Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Lipiec 2019, 15:22:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bieszczadzka kolejka wąskotorowa pojedzie zimą  (Przeczytany 40521 razy)
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie


« : 28 Listopad 2011, 15:27:10 »
+1

Za http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/6049/Bieszczadzka-kolejka-waskotorowa-pojedzie-zima.html

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa pojedzie zimą
Podczas tegorocznej zimy, po raz pierwszy od 15 lat, w Bieszczadach będzie kursować leśna kolejka wąskotorowa - poinformował w poniedziałek prezes fundacji zarządzającej Bieszczadzką Kolejką Leśną Stanisław Wermiński.
-Jesteśmy przygotowani do funkcjonowania kolejki w zimie. Odpowiadając na spore zainteresowanie planujemy podczas ferii zimowych organizować kursy na zamówienia - powiedział PAP Wermiński.


W zimie kolejka ma jeździć na trasach z Cisnej do Dołżycy i z Cisnej do Balnicy. - Logistycznie jesteśmy przygotowani do tego przedsięwzięcia. Posiadamy m.in. pług do odśnieżania, odpowiednie warunki pracy w wyremontowanej parowozowni - dodał prezes fundacji.

Wermiński przypomniał, że ostatni raz kolejka w zimie jeździła ponad 15 lat temu, kiedy służyła jeszcze do transportu drewna.

Od 1996 roku kolejką zarządza fundacja. Wszystkie zarobione pieniądze muszą trafić na jej potrzeby, m.in. na remonty torowisk, płace pracowników oraz zakup taboru i remont stacji kolejowych. Kolejka ma trzy lokomotywy spalinowe, dwa parowozy, dwie drezyny oraz 23 wagony.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku pociągi kolejki kursują w soboty i niedziele. W pozostałe dni istnieje możliwość wynajęcia pociągu. Natomiast w lipcu i sierpniu kolejka jeździ codziennie. Pociągi wożą wtedy pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

W tym roku kolejka przewiozła ponad 72 tys. pasażerów. "To był rekordowy sezon. Rok temu z naszych usług skorzystało 60 tys. osób, a w 2009 roku przewieźliśmy 68 tys. pasażerów" - zaznaczył Wermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 30. ubiegłego wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi; z czasem stało się to atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.
Zapisane
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 29 Listopad 2011, 14:11:40 »
0

O bardzo fajny pomysł, a dałoby rade załapać się na jakiś przejazd w pługu ? Może jakiś specjalny z pługiem ?
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 29 Listopad 2011, 16:20:59 »
+1

Jak tak dalej będzie to nie będzie potrzebny pług żeby w zimę jeździć Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jaco
SGKW
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 18 Grudzień 2011, 14:05:07 »
0

Załoga, która nie ma doświadczenia w utrzymywaniu zimą szlaków i nie zna zagrożeń wynikajacych z tego powodu, moze po prostu polec w walce. Znam tych ludzi i są to świetni koledzy i fachowcy, ale nie życzę im wyzwania pt. "zima na BKL". Pamiętajmy, że tam śniegu jest full zimą i aby pociag jakiś pojechał nawet te parę km trzeba się nieźle napracować, aby zwały śniegu zmrożone lodem usunąć... Potem jak popada znów trzeba działać. Czy warto wywalać kasę na takie pomysły w tak ekstremalnym zimą miejscu? Niech wzorem lat poprzednich BKL zajmie się tradycyjnie konserwacją sprzętu itd., bo pomysły prazesa Warmińskiego nie od dziś są znane jako medialne i nic poza tym...
Zapisane

Jacek Jaco Chiżyński
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 18 Grudzień 2011, 14:51:17 »
0

Ale przecież góry zimo są piękne. Na BKL mogą być 2 sezony turystyczne. Ty pociągi na zamówienie to dla zorganizowanych grup a co z turystami indywidualnymi lub grypami kilkoosobowymi? Dla 10 osób nie pojedzie pociąg na zamówienie. Dla takich turystów potrzebny jest stały rozkład jazdy. Jedna para pociągów w czasie ferii.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jaco
SGKW
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 18 Grudzień 2011, 15:04:16 »
-1

"Ładnie" planujesz Kolego, ale chyba nie masz bladego pojęcia o problemach technicznych związanych z jazdą zimą i ogólnie o planowaniu prac przewozowych na kolei/kolejkach. Pewnie, że zima w górach jest OK, ale nie ma tutaj takich nakładów na kolejkę zimą jak w górach Harzu, czy na szwajcarskich lodowcach...
Czy myślisz, że ktoś się ma ochotę się zamartwiać na BKL 10 - cioma turystami, którzy przyjdą raz na tydzień,aby się przejechać?! Otóż nie, bo Bieszczady to realia, a nie kolejka na baterie! Latem to co innego...
Zapisane

Jacek Jaco Chiżyński
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 18 Grudzień 2011, 15:12:52 »
0

10 grup po 10 osób to już jest 100. Jeśli przyjdzie jedna osoba i zapyta o ofertę dla 100 osób to będzie o czym rozmawiać ale jeśli przyjdzie 10 osób w różnym terminie to nikt nie pojedzie. No chyba ze te 10 osób przyjdzie w tym samym czasie...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jaco
SGKW
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 18 Grudzień 2011, 15:17:25 »
-1

Wiosna, lato i jesień to masz rację!, ale nie zimą!!! Zimą wszyscy wiedzą, że nie ma kolejki i koniec, tak samo jak w Nowym Dworze Gdańskim, czy Niechorzu zimą nikt nie czeka na kolejkę, aby pojechać na plażę!
Podkreślam, że BKL to góry i jak tam walnie śniegu to jest problem z uruchomieniem szlaków i proszę nie gdybać, jak byłoby fajnie, bo samo się nie zrobi...!
Zapisane

Jacek Jaco Chiżyński
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3854 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 18 Grudzień 2011, 15:18:22 »
0

Kolego Jaco, a może Kolega wie czy hala lokomotywowni jest ogrzewana?
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Jaco
SGKW
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 18 Grudzień 2011, 15:28:51 »
0

Hala jest ogrzewana w tym momencie przez nagrzewnice, tak więc warunki do pracy są!
Zapisane

Jacek Jaco Chiżyński
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3854 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 18 Grudzień 2011, 16:07:07 »
0

Chodzi mi o to czy przez całą zimę, przez wszystkie dni, 24h na dobę macie w hali temperaturę dodatnią.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Jaco
SGKW
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 18 Grudzień 2011, 19:31:11 »
0

Mnie tam akurat nie ma, ale mam relacje z gruntu. Póki co nie ma ogrzewania CO na ten sezon zimowy, a nagrzewnice nie grzeją rzecz jasna całe 24 h i założyć należy, że temperatury spadają przy dużych mrozach...
Zapisane

Jacek Jaco Chiżyński
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #12 : 18 Grudzień 2011, 20:03:11 »
+3

    grypami kilkoosobowymi? 

To już prawie epidemia...
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3854 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 18 Grudzień 2011, 22:10:57 »
0

nie ma ogrzewania CO

I dlatego, Kolego Andrzeju, nie za bardzo jest łatwe prowadzenie na BKL ruchu zimą. Śnieg to problem, ale brak lokomotyw to dopiero problem. Myślę, że wiesz o czym piszę.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 18 Grudzień 2011, 22:24:22 »
0

No fakt. Trochę kiepsko. Ile wody wchodzi do układu chłodzenia Lyd2??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 18 Grudzień 2011, 23:07:21 »
0

Gadałem z znajomymi z stowarzyszenia w Przeworsku o tym i prawda jest taka, że jak przyjdzie "prawdziwa zima" to wydaję mi się ze nie ma szans, żeby się w Bieszczadach udało przejechać po torach w zimie. Ale życzę powodzenia, bo sam chętnie bym się wybrał na BKL kiedyś, może ten pierwszy raz w zimie Uśmiech
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 07 Styczeń 2012, 17:46:49 »
0

http://kolejka.bieszczady.pl/bieszczadzka-kolejka-rusza-w-trase-tej-zimy/
A czemu w niedziele nie jedzie??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 14 Styczeń 2012, 15:19:17 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/30111/Bieszczadzka_kolejka_wyruszy_za_tydzien_.htm
http://kolejka.bieszczady.pl/bieszczadzka-kolejka-rusza-w-trase-tej-zimy/

Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej z ogromną radością informuje wszystkich gości i wielbicieli o możliwości przejażdżki kolejką zimową porą.

Dołożyliśmy wszelkich starań, aby kursy w zimie na nowo stały się możliwe. Będą to pierwsze  jazdy ciuchcią wśród bieszczadzkiej bieli od początku istnienia Fundacji.

 W okresie ferii zimowych 2012 r. (16 I -26 II 2012 r.) kolejka będzie kursować w piątki i soboty czyli:

20 I, 21 I, 27 I, 28 I, 3 II, 4 II, 10 II, 11 II, 17 II, 18 II, 24 II, 25 II, o godz. 12.00 na trasie Majdan – Dołżyca – Majdan.

Bilet normalny 15 zł.
Bilet ulgowy ( do 15 lat) 10 zł.
Bilet bezpłatny – dzieci do lat 3
 Kursowanie pociągu uzależnione jest od warunków atmosferycznych, więc wszystkich zainteresowanych prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny 13 468 63 35.

 Informujemy również o możliwości zamówienia przejazdu kolejką dla grup zorganizowanych.

 Serdecznie zapraszamy!
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 23 Styczeń 2012, 20:47:31 »
+2

Sobota 21 stycznia 2012rok.
Wąskotorowy kulig do Dołżycy. Zamiast rączych rumaków napędzanych owsem, jeden stalowy.
Autor: JA  Duży uśmiech
Bieszczadzka Kolejka Leśna - zima 2012 Małe | Duże


Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 23 Styczeń 2012, 20:56:26 »
0

Letniaki?? Myślałem ze wagony zamknięte będą używane.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!