Świat kolejek wąskotorowych SMF
28 Maj 2022, 01:03:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: L45H w Rumunii  (Przeczytany 5045 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« : 16 Kwiecień 2020, 11:20:07 »
0

Czołem

Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii:
L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099.

Może ktoś z Was natrafił na nie w publikacjach lub ma je w swoich notatkach
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 16 Kwiecień 2020, 14:20:28 »
0

Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii:
L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099.

L45H-057: U23A 22178, 1972r.
L45H-058: U23A 22851, 1978r.
Źródło: https://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kbk=2485,25

Część pozostałych lokomotyw należy do zakładu w miejscowości Govora - CIECH SODA ROMANIA.
Jak nazwa wskazuje zakład należy do polskiej grupy Ciech:
https://ciechgroup.com/grupa-ciech/spolki-grupy-ciech/ciech-soda-romania/

Może warto do nich napisać...
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2020, 14:29:58 wysłane przez WL » Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 16 Kwiecień 2020, 16:40:04 »
0

Dzięki. 058 przeoczyłem. 057 wydaje sie błedny. Taki sam numer ma Lxd2-313 w Gnieźnie
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #3 : 04 Październik 2021, 23:43:57 »
+1

Czyżby się odnalazł Lxd2-242?
Autor filmu nagrał ją stojącą na terenie warsztatu remontowego, gdzie przeszła remont i miała być sprzedana do Azji. Stoi w Râmnicul Vâlcea


Link:
https://youtu.be/6zKkkGtdNhM

Polecam tego użytkownika, ponieważ nagrywa Rumuńskie wąskotorówki w tym ostatnie przemysłowe L45H.
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1828 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 05 Październik 2021, 01:06:40 »
0

Coś mi odnośnie 242 nie pasuje. Wg. zgromadzonych danych 242 to L45H-25012, która numer 242 nosi od początku swojej kariery, czyli od roku 1985, a obecnie znajduje się albo w Mławie, albo w Sochaczewie (mam lekkie zaległości z aktualizacją danych):

https://enkol.pl/Tabor:Lw-00292

Jesteś pewien, że to 242 się zgubiła, a nie jakaś inna?
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #5 : 05 Październik 2021, 08:46:35 »
0

Numer 242 potwierdza jedynie tabliczka naprawcza na boku lokomotywy.
Czyli jeżeli to nie 242, to trzeba sprawdzić historię Lxd2 sprzedanych za granicę.
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Mich7
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 05 Październik 2021, 11:39:22 »
0

To Lxd2 ze Śmigla najpewniej.
Lxd2-338 lub Lxd2-326.
https://i.postimg.cc/tTBRBCW7/Screenshot-2021-10-05-at-11-41-09-L45-H-LXD2-242-ex-PKP-expus-n-R-mnicul-V-lcea-din-2012.png
Kilka lat temu dwie nieczynne sztuki sprzedano za granicę i wyremontowano z myślą o rynku Azjatyckim.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1470 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #7 : 05 Październik 2021, 13:16:25 »
+1

242 to lokomotywa z ostatnich dostaw, z ryflowaną budką, klapą, tłoczonymi drzwiami i wąskimi drzwiami czołowymi.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 232 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 08 Październik 2021, 08:17:15 »
+1

Jak pisał powyżej 'dobrzyn' - 242 jest ma bardzo charakterystyczny wygląd zewnętrzny, więc to nie ona. A z numerkami to ... wiadomo.

W internecie znalazłem ponadto azjatycki wpis dotyczący L45H - 241 - również numer pojazdu "ryflowanego" z ostatniej serii (jeżdżący obecnie w Śmiglu) i także naprawiany przez NEWAG RACON. Wygląda więc na to, że numery po tych modernizacjach / naprawach są "od czapy" i z numeracja Lxd2 ex PKP nie mają wiele wspólnego. Poniżej zrzuty z ekranu (to jest TWEET - więc pewnie po czasie zniknie).




Dla porównania zdjęcie 242 wykonane w Mławie 21.10.2010:
« Ostatnia zmiana: 08 Październik 2021, 09:13:41 wysłane przez Szymek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 396 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #9 : 10 Październik 2021, 12:58:32 »
0

Natrafiłem jeszcze na takie zdjęcie tej maszyny:
https://www.flickr.com/photos/164907477@N06/46458694922/

Należy zwrócić uwagę że zarówno ta niby 241 jaki 242 mają kratkę żaluzji filtra powietrza skróconą o jeden segment a drzwi do przedziału silnikowego po drugiej stronie są doposażone również w żaluzję i filtr powietrza, co sugeruje że mają zabudowane silniki Wola H12 lub H12A , co daje pewność że albo zostały w PL zmodernizowane lub faktycznie pochodzą z PKP lub z polskiego przemysłu.
Według mnie jest to bardzo ciekawa historia wymagająca wyjaśnienia.
« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2021, 13:06:33 wysłane przez Jsz » Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 396 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #10 : 16 Październik 2021, 17:17:21 »
+4

Wydaje mi się że rozwiązałem zagadkę pochodzenia tych dwóch L45H, otóż dokładnie analizując szczegóły konstrukcyjne obydwu maszyn doszedłem do wniosku że maszyna z numerem 241 to dawna Lxd2-338 z WMD Śmigiel ,a maszyna z numerem 242 to dawna Lxd2-326 pochodząca z również z WMD Śmigiel. Szkoda że poprzedni właściciel działał tak krótkowzrocznie i z chęci łatwego ale krótkotrwałego zysku sprzedał te lokomotywy na zachód. W tych czasach choćby nawet najbardziej rozwalona Lxd2 lub chociaż wózki z niej są doskonałym źródłem części zamiennych do lokomotyw całych i będących jeszcze w ruchu. Bo skąd np. zdobyć obecnie przekładnię hydrauliczną i rozdzielczą, wały zestawy kołowe z przekładniami osiowymi, ramy wózków, są to rzeczy bezcenne i nie do pozyskania.
Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1470 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #11 : 18 Październik 2021, 07:12:41 »
+2

Oczywiście masz rację. Ale żeby potrzebować części trzeba jeszcze jeździć. Stojące albo wyjeżdżające raz do roku lokomotywy części raczej nie potrzebują...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2004 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #12 : 23 Październik 2021, 13:44:45 »
0

Ta z Rumunii nadal jest na sprzedaż. Jedyne 200 tys ojro.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!