Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #20 : 05 Marca 2012, 11:38:39 » |
0
|
Czy mi się zdaje czy na tym zdjęciu widać z tyłu składu drezynę DL-2? Myślałem że zostały one wycofane ze służby już dawno temu. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #21 : 05 Marca 2012, 11:58:10 » |
0
|
Jak dla mnie, zwykła rolka do transportu tego całego majdanu na wierzchu Fakt, że kółka jak w DLce, może kiedyś faktycznie nią była
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #22 : 05 Marca 2012, 21:11:34 » |
-2
|
czy dając Sz i przy wyjeździe na tor niewłaściwy nie powinien zapalić się wskaźnik W24 (jeśli po właściwym - prawym- to sam Sz)
Czy mechanik nie popełnił tu błędu tzn powinien się zorientować że jeżeli wjeżdza na niewłaściwy (na lewy tor) to powinien być zapalony oprócz Sz wskaźnik W 24.
Czy nie powinno to zwrócić jego uwagi że coś jest nie tak?
Miał radio zawsze mógł się upewnić?
Z tego co pamiętam to dyżurny ruchu powinien dać NO (niewłaściwy odjazd) i gdyby dał NO to zapaliłby się wskaźnik W 24.
Jeśli nie dał NO to i wskaźnik się nie zapalił.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #23 : 05 Marca 2012, 21:30:00 » |
+2
|
Miał radio zawsze mógł się upewnić Kolego Klon - stąd się biorą wypadki - z myślenia że może tak, a może tak... W przepisach stanowiących sztywno o bezpieczeństwie i gwarantujących je nie ma słowa "mógł". Albo miał obowiązek, albo go nie miał. I to jest święte i obowiązujące.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #24 : 05 Marca 2012, 21:38:23 » |
+2
|
Zaufanie.
Siadasz i jedziesz. Wierzysz, że skoro Ty prowadzisz pociąg zgodnie z przepisami to i ktoś tam zgodnie z przepisami ułożył Ci drogę. Nie ma czasu na gdybanie i snucie podejrzeń. Gdyby maszyniści zastanawiali się czy za łukiem nie stoi oderwany kawałek poprzedniego składu albo nie pękła szyna czy może ktoś wysłał na ich tor inny pociąg zwariowaliby po miesiącu. Jedziesz i wiesz, że ktoś wie gdzie Ty masz jechać. Tak samo dotyczy to prędkości. Ktoś to ustalił i nie ważne, że lokomotywą Ci majta na prawo i lewo, masz rozkładową i trzymasz się jej choć czasem naprawdę ma się wrażenie że to się zaraz rozleci. Jednak...
Polegasz na kimś. Ot co...
Oni polegali... i polegli.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #26 : 06 Marca 2012, 06:20:24 » |
-2
|
czy dając Sz i przy wyjeździe na tor niewłaściwy nie powinien zapalić się wskaźnik W24 (jeśli po właściwym - prawym- to sam Sz)
Czy mechanik nie popełnił tu błędu tzn powinien się zorientować że jeżeli wjeżdza na niewłaściwy (na lewy tor) to powinien być zapalony oprócz Sz wskaźnik W 24.
Czy nie powinno to zwrócić jego uwagi że coś jest nie tak?
Miał radio zawsze mógł się upewnić?
Z tego co pamiętam to dyżurny ruchu powinien dać NO (niewłaściwy odjazd) i gdyby dał NO to zapaliłby się wskaźnik W 24.
Jeśli nie dał NO to i wskaźnik się nie zapalił.
1. Nie mógł dać NO bo nie obsługiwana była blokada 2. Dostał rozkaz "N" na wyjazd na tor lewy 3. Dyżurni zawsze bardzo "chętnie" rozmawiają przez radio 4. Są posterunki na których zapalenie się wskaźnika W24 następuje "ręcznie" osobnym przyciskiem na planie świeltnym Grzechu, wyluzuj...
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2012, 13:24:23 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 06 Marca 2012, 11:47:29 » |
-7
|
Ruch na kolei zawsze rządził i ruch na kolei rządzi i ruch będzie rządził i g... z tym zrobisz... Panowie, rozumiem wzburzenie, ale hamujcie swoje emocje na forum...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #28 : 06 Marca 2012, 19:00:21 » |
0
|
Niestety Szanowny Adminie, moi przedmówcy mają racje. Nieważne czy to KM, SKM , IC, PR czy CARGO... Szczególnie, iż mechanicy nie żyją to łatwiej zwalić na nich winę bo nie będą się bronić- patrz wypadek w Babach gdzie mechanik twardo się trzymał swej wersji (jeśli dobrze pamiętam szlakową w rozkładzie miał na 120km/h a wjazd podali na 40km/h bo coś tam...) bo przeżył. W wielu wypadkach mechanicy prywatnie kupują kamery wideo i po prostu stawiają je na pulpicie jako rejestrator obrazu i dźwięku bo nie raz dyżurny wygasił wjazd. Nawet UTK coś chce z tym robić: http://www.rynek-kolejowy.pl/30367/Komu_sluza_kamery_w_kabinie_maszynisty.htmNajlepszy przykład:http://www.youtube.com/watch?v=L3UaJS9gZWE
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 19:05:44 wysłane przez Harry Potter »
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #29 : 06 Marca 2012, 19:16:24 » |
0
|
1. Nie mógł dać NO bo nie obsługiwana była blokada 4. Są posterunki na których zapalenie się wskaźnika W24 następuje "ręcznie" osobnym przyciskiem na planie świeltnym Grzechu, wyluzuj...z tego co piszą media: - była tam blokada pólsamoczynna a więc jest coś takiego jak dPo (jak jesteś ruchowcem i automatykiem to wiesz co mam na myśli dalej) - jeśli chodzi o W 24 zgadzam się z tobą że albo są ręcznie zapalane osobnym przyciskiem albo za pomocą NO. W albumie który posiadam wskaźnik zapalany jest poprzez NO i takie rozwiązania są najczęściej stosowane. to co napisałem w poście powyżej było moimi przemyśleniami pod kątem przeanalizowania działania dyżurnego zgodnie z przepisami i instrukcjami jak również pod kątem działania urządzeń osobiście nie uważami się za ruchowca ale tak jak większość na tym forum interesuję się w jakimś stopniu koleją więc wskazane by było abym wiedział jak odbywa się ruch na tej naszej wspaniałej kolei i jak przepisy nie są dostosowane do realiów jakie panują w rzeczywistości nie obwiniam nikogo bo to nie moja rola, mogę jedynie współczuć rodzinom osób poszkodowanych czas pokaże co było przyczyną  http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11280217,Obaj_maszynisci_dostali_od_dyzurnych_ruchu_sygnal.html oraz
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2012, 13:24:38 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #30 : 07 Marca 2012, 06:32:29 » |
0
|
z tego co piszą media: - była tam blokada pólsamoczynna a więc jest coś takiego jak dPo (jak jesteś ruchowcem i automatykiem to wiesz co mam na myśli dalej)
Nie jestem ani ruchowcem ani automatykiem ale akurat wiem o co chodzi. Przy jeździe na Sz Sprowa powinna uzyć dPo co spowodowałoby zapalenie szczeliny zajętości szlaku na pulpicie w Starzynach. Sęk w tym, że doraźnego nie użyto bo zdaje się oni nie obsługiwali blokady wogóle (było zap. telefoniczne). Podg Sprowa posiada urządzenia typu E więc przejazd pociągu IC można było zrobić na sygnał zezwalający czego jednak nie zrobiono co dalej sugeruje, że blokada była nieczynna i jeżdzono na telefon. Z najnowszych rewelacji wynika, że w Starzynach nie było kontroli położenia rozjazdu i być może dyżurny był przekonany o tym że słynne już rozjazdy 3-4 były przerobione do minusa. Tylko gdzie była obserwacja drogi przebiegu?
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
pleszewianin
|
 |
« Odpowiedz #31 : 07 Marca 2012, 08:32:47 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #32 : 07 Marca 2012, 12:33:58 » |
0
|
Niestety Szanowny Adminie, moi przedmówcy mają racje. Nieważne czy to KM, SKM , IC, PR czy CARGO...
Chyba się nie rozumiemy - racja nie uprawnia do używania zbyt soczystego języka...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #33 : 07 Marca 2012, 17:50:47 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #34 : 07 Marca 2012, 18:20:41 » |
0
|
Jasne, Buczek, nowe szkolenia dla nowych... a stara gwardia dalej jedzie na rutynie, która ich nie raz jeszcze zgubi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #35 : 07 Marca 2012, 18:37:47 » |
0
|
Zdaje się że kolega Buczek miał na myśli to że powinny być "szkolenia, szkolenia i jeszcze raz szkolenia" a nie jak na filmie, zamykanie szkół kolejowych i likwidowanie ośrodka szkoleń... Nie tylko dla młodych czy starych ale dla wszystkich.
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #36 : 07 Marca 2012, 18:41:00 » |
0
|
http://wiadomosci.wp.tv/i,Dyzurny-ruchu-o-obowiazkach-w-pracy,mid,978070,index.html?ticaid=5e0cb#m978070http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,System-reczny-zwrotnicy-byl-sprawny-dyzurny-go-nie-wykorzystal,wid,14312935,wiadomosc.html
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2012, 18:44:57 wysłane przez klon200 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 07 Marca 2012, 21:11:47 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #38 : 08 Marca 2012, 13:33:23 » |
0
|
Janusz, czemu wrzuciłeś tutaj ten bełkot. Facet miesza fakty ze swoimi fantasmagoriami - w 1/3 tekstu się poddałem...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 08 Marca 2012, 14:45:45 » |
0
|
Zainteresował mnie wątek o UTK, czy tam faktycznie jest tak źle i sprawa przetargu na montaż urządzeń. Dociekań odnośnie prowadzenia ruchu nie komentuję, nie jestem kolejarzem i nie mam wiedzy pozwalającej zabierać głos w takich sprawach. Jeżeli całość jest kompletnie bezwartościowa, proszę wyrzucić post z linkiem, nie ma sensu zaśmiecać forum.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
|