Paweł Niemczuk
|
|
« : 13 Października 2011, 00:44:35 » |
0
|
Niedawno rozpoczęliśmy prace nad spisem taboru. A w zasadzie kontynuujemy pracę rozpoczętą przez Pawła Cieślara w nieocenionym, choć już nierozwijanym serwisie http://tabor.wask.plJak sprawa wygląda? Otóż w haśle głównym, np. http://enkol.pl/L45H znajduje się sortowalna tabela ze spisem lokomotyw tego typu, zaś nr fabryczny danej lokomotywy jest jednocześnie linkiem do poświęconej danemu egzemplarzowi podstrony. Na podstronie znajduje się infoboks zawierający szczegółowe informacje na jego temat: datę produkcji, przebieg służby, miejsca stacjonowania, wersję silnika, zmiany oznaczeń, datę złomowania (niestety zbyt często rubryka ta jest wypełniona....). Oczywiście w miarę możliwości zamieszczamy też zdjęcia. Dane zawarte w infoboksie uzupełnione są opisem zawierającym bardziej szczegółowe informacje, np. o przebytych wypadkach, ciekawych wydarzeniach, w których dana lokomotywa brała udział, o jej obecnym stanie i losie. Zachęcam do przyłączenia się do naszych prac. Z pewnością wielu z Was, drodzy Użytkownicy, ma informacje czy zdjęcia, które mogą pomóc w rozbudowie spisu taboru. Liczę, że zechcecie się nimi podzielić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #1 : 16 Października 2015, 22:27:03 » |
0
|
Zachciało mi się uzupełnić zagraniczne losy naszych donaldów.
- Niemcy: 1 sprawna, 1 świeżo odstawiona, 1 dawca - Czechy: 1 sprawna - St. Kitts: 2 sprawne, 1 dawca - Walia : 1 sprawna, 2 odstawione - Anglia: 1 odstawiona (ostatnie zdjęcie 2013, los niepewny) - ex-Huta Gliwice: 3 los nieznany.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #2 : 16 Listopada 2015, 21:54:03 » |
0
|
http://enkol.pl/L45H/20731Jak tento rumun miałby zawędrować do Turcji, skoro w Turcji chyba nie ma wąskotorówek poza parkowymi? W 2014 była na kolei przemysłowej w St-Varent, skąd info, że Turcja?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #3 : 18 Listopada 2015, 00:04:28 » |
0
|
No jak widzę, to sam ostatni edytowałeś ten artykuł. O ile info o Francji ma podparcie w źródłach, to info o Turcji jest jedynie domniemaniem, jak widzę. Mógłbyś wskazać źródło, na którym się opierałeś?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #4 : 18 Listopada 2015, 00:19:11 » |
0
|
Tyle że informacja pojawiła się pierwszy raz w edycji o dacie 02:19, 25 paź 2014, której autorem jest... Paweł Niemczuk
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #5 : 20 Listopada 2015, 04:15:25 » |
0
|
Ajajaj, faktycznie. Zapomniałem o tym, musiałem pogrzebać w korespondencji. Myślałem, że info dodał Zgroza. Info pochodzi ze źródła, które, jak sądzę, wie, co mówi. Acz odnośnie lokomotyw znajdujących się zagranicą, to, faktycznie, zawsze jest pewien stopień niepewności.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #6 : 03 Grudnia 2015, 12:09:42 » |
0
|
Czy do czegoś się dokopałeś?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #7 : 04 Grudnia 2015, 00:56:07 » |
0
|
Odnośnie Turcji, to do niczego nowego. A co do maszyn z H1M, to nikt nic nie wie. Stawiam na to, że nigdzie nie wyjechały. Ktoś je kupił z myślą o odsprzedaży, a ostatecznie poszły na złom. Ale to jedynie domniemanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #8 : 17 Lipca 2017, 01:45:52 » |
0
|
W celu uproszczenia procesu aktualizacji / uzupełniania danych lokomotyw opracowaliśmy formularz, który eliminuje konieczność grzebania w kodzie strony. Po prostu dane wpisuje się w rubryczki i klika "Zapisz". Aktualnie w ten sposób możliwa jest wyłącznie edycja danych lokomotyw typu L45H, ale w nieodległej przyszłości obejmie i inne typy opisane i skatalogowane na Enkolu. Jak się to robi? Sprawa jest prosta. Nie musisz nawet mieć konta na Enkolu. Może to zrobić każdy. 1. Wchodzisz na podstronę (metryczkę) lokomotywy, której dane chcesz poprawić lub uzupełnić 2. Klikasz "Edytuj za pomocą formularza" w menu na górze strony 3. Wprowadzasz dane 4. Klikasz "Zapisz" Można się też zapoznać z przygotowaną przez nas instrukcją opisującą dość szczegółowo cały proces: Jak aktualizować dane w spisie lokomotyw wąskotorowychZapraszamy do edytowania i zgłaszania uwag oraz propozycji dotyczących formularza.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #9 : 15 Grudnia 2020, 17:29:02 » |
0
|
W jaki sposób mogę edytować kwerendę spisu taboru w artykule na temat L30H? Z Anglii dobiegła informacja, że L30H/24376 z Cukrowni Przeworsk, która była sprzedana do UK w 1998 została w styczniu zezłomowana... W artykule dotyczącym egzemplarza już zmieniłem, tylko w spisie jeszcze trzeba https://enkol.pl/Tabor:Lw-00590
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #10 : 15 Grudnia 2020, 18:02:00 » |
+1
|
Zmodyfikowanie treści na stronie danego egzemplarza automatycznie pociąga za sobą zmianę w tabeli na stronie danego typu. Czasem może to nastąpić z jakimś opóźnieniem. Zatem po wprowadzeniu zmiany na stronie danego egzemplarza nie ma już potrzeby wprowadzania zmian w tabelce (btw. nie ma nawet takiej technicznej możliwości - tabelka jest generowana automatycznie na podstawie danych zassanych ze stron poszczególnych egzemplarzy).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #11 : 15 Grudnia 2020, 23:05:44 » |
0
|
Artykuł zmodyfikowałem po 16, a tabela nadal się nie zmieniła. Ale jeżeli to kwestia serwera to jeszcze się zmieni z odstawiona na złom.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #12 : 16 Grudnia 2020, 02:25:32 » |
0
|
Trzeba było wymusić odświeżenie strony żeby zasysała się bezpośrednio z bazy, a nie z pamięci podręcznej. Problem rozwiązany, dzięki za zwrócenie uwagi! A z innej beczki - czy aby na pewno informacja, która krąży od rana po internetach jest wiarygodna? Czy została w jakiś sposób zweryfikowana, potwierdzona w drugim źródle? I jakie jest jej źródło tak w ogóle?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #13 : 16 Grudnia 2020, 09:55:20 » |
+1
|
Trzeba było wymusić odświeżenie strony żeby zasysała się bezpośrednio z bazy, a nie z pamięci podręcznej. Problem rozwiązany, dzięki za zwrócenie uwagi! A z innej beczki - czy aby na pewno informacja, która krąży od rana po internetach jest wiarygodna? Czy została w jakiś sposób zweryfikowana, potwierdzona w drugim źródle? I jakie jest jej źródło tak w ogóle?
Po rozmowach w komentarzach na angielskiej grupie wąskotorówek , odezwał się jej były właściciel z zoo. Który nagłośnił sprawę, że kolejny właściciel nic nie robi z nową lokomotywą przez długie lata. Próbował zainteresować różne stowarzyszenia i kolekcjonerów z europy , ale to nic nie dało. Nowy właściciel po ponad 5 latach przekazał ją na złom...
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|