Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Osoblaha jesień 2011  (Przeczytany 7172 razy)
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« : 13 Listopada 2011, 09:54:45 »
0

Korzystając ze sprzyjającej pogody i ..... i zgody rodziny  wybraliśmy się z kolegą T.J. do Osoblahy.
Oto filmowy:
Osoblaha 05.11.2011r. cz.I Małe | Duże

Osoblaha 05.11.2011r. cz.II Małe | Duże

Osoblaha 05.11.2011r. cz.III Małe | Duże

Osoblaha 05.11.2011r. cz.IV Małe | Duże


oraz zdjęciowy:
https://picasaweb.google.com/111554757796412354296/Czechy0506112011

plon tej wycieczki.


 
Zapisane
czerwony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 21 Stycznia 2012, 19:34:34 »
0

Dzięki za filmiki.
Przypomniała mi się wizyta w Tremesnie w 2009 roku, bardzo pięknie utrzymana kolej i do tego w terenie podgórskim.
Wybrałbym się tam znów tylko szkoda, że PR zrezygnowały z pociągu z Opola do Czech przez Głuchołazy nawet w wakacyjne weekendy. I teraz ciężko tam dojechać.

Pozdr
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 29 Czerwca 2013, 18:42:11 »
+1

Dwa lata walki o klucz do toalety

     Pociągi retro na Osoblažce przewożą w sezonie ponad 10 tysięcy pasażerów. Wycieczkowicze wysiadający w Třemešnéj z piwnego wagonu chcą zazwyczaj skorzystać z toalety, która jest zamknięta. Dzień kolei na wąskotorówce w sobotę 22 czerwca był pod pewnym względem wyjątkowy, z błahego powodu, który jednak z punktu widzenia miejscowości a także sympatyków kolejki, jest wielkim zwycięstwem. Lokalnemu samorządowi po dwóch latach walki z biurokracją udało się w końcu uzyskać od  Českých drah klucze do dworcowych toalet.

     Toalety były nieczynne już od kilku lat. Dokładnie od czasu, gdy kontrola ruchu na linii Jindřichov – Krnov został zautomatyzowana i zlikwidowano stanowiska obsługi stacji – wyjaśnia starosta Rostislav Kocián – który uważa, że zamknięte toalety przynoszą miejscowości wstyd na arenie międzynarodowej, ponieważ pociągi retro przyciągają sympatyków z Polski, Słowacji, Niemiec i Austrii. Tym bardziej, że przy różnych uroczystościach ich uczestnicy mogą napić się piwa lub innych napojów w barowych wagonach Slezských zemských drah.

     Wydawać by się mogło, że udostępnienie kluczy do WC jest dla Českych dráh drobiazgiem, zwłaszcza gdy prosi o to poważny partner, jakim są lokalne władze. Niestety, okazało się, że dworcowe toalety są problemem prawie nierozwiązywalnym. Starosta Třemešnéj odniósł wrażenie, że ten biurokratyczny moloch woli by jego własność raczej niszczała, niż miałby ją ktokolwiek użytkować. Miejscowi kolejarze byli chętni do współpracy, ale o tym, komu mogą udostępnić klucze decydowano w Olomoucu. Wszelką odpowiedzialność za ewentualne szkody wzięła na siebie miejscowość, która stara się także o dostęp do innych nieużywanych pomieszczeń dworcowych.

     Dzień kolei cieszył się dużym zainteresowaniem i był wypełniony licznymi atrakcjami. Oprócz konduktora w uniformie z epoki pojawił się także rewizor w meloniku. Dawniej był to zwykle starszy szanowany człowiek, którego zadaniem była nie tylko kontrola podróżnych, ale także kontrola pracowników. W sobotę rewizor hojnie rozdzielał kary, używając do tego celu kartonikowych biletów. Przewoźnik - Slezske zemske drahy zapewnia do przejazdów retro lokomotywę parową, ale wszystkie pozostałe atrakcje są przygotowywane przez Klub przyjaciół wąskotorówki. Są to pasjonaci, którym zależy aby pasażerowie dobrze się bawili i interesująco spędzili czas. Opowiadano o lokomotywach parowych, historii osoblažskiej kolejki i dziejach transportu kolejowego. W niedzielę cyklowagon był wypełniony rowerami, a z przejazdu kolejką skorzystała także polska grupa osób na wózkach.

Cezary Olechno na podstawie:
]František Kuba – www.denik.cz]


http://www.naszesudety.pl/index.php?p=artykulyShow&iArtykul=10666
Zapisane

Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #3 : 30 Czerwca 2013, 01:07:29 »
0

Fajnie z jednej strony, ale z drugiej to jest klasyczny rotfl Chichot a problem urasta do rangi, hm. Strategicznej? A na pewno międzynarodowej
Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #4 : 30 Czerwca 2013, 10:08:36 »
0

Możliwe więc że min Sikorski interweniował. Tylko coś się na twitterze nie chwalił; )
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 17 Listopada 2013, 15:47:15 »
0

Kolejka w listopadzie 2013
http://gdario.republika.pl/
poz. 2 Kolejka wąskotorowa Osoblaha w Czechach

Opisy wyświetlają się po wybraniu buttona "i" na górnym pasku
Zapisane

Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 17 Listopada 2013, 16:51:39 »
0

Twoje wyborne zdjęcia potwierdzają, że to bardzo klimatyczna kolejka. Piękną pogodę trafiliście, jak na listopad.
Trzeba się tam koniecznie znów wybrać !
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!