Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:39:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana cyklu rewizji zewnętrznych kotłów parowozowych  (Przeczytany 4570 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 07 Listopada 2011, 10:03:59 »
+1

W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 20 października 2006 r. (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych kotły parowozowe podlegają rewizjom zewnętrznym co rok, a nie jak dotąd bywało co 2 lata.
Ponadto jasno określono, że połączenia spajane wykonywane podczas wytwarzania, naprawy lub modernizacji specjalistycznego urządzenia ciśnieniowego powinny być wykonane na podstawie uzgodnionej przez TDT technologii spajania przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje potwierdzone przez TDT; nie dopuszcza się naprawy połączeń spajanych bez uzgodnienia z TDT.
To tyle.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 07 Listopada 2011, 10:16:07 »
0

Ciekawe czy do obostrzenia cyklu przyczynił się stan kotłów czynnych jeszcze w Polsce parowozów, czy to znów kolejna "racjonalizacja" przepisów.
Zapisane

785mm
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 07 Listopada 2011, 11:37:39 »
0

Oddział Warszawski TDT wprowadził cykl roczny już 6 lat temu. Uzasadnieniem były fakty: zaprzestania prowadzenia napraw przez ZNTK'i i "pogarszającego się stanu utrzymania niektórych kotłów". Ta ostatnia uwaga była w rzeczywistości najmocniejszym argumentem.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!