andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #20 : 01 Kwiecień 2016, 19:55:32 » |
0
|
Ze względu na protesty ekologów projekt obwodnicy został zmodyfikowany. Tor na odcinku ok. 320m będzie biegł tunelem pod planowanym węzłem Iłża Południe, żeby ominąć siedliska rzadkich Scolytinae. Jako jedyny tunel wąskotorowy w Polsce będzie oświetlony światłem dziennym za pomocą światłowodów, nocą zastosowane będzie energooszczędne oświetlenie LED.
Ach ten pryma aprilis
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #21 : 28 Grudzień 2016, 16:52:51 » |
0
|
Inwestycje GDDKiA nabierają tempa Ponad 320 mln zł zostało skierowane na inwestycje drogowe. Są wśród nich zadania zarówno z zakresu przygotowania kolejnych ciągów dróg ekspresowych, postepowań przetargowych czy remontów dróg i poprawy miejsc niebezpiecznych. GDDKiA obecnie realizuje prawie 1345 km nowych dróg krajowych, a w postępowaniach przetargowych jest 61 odcinków o łącznej długości 745,8 km. Tylko w 2016 roku oddano do ruchu 97,8 km nowych tras, a planowane do oddania są jeszcze ponad 20 km dróg. W ostatnich dniach w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podpisane zostały programy inwestycji opiewające na kwotę ponad 323 mln zł: Skierowania do drugiego etapu przetargu 1. Obwodnica Kępna – II etap (ok. 6,8 km) Zadanie obejmuje budowę drugiego odcinka obwodnicy Kępna w ciągu S11, tzn. południowy odcinek od istniejącego węzła Kępno – Krążkowy do istniejącej DK 11. Zrealizowana inwestycja umożliwi wjazd i zjazd z nowo wybudowanej drogi ekspresowej S8 w kierunku Poznania i Bytomia, omijając po wschodniej stronie miejscowości Kępno oraz Baranów. Umożliwi również wjazd i zjazd na drogę S8 w kierunku Warszawy i Wrocławia. Poprawi także w znaczący sposób sytuację związaną z przebiegiem ruchu tranzytowego przez miasto Kępno. 2. Obwodnica Iłży (ok. 7,2 km) Obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów przebiegać będzie na zachód od istniejącej DK 9. Obwodnica będzie drogą klasy GP z dwoma węzłami drogowymi: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża – Północ) oraz włączeniu w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 (węzeł Iłża – Południe). Likwidacja miejsc niebezpiecznych 1. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 50 w m. Kobylniki. W ramach zadania powstanie chodnik na odcinku DK 50 o długości 532 metrów Okres realizacji i finansowania zadania: 2016-2017. 2. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 12 w miejscowości Głuchów – budowa ronda. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 12 (dawniej nr 1) z drogą powiatową prowadzącą w kierunku miejscowości Grabica. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: rozbudowę istniejącego skrzyżowania drogi krajowej nr 12 z drogą, budowę chodników, wysp azylowych oraz przejść dla pieszych w rejonie skrzyżowania na odcinku o długości 1,18 km. Okres realizacji robót: 2019 r. 3. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 44 w Oświęcimiu. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje budowę chodnika o długości 760 m, budowę 3 zatok autobusowych wraz z ciągami pieszymi o długości 270 m. Okres finansowania i realizacji zadania: 2017 r. 4. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 7 w miejscowości Maszków. Planowany zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: budowę chodnika na długości 0,454 km wraz z umocnieniem rowu przydrożnego, remont zjazdów, budowę przepustów. Realizacja robót: 2017 r. 5. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 74 w miejscowości Paradyż. Inwestycja polega na budowie chodnika o długości 780 metrów po lewej stronie drogi krajowej nr 74, łączącego miejscowości Kłopotów i Paradyż. Okres finansowania i realizacji zadania: 2017 r. Wzmocnienie dróg krajowych do nacisku 11,5 t 1. Przebudowa drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica Zabrza (12 km). W 2017 roku rozpocznie się przygotowanie zadania do realizacji. 2. Rozbudowa drogi krajowej nr 61 w Rydzewie (1,5 km). W ramach zadania przewidziano miedzy innymi wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni do przeniesienia obciążenia 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami podporządkowanymi, budowę zatok autobusowych, budowę chodników, przebudowę zjazdów, budowę oświetlenia oraz budowę kanału technologicznego. Okres realizacji zadania: 2018-2019 r. 3. Rozbudowa drogi krajowej nr 66 Bielsk Podlaski – Podbiele (6,7 km). W ramach zadania rozbudowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 66. Poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów. Okres realizacji zadania: 2018-2019. 4. Rozbudowa drogi krajowej nr 48 Moszczanka – Kock (9 km). Planowany zakres rzeczowy inwestycji obejmuje dostosowanie parametrów technicznych DK 48, zaliczonej do dróg kategorii GP (tj. dróg głównych ruchu przyspieszonego), do wymaganych parametrów dla tej kategorii, dzięki m.in. poszerzeniu istniejącej jezdni z 6 m do 7 m, z jednoczesnym wzmocnieniem konstrukcji istniejącej jezdni do 115 kN/oś. Lata realizacji robót: 2017-2019. Budowa dróg ekspresowych – prace przygotowawcze 1. Przed budową drogi S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku Rzeszów Południe – Barwinek (ok. 85 km). 4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa dla inwestycji stała się ostateczna. 2. Budowa drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 11 znajduje się w drogowej kompleksowej sieci TEN-T i posiada jedną jezdnię o dużym zużyciu nawierzchni. Wymaga dostosowania do parametrów drogi ekspresowej wraz ze wzmocnieniem do 115 kN. Zakres prac obejmie kontynuowanie prac przygotowawczych dla budowy drogi ekspresowej S11 o długości 47,7 km. Źródło: GDDKiA http://ilza.com.pl/aktualnosci,79,aktualnosci,4,2342,inwestycjegddkianabierajtempa,0http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Grudniowe-Programy-Inwestycyjne-podpisane-przez-MIB,wid,18649148,wiadomosc.htmlhttp://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ekspresowki-obwodnice-skrzyzowania-chodniki-nowe-inwestycje-drogowe/jgd1p4
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #22 : 30 Czerwiec 2017, 21:38:05 » |
+1
|
Obwodnica Iłży oraz Morawicy i Woli Morawickiej krok do przodu⚫ źródło: RynekInfratsruktury.pl ⚫ 30.06.2017 Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit skierował do realizacji obwodnice Morawicy i Woli Morawickiej oraz Iłży. Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej powstanie w ciągu drogi krajowej nr 73 i będzie miała ponad 8 km długości. Obecnie trasa ta jest w złym stanie technicznym i jest obciążona bardzo dużym ruchem. Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy – ponad 19,5 tys. Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, średnia krajowa wynosi nieco ponad 11 tys. pojazdów na dobę. – Celem inwestycji jest aktywizacja gospodarcza terenów położonych w sąsiedztwie drogi, poprawa powiązań komunikacyjnych Kielc z układem dróg regionalnych i ponadregionalnych, w tym przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce – Tarnów. Poprawie ulegną również warunki ekologiczne – informuje w komunikacie prasowym MIB. Jak informowano podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu, zadanie ma być realizowane do roku 2023. Jego wartość szacowana jest na ok. 200 mln zł. Według informacji przedstawionych podczas konferencji w ubiegłym tygodniu, w sierpniu tego roku ma być ogłoszony przetarg na budowę 4-kiloemtrowego odcinka od Kielc do Brzezin. To przygotowania są znacznie bardziej zaawansowane. Fragment omijający Morawicę i Wolę Morawicką ma powstać trochę później – przetarg miałby być ogłoszony dopiero w roku 2019. – Prace przy pierwszym odcinku od granicy Kielc do Brzezin będą mogły się rozpocząć już w drugiej połowie 2018 roku. Na ten odcinek są już pozwolenia. Zgodnie z przedstawionym harmonogramem dwujezdniowa droga wraz z drogami dojazdowymi zostanie zakończona w 2021 roku. Jeśli chodzi o samą obwodnicę, to musimy jeszcze uzyskać decyzję środowiskową. Przewidujemy, że jej budowa zakończy się w 2023 roku – poinformował, cytowany w komunikacie Urzędu Miasta w Morawicy Krzysztof Strzelczyk, dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA. Obwodnica Iłży
Obwodnica Iłży została skierowana do drugiego etapu przetargu w ciągu drogi krajowej nr 9. Ma mieć długość ponad 7 km.
Pierwszy etap przetargu na to zadanie ruszył jesienią 2015 roku. Do drugiego etapu przetargu zakwalifikowanych zostało 18 wykonawców.
Wybudowana obwodnica Iłży wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy, poprawi warunki ruchu oraz bezpieczeństwo drogowe.
Droga ma mieć zmienny przekrój – dwie jezdnie z dwoma pasami oraz 2+1. Przewidziano na niej dwa węzły: Iłża Północ oraz Iłża Południe. Droga wyceniana była na ok. 120 mln zł. Pierwotnie planowana była do realizacji na lata 2017-2020. źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/obwodnica-ilzy-oraz-morawicy-i-woli-morawickiej-krok-do-przodu--59116.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #23 : 02 Lipiec 2017, 22:44:11 » |
0
|
Bliżej do budowy dwóch obwodnic30-06-2017 Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał skierowanie do realizacji dla dwóch obwodnic: Morawicy i Woli Morawickiej (woj. świętokrzyskie) oraz Iłży (woj. mazowieckie). Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu DK 73 i będzie miała ponad 8 km. Jak podkreśliło MIB, przechodząca przez Morawicę i Wolę Morawicką DK73 obecnie znajduje się w złym stanie technicznym. - Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy - ponad 19,5 tys. Jest to znacznie więcej niż krajowa średnia, wynosząca nieco ponad 11 tys. pojazdów na dobę - uzasadnił resort. Dodał, że celem inwestycji jest aktywizacja gospodarcza terenów położonych w sąsiedztwie drogi i poprawa powiązań komunikacyjnych Kielc z układem dróg regionalnych i ponadregionalnych. Szczególnie ma to dotyczyć przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce - Tarnów. Poprawie ulegną również warunki ekologiczne. Jak wyjaśniło MIB, skierowanie zadania do realizacji oznacza, że minister właściwy ds. transportu zobowiązuje GDDKiA do rozpoczęcia procedury przetargowej na odcinek, który został skierowany do realizacji. - W praktyce oznacza to, że MIB, po uzgodnieniu z Ministrem Rozwoju i Finansów, zabezpieczyło środki finansowe na jego realizację - wskazano. - GDDKiA niezwłocznie po otrzymaniu informacji o skierowaniu zadania do realizacji ma je przygotować do rozpoczęcia procedury przetargowej - dodano. W przypadku obwodnicy Iłży postępowanie przetargowe zostało skierowane do drugiego etapu, czyli zaproszenia zakwalifikowanych wykonawców do złożenia ofert cenowych. Trasa w ciągu DK9 będzie miała 7,2 km długości. Jej przekrój będzie zmienny: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu, tzw. 2+1 bądź też 1 jezdnia z 2 pasami ruchu. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zaplanowano budowę węzłów Iłża Północ oraz Iłża Południe. Wadium wynosi 1,5 mln zł. Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.). GDDKiA wymaga realizacji w terminie od 34 do 37 miesięcy oraz udzielenia gwarancji na okres od 5 do 10 lat. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, który w listopadzie 2015 r. złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu. Wśród nich znajdują się: 1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor 2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku (dwie ostatnie grupa Trakcja PRKiI) 3. Budimex 4. Mota-Engil Central Europe 5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras 6. Skanska 7. Energopol-Szczecin 8. Konsorcjum: IDS-Bud, Spec-Bruk 9. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart, Himmel i Papesch Opole 10. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Budromost Starachowice, Budar Logistic 11. Konsorcjum: Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud) 12. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Trakt 13. Konsorcjum: Porr, Porr Bau 14. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe 15. Polaqua 16. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych 17. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Zwoleniu 18. Colas Polska. źródło: http://budownictwo.wnp.pl/blizej-do-budowy-dwoch-obwodnic,301439_1_0_0.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #24 : 07 Lipiec 2017, 21:47:11 » |
+1
|
Startują prace dla obwodnic Morawicy i Iłży 2017-07-05Dwie kolejne obwodnice: Morawicy i Woli Morawickiej oraz Iłży zostały skierowane do dalszych prac. Obwodnice powstaną w ciągu dróg krajowych nr 73 i 9. Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej na DK73 Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 73 (woj. swiętokrzyskie)i będzie miała ponad 8 km. Droga krajowa nr 73, przechodząca przez Morawicę i Wolę Morawicką, ma obecnie zły stan techniczny. Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy – ponad 19 500. Jest to znacznie więcej niż krajowa średnia, wynosząca nieco ponad 11 000 pojazdów na dobę. Dzięki budowie obwodnicy poprawi się komunikacja pomiędzy Kielcami a układem dróg regionalnych i ponadregionalnych, w tym przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce – Tarnów. Obwodnica Iłży w ciągu DK9 Do II etapu postępowania przetargowego została skierowana również obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 (woj. mazowieckie), o długości ponad 7 km. Wybudowana obwodnica Iłży wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy, poprawi warunki ruchu oraz bezpieczeństwo drogowe. źródło: http://conadrogach.pl/informacje/startuja-prace-dla-obwodnic-morawicy-i-ilzy.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #25 : 24 Lipiec 2017, 16:30:26 » |
0
|
Trasa S12 w regionie radomskim znów w rządowych planach. Kiedy budowa?24 lipca 2017 Droga od Piotrkowa przez Radom do Puław ma być budowana po 2020 roku. Wkrótce ma ruszyć również budowa obwodnicy Iłży oraz trasy S7 z Grójca do Warszawy. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, rząd przyjął właśnie aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku. To lista najpilniejszych inwestycji drogowych z uwzględnieniem nowego limitu funduszy na sieć dróg krajowych. Został on ostatnio zwiększony ze 107 do 135 miliardów złotych. Priorytetem są drogi ekspresowe i autostrady, głównie w Polsce Wschodniej. W rządowym planie znów znalazła się jednak ważna dla naszego regionu droga ekspresowa S12, prowadząca z Piotrkowa Trybunalskiego przez Radom do Lublina, aczkolwiek bez określenia konkretnych granic czasowych inwestycji. S12 spadała i wracała Trasa S12 znalazła się już raz w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, ogłoszonym przed wyborami jeszcze przez premier Ewą Kopacz. Rząd PiS wycofał ją jednak z głównej listy. Ostatnio o inwestycję zabiegali również członkowie Stowarzyszenia S12, czyli samorządów z trzech województw, położonych wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 12. W marcu, podczas spotkania w Radomiu, przypomnieli, że starania od budowę ekspresowej „dwunastki” trwają od ponad 10 lat. Podkreślali też, że to inwestycja ważna nie tylko dla układu komunikacyjnego kraju, ale też mogąca dać impuls do ożywienia gospodarczego na terenach wzdłuż tej trasy. W maju radni Rady Miejskiej oraz prezydent Radomia Radosław Witkowski, prezes stowarzyszenia, napisali apel do premier Beaty Szydło z prośbą o podjęcie działań, zmierzających do przywrócenia projektu trasy S12. Są pieniądze na start Rzecz rozbijała się o kilka milionów złotych, potrzebnych na rozpoczęcie wstępnych prac przygotowawczych. Teraz projekt znów znalazł się w rządowych planach. - To efekt naszych działań i duży sukces - przekonuje poseł PiS Wojciech Skurkiewicz. - Jest już zagwarantowane finansowanie, co pozwoli na rozpoczęcie pierwszego etapu prac na odcinkach od Sulejowa przez Radom do Puław. To zaś daje szansę na kontynuację rozpoczętej już inwestycji w kolejnych latach. Przyspieszenie wokół S7 Według założeń nowego programu, właśnie na tej trasie mają skupić się drogowcy. Jeszcze w tym roku mają zakończyć się prace przy trasie S7 z Radomia do granicy z województwem świętokrzyskim. Za rok ma zaś zostać otwarta zachodnia obwodnicy Radomia. Szybciej do stolicy oraz obwodnica Iłży Plan zakłada również, że do 2021 roku ma być przebudowana droga S7 na odcinku od obwodnicy Grójca do Warszawy (29 kilometrów) oraz zbudowana obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej numer 9 (teraz trwają prace przygotowawcze). źródło: http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/region/a/trasa-s12-w-regionie-radomskim-znow-w-rzadowych-planach-kiedy-budowa,12297757/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #26 : 17 Kwiecień 2018, 22:37:40 » |
0
|
Z kornikarskiego (jakoś tak się pisze?) obowiązku - -trzy dni temu nastąpiło otwarcie ofert. Niebawem wyłonią wykonawcę obwodnicy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #27 : 26 Kwiecień 2018, 10:41:52 » |
+1
|
Oferty na projekt i budowę obwodnicy Iłży otwarte Warszawski oddział GDDKiA otrzymał osiem ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9. Najtańsza opiewa na 185 mln zł brutto. Z ośmiu złożonych ofert najtańsza okazała się ta złożona przez firmę Intercor na kwotę ok. 185 mln zł. Najddroższą przedstawiło konsorcjum PBDiM Mińsk Maz./PRD Zwoleń o wartości ok. 232 mln zł. Kolejnym krokiem będzie badanie ofert - informuje rzecznik GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów przebiegać będzie na zachód od istniejącej DK9. Obwodnica będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju poprzecznym (główna ruchu przyspieszonego) i mierzyć będzie długość nieco ponad 7 km. Planuje się budowę 2 węzłów drogowych: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł „Iłża – Północ”) oraz włączeniu w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 (węzeł Iłża – Południe). W ramach zadania planuje się także m. in. budowę sieci dróg dojazdowych, budowę obiektów inżynierskich, budowę oświetlenia drogowego, budowę systemu odwodnienia, budowę urządzeń oczyszczających wody opadowe i roztopowe, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, czy budowę urządzeń ochrony środowiska. Trasa będzie miała długość ok. 7,2 km. Jej przekrój będzie zmienny: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu (2+1), bądź też jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Zaplanowano budowę węzłów Iłża Północ oraz Iłża Południe. Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji oraz 10-letnią gwarancję. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Spółka wyceniła prace na 184,97 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 146,85 mln zł brutto. Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto): 1. Energopol-Szczecin - 188,04 mln zł 2. Konsorcjum: IDS-Bud, Spec-Bruk - 193,11 mln zł 3. Polaqua - 197,26 mln zł 4. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Construccion - 198,11 mln zł 5. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, PEUiM z Białegostoku - 226,90 mln zł 6. Konsorcjum: PBDiM Erbedim, Budromost Starachowice, Budar Logistics - 227,77 mln zł 7. Konsorcjum: PBDiM z Mińska Mazowieckiego, PRD w Zwoleniu - 232,19 mln zł Aktualny Program Budowy Dróg Krajowych ma perspektywę do 2025 r., więc sięga już do kolejnego okresu unijnego budżetu. Optymistycznie w tym terminie rząd zapowiada też m.in. ukończenie trasy S19 (Via Carpatia), określanej „drogą życia” dla Polski Wschodniej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za kilka lat szkielet komunikacyjny Polski będzie o wiele bardziej kompletny. Dokończone mają zostać m.in. łączące północ i południe kraju trasy ekspresowe S3 oraz S7, a także autostrada A1. Do tego dochodzą też odcinki S1, S5 czy S61 (Via Baltica). Łącznie w ramach obowiązującego Programu GDDKiA zakłada wybudowanie blisko 3,3 tys. km dróg za 135 mld zł. Ponad 2,6 tys. km będą stanowić ekspresówki, a na autostrady przypadnie przeszło 250 km. Ponadto ma powstać 35 obwodnic o długości niemal 370 km. źródło: http://ilza.com.pl/aktualnosci,79,aktualnosci,4,2499,ofertynaprojektibudowobwodnicyiyotwarte,0
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #28 : 24 Lipiec 2018, 23:35:02 » |
0
|
Intercor najkorzystniejszy w przetargu na obwodnicę Iłży⚫ 24.07.2018 Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dokończenie projektu i budowę obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9, który został ogłoszony w 2015 roku. Za najlepszą propozycję uznano tę, która pochodzi od firmy Intercor i przekracza budżet inwestora „tylko” o ok. 38 mln zł. Przetarg na realizację tego przedsięwzięcia ogłoszono już w wrześniu 2015 roku. Później prace jednak zawieszono. W kwietniu br. poznaliśmy oferty cenowe w tym postępowaniu. Najtańszą z propozycji złożyła firma Intercor (184,972 mln zł) i to właśnie ona została uznana przez zamawiającego za najkorzystniejszą. Propozycja ta znacznie przekracza budżet przeznaczony na tę inwestycję, który opiewa na 146,857 mln zł. Kwota zaproponowana przez Intercor przewyższa jednak tę, którą przewidziała GDDKiA „jedynie” o ok. 38 mln zł. Pozostałe oferty przekraczały ją nawet o ok. 85 mln zł. Podczas oceny otrzymanych ofert inwestor kierował się takimi kryteriami jak: cena (90%), okres gwarancji jakości (5%) oraz termin realizacji (5%). Przy ocenie ofert liczyła się jednak tylko cena z uwagi, że pozostałe parametry są identyczne dla każdej z propozycji (realizacja w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy i gwarancja na 10 lat). Trasa obwodowa Iłży w ciągu DK-9, licząca ok. 7,2 km, mogłaby znacznie ułatwić życie mieszkańcom miasta poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Trasa ma mieć klasę GP, nośność 115 kN/oś oraz prędkość projektową 100 km/h. https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/intercor-najkorzystniejszy-w-przetargu-na-obwodnice-ilzy--63697.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #29 : 18 Październik 2018, 20:06:36 » |
0
|
Iłżę ominiemy obwodnicą18-10-2018 Wąski odcinek DK9 z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży przestanie być zmorą kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 18 października 2018 r. umowę na projekt i budowę obwodnicy tego miasta. Ruch tranzytowy zniknie z centrum Iłży wiosną 2022 r. - Rząd równomiernie inwestuje w infrastrukturę w polskich regionach. Ważne są dla nas zarówno duże inwestycje, takie jak ekspresowa obwodnica Radomia, jak i mniejsze, a bardzo potrzebne lokalnej społeczności, takie jak obwodnica Iłży. Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z tej malowniczo położonej miejscowości oznacza dużą ulgę dla jej mieszkańców - powiedział minister Andrzej Adamczyk. Do tego czasu powstanie jednojezdniowa droga o długości ok. 7,2 km, przebiegająca po zachodniej stronie miasta i istniejącej DK9. Obwodnica Iłży będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a wartość umowy wynosi ok. 185 mln zł. Czas realizacji zadania to 34 miesiące od dnia podpisania umowy (do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca). źródło: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31103/Ilze-ominiemy-obwodnica
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #30 : 19 Październik 2018, 18:23:39 » |
0
|
185 mln zł będzie kosztowała obwodnica Iłży. Jest wykonawca [MAPA] 18 października 2018 | 14:14 "Wąski odcinek DK9 z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży przestanie być zmorą kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w czwartek umowę na projekt i budowę obwodnicy tego miasta. Ruch tranzytowy zniknie z centrum Iłży wiosną 2022 roku" - czytamy na stronie warszawskiego oddziału GDDKiA Jak informują drogowcy, około 7,2-kilometrowa jednojezdniowa obwodnica zostanie poprowadzona po zachodniej stronie Iłży i istniejącej drogi krajowej nr 9. Ma mieć dwa lub miejscami trzy pasy ruchu. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK 9 (Iłża Południe). – Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – informuje warszawski oddział GDDKiA. http://radom.wyborcza.pl/radom/7,48201,24060226,185-mln-zl-bedzie-kosztowala-obwodnica-ilzy-jest-wykonawca.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #31 : 19 Październik 2018, 18:37:27 » |
0
|
Kierowcy ominą Iłżę obwodnicą. Umowa na budowę podpisana 18 października (19:35) Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał w czwartek umowę na budowę obwodnicy Iłży, której koszt wyniesie blisko 185 mln zł. – Ta inwestycja, to wiele lat oczekiwań i marzeń zarówno mieszkańców, jak i setek tysięcy kierowców – oświadczył Adamczyk. Podczas konferencji prasowej w Iłży Adamczyk podkreślił, że w Polsce potrzebne są przede wszystkim drogi bezpieczne, przewidywalne; drogi, które są oczekiwane nie tylko przez podróżnych, ale „przede wszystkim drogi, które powinny gospodarczo pobudzić uśpiony potencjał naszego kraju”. Współpraca z samorządem – Bez względu na to, kto dzisiaj zarządza w samorządzie, rząd Prawa i Sprawiedliwości, Zjednoczonej Prawicy wychodzi z ofertą i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców tych małych społeczności – powiedział minister. Zaznaczył, że budowa obwodnicy Iłży jest możliwa dzięki wzajemnej współpracy parlamentarzystów z samorządowcami. – Mazowsze to takie szczególne miejsce, gdzie staramy się poprawić warunki na drogach krajowych, z resztą w każdym z rejonów podobnie, bo uznajemy, że Podkarpacie, Lubelszczyzna, Podlasie, Warmińsko-Mazurskie i Dolny Śląsk, wszędzie tam mieszkają Polacy i wszędzie tam musimy realizować zadania, które poprawiają bezpieczeństwo w ruchu drogowym – podkreślił Adamczyk. Dodał, że obecny rząd, w przeciwieństwie do poprzedników, nie wyróżnia wielkich aglomeracji, gdzie trzeba koncentrować wysiłek inwestycyjny. Drogi lokalne – My realizujemy politykę zrównoważonego rozwoju, a można ją przełożyć na proste słowa: Polska jest jedna, Polska jest od A do Z, jest w tym Iłża, mieści się w tym Krosno, Kętrzyn, czy Ełk. Nie ma Polski A i B, jak to próbowali, czynili i dzielili nasi poprzednicy z PO i PSL – mówił Adamczyk. Podkreślił, że rząd Zjednoczonej Prawicy dba o rozwój polskich dróg m.in. poprzez Krajowy Fundusz Drogowy, który jest procedowany w Sejmie. – To jest program, który jako pierwszy od kilkudziesięciu lat, w takiej wielkości, pozwoli zmienić sytuację na drogach lokalnych. (…) ponad 6 mld zł na wsparcie inwestycji samorządowych, ponad 6 mld zł na poprawienie bezpieczeństwa naszych dróg lokalnych. Często mieszkańcy Iłży i okolic nie wyjeżdżają na drogę krajową, często korzystają z dróg gminnych, żeby dojechać do pracy, zrealizować codzienne potrzeby i te drogi gminne muszą być wreszcie bezpieczne, przejezdne, przewidywalne – zaznaczył minister. Ponad siedem kilometrów Obwodnica Iłży, znajdująca w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów, ma mieć 7,2 km. Będzie omijać miasto od strony zachodniej. W ramach zadania planuje się m. in. budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego oraz rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych. Inwestycja obejmuje budowę dwóch węzłów drogowych – na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 (Iłża Południe). Wykonawcą przedsięwzięcia jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a wartość umowy wynosi ok. 185 mln zł. Inwestycja ma być zrealizowana do 2022 r. Budowa obwodnicy Iłży planowana jest od wielu lat. W 2013 r. wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na jej budowę. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. źródło: http://www.rdc.pl/informacje/kierowcy-omina-ilze-obwodnica-umowa-na-budowe-podpisana/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #32 : 19 Październik 2018, 18:40:40 » |
0
|
Umowa na dokończenie obwodnicy Iłży podpisana| Leonard Dolecki ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl ⚫ 18.10.2018 ⚫ Dziś, 18 października, warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na kontynuację projektowania i budowę obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9. Jest to zakończenie przetargu, który rozpoczął się we wrześniu 2015 roku. Zadanie zostało powierzone firmie Intercor. Przetarg na realizację tego przedsięwzięcia ogłoszono już w wrześniu 2015 roku. Później prace jednak zawieszono. W kwietniu br. poznaliśmy oferty cenowe w tym postępowaniu. Najtańsza z propozycji przekraczała budżet inwestora (równy 146,875 mln zł) o ok. 38 mln zł, a najdroższa, o ok. 85 mln zł. Ostatecznie GDDKiA za najkorzystniejszą uznała najtańszą ofertę. Złożyła ją firma Intercor, a jej wartość to 184,972 mln zł. Dziś, 18 października, została podpisana umowa między wykonawcą a zamawiającym, która przewiduje realizację zadania w ciągu 34 miesięcy. Trasa obwodowa Iłży w ciągu DK-9, licząca ok. 7,2 km, mogłaby znacznie ułatwić życie mieszkańcom miasta poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Trasa ma mieć klasę GP, nośność 115 kN/oś oraz prędkość projektową 100 km/h. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie będzie obejmowało dokończenie opracowywania projektu trasy, uzyskanie zezwolenia na budowę, budowę infrastruktury oraz otrzymanie pozwolenia na jej użytkowanie. Inwestycja pozwoli na poprawienie skomunikowania w regionie i wyprowadzi ciężki ruch z Iłży. Jest to istotne szczególnie z uwagi na to, że przebiegająca przez miasto droga krajowa nr 9 prowadzi od południa do Radomia. źródło: https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/umowa-na-dokonczenie-obwodnicy-ilzy-podpisana-64749.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #33 : 23 Październik 2018, 21:05:52 » |
0
|
2018-10-22 | 10:54 W 2022 roku obwodnica wyprowadzi tranzyt z wąskich uliczek IłżyMichał Zawadzki conadrogach.pl W 2022 roku Iłżę (woj. mazowieckie) ominiemy obwodnicą. Dzięki niej wąski odcinek DK9 z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży przestanie być zmorą kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 18 października 2018 r. umowę na projekt i budowę obwodnicy Iłży. Na jej mocy, do wiosny 2022 roku, powstanie jednojezdniowa droga o długości ok. 7,2 km, przebiegająca po zachodniej stronie miasta i istniejącej DK9. Obwodnica Iłży będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a wartość umowy wynosi ok. 185 mln zł. Czas realizacji zadania to 34 miesiące od dnia podpisania umowy (do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca). źródło: https://conadrogach.pl/informacje/w-2022-roku-obwodnica-wyprowadzi-tranzyt-z-waskich-uliczek-ilzy.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
|
« Odpowiedz #34 : 23 Październik 2018, 21:15:54 » |
0
|
W 2022 roku Iłżę ominiemy obwodnicą Wąski odcinek drogi krajowej nr 9 z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży przestanie być zmorą kierowców. 18 października GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę obwodnicy tego miasta. Ruch tranzytowy zniknie z centrum Iłży wiosną 2022 r. - Rząd równomiernie inwestuje w infrastrukturę w polskich regionach. Ważne są dla nas zarówno duże inwestycje, takie jak ekspresowa obwodnica Radomia, jak i mniejsze, a bardzo potrzebne lokalnej społeczności, takie jak obwodnica Iłży. Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z tej malowniczo położonej miejscowości oznacza dużą ulgę dla jej mieszkańców - powiedział minister Andrzej Adamczyk. Do tego czasu powstanie jednojezdniowa droga o długości ok. 7,2 km, przebiegająca po zachodniej stronie miasta i istniejącej DK 9. Obwodnica Iłży będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a wartość umowy wynosi ok. 185 mln zł. Czas realizacji zadania to 34 miesiące od dnia podpisania umowy (do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca). Źródło: https://edroga.pl/drogi-i-mosty/w-2022-roku-ilze-ominiemy-obwodnica-231016000
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skansen
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #35 : 24 Październik 2018, 19:17:56 » |
+3
|
Jaki wpływ będzie miała budowa na kolejkę?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Miłosz P. Mazurek
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #36 : 25 Październik 2018, 08:26:42 » |
+2
|
Przeczytaj wątek od początku. Kawałek rozbiorą
A kawałek zbudują
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Rogoz
|
|
« Odpowiedz #37 : 06 Maj 2019, 18:50:13 » |
0
|
Może nie do końca sprawa związana z budową obwodnicy Iłży, ale dotycząca kwestii skomunikowania tego miasta. Brzmi ciekawie :-) Uff… Warto było oddać się lekturze przyjętej przez rząd „Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej”. Warto, bo mamy sensacyjne wręcz wieści… W ramach propozycji regionalnych projektów komplementarnych wobec planowanej budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego rząd planuje bowiem utworzenie nowej linii kolejowej biegnącej z Radomia, przez Iłżę, Kunów i Ostrowiec Świętokrzyski, do Rzeszowa. Jeśli te zamierzania wypalą, to ta inwestycja kolejowa zakończyłaby się do 2030 roku. Oto najważniejsze elementy inwestycji kolejowych Programu CPK w podziale na „szprychy”: [...] Szprycha nr 6 (Radom, Podkarpackie): CPK – Grójec – Warka – Radom – Iłża – Ostrowiec Świętokrzyski – Stalowa Wola – Łętownia – Rzeszów – Sanok; Rzeszów – Jasło – Krosno;
Źródła: https://ostrowiecka.pl/2018/01/08/ma-byc-nowa-linia-kolejowa-przez-ostrowiec-zyskamy-na-budowie-centralnego-portu-komunikacyjnego/http://www.skarzysko24.pl/wiadomosci/aktualnosci/22291-planowane-nowe-linie-kolejowe-do-cpk-liniami-o-znaczeniu-panstwowym-ale-szprychy-omina-skarzysko.htmlhttp://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,24583102,centralny-port-lotniczy-wybuduje-nam-kolej-a-nawet-dwie.htmlhttps://www.nakolei.pl/10-szybkich-szprych-przy-okazji-budowy-cpk-powstanie-az-1600-km-nowych-linii-kolejowych/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #38 : 10 Maj 2019, 04:28:47 » |
+2
|
Biorąc pod uwagę doświadczenia niemieckie przy budowie portu lotniczego Berlin Brandenburg, to raczej mowa nie o roku 2030, a 2080. Wszak Niemcy mają już dobre 10 lat opóźnienia, budżet przekroczony o miliardy ojro, a my, w ramach wstawania z kolan, przecież musimy być lepsi od Niemców. Czyli nie będzie 10 lat obsuwy, a lepiej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #39 : 12 Maj 2019, 20:19:41 » |
0
|
Jest jeszcze jeden aspekt, czysto polityczny. Każdy następny rząd z innej opcji politycznej jako pierwszą rzecz, uwali projekt CPK i wszystkie projekty powiązane. ZTCP to nawet to zostało zapowiedziane wprost przez lidera jednej z partii obecnie nie-rządzącej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|