Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:43:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Px48  (Przeczytany 21064 razy)
Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« : 03 Listopada 2011, 21:36:10 »
0

http://allegro.pl/parowoz-waskotorowy-px48-1000mm-i1915106325.html
Zapisane
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 04 Listopada 2011, 03:05:21 »
0

Co na allegro robi Piaseczyński Px?  Szok
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 04 Listopada 2011, 08:07:28 »
0

Co na allegro robi Piaseczyński Px?  Szok
Jest wystawiony na sprzedaż, a co ma robić innego?
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 04 Listopada 2011, 17:01:24 »
0

Co na allegro robi Piaseczyński Px?  Szok

Określenie "piaseczyński" może odnosić się tylko do miejsca jego aktualnego stacjonowania.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 04 Listopada 2011, 17:10:05 »
0

Bardzo trafna uwaga - parowóz ten, jak również tego typu, nigdy nie był przedtem eksploatowany na GrKD! Trafił zrządzeniem losu do Piaseczna we wrześniu 1997 r. i tam pozostał, zatem przypinanie mu do kół korzeni linii grójeckiej jest trochę nad wyraz.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 04 Listopada 2011, 20:07:18 »
0

Bardzo trafna uwaga - parowóz ten, jak również tego typu, nigdy nie był przedtem eksploatowany na GrKD! Trafił zrządzeniem losu do Piaseczna we wrześniu 1997 r. i tam pozostał, zatem przypinanie mu do kół korzeni linii grójeckiej jest trochę nad wyraz.
Kucyk popraw mnie jeśli się mylę, ale zdaje się, że parowóz ten został wyprodukowany na eksport do Jugosławii jako typ SAWA  (powstało ich 10 sztuk wszystkie z zestawami kołowymi 760 mm). Ostatecznie trafił jednak na PKP, gdzie dostał oznaczenie Px49. Służbę na szlakach zaczynał w Krośniewicach, kończył jako „grzejka” w spółdzielni na terenie Zduńskiej Woli. Następnie zakupił go INTERLOK Piła z myślą o sprzedaży za granicę. Przebudowano go na tor 1000 mm, jednak ostatecznie transakcja nie została zrealizowana i we wrześniu 1997 zawitał na Grójecką KD.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 04 Listopada 2011, 20:30:13 »
0

Dokładnie tak było jakeś opisał Waść. A więcej w temacie http://750mm.pl/index.php?topic=2455.0
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Szymon_TKO
Nowicjusz
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 04 Listopada 2011, 20:48:44 »
0

Więc suma sumarum do kogo należy parowóz i kto chce go sprzedać?
Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 04 Listopada 2011, 20:53:33 »
0

Parowóz był własnością zmarłego w lutym b.r. Jerzego Chmielewskiego. Obecnie należy do jego spadkobierców i to oni wystawili go na sprzedaż.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 04 Listopada 2011, 21:01:04 »
0

Kucyk popraw mnie jeśli się mylę,

Pozwolisz, że ja to zrobię.... a właściwie posłużę stroną Tomiego.

http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=px48-3917

Jest to składanka, złożona do .... zespołu przez Interlok. W momencie składania nic nie trzeba było przekuwać gdyż użyta została rama parowozu 3903 z Ińska, na której zainstalowano kocioł z Px49-1791.  Zazwyczaj tak bywało, że o numerze parowozu decydowała właśnie rama /choć były wyjątki/. W tym jednak przypadku parowóz otrzymał nowe oznaczenie 3917.
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 04 Listopada 2011, 21:17:46 »
0

Kucyk popraw mnie jeśli się mylę,

Pozwolisz, że ja to zrobię.... a właściwie posłużę stroną Tomiego.

http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=px48-3917

Jest to składanka, złożona do .... zespołu przez Interlok. W momencie składania nic nie trzeba było przekuwać gdyż użyta została rama parowozu 3903 z Ińska, na której zainstalowano kocioł z Px49-1791.  Zazwyczaj tak bywało, że o numerze parowozu decydowała właśnie rama /choć były wyjątki/. W tym jednak przypadku parowóz otrzymał nowe oznaczenie 3917.

Jeden egzemplarz a jaka skomplikowana historia, ale tak to już jest z pojazdami szynowymi.
Podobnie z tramwajami: podmiana pudeł podczas remontów kapitalnych, kasacje nieoficjalne, przenumerowania pojazdów, wstawianie zupełnie nowych wagonów w miejsce kasowanych w celu uniknięcia kosztów związanych z uzyskaniem homologacji, a do tego brak pełnej dokumentacji…Efekt, ciężko jest to wszystko ogarnąć… Księgi inwentarzowe swoje, stan faktyczny inna bajka...


Do tego olbrzymia, tak naprawdę często niczym nieuzasadniona rotacja pojazdów po między poszczególnymi Sekcjami, na co zwracał uwagę w swoich publikacjach Bogdan Pokropiński.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 06 Listopada 2011, 21:50:34 »
0

czyżby to ta rama:


Wg podpisu pod zdj. to Ińsko

Ze str. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5314607

Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 07 Listopada 2011, 10:31:16 »
0

Kiedyś to się stać po prostu musiało. Cena jest dosyć sensowna i nawet do negocjacji. Kupno jego też jest tylko kwestią czasu, mam nawet swoje typy.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #13 : 07 Listopada 2011, 11:40:06 »
0

A ja mam nawet klienta.

Swoją drogą gdyby on był na 750mm nie stałby już w Piasecznie od kilku dni i miałby nowego właściciela.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 07 Listopada 2011, 12:04:34 »
0

Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to cena za parowóz (pojazd z napędem) tylko za mocno uszkodzony czajnik. Gdyby był na chodzie, to zgodził bym się ze stwierdzeniem "cena jest dosyć sensowna". Tutaj trzeba będzie przynajmniej drugie tyle floty władować aby móc nim hulać. Jeśli jest ktoś ciekaw stanu technicznego, to krótkiopis jego zawiera post: http://750mm.pl/index.php?topic=2455.msg46314#msg46314
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #15 : 07 Listopada 2011, 12:43:29 »
0

Cz ktoś może sprecyzować co to za spółdzielnia w Zduńskiej Woli :?:
Edit. Znalazłem. To daje co najmniej czwarty parowóz wąskotorowy ze Zduńskowolskim epizodem
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2011, 12:47:02 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #16 : 07 Listopada 2011, 13:25:34 »
0

Naprawa pęknięcia to lekką ręką stówka, rewizja wewnętrzna OIDP w 2012r to kolejna stówka. Gdyby ktoś chciał się pobawić w przekucie go na 750mm gra przestaje być warta świeczki. Moim zdaniem parowóz zostanie w tym stanie co jest i w tym miejscu co jest.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #17 : 07 Listopada 2011, 13:40:45 »
0

I tego ja się obawiam - zostanie nadany mu status wydmuszka-pomnik. A to pierwszy krok do unicestwienia. 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #18 : 07 Listopada 2011, 14:00:16 »
0

Lekką ręką 200 tyś żeby jeździł, tylko kto zainwestuje takie pieniądze w nieswoją maszynę? Obawiam się, że nikt.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 07 Listopada 2011, 14:48:53 »
0

Jak już pisałem w Polsce parowóz aby żył musi mieć sponsora: kogoś obrzydliwie bogatego chcącego mieć taką bardzo drogą zabaweczkę vide Waldemar W. i 1907. Bo rachunek ekonomiczny jest nieubłagany - parowóz pochłania ogromne ilości pieniędzy generując w rozliczeniu globalnym stratę dla kolei. Paliwo, obsługa, serwis, opłaty środowiskowe, pasy p. poż., rewizje, naprawy, dozór techniczny - to tylko część kosztów bezpośrednich. Spalinowozy są tańsze o 60...70% a turystów jest tyle samo. Zatem co się bardziej opłaca dla kolejek które biedują balansując na skraju bankructwa...? Smutna to, ale jednak prawda.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!