Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:23:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wmc - dyferencjał  (Przeczytany 18752 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« : 15 Stycznia 2012, 23:07:39 »
0

Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 15 Stycznia 2012, 23:58:58 »
0

Zapewne masz na myśli przekładnię osiową a nie dyferencjał, w pojazdach kolejowych nie stosuje się mechanizmów różnicowych jak w samochodach. Tutaj pojawia się problem, a właściwie dwa:
1. Częścią tego mechanizmu jest sama oś, zatem pytanie na jaki rozstaw potrzebujesz ten mechanizm?
2. Ponoć są dwie wersje tej przekładni - stara (a'la WM5) i nowa. Jaka ci jest potrzebna? Na pewno ta od WM5?
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 16 Stycznia 2012, 08:45:41 »
0

Może jeszcze prościej: do czego ta przekładnia główna jest Ci potrzebna?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 16 Stycznia 2012, 09:48:13 »
0

Wielce deficytowy i poszukiwany przez wiele kolejek towar w dzisiejszych czasach to jest...
Kto wie gdzie to znaleźc można tanio wiedzy nie sprzeda, a są tez sprawy ważniejsze od pieniędzy - jednym słowem - nie licz na nic... zwłaszcza tutaj .

A tak wogóle to chodzi zapewne o przekładnię talerzową z wałkiem atakującym - nie żaden dyferencjał...

Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 16 Stycznia 2012, 17:50:45 »
0

Swego czasu w Przeworsku była niesprawna drezyna SKW, brak było osi "tylnej - dyferencjału". W tym czasie w Mławie, była część takiej(?) samej drezyny. Nie było woli by dociekać czyje to jest i doprowadzić do remontu w Starachowicach. 
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 16 Stycznia 2012, 20:15:32 »
0

Swego czasu w Przeworsku była niesprawna drezyna SKW, brak było osi "tylnej - dyferencjału". Nie było woli by dociekać czyje to jest i doprowadzić do remontu w Starachowicach. 
Wg mojej wiedzy była to drezyna pochodząca z Jędrzejowa. Została ona wystawiona na przetarg przez PKP razem z innym nieprzekazanym taborem.
Z tego co pamiętam została pozbawiona tylnej osi bardzo dawno, sam potwierdzam to w 2004 r.
Zapisane

a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 16 Stycznia 2012, 20:31:16 »
0

Drezyna w Przeworsku została sprzedana, była na stanie SKW.
Do jej naprawy potrzebna potrzebna była:


* d2.jpg (55.5 KB, 800x600 - wyświetlony 1022 razy.)

* d1.jpg (103.51 KB, 913x1389 - wyświetlony 884 razy.)
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 17 Stycznia 2012, 07:52:52 »
-2

Obydwie drezyny nie są na sprzedaż za żadne pieniądze - a kto nie wierzy niech przymierzy.
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 18 Stycznia 2012, 22:13:55 »
0

Zapewne masz na myśli przekładnię osiową a nie dyferencjał, w pojazdach kolejowych nie stosuje się mechanizmów różnicowych jak w samochodach. Tutaj pojawia się problem, a właściwie dwa:
1. Częścią tego mechanizmu jest sama oś, zatem pytanie na jaki rozstaw potrzebujesz ten mechanizm?
2. Ponoć są dwie wersje tej przekładni - stara (a'la WM5) i nowa. Jaka ci jest potrzebna? Na pewno ta od WM5?

Dokładnie rzecz biorąc to potrzebny jest wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią).
Na samej osi jest koło zębate.
Jeżeli chodzi o rodzaj przekładni to zdecydowanie stara a'la WM5.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 18 Stycznia 2012, 22:21:45 »
0

Kolego, masz Ty pojecie o czym piszesz?
Wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią)
Który wał, które koło, która przekładnia?

Aby było szybciej: do czego jest Ci to potrzebne?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 18 Stycznia 2012, 22:26:15 »
0

Kolego, masz Ty pojecie o czym piszesz?

Sorry za niefachowe określenie problemu. Jestem jedynie zawodowym rozkładowcem i niestety nie znam wszystkich niuansów technicznych.
A chodzi o wał z kołem zębatym łączący przekładnię z osią (co niedawno napisałem już powyżej).

Wał z kołem zębatym (łączący przekładnię z osią)
Który wał, które koło, która przekładnia?
Aby było szybciej: do czego jest Ci to potrzebne?

Przeniesienie napędu na oś.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 18 Stycznia 2012, 22:28:18 »
+1

Chodzi mu o wał ataku.

WL z małym kołem zębatym??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 18 Stycznia 2012, 23:04:57 »
0

Chodzi mu o wał ataku.

WL z małym kołem zębatym??

Wał kardana z kołem zębatym od wieloklinu (sam wieloklin jest, brakuje reszty).
Żeby było bardziej jasne postaram się zamieścić zdjęcie.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #13 : 19 Stycznia 2012, 11:13:32 »
+1

Zapewne chodzi o połówkę wału kardana ( część od wieloklinu do flanszy na wałku atakującym), wałek atakujący i resztę przekładni.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 19 Stycznia 2012, 12:46:28 »
+1

Czy tego brakuje?


* ab.jpg (106.03 KB, 1076x882 - wyświetlony 823 razy.)
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 19 Stycznia 2012, 13:08:14 »
+1

BKL swego czasu dorabiała części do przekładni. Właściwie to zlecali to. Szczegółów nie znam ale wiem że parę części było albo nowych albo zregenerowanych. Do której drezyny potrzebne ci te części?

Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 19 Stycznia 2012, 21:53:52 »
0

Czy tego brakuje?


Tak! Dokładnie o to chodzi.
Potrzebne jest do drezyny WM5. Element ten jest identyczny jak do Wmc.

« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2012, 22:07:47 wysłane przez WL » Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 19 Stycznia 2012, 22:57:08 »
0

A tak z innej beczki. Rampa transporterowa zachowała się?? Gdzie to drezyną chcecie jeździć??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 20 Stycznia 2012, 20:22:18 »
+1

Od tego trzeba było zacząć. Teraz wszystko jasne.

Potrzebny dyferencjał do Wmc. Wiem że identyczny był w normalnotorowej drezynie WM5. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
Powinno być:

Cytuj
Potrzebny "dyferencjał" do WM5. Wiem że identyczny był w wąskotorowej drezynie Wmc. Czy w czymś jeszcze był montowany, skąd zdobyć, od czego pasuje?
Wał napędowy (ten od wieloklinu) był zdajsię że w Żuku albo Starze.

WM5 to ten wynalazek z trzycylindrowym Dieslem?

Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 20 Stycznia 2012, 20:52:30 »
+1

Konstrukcja drezyny powstała w latach 50-tych. Silnik 3 cylindry, diesel, skrzynia i wał od "stara 21/?/.
Nawet w Starachowicach trudno doszukać się tych części.
Prawdopodobnie pozostaje dorobić - jeszcze może są u nas tego typu frezarki.


* atab.jpg (52.82 KB, 1380x314 - wyświetlony 730 razy.)

* as.jpg (86.81 KB, 989x697 - wyświetlony 874 razy.)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!