Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:44:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: swiadectwo odbioru lokomotywy  (Przeczytany 25535 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 17 Października 2011, 22:14:40 »
0

Tak na zakończenie wytłumaczę na czym świat obecny stoi. Dawne, wyrosłe z systemu który odgórnie wszystko narzucał, pytanie "kto?" zastępowane jest coraz częściej przez zdroworozsądkowe "jak?".
Przykład: powoływanie przez przedsiębiorce komisji kolejowej prowadzącej postępowanie w sprawach zdarzeń, której zadaniem jest ustalenie okoliczności zdarzenia, przyczyny zdarzenia i ewentualnych wniosków zapobiegawczych. Dodam że zdarzeniem nazywamy poważny wypadek, wypadek lub incydent na liniach kolejowych.
Otóż rozporządzenie nie stawia jakichkolwiek wymagań co do kompetencji osób wchodzących w skład komisji przedsiębiorcy kolejowego mającej przeprowadzić badania służące do ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia. Mało tego, rodzaj i zakres badań określa przewodniczący komisji kolejowej po przedstawieniu wniosków przez członków komisji. Przewodniczącym może być np. prezes stowarzyszenia który z wykształcenia jest plastykiem, a w komisji mogą być członkowie zarządu: inseminator, hodowca drzewek bonsai i starszy pompowy z zakładu oczyszczania miasta. I nikt temu nie stawia nic na przeszkodzie.
Ale teraz uwaga! Rozporządzenie dokładnie określa co ta komisja ma zrobić. I ma to zrobić fachowo, bo wysłanemu sprawozdaniu czujnie się przypatrzy... oko Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (której skład akurat jest ustawowo fachowy). I sprawdzi takie sprawozdanie po l i t e r c e, czy aby wszystkie badania były takie jakowe być powinny. Jeśli będą jakieś wątpliwości, to PKBWK nie będzie się pytała "kto?" tylko "czy?" i "jak?".
I tak samo jest z taborem. Żyjemy w nowym świecie. Teraz mamy rok 2011, mechaniku AXEL.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #21 : 18 Października 2011, 00:30:55 »
-1

Tak mechaniku Kucyk, w świecie dupochronów 2011r wolałbym mieć papier podstęplowany kimś kto ma jakiekolwiek uprawnienia zamiast plastyka, hodowcy czy ziutka z kolejki X w razie wypadku.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 18 Października 2011, 08:52:36 »
0

AXEL, podaj proszę podstawę prawną tego, o czym piszesz.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 18 Października 2011, 08:55:01 »
+5

AXEL, po pierwsze uświadom sobie że nie ma "uprawnień". Oczywiście są uprawnienia rewidenta taboru, czy inspektora U/W/TDT, ale nie ma żadnych państwowych "uprawnień komisarza". Zakład może kogoś uprawnić do odbioru i nawet nadać mu tytuł Wszechgalaktycznego Superkomisarza ale są to jedynie sprawy wewnątrzzakładowe. Dupochronami są np. wyniki prób i badań podzespołów, wyniki testów stacjonarnych i jazd próbnych, pomiary geometrii zestawów kołowych, badania defektoskopowe, próby szczelności, etc, etc. Takich badań nie przeprowadza "komisarz" tylko specjalne jednostki posiadające właściwe, uwierzytelnione (nie ma już legalizacji!) przyrządy. "Komisarz" jedynie sprawdza czy wyniki badań spełniają kryteria wykazane w DSU i WTO. Pieczątkę możesz obecnie sobie zrobić, jaką Ci się żywnie podoba: wystarczy 30zł i masz na drugi dzień stempel: Komisarz Odbiorczy Bardzo Uprawniony. I potem możesz wciskać pryszczatym mikolom że za 1000zł przyjedziesz aby "odebrać" i "dopuścić do ruchu" ich drezynkę pospawaną z wózka inwalidzkiego i taczki. Oni to łykną jak kaczka rzęsę.

Po drugie, prawidłowa odpowiedź na ostatnie zdanie z mojego poprzedniego posta brzmi: Wiem jaki to rok zawiadowco!
 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 18 Października 2011, 11:05:30 »
-1

Kucyk podaje procedurę jaka obowiązuje.
Taka sama działą w Koszalinie.
UTK sprawdza i nie prawidłowości nie znajduje.

Jeżeli posiadam jako użytkownik świadectwo dopuszczenia do eksploatacji to sam sobie wystawiam świadectwo sprawności technicznej. Mogę zatrudnić do tego Pana x na stanowisku komisarza po to by miał stołek, ale nie stać mnie na utrzymywanie takich stołków. Kogo stać i komu to wygodne to tak robi, bo UTK napewno tego nie zabrania - ale też tego nie wymaga . Obecni tu co niektórzy usilnie starają się wmówić że jest inaczej - by trzaskać kasę na pseudouprawnieniach dla zaspokojenia własnej kabzy.
Nie idźcie tą drogą.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #25 : 20 Października 2011, 22:43:55 »
0


nie prawidłowości

napewno


Na początek sięgnij do słownika.

A potem...

Jak sądzę pijesz do mnie jako do jedynego co zarobił na kolei i zbija własną kabzę.

A ja oparłem się na zdaniu inspektora, który odbierał mi Pt47 która po 8 latach na pomniku pojechała na własnych kołach. PKP PLK zakwestionowała mi ŚST i dopiero komisarz który podpisał i podstęplował świadectwo sprawił, że lokomotywa pojechała.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #26 : 21 Października 2011, 07:34:22 »
0

Bo PLK żyje własnym życiem, takim sprzed lat jeszcze, gdzie "pieczuntka" była bogiem... 
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 21 Października 2011, 08:08:05 »
0

PLK zakwestionowała mi ŚST
A może pamiętasz na jakiej podstawie i kto je wydał?...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 21 Października 2011, 11:01:36 »
0

Na początek sięgnij do słownika.

zakwestionowała mi ŚST i dopiero komisarz który podpisał i podstęplował świadectwo sprawił, że lokomotywa pojechała.

Jak sądzę pijesz do mnie jako do jedynego co zarobił na kolei i zbija własną kabzę.

Gratuluję i to szczerze, mało komu się to udało w Polsce - podziwiam za to - zwłaszcza dlatego, że większość z nas to frajerzy robiący za darmo lub półdarmo;  nie rozumiem tylko jaki ma to związek z tematem wątku? No i dlaczego co chwilę podkreślasz, że jesteś maszynistą, że się dorobiłeś, że masz pieniążki, że znasz przepisy?

Co do meritum: ponieważ mam w pracy styczność z rejestrami, świadectwami itd. i Kucyk ma 100% racji...

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #29 : 21 Października 2011, 13:20:26 »
0

Panowie wróćcie do meritum proszę.

@janeczek: usunąłem Twój post bo podobny jest już wyżej.

pozdro
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 21 Października 2011, 17:16:28 »
0

Przyjrzałem się świadectwom u mnie w pracy. To wygląda mniej więcej tak: Świadectwo blabla nr i w tym miejscu jest numer nadany przez naszą firmę. Na pieczątce wystawiającego świadectwo jest napisane blablabla UPOWAŻNIONY do wystawiania świadectw. nr UPOWAŻNIENIA i tu numer również nadany przez naszą firmę.

Cytat: AXEL
PKP PLK zakwestionowała mi ŚST
Może termin ważności się skończył? Napisz jakie zarzuty miała PLK a my znajdziemy podstawy prawne i ocenimy czy mieli racje. Nie można się dawać robić w członka zarządu.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!