Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Maja 2024, 08:56:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy tabor w Rudach  (Przeczytany 49974 razy)
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« : 15 Maja 2012, 22:12:44 »
+6

W dniu 15 maja 2012 r. na rudzkie tory wjechał pierwszy z uratowanych przed złomowaniem wagonów kolei austriackich.
Wyprodukowany w 1937 r. BD4ip/s "Krimmlwagon" o numerze 4265-0 służył dotychczas na kolei Ybbstalbahn w górach Dolnej Austrii. Od czasu przeprowadzonej w połowie lat 60' modernizacji posiada 32 miejsca siedzące w bezprzedziałowej części pasażerskiej, przedział służbowy wyposażony w wieszaki do przewozu rowerów, toaletę oraz własne ogrzewanie nadmuchowe (Webasto).

W Rudach wagon poddany zostanie konserwacji, po której rozpocznie służbę w ruchu turystycznym na naszej kolei.

W ślad za pierwszym, do Rud wkrótce dotrą kolejne uratowane zabytkowe wagony.

Kilka zdjęć przedstawiających załadunek w Austrii i rozładunek w Rudach.








Wszystkie 12 zdjęć, w pełnym rozmiarze, można zobaczyć tutaj.
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 15 Maja 2012, 22:42:31 »
+3

 Szok Szok WOW! Pozytywnie szokująca informacja! Super, że przybywa taboru. Czy już w tym sezonie uda się przejechać tym wagonem?
Możesz zdradzić co jeszcze przyjedzie z Austrii?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2 : 16 Maja 2012, 00:10:46 »
+3

Brawo za inicjatywę Chichot Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina.

Zamierzacie przekuwać wagony z tych 760 mm, czy może jednak okaże się że nie będzie to konieczne?
Na tym zdjęciu http://minus.com/l6AM49FijQwYE widać trochę luzu między rantem a szyną, tragedii jednak też niema (co będzie jednak na poszerzeniach na gorszych torowiskach... ? ). Kwestii dopuszczeń i innych papierów to chyba na razie poruszać nie będziemy
Zapisane

To jest przekaz.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 16 Maja 2012, 09:41:45 »
+1

Brawo za inicjatywę Chichot Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina.

Piotr, na wąskim tak. Na normalnym w zeszłym roku chłopaki z TPWP ściągneli dwa wagony kryte z nimieckiego Zittau.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 16 Maja 2012, 10:55:02 »
+1

Piękny wagonik! Taki trochę w klimacie 1Aw...
Przy okazji ciekawostka dla modelarzy:
http://schmalspur-kleinserien-shop.at/shop/article_720-465-Y/%C3%96BB-BD4ip_s-4265-0-Krimmler-Wg.Ep.4.html?pse=apq
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #5 : 18 Maja 2012, 19:26:04 »
0

Brawo za inicjatywę Chichot Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina.

Zamierzacie przekuwać wagony z tych 760 mm, czy może jednak okaże się że nie będzie to konieczne?
Na tym zdjęciu http://minus.com/l6AM49FijQwYE widać trochę luzu między rantem a szyną, tragedii jednak też niema (co będzie jednak na poszerzeniach na gorszych torowiskach... ? ). Kwestii dopuszczeń i innych papierów to chyba na razie poruszać nie będziemy

Wagony będą przekuwane, 25mm to trochę za duży luz
Zapisane
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #6 : 18 Maja 2012, 20:35:23 »
0

Pytanko - gdzie wcięło stare Bxhpi jeżdżące na tej trasie..? Tylko powiedzcie, że dla odmiany coś nie niszczeje w krzakach.. Jakieś przenosiny, remont.. kasacja..? Pytam, bom ciekaw, gdzie te cuda posiało
Zapisane
Mefin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 18 Maja 2012, 21:03:11 »
+2

3 sztuki Bxhpi znajdują się na stacji. Jeden z nich jest w stanie do jazdy, pozostałe dwa będą robione. Zaznaczam, że Bxhpi jeździły na trasie z Gliwic Trynku do Rud dopieero od 1986 roku. Wcześniej wykorzysywano do tego celu wagony świdnickie. Było ich w sumie 7 - jeździły dwa pociągi osobowe, jeden składał się z lokomotywy + 3 świdnice, a drugi z lokomotywy + 4 świdnice. Do dziś zachował się niestety tylko jeden wagon świdnicki i to w fatalnym stanie.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #8 : 19 Maja 2012, 09:10:51 »
+2

Ten tabor z Austrii - to własność prywatna, czy gmina zakupiła?
Zapisane

dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #9 : 19 Maja 2012, 12:24:10 »
0

Szczerze mówiąc - zrywa lacie. Wiem jak to bywa z "dobrymi wujkami", ale dynamika rozwoju Rud mi imponuje!
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 19 Maja 2012, 15:48:52 »
0

Cudnie.
Zapisane
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #11 : 19 Maja 2012, 18:09:24 »
0

Hmm, właśnie o te świdnickie cuda mi chodziło. Doczepy rumuńskie wiem, że nadal istnieją.. Dzięki za informację.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #12 : 19 Maja 2012, 19:10:36 »
+2

dynamika rozwoju Rud mi imponuje!
Nie no, pewnie...
darmowy magazyn z monitoringiem, palce lizać
Zapisane

dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #13 : 19 Maja 2012, 22:15:56 »
+1

Nie no, pewnie...
darmowy magazyn z monitoringiem, palce lizać
Fakt, lepsze bezsensowne nap...dalanie młotem, krew, pot, łzy i biadolenie. Bez sporych pieniędzy nie będzie kolejek, czy komuś się to podoba czy nie. Gospodarka rabunkowa (sam nie wiem w imię czego?) wkrótce umrze śmiercią naturalną, wraz z taborem i infrastrukturą. Czy nie lepiej znaleźć sobie dobrego wujka i się rozwijać? Że co, że pewnego dnia może zabrać zabawki? A jak pewnego dnia już się nie uda po raz kolejny zdrutować tego rumuna, a jak skończą się płytki w magazynku drogowym, a jak pewnego dnia nie będzie już pieniążków na paliwko? Również wszystko się skończy, więc chyba lepiej przyciągać inwestorów. Może to niepopularne, ale w dzisiejszych, ekonomicznych czasach trzeba dobrym wujkom w dupę włazić, choćby nam kazali w różowych mundurach jeździć, byle sypali kasą. Bo za 10 lat Rudy będą albo nie, ale na 100% nie będzie kilku innych, tych "lepszych" kolejek.

Tak więc Rudy to jedyna słuszna forma rozwoju kolejek, tyle. Mi ściepło lacie, ale nie wszyscy muszą to rozumieć  Spoko
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
kabzik
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 20 Maja 2012, 10:58:46 »
0

ja tam gratuluje. Słuszna inicjatywa. Lepiej niech należą do Wujka, niż do stryja złoma.

Osobiście życzę powodzenia. Kolejny temat do śledzenia
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #15 : 20 Maja 2012, 11:57:51 »
+4

Ha, tylko jeden minus? Słabo... Kochani, czytajcie uważnie, czy ja mówię, że źle? Ja tylko delikatnie zapytałem o pewne niuanse, może tylko zazdroszczę , hehe.
Zapisane

Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #16 : 20 Maja 2012, 18:51:34 »
0

Proponuję rzeczowo i bez "delikatnych" insynuacji bo nap.. młotem to się zaraz zaczniecie między sobą jak znam te "forumowe klimaty".. A po co?
Wagonik przy najbliższej nadarzającej się okazji machnąć go na obowiązująco zielono coby puryści byli zadowoleni i wiele się nie zastanawiać nad słusznością czy niesłusznością inwestowania takich czy innych pieniędzy w sprzęt tylko jeździć jeździć i.. jeździć - skoro jest czym i jest za co.
Zapisane

Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 20 Maja 2012, 19:42:19 »
0

Przypominam, że wagon tego typu nie był eksploatowany w Polsce przed 14 listopada 1997 roku...
Zapisane
kabzik
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 20 Maja 2012, 21:21:38 »
0

czy można się dowiedzieć jakiego typu jeszcze trafią egzemplarze ?
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #19 : 22 Maja 2012, 16:04:53 »
+5

W dniu 22 maja 2012 r. do Rud dotarły kolejne zabytkowe austriackie wagony.
Są to wyprodukowane w roku 1912, a więc równo 100 lat temu, czteroosiowe wagony pasażerskie typu B4ipho/s o numerach 3156-2, 3165-3, 3166-1. Ich obecny kształt nadany został podczas przebudowy w latach 60-tych XX wieku.
Wszystkie trzy wagony stacjonowały w Sankt Pölten i wykorzystywane były na kolei Mariazellerbahn w Dolnej Austrii.
Po wykonaniu niezbędnych prac konserwacyjnych, wraz z Krimmlwagon z Ybbstalbahn, wagony te włączane będą w składy pociągów obsługujących ruch turystyczny na rudzkim wąskim torze.

Przedstawiamy zdjęcia z załadunku w Austrii (nieco inną niż poprzednio metodą - w ramach kampanii "tory na tiry") oraz z rozładunku w Rudach.











Jak zwykle, wszystkie 28 zdjęć z załadunku i rozładunku można zobaczyć tutaj.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!