy miejsc niebezpiecznych.

GDDKiA obecnie realizuje prawie 1345 km nowych dróg krajowych, a w postępowaniach przetargowych jest 61 odcinków o łącznej długości 745,8 km. Tylko w 2016 roku oddano do ruchu 97,8 km nowych tras, a planowane do oddania są jeszcze ponad 20 km dróg.

W ostatnich dniach w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podpisane zostały programy inwestycji opiewające na kwotę ponad 323 mln zł:

Skierowania do drugiego etapu przetargu

1. Obwodnica Kępna – II etap (ok. 6,8 km)
Zadanie obejmuje budowę drugiego odcinka obwodnicy Kępna w ciągu S11, tzn. południowy odcinek od istniejącego węzła Kępno – Krążkowy do istniejącej DK 11. Zrealizowana inwestycja umożliwi wjazd i zjazd z nowo wybudowanej drogi ekspresowej S8 w kierunku Poznania i Bytomia, omijając po wschodniej stronie miejscowości Kępno oraz Baranów. Umożliwi również wjazd i zjazd na drogę S8 w kierunku Warszawy i Wrocławia. Poprawi także w znaczący sposób sytuację związaną z przebiegiem ruchu tranzytowego przez miasto Kępno.

2. Obwodnica Iłży (ok. 7,2 km)  
Obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów przebiegać będzie na zachód od istniejącej DK 9. Obwodnica będzie drogą klasy GP z  dwoma węzłami drogowymi: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża – Północ) oraz włączeniu w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 (węzeł Iłża – Południe).


Likwidacja miejsc niebezpiecznych

1. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 50 w m. Kobylniki. W ramach zadania powstanie chodnik na odcinku DK 50 o długości 532 metrów
Okres realizacji i finansowania zadania: 2016-2017.

2. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 12 w miejscowości Głuchów – budowa ronda. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 12 (dawniej nr 1) z drogą powiatową prowadzącą w kierunku miejscowości Grabica. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: rozbudowę istniejącego skrzyżowania drogi krajowej nr 12 z drogą, budowę chodników, wysp azylowych oraz przejść dla pieszych w rejonie skrzyżowania na odcinku o długości 1,18 km. Okres realizacji robót: 2019 r.

3. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 44 w Oświęcimiu. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje budowę chodnika o długości 760 m, budowę 3 zatok autobusowych wraz z ciągami pieszymi o długości 270 m. Okres finansowania i realizacji zadania: 2017 r.

4. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 7 w miejscowości Maszków. Planowany zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: budowę chodnika na długości 0,454 km wraz z umocnieniem rowu przydrożnego, remont zjazdów, budowę przepustów. Realizacja robót: 2017 r.

5. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 74 w miejscowości Paradyż. Inwestycja polega na budowie chodnika o długości 780 metrów po lewej stronie drogi krajowej nr 74, łączącego miejscowości Kłopotów i Paradyż. Okres finansowania i realizacji zadania: 2017 r.

Wzmocnienie dróg krajowych do nacisku 11,5 t

1. Przebudowa drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica Zabrza (12 km). W 2017 roku rozpocznie się przygotowanie zadania do realizacji.

2. Rozbudowa drogi krajowej nr 61 w Rydzewie (1,5 km). W ramach zadania przewidziano miedzy innymi wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni do przeniesienia obciążenia 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami podporządkowanymi, budowę zatok autobusowych, budowę chodników, przebudowę zjazdów, budowę oświetlenia oraz budowę kanału technologicznego. Okres realizacji zadania: 2018-2019 r.

3. Rozbudowa drogi krajowej nr 66 Bielsk Podlaski – Podbiele (6,7 km). W ramach zadania rozbudowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 66. Poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów. Okres realizacji zadania: 2018-2019.

4. Rozbudowa drogi krajowej nr 48 Moszczanka – Kock (9 km). Planowany zakres rzeczowy inwestycji obejmuje dostosowanie parametrów technicznych DK 48, zaliczonej do dróg kategorii GP (tj. dróg głównych ruchu przyspieszonego), do wymaganych parametrów dla tej kategorii, dzięki m.in. poszerzeniu istniejącej jezdni z 6 m do 7 m, z jednoczesnym wzmocnieniem konstrukcji istniejącej jezdni do 115 kN/oś. Lata realizacji robót: 2017-2019.

Budowa dróg ekspresowych – prace przygotowawcze

1. Przed budową drogi S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku Rzeszów Południe – Barwinek (ok. 85 km). 4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa dla inwestycji stała się ostateczna.

2. Budowa drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 11 znajduje się w drogowej kompleksowej sieci TEN-T i posiada jedną jezdnię o dużym zużyciu nawierzchni. Wymaga dostosowania do parametrów drogi ekspresowej wraz ze wzmocnieniem do 115 kN. Zakres prac obejmie kontynuowanie prac przygotowawczych dla budowy drogi ekspresowej S11 o długości 47,7 km.

Źródło: GDDKiA

http://ilza.com.pl/aktualnosci,79,aktualnosci,4,2342,inwestycjegddkianabierajtempa,0

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Grudniowe-Programy-Inwestycyjne-podpisane-przez-MIB,wid,18649148,wiadomosc.html

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ekspresowki-obwodnice-skrzyzowania-chodniki-nowe-inwestycje-drogowe/jgd1p4
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 30 Czerwiec 2017, 21:38:05 »
+1

Obwodnica Iłży oraz Morawicy i Woli Morawickiej krok do przodu

⚫ źródło: RynekInfratsruktury.pl ⚫ 30.06.2017

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit skierował do realizacji obwodnice Morawicy i Woli Morawickiej oraz Iłży.
Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej powstanie w ciągu drogi krajowej nr 73 i będzie miała ponad 8 km długości.

Obecnie trasa ta jest w złym stanie technicznym i jest obciążona bardzo dużym ruchem. Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy – ponad 19,5 tys. Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, średnia krajowa wynosi nieco ponad 11 tys. pojazdów na dobę.

– Celem inwestycji jest aktywizacja gospodarcza terenów położonych w sąsiedztwie drogi, poprawa powiązań komunikacyjnych Kielc z układem dróg regionalnych i ponadregionalnych, w tym przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce – Tarnów. Poprawie ulegną również warunki ekologiczne – informuje w komunikacie prasowym MIB.

Jak informowano podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu, zadanie ma być realizowane do roku 2023. Jego wartość szacowana jest na ok. 200 mln zł.
Według informacji przedstawionych podczas konferencji w ubiegłym tygodniu, w sierpniu tego roku ma być ogłoszony przetarg na budowę 4-kiloemtrowego odcinka od Kielc do Brzezin. To przygotowania są znacznie bardziej zaawansowane.

Fragment omijający Morawicę i Wolę Morawicką ma powstać trochę później – przetarg miałby być ogłoszony dopiero w roku 2019.

– Prace przy pierwszym odcinku od granicy Kielc do Brzezin będą mogły się rozpocząć już w drugiej połowie 2018 roku. Na ten odcinek są już pozwolenia. Zgodnie z przedstawionym harmonogramem dwujezdniowa droga wraz z drogami dojazdowymi zostanie zakończona w 2021 roku. Jeśli chodzi o samą obwodnicę, to musimy jeszcze uzyskać decyzję środowiskową. Przewidujemy, że jej budowa zakończy się w 2023 roku – poinformował, cytowany w komunikacie Urzędu Miasta w Morawicy Krzysztof Strzelczyk, dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Iłży

Obwodnica Iłży została skierowana do drugiego etapu przetargu w ciągu drogi krajowej nr 9. Ma mieć długość ponad 7 km.

Pierwszy etap przetargu na to zadanie ruszył jesienią 2015 roku. Do drugiego etapu przetargu zakwalifikowanych zostało 18 wykonawców.

Wybudowana obwodnica Iłży wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy, poprawi warunki ruchu oraz bezpieczeństwo drogowe.

Droga ma mieć zmienny przekrój – dwie jezdnie z dwoma pasami oraz 2+1. Przewidziano na niej dwa węzły: Iłża Północ oraz Iłża Południe. Droga wyceniana była na ok. 120 mln zł. Pierwotnie planowana była do realizacji na lata 2017-2020.


źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/obwodnica-ilzy-oraz-morawicy-i-woli-morawickiej-krok-do-przodu--59116.html
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 02 Lipiec 2017, 22:44:11 »
0

Bliżej do budowy dwóch obwodnic

30-06-2017

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał skierowanie do realizacji dla dwóch obwodnic: Morawicy i Woli Morawickiej (woj. świętokrzyskie) oraz Iłży (woj. mazowieckie).

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu DK 73 i będzie miała ponad  8 km. Jak podkreśliło MIB, przechodząca przez Morawicę i Wolę Morawicką DK73 obecnie znajduje się w złym stanie technicznym.

- Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od  Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy - ponad 19,5 tys. Jest to znacznie więcej niż krajowa średnia,  wynosząca nieco ponad 11 tys. pojazdów na dobę - uzasadnił resort.

Dodał, że celem inwestycji jest aktywizacja gospodarcza terenów położonych w sąsiedztwie drogi i poprawa powiązań komunikacyjnych Kielc z układem dróg regionalnych i ponadregionalnych.

Szczególnie ma to dotyczyć przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce - Tarnów. Poprawie ulegną również warunki ekologiczne.

Jak wyjaśniło MIB, skierowanie zadania do realizacji oznacza, że minister właściwy ds. transportu zobowiązuje GDDKiA do rozpoczęcia procedury przetargowej na odcinek, który został skierowany do realizacji.

- W praktyce oznacza to, że MIB, po uzgodnieniu z Ministrem Rozwoju i Finansów, zabezpieczyło środki finansowe na jego realizację - wskazano.

- GDDKiA niezwłocznie po otrzymaniu informacji o skierowaniu zadania do realizacji ma je przygotować do rozpoczęcia procedury przetargowej - dodano.

W przypadku obwodnicy Iłży postępowanie przetargowe zostało skierowane do drugiego etapu, czyli zaproszenia zakwalifikowanych wykonawców do złożenia ofert cenowych.

Trasa w ciągu DK9 będzie miała 7,2 km długości. Jej przekrój będzie zmienny: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu, tzw. 2+1 bądź też 1 jezdnia z 2 pasami ruchu. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zaplanowano budowę węzłów Iłża Północ oraz Iłża Południe. Wadium wynosi 1,5 mln zł. Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.).

GDDKiA wymaga realizacji w terminie od 34 do 37 miesięcy oraz udzielenia gwarancji na okres od 5 do 10 lat. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, który w listopadzie 2015 r. złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu. Wśród nich znajdują się:

1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku (dwie ostatnie grupa Trakcja PRKiI)
3. Budimex
4. Mota-Engil Central Europe
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras
6. Skanska
7. Energopol-Szczecin
8. Konsorcjum: IDS-Bud, Spec-Bruk
9. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart, Himmel i Papesch Opole
10. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Budromost Starachowice, Budar Logistic
11. Konsorcjum: Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud)
12. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Trakt
13. Konsorcjum: Porr, Porr Bau
14. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe
15. Polaqua
16. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych
17. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Zwoleniu
18. Colas Polska.




źródło: http://budownictwo.wnp.pl/blizej-do-budowy-dwoch-obwodnic,301439_1_0_0.html
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 07 Lipiec 2017, 21:47:11 »
+1

Startują prace dla obwodnic Morawicy i Iłży
2017-07-05

Dwie kolejne obwodnice: Morawicy i Woli Morawickiej oraz Iłży zostały skierowane do dalszych prac. Obwodnice powstaną w ciągu dróg krajowych nr 73 i 9.

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej na DK73

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 73 (woj. swiętokrzyskie)i będzie miała ponad 8 km.

Droga krajowa nr 73, przechodząca przez Morawicę i Wolę Morawicką, ma obecnie zły stan techniczny. Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy – ponad 19 500. Jest to znacznie więcej niż krajowa średnia, wynosząca nieco ponad 11 000 pojazdów na dobę.

Dzięki budowie obwodnicy poprawi się komunikacja pomiędzy Kielcami a układem dróg regionalnych i ponadregionalnych, w tym przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce – Tarnów.

Obwodnica Iłży w ciągu DK9

Do II etapu postępowania przetargowego została skierowana również obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 (woj. mazowieckie), o długości ponad 7 km.

Wybudowana obwodnica Iłży wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy, poprawi warunki ruchu oraz bezpieczeństwo drogowe.




źródło: http://conadrogach.pl/informacje/startuja-prace-dla-obwodnic-morawicy-i-ilzy.html
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 24 Lipiec 2017, 16:30:26 »
0

Trasa S12 w regionie radomskim znów w rządowych planach. Kiedy budowa?
24 lipca 2017

Droga od Piotrkowa przez Radom do Puław ma być budowana po 2020 roku. Wkrótce ma ruszyć również budowa obwodnicy Iłży oraz trasy S7 z Grójca do Warszawy.


Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, rząd przyjął właśnie aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku. To lista najpilniejszych inwestycji drogowych z uwzględnieniem nowego limitu funduszy na sieć dróg krajowych. Został on ostatnio zwiększony ze 107 do 135 miliardów złotych. Priorytetem są drogi ekspresowe i autostrady, głównie w Polsce Wschodniej.

W rządowym planie znów znalazła się jednak ważna dla naszego regionu droga ekspresowa S12, prowadząca z Piotrkowa Trybunalskiego przez Radom do Lublina, aczkolwiek bez określenia konkretnych granic czasowych inwestycji.

S12 spadała i wracała

Trasa S12 znalazła się już raz w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, ogłoszonym przed wyborami jeszcze przez premier Ewą Kopacz. Rząd PiS wycofał ją jednak z głównej listy. Ostatnio o inwestycję zabiegali również członkowie Stowarzyszenia S12, czyli samorządów z trzech województw, położonych wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 12. W marcu, podczas spotkania w Radomiu, przypomnieli, że starania od budowę ekspresowej „dwunastki” trwają od ponad 10 lat. Podkreślali też, że to inwestycja ważna nie tylko dla układu komunikacyjnego kraju, ale też mogąca dać impuls do ożywienia gospodarczego na terenach wzdłuż tej trasy.

W maju radni Rady Miejskiej oraz prezydent Radomia Radosław Witkowski, prezes stowarzyszenia, napisali apel do premier Beaty Szydło z prośbą o podjęcie działań, zmierzających do przywrócenia projektu trasy S12.

Są pieniądze na start

Rzecz rozbijała się o kilka milionów złotych, potrzebnych na rozpoczęcie wstępnych prac przygotowawczych. Teraz projekt znów znalazł się w rządowych planach. - To efekt naszych działań i duży sukces - przekonuje poseł PiS Wojciech Skurkiewicz. - Jest już zagwarantowane finansowanie, co pozwoli na rozpoczęcie pierwszego etapu prac na odcinkach od Sulejowa przez Radom do Puław. To zaś daje szansę na kontynuację rozpoczętej już inwestycji w kolejnych latach.

Przyspieszenie wokół S7

Według założeń nowego programu, właśnie na tej trasie mają skupić się drogowcy. Jeszcze w tym roku mają zakończyć się prace przy trasie S7 z Radomia do granicy z województwem świętokrzyskim. Za rok ma zaś zostać otwarta zachodnia obwodnicy Radomia.

Szybciej do stolicy oraz obwodnica Iłży

Plan zakłada również, że do 2021 roku ma być przebudowana droga S7 na odcinku od obwodnicy Grójca do Warszawy (29 kilometrów) oraz zbudowana obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej numer 9 (teraz trwają prace przygotowawcze).




źródło: http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/region/a/trasa-s12-w-regionie-radomskim-znow-w-rzadowych-planach-kiedy-budowa,12297757/
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!