Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Marzec 2021, 04:24:04 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obwodnica Iłży - pozwolenie na budowę?  (Przeczytany 46889 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 12 Październik 2019, 20:21:22 »
0

Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego: Przez nasze miasto przejeżdża dziennie ponad 20 tys. pojazdów. Obwodnica jest koniecznością

26.09.2019

Trwa przetarg na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Mieszkańcy liczą, że tym razem inwestor zdecyduje się na przyjęcie warunków zaproponowanych przez któregoś z oferentów. – Jeśli realizacja inwestycji dojdzie do skutku, to przede wszystkim będzie można mówić o poprawie jakości życia w mieście. Przypomnę, że aktualnie miejskimi odcinkami DK-9 dziennie przemieszcza się 23 tys. pojazdów na dobę – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego, Jarosław Górczyński.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące projektu i budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Jest to drugie podejście do znalezienia wykonawcy tej inwestycji. Pierwsze zakończyło się fiaskiem z powodu zbyt drogich propozycji cenowych. Tym razem firmy, które chcą zrealizować przedsięwzięcie obniżyły swoje wymagania (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

„RynekInfrastruktury.pl: Dlaczego przedsięwzięcie jest ważne dla miasta?

Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego: Przede wszystkim, jeśli realizacja inwestycji dojdzie do skutku, będzie można mówić o poprawie jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego. Przypomnę, że aktualnie miejskimi odcinkami DK-9 dziennie przemieszcza się 23 tys. pojazdów na dobę. Proszę sobie wyobrazić z jaką uciążliwością od lat muszą się zmagać mieszkańcy tej części miasta. Nowa trasa – tzw. małej obwodnicy – pozwoli na zmianę przebiegu kierunkowego drogi krajowej nr 9 na terenie miasta, oddzielając tym samym ruch lokalny od tranzytu. Natomiast odrębną inwestycją jest budowa właściwej, dwujezdniowej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK-9 i DK-42.

Jak długo mieszkańcy czekają na budowę drogi?

Ostatnią państwową inwestycją zrealizowaną w Ostrowcu Świętokrzyskim była budowa pierwszej części tzw. małej obwodnicy miasta w ciągu DK-9 w latach 2000 – 2003. Niestety nadal utrzymujący się duży ruch dobowy pojazdów (około 20 tyś.) na miejskich odcinkach drogi krajowej nr 9 nie przekonał GDDKiA do budowy kolejnego etapu ciągu obwodnicowego wyprowadzającego ruch tranzytowy z miasta. Ciężar ten na swoje barki musiała przejąć Gmina Ostrowiec Świętokrzyski budując ulicę Zagłoby-IV etap od Al. 3-Maja do przecięcia z przedłużeniem ulicy Jana Samsonowicza wraz z budową wiaduktu nad torami PKP i węzła na przecięciu z drogą wojewódzką nr 755. Inwestycja powstawała w latach 2010 – 2012, zaś jej wartość opiewała na kwotę 54 mln zł.

W jaki sposób miasto i kierowcy skorzystają dzięki realizacja przedsięwzięcia?

Na pewno bezpieczniej i szybciej będzie można przejechać przez Ostrowiec Świętokrzyski. Poprawi się również dostępność komunikacyjna terenów inwestycyjnych oraz największego zakładu przemysłowego w regionie – Celsa Huta Ostrowiec. Ponadto, każda nowo budowana droga służy rozwojowi gospodarczemu. Niestety projektowana trasa wybudowana będzie w standardzie drogi jednojezdniowej o szerokość 7 m. Przewidziane są obustronne pobocza gruntowe o szerokości minimum 1,5 m. Koncepcja zakłada również obustronne opaski bitumiczne o szerokości po 0,70 m.

Należy się zastanowić dlaczego nie zastosowano zmiennego przekroju o 3 pasach ruchu (2+1) lub przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu (2x2). Takie rozwiązanie z kolei znajdzie zastosowanie w ramach budowy obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9, która będzie powstawała w podobnym czasie, jak obwodnica Ostrowca. W tym standardzie powstała również obecna obwodnica Kraśnika w ciągu drogi krajowej nr 74. Proszę wziąć pod uwagę fakt, że nowym odcinkiem będzie poruszał się ruch tranzytowy, transport ciężki, a także ruch lokalny składający się na dojazd do pracy i miejsc zamieszkania. Budując drogi trzeba mieć na uwadze przyszłość, natomiast w tym przypadku państwo ograniczyło się do minimalnego standardu.

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/prezydent-ostrowca-sw-przez-nasze-miasto-przejezdza-dziennie-ponad-20-tys-pojazdow-obwodnica-jest-koniecznoscia-68798.html
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #41 : 28 Maj 2020, 23:13:58 »
0

Michał Boczuła - Kompleksowe opracowanie dokumentacji w zakresie przebudowy kolei wąskotorowej

Grzegorz Piotrowski - Weryfikacja projektóww zakresie przebudowy kolei wąskotorowej

https://www.dk9ilza.pl/tresci/kontrakt-podwykonawcy-65
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #42 : 28 Maj 2020, 23:15:53 »
0

https://www.goldenline.pl/michal-boczula/


Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 19 Listopad 2020, 15:12:50 »
0

Około 7 kilometrowa obwodnica Iłży w trakcie budowy
2020-11-18

Na zachód od drogi krajowej nr 9 powstaje około 7 km trasa, dzięki której Iłża nie będzie rozjeżdżana przez samochody. Inwestycja rozpoczęła się przed dwoma laty i jeszcze drugie tyle przewidziano do jej zakończenia.

Inwestycję realizuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.  Jak mówi jego rzeczniczka Małgorzata Tarnowska obwodnica Iłży będzie omijać miasto łukiem usytuowanym po jego zachodniej stronie. Dzięki temu kierowcy nie będą już musieli pokonywać choćby, trudnego do przejechania przez ciężarówki, zakrętu przy ruinach zamkowych w centrum miasta. Zakończenie inwestycji planowane jest w sierpniu 2022 roku.

Reportaż video do obejrzenia pod linkiem:

https://www.tv.starachowice.pl/wiadomosci/8226,okolo-7-kilometrowa-obwodnica-ilzy-w-trakcie-budowy?fbclid=IwAR22u88yfX4h5RNDT2L2r37pBFRvF3DGteVhMAuUbJBOq6loWm1VpThaywc
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #44 : 08 Grudzień 2020, 19:52:31 »
0

Klika fotek z torami wąskotorówki z oficjalnej strony budowy obwodnicy https://www.dk9ilza.pl .
Zdjęcia z listopada 2020














źródło: https://www.dk9ilza.pl/multimedia-szczegoly/2020-11-01-226-2
« Ostatnia zmiana: 08 Grudzień 2020, 20:51:47 wysłane przez kalito » Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #45 : 08 Grudzień 2020, 19:55:36 »
0

przebieg torów kolejki wąskotorowej po wybudowaniu obwodnicy na rysunku nr 4.4  i 4.5   

http://www.siskom.waw.pl/drogi/9/dk9_obwodnica_ilzy_ros_pb_rys_urzadz_ochr_srod.pdf
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #46 : 08 Grudzień 2020, 19:59:38 »
0

http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=13&lat=51.15375&lon=21.22598&layers=B0T&mlat=51.15560&mlon=21.21657
Zapisane
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #47 : 08 Grudzień 2020, 21:50:11 »
0

A niech mnie! Czyli przełożą tor aż po same Pastwiska!
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 454 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #48 : 03 Styczeń 2021, 19:26:58 »
0

Klika fotek z torami wąskotorówki z oficjalnej strony budowy obwodnicy https://www.dk9ilza.pl .
Zdjęcia z grudnia 2020.

Jest już dobrze widoczny "nowy ślad wąskotorówki".

źródło: https://www.dk9ilza.pl/multimedia-szczegoly/2020-12-01-228-2?fbclid=IwAR2X-Sgrf_9P7VEmg7bqPedSF1EPDHGr2ZBBA2qxxgSE1JnKYPTzKuKxnqg



















« Ostatnia zmiana: 03 Styczeń 2021, 21:54:46 wysłane przez emibe » Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #49 : 03 Styczeń 2021, 22:02:51 »
+3

I zbliżenie na budowane torowisko:



Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2659 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #50 : 04 Styczeń 2021, 08:42:39 »
0

Wygląda to jak by na ścieżce rowerowej miały być kładzione tory. Swoja drogą gdyby tak zrobić nie było by problemów z zarastaniem torowiska.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1327 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #51 : 06 Styczeń 2021, 11:24:43 »
0

Wygląda super!
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1088 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #52 : 06 Styczeń 2021, 14:13:56 »
0

Czy szyny i podkładki szynowe ze starego odcinka, który będzie przełożony będą przekazane właścicielowi kolejki? Zawsze to żelastwo na 2km do odbudowy do przodu, czyli oidp połowa tego co potrzeba.
Zapisane

To jest przekaz.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1770 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 07 Styczeń 2021, 02:00:02 »
+2

Nie wiem, na czym stanęło, ale wg. założeń poczynionych te jakieś 11 lat temu - tak, miało trafić. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że stan i jakość zarówno szyn, jak i mocowań znaczną część tego odzyskanego materiału kwalifikuje jedynie na wsad do pieca. Jak się z tego wyrzeźbi jakoś wyraźnie więcej niż kilometr, to będzie dobrze. Tam na prawdę w torze jest późne rokokoko.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 07 Styczeń 2021, 20:02:48 »
0

Tor przeznaczony do demontażu jest prawdopodobnie z czasów jego budowy.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1011 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 07 Styczeń 2021, 22:26:01 »
+7

Nie wiem, na czym stanęło, ale wg. założeń poczynionych te jakieś 11 lat temu - tak, miało trafić. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że stan i jakość zarówno szyn, jak i mocowań znaczną część tego odzyskanego materiału kwalifikuje jedynie na wsad do pieca. Jak się z tego wyrzeźbi jakoś wyraźnie więcej niż kilometr, to będzie dobrze. Tam na prawdę w torze jest późne rokokoko.
Założenia się nie zmieniły, wykonawca ma przekazać właścicielowi zdemontowany materiał torowy. Otrzymaliśmy potwierdzenie, że zostały zabezpieczone środki na wmontowanie pozyskanego materiału na odcinku za Marculami. Uwzględniając nawet, że część szyn i przytwierdzeń nie będzie się nadawać do ponownego zabudowania, realne jest przedłużenie szlaku do stacji Lubienia.   
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1770 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #56 : 08 Styczeń 2021, 01:03:47 »
+3

Założenia się nie zmieniły, wykonawca ma przekazać właścicielowi zdemontowany materiał torowy. Otrzymaliśmy potwierdzenie, że zostały zabezpieczone środki na wmontowanie pozyskanego materiału na odcinku za Marculami. Uwzględniając nawet, że część szyn i przytwierdzeń nie będzie się nadawać do ponownego zabudowania, realne jest przedłużenie szlaku do stacji Lubienia.   

Bardzo fajna wiadomość, cieszę się bardzo. Teraz tylko trzymać kciuki za to, żeby się ziściło.
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!