WL
|
 |
« : 15 Stycznia 2012, 23:07:39 » |
0
|
Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1 : 15 Stycznia 2012, 23:58:58 » |
0
|
Zapewne masz na myśli przekładnię osiową a nie dyferencjał, w pojazdach kolejowych nie stosuje się mechanizmów różnicowych jak w samochodach. Tutaj pojawia się problem, a właściwie dwa: 1. Częścią tego mechanizmu jest sama oś, zatem pytanie na jaki rozstaw potrzebujesz ten mechanizm? 2. Ponoć są dwie wersje tej przekładni - stara (a'la WM5) i nowa. Jaka ci jest potrzebna? Na pewno ta od WM5?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 16 Stycznia 2012, 08:45:41 » |
0
|
Może jeszcze prościej: do czego ta przekładnia główna jest Ci potrzebna?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 16 Stycznia 2012, 09:48:13 » |
0
|
Wielce deficytowy i poszukiwany przez wiele kolejek towar w dzisiejszych czasach to jest... Kto wie gdzie to znaleźc można tanio wiedzy nie sprzeda, a są tez sprawy ważniejsze od pieniędzy - jednym słowem - nie licz na nic... zwłaszcza tutaj  . A tak wogóle to chodzi zapewne o przekładnię talerzową z wałkiem atakującym - nie żaden dyferencjał... Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #4 : 16 Stycznia 2012, 17:50:45 » |
0
|
Swego czasu w Przeworsku była niesprawna drezyna SKW, brak było osi "tylnej - dyferencjału". W tym czasie w Mławie, była część takiej(?) samej drezyny. Nie było woli by dociekać czyje to jest i doprowadzić do remontu w Starachowicach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #5 : 16 Stycznia 2012, 20:15:32 » |
0
|
Swego czasu w Przeworsku była niesprawna drezyna SKW, brak było osi "tylnej - dyferencjału". Nie było woli by dociekać czyje to jest i doprowadzić do remontu w Starachowicach.
Wg mojej wiedzy była to drezyna pochodząca z Jędrzejowa. Została ona wystawiona na przetarg przez PKP razem z innym nieprzekazanym taborem. Z tego co pamiętam została pozbawiona tylnej osi bardzo dawno, sam potwierdzam to w 2004 r.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #6 : 16 Stycznia 2012, 20:31:16 » |
0
|
Drezyna w Przeworsku została sprzedana, była na stanie SKW. Do jej naprawy potrzebna potrzebna była:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 17 Stycznia 2012, 07:52:52 » |
-2
|
Obydwie drezyny nie są na sprzedaż za żadne pieniądze - a kto nie wierzy niech przymierzy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #8 : 18 Stycznia 2012, 22:13:55 » |
0
|
Zapewne masz na myśli przekładnię osiową a nie dyferencjał, w pojazdach kolejowych nie stosuje się mechanizmów różnicowych jak w samochodach. Tutaj pojawia się problem, a właściwie dwa: 1. Częścią tego mechanizmu jest sama oś, zatem pytanie na jaki rozstaw potrzebujesz ten mechanizm? 2. Ponoć są dwie wersje tej przekładni - stara (a'la WM5) i nowa. Jaka ci jest potrzebna? Na pewno ta od WM5?
Dokładnie rzecz biorąc to potrzebny jest wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią). Na samej osi jest koło zębate. Jeżeli chodzi o rodzaj przekładni to zdecydowanie stara a'la WM5.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 18 Stycznia 2012, 22:21:45 » |
0
|
Kolego, masz Ty pojecie o czym piszesz? Wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią) Który wał, które koło, która przekładnia?
Aby było szybciej: do czego jest Ci to potrzebne?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #10 : 18 Stycznia 2012, 22:26:15 » |
0
|
Kolego, masz Ty pojecie o czym piszesz?
Sorry za niefachowe określenie problemu. Jestem jedynie zawodowym rozkładowcem i niestety nie znam wszystkich niuansów technicznych. A chodzi o wał z kołem zębatym łączący przekładnię z osią (co niedawno napisałem już powyżej). Wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią) Który wał, które koło, która przekładnia? Aby było szybciej: do czego jest Ci to potrzebne?
Przeniesienie napędu na oś.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #11 : 18 Stycznia 2012, 22:28:18 » |
+1
|
Chodzi mu o wał ataku.
WL z małym kołem zębatym??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #12 : 18 Stycznia 2012, 23:04:57 » |
0
|
Chodzi mu o wał ataku.
WL z małym kołem zębatym??
Wał kardana z kołem zębatym od wieloklinu (sam wieloklin jest, brakuje reszty). Żeby było bardziej jasne postaram się zamieścić zdjęcie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #13 : 19 Stycznia 2012, 11:13:32 » |
+1
|
Zapewne chodzi o połówkę wału kardana ( część od wieloklinu do flanszy na wałku atakującym), wałek atakujący i resztę przekładni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #14 : 19 Stycznia 2012, 12:46:28 » |
+1
|
Czy tego brakuje?
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #15 : 19 Stycznia 2012, 13:08:14 » |
+1
|
BKL swego czasu dorabiała części do przekładni. Właściwie to zlecali to. Szczegółów nie znam ale wiem że parę części było albo nowych albo zregenerowanych. Do której drezyny potrzebne ci te części?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #16 : 19 Stycznia 2012, 21:53:52 » |
0
|
Czy tego brakuje?
Tak! Dokładnie o to chodzi. Potrzebne jest do drezyny WM5. Element ten jest identyczny jak do Wmc.
|
|
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2012, 22:07:47 wysłane przez WL »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #17 : 19 Stycznia 2012, 22:57:08 » |
0
|
A tak z innej beczki. Rampa transporterowa zachowała się?? Gdzie to drezyną chcecie jeździć??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #18 : 20 Stycznia 2012, 20:22:18 » |
+1
|
Od tego trzeba było zacząć. Teraz wszystko jasne. Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
Powinno być: Potrzebny "dyferencjał" do WM5. Wiem że identyczny był w wąskotorowej drezynie Wmc. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje? Wał napędowy (ten od wieloklinu) był zdajsię że w Żuku albo Starze. WM5 to ten wynalazek z trzycylindrowym Dieslem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #19 : 20 Stycznia 2012, 20:52:30 » |
+1
|
Konstrukcja drezyny powstała w latach 50-tych. Silnik 3 cylindry, diesel, skrzynia i wał od "stara 21/?/. Nawet w Starachowicach trudno doszukać się tych części. Prawdopodobnie pozostaje dorobić - jeszcze może są u nas tego typu frezarki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|