Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kupię wagon motorowy MBxd2  (Przeczytany 34354 razy)
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 05 Czerwca 2016, 20:25:11 »
0

Ile taki wagon może kosztować? Ten bez przekładni powiedzmy. Rząd 10 tyś, 100 tyś czy miliona?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #21 : 05 Czerwca 2016, 20:57:05 »
0

Złapał szy_mat Niemca, Ruska i Polaka. Dał im alternatywę: Kocioł, albo powiedzą ile kosztuje MBxd2, może być bez przekładni.

Niemiec: Miliard.

Rusek: Bilion.

szy_mat: He, he tyle to i ja wiem. Za karę robicie kocioł do Px,a!

Polak: Od huja i trochę.

szy_mat zakłopotany nie wie, więc pyta: Ile to jest...

Polak: Umiesz liczyć złotówki?

szy_mat: Tak.

Polak: A widzisz to drzewo?

szy_mat: Widzę.

Polak: MBxd2 bez przekładni kosztuje tyle złotówek ile stąd do tego drzewa i dalej w pizdu.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


05 Czerwca 2016, 20:59:38 - Ukryty.
« Odpowiedz #22 : 05 Czerwca 2016, 20:59:38 »
-8

« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2016, 21:13:10 wysłane przez szy_mat » Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #23 : 05 Czerwca 2016, 23:00:06 »
+9

Widzę że muszę się przyzwyczaić do charakterystycznego humoru występującego na wąskim torze (...)
Chyba nie musisz bo bardzo dobrze ci wyszło:
Bo jeżeli chodzi o tego bez przekładni - można kupić dwa sprawne szeregowe silniki trakcyjne od złomowanych EN57 (mocy wystarcza). Jeden w stanie elektrycznie nieruszonym zamontować do osi napędnej tworząc jednostopniową przekładnię główną, z drugiego zaś wyprowadzić osobny obwód wzbudzenia (ze stojana) i połączyć z wałem silnika spalinowego. Do tego dość prosta regulacja wzbudzenia na modułach tranzystorowych IGBT, które w tej chwili kosztują grosze, a pracować mogą nawet na napięciach rzędu 50kV, całość wysterowane PWMem z mikrokontrolera. I można łatwo wskrzesić wagonik bez części.
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 06 Czerwca 2016, 23:10:36 »
0

Silnik od KIBLA??  Gratuluję poczucia humoru o ile to nie była ironia...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 07 Czerwca 2016, 02:12:11 »
0

A o takim czymś jak PRZEKŁADNIA ELEKTRYCZNA to drodzy krytykanci słyszeli? A o wąskich Newagach Vulcano? Tam takie rozwiązanie jest zastosowane (przekładnia elektryczna AC/AC, to co proponuję to DC/DC, ale to szczegół). A i mistrzem elektrotechniki być nie trzeba, żeby wiedzieć że silnik komutatorowy (dokładniej szeregowy, od sposobu połączenia uzwojeń wirnika i stojana) jaki występuje w niezmodernizowanych KIBLACH sprawdzi się idealnie jako prądnica.

A dlaczego od KIBLA? Można sobie zobaczyć przetargi na złomowanie na stronach PRów, znaleźć taki gdzie zwycięzca nie musi oddawać silników, i zadzwonić do jego zwycięzcy, i zapytać o cenę. Ot dlatego.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #26 : 07 Czerwca 2016, 09:07:04 »
+3

Pomijając inne pomysły autora, których nawet nie będę przytaczał bo szkoda spamować to zjeb... tzn zacne forum chciałbym zauważyć iż silnik od kibla jest silnikiem szeregowym prądu stałego. Chciałbym zobaczyć jak mistrz elektrotechniki proponuje rozwiązać regulacje napięcia za pomocą uzwojenia wzbudzenia które ma rezystancję rzędu od pół do kilku omów
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 07 Czerwca 2016, 17:05:36 »
-2

Sposobów regulacji przy pracy prądnicowej jest kilka, najlepiej to robić regulując prąd płynący przez stojan (przełączyć stojan równolegle z wirnikiem przez tranzystorowy układ regulacji). Powstanie prądnica bocznikowa, i stworzy to możliwość regulacji napięcia (i prądu płynącego przez silnik trakcyjny, i patrząc nieco abstrakcyjnie, przełożenia). Dlaczego prądnica bocznikowa, a nie szeregowa? Odpowiedź znajduje się w jej charakterystyce. I rezystancja tych uzwojeń nie ma nic do rzeczy, trzeba dobrać tylko moduły tranzystorowe, które wytrzymają płynący tam maksymalny prąd. Schemat jest schematem blokowym, uproszczony do granic możliwości (nie ma chociażby przekaźnika zmiany kierunku).

« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 17:39:53 wysłane przez kalito » Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 07 Czerwca 2016, 17:39:11 »
0

A w takim razie jakie silniki trakcyjne do Mbxd2?
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 07 Czerwca 2016, 17:44:06 »
-2

Jedną z sensownych, a co najważniejsze tanich propozycji jest silnik od EN57, pisałem wcześniej gdzie go można zakupić. Oczywiście zakładam, iż uszkodzona jest tylko przekładnia (hydrauliczna), a silnik spalinowy działa (układ regulacji obrotów może być zepsuty, najlepiej założyć jakiś silniczek krokowy żeby dopasowywać wzbudzenie do obrotów).
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 07 Czerwca 2016, 18:13:31 »
+2

Jedną z sensownych, a co najważniejsze tanich propozycji jest silnik od EN57, pisałem wcześniej gdzie go można zakupić. Oczywiście zakładam, iż uszkodzona jest tylko przekładnia (hydrauliczna), a silnik spalinowy działa (układ regulacji obrotów może być zepsuty, najlepiej założyć jakiś silniczek krokowy żeby dopasowywać wzbudzenie do obrotów).

To silnik od EN57 ma być w końcu czym? Silnikiem nienapędzającym zestawy kołowe czy prądnicą wytwarzającą prąd do napędzania innych silników elektrycznych? Bo już zgłupiałem...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 07 Czerwca 2016, 18:15:47 »
-2

Dwa silniki musza być, jeden pracuje jako prądnica, drugi napędza zestawy. Naprawdę nie znacie budowy przekładni elektrycznej?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 07 Czerwca 2016, 18:25:03 »
0

Dwa silniki musza być, jeden pracuje jako prądnica, drugi napędza zestawy. Naprawdę nie znacie budowy przekładni elektrycznej?
Dwa silniki od EN57?
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #33 : 07 Czerwca 2016, 18:27:15 »
+4

Nie dość, że pomysły kolega ma abstrakcyjne to jeszcze jest wyjątkowo oporny na wiedzę !
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 07 Czerwca 2016, 18:29:00 »
-1

Tak, dwa. Jeden używany jest jako prądnica i połączony jest z wałem silnika spalinowego, drugi jest silnikiem i połączony z osią napędną wózka. Pomiędzy nimi jest połączenie elektryczne pozwalające na odpowiednią regulację opisane wcześniej.

Co jest abstrakcyjnego w moim pomyśle?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #35 : 07 Czerwca 2016, 18:31:24 »
+1

I silnik o wysokości 788 mm zmieści się bez problemu pod pojazdem na zestawach kołowych o tarczy o średnicy 750 mm... Pora zmienić dilera albo zgłosić się gdziekolwiek na praktykę warsztatową/torową...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #36 : 07 Czerwca 2016, 18:32:11 »
+4

Chciałbym tylko dyskretnie zauważyć, że zmiana połączenia stojana i wirnika z szeregowego na równoległe nie zrobi z silnika LK450 prądnicy bocznikowej.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
szy_mat
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 07 Czerwca 2016, 18:37:15 »
-3

Silniki mogą być pod podłogą, tak jak jest to m.in. w Elfach. A dlaczego miałby być problem z podłączeniem LK450 jako prądnica bocznikowa? W ostateczności można użyć innej prądnicy od jakiejś lokomotywy spalinowej, też jest dużo przetargów na złomowanie "stonek" na przykład.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #38 : 07 Czerwca 2016, 18:39:44 »
+4

Silnka od Apollo 13 też można użyć, wszak pewnie w NASA można tanio dostać. Reaktory RMBK-1000 z Czarnobyla zdaje sie też już nie są używane, więc banderowcy pewno tanio pchno na e-bazarku.

Poziom merytoryczny spadł poniżej zera,szy_mat nie wie o czym pisze, nie wiem na co czekajo admini?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #39 : 07 Czerwca 2016, 18:42:20 »
+1

Silniki mogą być pod podłogą, tak jak jest to m.in. w Elfach.

Obejrzyj człowieku MBxd2 pierw, a  nie rozwijaj teorie jak po dopalaczach. Realizacja Twoich rojeń wymagałaby praktycznie całkowitej przebudowy wózków, a być może i podwozia wagonu w związku z podniesieniem całości o kilkadziesiąt cm conajmniej... Poco i jakim kosztem, skoro jest ból dupy by utrzymac w ruchu to co jest.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!