Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Listopad 2019, 09:14:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obwodnica Iłży - pozwolenie na budowę?  (Przeczytany 36850 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 434 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 12 Październik 2019, 20:21:22 »
0

Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego: Przez nasze miasto przejeżdża dziennie ponad 20 tys. pojazdów. Obwodnica jest koniecznością

26.09.2019

Trwa przetarg na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Mieszkańcy liczą, że tym razem inwestor zdecyduje się na przyjęcie warunków zaproponowanych przez któregoś z oferentów. – Jeśli realizacja inwestycji dojdzie do skutku, to przede wszystkim będzie można mówić o poprawie jakości życia w mieście. Przypomnę, że aktualnie miejskimi odcinkami DK-9 dziennie przemieszcza się 23 tys. pojazdów na dobę – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego, Jarosław Górczyński.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące projektu i budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Jest to drugie podejście do znalezienia wykonawcy tej inwestycji. Pierwsze zakończyło się fiaskiem z powodu zbyt drogich propozycji cenowych. Tym razem firmy, które chcą zrealizować przedsięwzięcie obniżyły swoje wymagania (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

„RynekInfrastruktury.pl: Dlaczego przedsięwzięcie jest ważne dla miasta?

Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego: Przede wszystkim, jeśli realizacja inwestycji dojdzie do skutku, będzie można mówić o poprawie jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego. Przypomnę, że aktualnie miejskimi odcinkami DK-9 dziennie przemieszcza się 23 tys. pojazdów na dobę. Proszę sobie wyobrazić z jaką uciążliwością od lat muszą się zmagać mieszkańcy tej części miasta. Nowa trasa – tzw. małej obwodnicy – pozwoli na zmianę przebiegu kierunkowego drogi krajowej nr 9 na terenie miasta, oddzielając tym samym ruch lokalny od tranzytu. Natomiast odrębną inwestycją jest budowa właściwej, dwujezdniowej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK-9 i DK-42.

Jak długo mieszkańcy czekają na budowę drogi?

Ostatnią państwową inwestycją zrealizowaną w Ostrowcu Świętokrzyskim była budowa pierwszej części tzw. małej obwodnicy miasta w ciągu DK-9 w latach 2000 – 2003. Niestety nadal utrzymujący się duży ruch dobowy pojazdów (około 20 tyś.) na miejskich odcinkach drogi krajowej nr 9 nie przekonał GDDKiA do budowy kolejnego etapu ciągu obwodnicowego wyprowadzającego ruch tranzytowy z miasta. Ciężar ten na swoje barki musiała przejąć Gmina Ostrowiec Świętokrzyski budując ulicę Zagłoby-IV etap od Al. 3-Maja do przecięcia z przedłużeniem ulicy Jana Samsonowicza wraz z budową wiaduktu nad torami PKP i węzła na przecięciu z drogą wojewódzką nr 755. Inwestycja powstawała w latach 2010 – 2012, zaś jej wartość opiewała na kwotę 54 mln zł.

W jaki sposób miasto i kierowcy skorzystają dzięki realizacja przedsięwzięcia?

Na pewno bezpieczniej i szybciej będzie można przejechać przez Ostrowiec Świętokrzyski. Poprawi się również dostępność komunikacyjna terenów inwestycyjnych oraz największego zakładu przemysłowego w regionie – Celsa Huta Ostrowiec. Ponadto, każda nowo budowana droga służy rozwojowi gospodarczemu. Niestety projektowana trasa wybudowana będzie w standardzie drogi jednojezdniowej o szerokość 7 m. Przewidziane są obustronne pobocza gruntowe o szerokości minimum 1,5 m. Koncepcja zakłada również obustronne opaski bitumiczne o szerokości po 0,70 m.

Należy się zastanowić dlaczego nie zastosowano zmiennego przekroju o 3 pasach ruchu (2+1) lub przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu (2x2). Takie rozwiązanie z kolei znajdzie zastosowanie w ramach budowy obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9, która będzie powstawała w podobnym czasie, jak obwodnica Ostrowca. W tym standardzie powstała również obecna obwodnica Kraśnika w ciągu drogi krajowej nr 74. Proszę wziąć pod uwagę fakt, że nowym odcinkiem będzie poruszał się ruch tranzytowy, transport ciężki, a także ruch lokalny składający się na dojazd do pracy i miejsc zamieszkania. Budując drogi trzeba mieć na uwadze przyszłość, natomiast w tym przypadku państwo ograniczyło się do minimalnego standardu.

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/prezydent-ostrowca-sw-przez-nasze-miasto-przejezdza-dziennie-ponad-20-tys-pojazdow-obwodnica-jest-koniecznoscia-68798.html
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!