Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #40 : 15 Stycznia 2012, 12:32:56 » |
+3
|
O kim piszemy i dlaczego zielone? Czyli odpowiedzi na pytania Kolegów. Jak zapewne niektórzy wiedzą jakiś czas temu na powierzchnię polskiego bajorka o nazwie ratowanie parowozów wypłynęły dwa obiekty. Jeden to powiązana z Polskimi Kombinacjami Państwowymi fundacja Czas Czajników, drugi to firma malarska Rym-cym-cym. Kto to taki ten Rym-cym-cym? Informacje można zasięgnąć ze strony Mysiego Oleju* Kolejkownictwa gdzie pokazana jest nowa melodia pieśni o wariacjach na temat wizerunku parowozu "Płynie, płynie OKa...". Rym-cym-cym to nowo powstały kościół Renowatorów Skrobiących u podstaw doktryny którego leży całkowite zaniechanie jakichkolwiek kontaktów z piaskowaniem obiektów na rzecz czyszczenia rdzy wyłącznie drucianymi szczotkami. Wiąże się to z twierdzeniem założyciela - pana Sz. że po pierwsze parowóz ma duszę, która jest jak każda dusza zawsze trochę skalana grzechem, stąd alegoria w postaci pozostawiania niedoróbek w formie starej farby i smaru tkwiących w zakamarkach. Według Mistrza piaskowanie potrafi usunąć wszystkie brudy (grzechy) przez co parowóz stanie się sztuczny. Drugą tezą mówiąca o wyższości skrobania nad piaskowaniem jest to, że pracownicy skrobiący przez kabel, szlifierkę i tarczę łączą się z materią skrobaną stając się jej częścią co prowadzi do uświęcenia przez uświnienie. Ponadto potknięcia pracowników (jak np. widoczne pohetanie trzona tłokowego szlifierą zostawiają trwały ślad na obiekcie co dodatkowo go uświęca. Teraz dlaczego zielony? Z dwóch powodów. Po pierwsze to Założyciel głosi, że kolor zielony w świecie jest jeden: taki jak na najtańszej puszce farby ftalowej z napisem "zielona" kupionej w markecie budowlanym. Po drugie malowanie historyczne jest wymysłem dzieciaków i strucli kolejowych, kłamstwem lustracyjnym postkomunistów, a przede wszystkim jest passé. Teraz w modzie jest ładne malowanie żeby się podobało czyli jasno, prosto, krzykliwie. Przykłady ołtarzy takiej wiary mamy w skansenie w Charsznicach w której swą religię za pieniądze podatników naczelny kapłan kultywuje. Z mniejszych kapliczek możemy zobaczyć Peiksa w Wackach również w modnym kolorku "zielonym" z gustownym generatorem dymu zamontowanym w wydechu. W sumie Rym-cym-cym to nowa, światowa jakość w dziedzinie odnawiania zabytków czajnikowych. A teraz coś niepokojącego. Otóż jak niektórzy wiedzą fundacja Czas Czajników istniejąca u boku wspomnianych na wstępie PKP, zarządza pośrednio wszystkimi dziurawymi czajnikami będącymi w posiadaniu Kombinacji. A szefem CC został kilka dni temu kto... Mistrz Rym-cym-cym. Zatem pytanie: jak sądzicie kto teraz będzie odprawiał msze na owych saganach i jakiego obrządku będą one? Drogi samorządzie - chcecie imbryk mieć w swym mieście? Dobrze, ale wyczyści go i poemaljuje mój kościół. A jak nie...*) Mouse Oleum jest: (...) powinno być: Licentia poetica Kolego... 
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2012, 12:40:26 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #41 : 15 Stycznia 2012, 12:42:46 » |
0
|
Amen.
Z racji tego, że Rym Cym Cym to moja konkurencja tak donośnie krzycząca, że piaskowanie parowozu go zniszczy a najskuteczniejszym sposobem usunięcia starej powłoki malarskiej wraz z korozją powierzchniową są metody mechaniczne (na co mam stosowny dokument w formie wypowiedzi pana Rym Cym Cym) nie chciałem się tu wypowiadać.
Lepiej chyba powiązań jakie powstały nie da się ująć. Kucyk - szacun. Dziękuję.
EDIT: Aha, proponuję porównać zdjęcia z Karsznic, Marek, MuzKolu ze zdjęciami Ol49 z Przeworska. I przypominam że renowację Ol49 robili laicy parowozowi. Ocenę pozostawiam Wam drodzy koledzy i koleżanki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #42 : 15 Stycznia 2012, 13:15:12 » |
0
|
Zatem pytanie: jak sądzicie kto teraz będzie odprawiał msze na owych saganach i jakiego obrządku będą one? Drogi samorządzie - chcecie imbryk mieć w swym mieście? Dobrze, ale wyczyści go i poemaljuje mój kościół. A jak nie...
No cóż zadziwiająco dużo ludzi ma podobne wnioski :-]
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 114 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #43 : 15 Stycznia 2012, 19:59:58 » |
+1
|
I to ma się nazywać Muzeum Kolejnictwa!? Przecież to wstyd i hańba tak malować lokomotywy. Skoro jest to Muzeum Kolejnictwa jako państwowe, to niech malowanie będzie zgodne z oryginałem, bo moim zdaniem jak ktoś zapragnie mieć muzeum kolejnictwa w swoim ogródku, garażu itp. to lokomotywa może być pomalowana wedle jego uznania, nawet różowa w seledynowe prążki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #44 : 15 Stycznia 2012, 20:52:57 » |
+1
|
Niestety zgadzam się z powyższym. Jak patrzy się na to co pod chmurką gnije to, żal ściska szanowne 4 litery...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #45 : 15 Stycznia 2012, 22:00:00 » |
0
|
Jutro tam się wybieram, dołączy ktoś?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #46 : 16 Stycznia 2012, 10:24:58 » |
0
|
jak ktoś zapragnie mieć muzeum kolejnictwa w swoim ogródku, garażu itp. to lokomotywa może być pomalowana wedle jego uznania, nawet różowa w seledynowe prążki.
A tu się nie zgodzę - jak coś ma status zabytku, to powinno być pomalowane zgodnie ze sztuką konserwatorską...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #47 : 16 Stycznia 2012, 10:44:38 » |
0
|
I tu jest miejsce do popisu dla konserwatora zabytków który powinien pilnować w jakim stanie jest zabytek.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #48 : 16 Stycznia 2012, 11:59:57 » |
+1
|
...w sprawie cudów do najbliższej parafii... Przepraszam za podsumowanie, ale jak ktoś kojarzy sprawę starych koszar koło parku Łazienkowskiego w W-wie to zrozumie. Developer rozpitolił cały kompleks w niecały tydzień i tylko 500zł (jak pamiętam dostał ) kary/mandatu ...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #49 : 16 Stycznia 2012, 23:41:02 » |
+3
|
1. Piaskowac albo nie piaskować- oto jest pytanie! Kwestia doboru metody przygotowania podłoża pod powłoki lakiernicze w przypadku parowozów się juz nie raz nie dwa przewinęła. W przypadku piaskowania jeśli dobrze pamiętam dyskusje z innego forum to wcale nie chodzi o jakies decinne pozbawianie duszy czy Bóg wie czego tylko o możliwośc trwałego wbicia się ziarenek ścierniwa w łożyska ślizgowe (tu:panewki) i spowodowanie trwałych uszkodzeń. REM TEAM wiedział, że dzwoni tylko nie wiedział w którym kościele. Mnienurtuje co innego. Oto najwieksze polskie Muzeum z godną podziwu pedancją restauruje zegar, używając nowoczesnych technik, dobrej chemii, tworzy nawet dokumentację a w sprawach tak prostych i z pozoru błachych jak kolor parowozu totalnie się gubi lecąc w kolory z palety supermaketu spożywczeczgo (w supermakecie budowlanym śmiało mozna znaleźc fabrycznie przygotowany kolor znacznie bliższy historii, o mieszaniu kolorów już nie wspominam). Co sie zatem dzieje, że Muzeum nadal potyka się o własne nogi? Dlaczego odświeżane parowozy nadal są koloru laperia lata 80`, dlaczego czynne parowozy pojawiają się w czwartek i piątek i to w godzinach 8-16, dlaczego na nikim nie robi wrażenia wytopienie panewek w transportowanym parowozie? Muzeum niestety zupełnie nie czuje klimatu MAKRO kolei. Z Muzeum Narodowego za Prezesem przyszli ludzie którzy potrafią zrobić fajną strone WWW, wiedzą na czym polega wizerunek, PR, są w stanie zaproponowac lekcje muzealne, nawiązywać kontakty zagraniczne ale nadal nie ma ludzi od KOLEI, ludzi którzy potrafiliby zadbać o własciwe kolory, żywe eksponaty, ofertę czysto kolejową etc tak, żeby Muzeum spełniło swoje aspiracje i zostało liderem. To wcale nie wymaga duzych pieniędzy czy wielkich projektów a ludzi nie trzeba szukać daleko  .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #50 : 17 Stycznia 2012, 21:23:00 » |
0
|
Taka kolejna nowa informacja z moich dzisiejszych obserwacji. Nasz słynny Pu29 stoi już sobie razem z innymi parowozami na wystawie za ogrodzeniem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 114 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #51 : 18 Stycznia 2012, 15:26:25 » |
0
|
dlaczego czynne parowozy pojawiają się w czwartek i piątek i to w godzinach 8-16,
to w muz-kolu mają czynny parowóz  (oprócz sochaczewskiego Px)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #52 : 18 Stycznia 2012, 16:09:10 » |
0
|
Chodzi zapewne o przyjazd Pm36-2* w z okazji jakiegoś tam jubla pod koniec lata...
*Pm36 jest własnością MK
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #53 : 18 Stycznia 2012, 17:22:12 » |
0
|
to w związku z pożegnaniem Heleny (inny wątek) pełnej...(od Bełtyfull Hellena  ) i ewentualnym powrotem do wsi Stołecznej ... - bo jej tu pod rządami Małzoleum innego nie czeka...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #54 : 19 Stycznia 2012, 03:32:09 » |
0
|
to w muz-kolu mają czynny parowóz  (oprócz sochaczewskiego Px) Na 80-lecie Muzeum Kolejnictwa do Warszawy sprowadzono z Wolsztyna Pm36, niestety eksponowano ją w czwartek i piątek w godzinach otwarcia Muzeum a tak niewiele było potrzebne, żeby parowóz był w sobotę i niedzielę i w dodatku wykonywał kursy z pasażerami z których byłby jeszcze dodatkowy dochód. Na tego typu wydarzenia w Warszawie popyt jest dość spory o czym świadczą pociągi retro podczas DTP (rok w rok paprane przez Erę Parowozów).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 114 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #55 : 19 Stycznia 2012, 13:08:42 » |
0
|
To, że Piękna Helena jest własnością Muz-kolu wiem, ale myślałem, że co czwartek i piątek w Muz-kolu zjawia się czynny parowóz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #56 : 19 Stycznia 2012, 14:21:53 » |
0
|
Ekhm...Jaki i skąd, przepraszam? ... Zresztą, co ja się będę... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 114 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #57 : 19 Stycznia 2012, 18:43:13 » |
0
|
Ekhm...Jaki i skąd, przepraszam? ... Zresztą, co ja się będę...  Wiem, moja pomyłka, ale też byłem zdziwiony postem o parowozie w czwartek i piątek więc napisałem ten post.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #58 : 19 Stycznia 2012, 23:19:10 » |
0
|
Panowie...i tak i tak cokolwiek mauzolem zrobi niekoniecznie musi mieć sens z naszego punktu widzenia. Trza chyba dbać o odpowiednie stężenie krwi w alkoholu to może zrozumiemy ww logikę... Póki co to proponuje "sursum corda"...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #59 : 19 Stycznia 2012, 23:36:50 » |
0
|
No to w takim razie. "Wypijmy przy stole za błędy na dole by ich było mniej...." Tak śpiewał R.Rynkowski i w 100% popieram jego słowa:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|