Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Lipiec 2020, 04:17:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ełk Wąskotorowy, co nowego?  (Przeczytany 155146 razy)
Szu
SGKW
*
Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #100 : 27 Luty 2018, 11:48:31 »
0

Aż dziwne, że wysłali na platformie teraz wszystko samochodami...fajnie jak za dawnych lat;)

Remont tego Px-a powinien się powoli kończyć. Coś tam pisali o 220 dniach od podpisania umowy,/maj 2017/, więc kociołek powinien być już gotowy.
Zapisane
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 110 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #101 : 05 Czerwiec 2018, 18:49:00 »
0

Dla mnie nowoscia jest ogrodzony teren i zamknieta brama w niedziele 3.06.18 o 13.30.
Tak, wiem pewnie wi @ powinienem sie upewnic ze akurat jest zamkniete. Ale informacja na bramie, jak wielkie to "Akurat" jest i ile sie spoznilem, na bramie powinna wisiec....
Zapisane

Misza
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 158 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #102 : 05 Czerwiec 2018, 23:14:18 »
0

Ogrodzony teren to akurat żadna nowość w Ełku. A niestety to fakt że po przysłowiowej 15-stej można tylko kłódki pocałować.. Wielokrotnie turyści będąc w Płocicznie skarżyli się że chcieli pozwiedzać Ełk Wąsk, a tu lipa+ zamknięte.
Btw. Ten "płotek" jak na mój gust nijak nie pasuje, bardziej przypomina złowrogie ogrodzenia w obozach pracy, więzieniach. Nie wiem czemu akurat taką formę wybrano...
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #103 : 02 Wrzesień 2018, 22:20:59 »
0

Ciekawa impreza na zakończenie sezonu przewozowego 2018: http://muzeum.elk.pl/aktualnosci/zakonczenie-sezonu-kolejkowego/943/
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #104 : 01 Styczeń 2019, 19:12:29 »
+1

O remoncie Lyd1 i budowie peronu w Sypitkach:

https://olsztyn.tvp.pl/40026596/odrodzenie-elckiej-waskotorowki-remont-lokomotywy-i-kolejnej-stacji-na-trasie
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #105 : 01 Styczeń 2019, 20:28:07 »
0

A tak przy okazji: co tam w sprawie parowozu słychać? Co udało się zdziałać w temacie słynnym "Warsztatom Parowozowym Gliwice" z siedzibą w salonie Pana Zbigniewa?
Zapisane
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #106 : 16 Styczeń 2019, 11:49:23 »
0

A tak przy okazji: co tam w sprawie parowozu słychać? Co udało się zdziałać w temacie słynnym "Warsztatom Parowozowym Gliwice" z siedzibą w salonie Pana Zbigniewa?

Tyle słychać że teraz ta zacna instytucja dostała do remontu także Borsiga od MPK Poznań.
Za zaliczkę na Borsiga skończą Px48 :-)
Co ciekawe wykonawca zażądał, aby parowóz dotarł do Gliwic drogą kolejową :-)

Stoker
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1909 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #107 : 16 Styczeń 2019, 15:08:35 »
0

A co to za słynny zakład Pana Zbigniewa?

Ktoś jakiś namiar, podpowiedź, bo ja nie kojarzę o co kaman?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #108 : 16 Styczeń 2019, 20:57:48 »
+5

Zmiany na rynku napraw parowozów, choć można też wypowiedź rozciągnąć na prawie cały tabor wąskotorowy, spowodowały iż jest, jak jest.

Wobec zaprzestania ponad dekadę temu realizacji zamówień publicznych przez jedyną w Polsce firmę posiadającą wystarczający potencjał (dokumentację, personel, doświadczenie, oprzyrządowanie i infrastrukturę) do przeprowadzania solidnych napraw rewizyjnych parowozów, mamy teraz rozkwit różnych kombinacji mających, w mniemaniu zamawiającego, uczynić "cud nad kotłem".
Oczywiście pamiętać należy że pieniądze publiczne są ze swej natury niczyje, zatem wydaje się je lekką ręką, i tu otwiera się pole dla różnych takich firemek co zrobić niewiele mogą, ale pieniądz przytulą. I to dość bezstresowo.

Jakiś samorząd ma do naprawy lokomotywę. Radni uchwalili na ten cel dużo kasy. Odbywa się przetarg w którym nikt nie startuje, bądź oferta przekracza budżet. Potem drugi i trzeci, również nie przynoszący skutku naprawczego.

Nagle zjawia się oferent który, już w drodze zamówienia z wolnej ręki (a czas nagli bo pieniądze do końca roku trzeba wydać), który chce naprawę wykonać.

Na szybciora podpisywana jest umowa w takiej dziwnie-korzystnej dla wykonawcy treści (bo inaczej nie podpisze) która nie zakłada ostrych terminów, wymagań, kar... mało tego zapewnia zaliczki. Dlaczego tak łatwo jest podpisywana? Bo jakby tych pieniędzy nie wydać, to ktoś może zarzucić burmistrzowi że się wystarczająco nie przykładał! Tak, strach przed krytyką jest tu głównym czynnikiem sprzyjającym bylejakości.

Potem to już z górki. Lokomotywa wyjeżdża, za nią zaliczka, trochę sprzęt zostaje rozgrzebany, wykonawca kręci głową że jest bardziej zużyty niż zamówienie zakładało, zatem druga, większa zaliczka, potem znów dalsza rozbiórka przez Saszę i Igora.
Czas płynie, ktoś tam na górze się zaczyna interesować czemu nie ma cufci, a naprawiacz mówi że jak jeszcze ileś-tam-dziesiątków-tysięcy samorząd nie dołoży, to niech se sam zabiera w skrzynkach ten lok. Oczywiście zaliczki przekraczające solidnie wartość wykonanych prac nie zostaną zwrócone. Samorząd dopłaca oczywiście.

Na koniec z takim dobrym, rocznym poślizgiem lokomotywa wreszcie wraca na macierzystą kolej, i choć poziom naprawy można określić jako średnia ftalowa, ktoś z samorządu tę robotę odbiera (bo przecież nie kolejarze płacili, zatem ich zdanie się nie liczy), bo jak odbierze to drażliwa sprawa wydatków się zamknie, i wszystko się dalej w ten deseń kręci. Ktoś chce płacić, ktoś oszuka, a parowóz klekocze ze złości.

Panowie, już dawno mówiłem: nadeszła era "self service" - jak chcecie mieć dobrze naprawiony sprzęt, to będziecie musieli zrobić to sami. Inaczej jakieś patałachy kupę kasy zgarną, a lokomotywa wróci do Was w stanie gorszym niż przed wyjazdem na "naprawę", no może pomalowana jako-tako. Ręczę za to.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1909 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #109 : 21 Luty 2019, 08:57:21 »
0

A ja byłem w zeszłym tygodniu w Ełku, ładnie toto na stacji wygląda, mimo że nie sezon, w hali lokomotywowni paliło się światło i ktoś pracował.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #110 : 21 Luty 2019, 17:43:28 »
0

Zmiany na rynku napraw parowozów, choć można też wypowiedź rozciągnąć na prawie cały tabor wąskotorowy, spowodowały iż jest, jak jest.
(...)

Panowie, już dawno mówiłem: nadeszła era "self service" - jak chcecie mieć dobrze naprawiony sprzęt, to będziecie musieli zrobić to sami. Inaczej jakieś patałachy kupę kasy zgarną, a lokomotywa wróci do Was w stanie gorszym niż przed wyjazdem na "naprawę", no może pomalowana jako-tako. Ręczę za to.

Podpisuję się w całej rozciągłości jak i złości   Niezdecydowany
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #111 : 22 Luty 2019, 17:48:09 »
0

A ja byłem w zeszłym tygodniu w Ełku, ładnie toto na stacji wygląda, mimo że nie sezon, w hali lokomotywowni paliło się światło i ktoś pracował.

EKW pracuje cały rok nawet jak nie prowadzą przewozów. Warsztat pracuje.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #112 : 08 Kwiecień 2019, 21:05:20 »
+2

Jest już rozkłady jazdy na sezon 2019. Został zagęszczony i to bardzo. Pociągi kursują teraz także przez cały maj, a nawet trzy dni we wrześniu.

http://muzeum.elk.pl/kolej-waskotorowa/oferta-indywidualna/
Zapisane
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #113 : 30 Maj 2019, 16:42:31 »
0

Bilety na przejazdy można kupować w internecie: https://bilety.muzeum.elk.pl/
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #114 : 23 Czerwiec 2019, 21:54:57 »
+2

Na bazie kolejowej pojawiły się trzy zdjęcia pana Łukasza Kędzierskiego przedstawiające wyremontowany wiadukt kolejowy w km. 12,890 linii Ełk Wąskotorowy-Turowo:








https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=930&od=1&do=29&ed=0&okno=galeria
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #115 : 22 Luty 2020, 12:36:35 »
+1

Rozmaitości Ełckie z 18 lutego 2020 r. donoszą:

Parowóz miał wrócić do Ełku w 2018 roku, ale wciąż go nie ma



Ełccy radni pytają włodarzy miasta, gdzie jest zabytkowy parowóz? Z dokumentów wynika, że miał wrócić do Ełku w 2018 roku, prace zostały opłacone, ale lokomotywy na ełckiej wąskotorówce wciąż nie ma.

Jedną z największych atrakcji turystycznych Ełku jest Ełcka Kolej Wąskotorowa. Obecnie jest ona zarządzana przez Muzeum Historyczne w Ełku. Pod koniec 2016 roku pojawiła się informacja o uzyskaniu przez miasto dofinansowania na pierwszy etap projektu rewitalizacji i zagospodarowania terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na potrzeby Muzeum Historycznego w Ełku. W ramach tego projektu miały zostać wykonane prace polegające na odnowie zachodniej części EKW. Chodziło mianowicie o adaptację zabytkowego budynku stacji na potrzeby działalności Muzeum Historycznego. Miały powstać w nim m.in. nowoczesne sale wystawowe. Oprócz tego miały być prowadzone prace porządkowe polegające na usunięciu obiektów w złym stanie technicznym, przebudowie chodników wzdłuż ul. Wąski Tor, a także renowacji zabytkowego taboru – parowozu, węglarki i wagonu pocztowego.

— Na pomysł renowacji taboru oraz węglarki wpadliśmy już wcześniej. Ale dzięki temu, że wpisaliśmy to działanie w projekt, to otrzymaliśmy na to dofinansowanie. Udało się nam więc zaoszczędzić sporo pieniędzy — mówił w 2016 roku Kazimierz Bogusz, ówczesny dyrektor Muzeum Historycznego w Ełku.

Realizacja projektu rozpoczęła się w 2017 roku. W imieniu miasta prowadziła ją miejska spółka - Zespół Inwestycji.

Prace inwestycyjne przebiegały bez większych problemów. I większość ełczan o inwestycji już zapomniała. Ale od niedawna zarówno wśród miejskich radnych jak i ełczan pojawiło się pytanie - gdzie jest zabytkowy parowóz? Bo w Ełku go nie ma...

Sprawa parowozu poruszona została m.in. na piątkowej Komisja Infrastruktury i Rozwoju Gospodarczego w ełckim ratuszu. Z pytaniami zarówno do władz miasta jak i przedstawicieli Zespołu Inwestycji zwracał się przede wszystkim radny Ireneusz Dzienisiewicz. I zwraca uwagę na dwa wątki tej historii. Pierwszy to zasadnicze pytanie - co dzieje się i gdzie jest parowóz? Zwłaszcza, że faktury za jego remont - chodzi o kwotę blisko pół miliona złotych, zostały już opłacone. Drugi wątek dotyczy informacji, jakie trafiają do radnych

— Mamy zarządzenie prezydenta miasta z wykonania budżetu. I czytamy w nim - wykonano renowację zabytkowego taboru kolejowego (wagon pocztowy, węglarka, parowóz). Podpisał się pod tym prezydent. Chcę dowiedzieć się, kto przekazał taką informację prezydentowi, poznać osobę, która delikatnie mówiąc wprowadza nas w błąd — mówił podczas komisji radny Dzienisiewicz.

Na część pytań odpowiedź poznaliśmy już podczas piątkowej komisji.

— Remont zabytkowego parowozu wraz z fenderem bardzo mocno się przedłuża, z bardzo wielu przyczyn — wyjaśniał Artur Urbański, zastępca prezydenta Ełku. — Te doniesienia i pytania, czy parowóz zginął, czy ktoś nam go ukradł, są niedorzeczne i bezpodstawne.

Jak wyjaśnia parowóz cały czas jest u wykonawcy, który podjął się jego renowacji, czyli w jednej z hal przy hucie na Śląsku. Zgodnie z zawieranymi aneksami remont miał zakończyć się na początku 2018 roku. Jednak m.in. najpierw z powodu problemów ze znalezieniem konserwatora, który będzie nadzorował prace, a później z licznymi robotami dodatkowymi, podpisano trzy aneksy do umowy. Zgodnie z ostatnim z nich, parowóz miał być gotowy latem 2018 roku. Do dziś jednak nie wrócił do Ełku. Dlaczego? Przyczyną ma być choroba wykonawcy. Prowadził on prace jednoosobowe, nie było osoby, która mogłaby go zastąpić. Jak wynika z relacji ełckich urzędników był czas, kiedy to w ogóle nie mieli kontaktu z wykonawcą. Teraz wszystko wraca do normalności.

— 7 lutego byliśmy w hucie i mogliśmy zobaczyć parowóz. Prace są już na ukończeniu — mówi prezydent Urbański. — Udało nam się ustalić, że próba niezbędna do uzyskania certyfikatu pozwalającego na jego eksploatację może odbyć się już 19 albo 25 lutego.

Jeśli pójdzie pomyślnie, wówczas pozostaną do wykonania prace kosmetyczne i parowóz wróci do Ełku. Wtedy zostanie dokonany odbiór końcowy. To pozwoli na ubieganie się o zwrot dofinansowania inwestycji z Unii Europejskiej. Czy nie będzie z tym problemów biorąc pod uwagę fakt, że prace tak znacznie się opóźniły? Ełccy urzędnicy nie są tego do końca pewni. Pokażą to najbliższe tygodnie albo miesiące.

Prawdopodobnie miasto wystąpi też do wykonawcy o odszkodowanie za niewywiązanie się z umowy. To jednak nastąpi dopiero wtedy, gdy parowóz będzie już w Ełku.

Realizacja tego projektu była też jednym z tematów kontroli krzyżowej prowadzonej w ełckim ratuszu przez Najwyższą Izbę Kontroli. Raport z jej wyników jeszcze nie jest gotowy.

----------------------------------------------------

Mój komentarz do całości się nie zmienia i jest w podpisie pod tym postem.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1705 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #116 : 26 Luty 2020, 13:17:39 »
+2

Biorąc pod uwagę to, kto się za ten, remont zabrał, to trudno uznać aktualny stan rzeczy za niespodziankę.
I jak już gdzie indziej napisałem: wygląda na to, że wspaniała historia szumnie zwanych "Warsztatów Parowozowych Gliwice" (hahaha) dobiegła końca nim się na dobre zaczęła.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #117 : 26 Luty 2020, 21:13:12 »
0

"Warsztatów Parowozowych Gliwice"
Właściwa nazwa: SDP - "Stacja Demontażu Parowozów" -  z definicji: zakład prowadzący przetwarzanie, w tym demontaż parowozów wycofanych z eksploatacji.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #118 : 27 Luty 2020, 21:07:22 »
+1

Wcale to nie zmienia faktu braku podmiotów które naprawdę odpowiedzialnie potrafiłby zrealizować takie zadania. Prawda jest taka że wszyscy którzy to robią (w tym również nasza ekipa) działają na zasadzie ratujemy się sami. Nie zapowiada się żeby to się zmieniło szybko...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 374 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #119 : 27 Luty 2020, 22:02:49 »
+2

Ten kawałek choć nie kolejowy,daje odpowiedź dlaczego chcąc mieć coś dobrze zrobione,trzeba zrobić to samemu:

https://www.youtube.com/watch?v=a-CwwPXQl7Q
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!