AXEL
|
|
« Odpowiedz #60 : 17 Grudzień 2013, 20:05:58 » |
+4
|
my nie możemy wziąśc
I braść też nie możemy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #61 : 17 Styczeń 2014, 00:18:09 » |
0
|
Fragment filmu dokumentalnego o miejscowości Chełmno nad Nerem, gdzie Niemcy we wojnę mordowali Żydów i Cyganów. Od 3:30 jest wspominana kolei wąskotorowa, pokazana jest też stacja styczna w Kole. Mieszkaniec, wspomina, że linia jest dziś "zdjęta":
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #62 : 11 Marzec 2014, 22:50:20 » |
+1
|
Ujęcia z nieistniejącego odcinka Ślesin - Złotków
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #63 : 11 Marzec 2014, 23:16:14 » |
+6
|
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
wojtas096
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #64 : 20 Sierpień 2014, 16:20:05 » |
0
|
Ostatnie relikty w sompolnie - świeżo zalane asfaltem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #65 : 21 Sierpień 2014, 20:21:21 » |
0
|
Potwierdzam nawłasnoocznie, wszystko zaorane, aż do Anastazewa i w druga stronę też. Na równi stacyjnej Sławoszewek roośnie las.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #66 : 21 Sierpień 2014, 20:51:17 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #67 : 22 Sierpień 2014, 09:37:07 » |
0
|
Zdjęcie 6405 - te tory już są świeżo wyprute. 6406, 6408 - tory wyjęte, przejazd usunięty, miejsce po torze ładnie zasfaltowane
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #68 : 22 Sierpień 2014, 11:15:06 » |
0
|
Potwierdzono, że w Anastazewie rozebrany jest oblot. Może ktoś z tamtejszych MK wypowie się jakie jest tło tej sytuacji ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #69 : 27 Sierpień 2014, 19:47:58 » |
+1
|
Potwierdzono, że w Anastazewie rozebrany jest oblot. Może ktoś z tamtejszych MK wypowie się jakie jest tło tej sytuacji ?
I zapadło takie niezręczne milczenie ... Czyżby zadziałał syndrom dawnej "rozbiórki linii do Koła" ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #70 : 06 Wrzesień 2014, 21:49:14 » |
0
|
Tor do oblotu w Anastazewie leżał na prywatnym terenie, właścicielka porządkowała teren i chciała utwardzić go kostką. Jeszcze kiedy pociągi dojeżdżały do Anastazewa, właścicielka tej działki wraz z dawnym budynkiem parowozowni, zagradzała teren tak, że nie można było zrobić oblotu składu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #71 : 08 Wrzesień 2014, 22:51:47 » |
0
|
A to ja właśnie z tą "przemiłą" panią chyba rozmawiałem, jeśli to są ci ludzie, którzy kupili wieżę wodną z parowozownią i przerobili na dom mieszkalny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #72 : 09 Wrzesień 2014, 06:05:23 » |
0
|
Sprawa sięga wielu lata wstecz i sprzedaży nieruchomości. Z prawnego punktu widzenia "Pani" ma niestety rację. Urzędnicy PKP nie sprawdzili tematu i sprzedana została działka z torem. Podobna sytuacja miała miejsce niegdyś w Sochaczewie, gdzie sprzedano działkę z torem łącznikowym do normalnego pozbawiając Muzeum dostępu do niego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #73 : 10 Wrzesień 2014, 08:38:11 » |
0
|
W każdej z tych sytuacji oprócz pkp który sprzedał działkę, nawalił też ktoś inny. W przypadku muzeum jest to oczywiste, bo ktoś najwyraźniej nie wystąpił o wyznaczenie drogi (toru?) służebnej. Temat został olany i jest tak jak jest.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #74 : 11 Wrzesień 2014, 19:21:42 » |
+1
|
Więc nawet specjalista od wszystkich kolejek Andrzej tamtędy nie pojedzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #75 : 12 Wrzesień 2014, 07:13:20 » |
0
|
ktoś najwyraźniej nie wystąpił o wyznaczenie drogi (toru?) służebnej.
Jak nie wiadomo o co chodzi to .... Czy działka ze służebnością byłaby równie dużo warta ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #76 : 12 Wrzesień 2014, 08:48:50 » |
0
|
Taaaa. pytanie na "R" przy czym istnienie toru raczej nie wpływałoby na funkcjonalność działki, bo jak widać muzeum w Sochaczewie nie ma potrzeby istnienia takiego toru. Przy czym zawsze mogą wystąpić o ustalenie służebności. Ale skoro nie czują takiej potrzeby? Chyba tabor wąskotorowy da się przewozić na ciężarówkach, dlatego podpięcie wąskiego toru do szerokiego nie ma znaczenia i kolejka w tej formie może funkcjonować w oderwaniu od reszty sieci kolejowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #77 : 12 Wrzesień 2014, 08:51:24 » |
0
|
Chyba tabor wąskotorowy da się przewozić na ciężarówkach, dlatego podpięcie wąskiego toru do szerokiego nie ma znaczenia i kolejka w tej formie może funkcjonować w oderwaniu od reszty sieci kolejowej.
Ależ dokładnie tak jest. Jakoś nie słyszałem ostatnio o przewozie wąskiego taboru z wykorzystaniem PKP. Istniejące jeszcze rampy załadunkowe od dawna są martwe (jak np ta w Jędrzejowie).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #78 : 12 Wrzesień 2014, 09:06:49 » |
0
|
Wysłany przez: aronek Chyba tabor wąskotorowy da się przewozić na ciężarówkach Nie tylko wąskotorowy, po likwidacji około 100 m toru łączącego Wielki Piec w Starachowicach z bocznicą PKP ( http://750mm.pl/index.php?topic=1765.0), salonka musiała być przewieziona 2 km samochodem.
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #79 : 12 Wrzesień 2014, 10:07:38 » |
+1
|
i to jest właśnie przykład jak kolej podcina gałąź na której siedzi. Wracam do dyskusji z andrzejem na temat sensu ciągnięcia kontenera koleją. Ale odcinanie dużych magazynów od kolei, od bocznic, definitywnie kończy pewną era w przewozach drobnicowych oddając ten segment rynku firmom oferującym transport samochodowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|