Pierwsze zdjęcie znalazłem przy opisie Fortu III Pomiechówek: Pierwsze zdjęcie znalazłem przy opisie Fortu III Pomiechówek:
http://www.twierdzamodlin.pl/?pl:10/Twierdza_Modlin_-_Historia/Fort_III_%28Fort_Pomiech%C3%B3wek%29Drugie zdjęcie - te obiekty znalazłem na zdjęciu z I wojny światowej i jest podpisane, że to w Forcie II Kosewo.
Znalazłem też fotkę z torami w Forcie I Zakroczym, na stronie:
http://www.forty.waw.pl/content/view/349/33/1/1/
Co do kolejki, to na niemieckiej mapie z 1915 (sporządzonej na podstawie map rosyjskich)
https://lh3.googleusercontent.com/-jJeE1TcqEaU/TuygwmXImRI/AAAAAAAAwHQ/ntdCQ5uC2N0/s1600/KdwR_Wyszogrod-Grojec_3.jpg jest jakaś kolejka zaznaczona od okolic lunety Korony Utrackiej do Fortu I, a stamtąd do Fortu II, gdzie jakby przechodzi w normalnotorową bocznicę Kolei Nadwiślańskiej. Podpisana jest "Im Frieden ohne Oberbau"... znaczy że co? Tymczasowa kolejka z czasów pokoju (sprzed wojny)?
A w książce Piotra Oleńczaka "Twierdza modlin" znalazłem taki fragment: "Jest to tzw. Brama Kolejowa.Przekop w wale został wykonany w latach 30. właśnie na polecenie gen. Szylinga po to, aby poprowadzić tamtędy kolejkę wąskotorową.Jej trasa wiodła od dworca w Modlinie , przez przekop w wale, dalej ulicami Ledóchowskiego, Chrzanowskiego, przez Bramę Zakroczymską do Fortu I w Zakroczymiu."
Poza tym tutaj
http://www.weu1918-1939.pl/saperzy/pojazdy/elektrogenerator_600_mm/dowodztwo_saperzy_pojazdy_elektro_600_mm.html w cześci "epizod wrześniowy" mozna przeczytać o budowie przez Batalion Silnikowy kolejki do Składnicy amunicji w Palmirach;
"Od 4 września plutony pracowały przy budowie kolejki wąskotorowej z twierdzy modlińskiej do Kazunia, gdzie miano włączyć się w sieć międzyfrontowych linii wąskotorowych dochodzących do Palmir. Położono w ramach tych plac tory na mostach drogowych na Bugonarwi i Wiśle."
"Wieczorem 3 września wszystkie plutony rozpoczęły budowę linii wąskotorowej relacji Modlin - rejon Kazunia, którą miano transportować amunicję ze składów w Palmirach do Modlina. W dniach 4-5 września udało się podłączyć już do wewnętrznej sieci wąskotorowej w składnicy w Palmirach."