Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« : 15 Maja 2012, 22:12:44 » |
+6
|
W dniu 15 maja 2012 r. na rudzkie tory wjechał pierwszy z uratowanych przed złomowaniem wagonów kolei austriackich. Wyprodukowany w 1937 r. BD4ip/s "Krimmlwagon" o numerze 4265-0 służył dotychczas na kolei Ybbstalbahn w górach Dolnej Austrii. Od czasu przeprowadzonej w połowie lat 60' modernizacji posiada 32 miejsca siedzące w bezprzedziałowej części pasażerskiej, przedział służbowy wyposażony w wieszaki do przewozu rowerów, toaletę oraz własne ogrzewanie nadmuchowe (Webasto). W Rudach wagon poddany zostanie konserwacji, po której rozpocznie służbę w ruchu turystycznym na naszej kolei. W ślad za pierwszym, do Rud wkrótce dotrą kolejne uratowane zabytkowe wagony.
Kilka zdjęć przedstawiających załadunek w Austrii i rozładunek w Rudach. Wszystkie 12 zdjęć, w pełnym rozmiarze, można zobaczyć tutaj.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #1 : 15 Maja 2012, 22:42:31 » |
+3
|
WOW! Pozytywnie szokująca informacja! Super, że przybywa taboru. Czy już w tym sezonie uda się przejechać tym wagonem? Możesz zdradzić co jeszcze przyjedzie z Austrii?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #2 : 16 Maja 2012, 00:10:46 » |
+3
|
Brawo za inicjatywę Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina. Zamierzacie przekuwać wagony z tych 760 mm, czy może jednak okaże się że nie będzie to konieczne? Na tym zdjęciu http://minus.com/l6AM49FijQwYE widać trochę luzu między rantem a szyną, tragedii jednak też niema (co będzie jednak na poszerzeniach na gorszych torowiskach... ? ). Kwestii dopuszczeń i innych papierów to chyba na razie poruszać nie będziemy
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #3 : 16 Maja 2012, 09:41:45 » |
+1
|
Brawo za inicjatywę Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina. Piotr, na wąskim tak. Na normalnym w zeszłym roku chłopaki z TPWP ściągneli dwa wagony kryte z nimieckiego Zittau.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
vutik
Młotkowy
Długość toru:: 126 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 16 Maja 2012, 10:55:02 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #5 : 18 Maja 2012, 19:26:04 » |
0
|
Brawo za inicjatywę Chyba pierwszy tego typu przypadek w PL żeby sprowadzać zachodni tabor - naprawdę dobra nowina. Zamierzacie przekuwać wagony z tych 760 mm, czy może jednak okaże się że nie będzie to konieczne? Na tym zdjęciu http://minus.com/l6AM49FijQwYE widać trochę luzu między rantem a szyną, tragedii jednak też niema (co będzie jednak na poszerzeniach na gorszych torowiskach... ? ). Kwestii dopuszczeń i innych papierów to chyba na razie poruszać nie będziemy Wagony będą przekuwane, 25mm to trochę za duży luz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Fisz
Młotkowy
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
|
« Odpowiedz #6 : 18 Maja 2012, 20:35:23 » |
0
|
Pytanko - gdzie wcięło stare Bxhpi jeżdżące na tej trasie..? Tylko powiedzcie, że dla odmiany coś nie niszczeje w krzakach.. Jakieś przenosiny, remont.. kasacja..? Pytam, bom ciekaw, gdzie te cuda posiało
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mefin
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 18 Maja 2012, 21:03:11 » |
+2
|
3 sztuki Bxhpi znajdują się na stacji. Jeden z nich jest w stanie do jazdy, pozostałe dwa będą robione. Zaznaczam, że Bxhpi jeździły na trasie z Gliwic Trynku do Rud dopieero od 1986 roku. Wcześniej wykorzysywano do tego celu wagony świdnickie. Było ich w sumie 7 - jeździły dwa pociągi osobowe, jeden składał się z lokomotywy + 3 świdnice, a drugi z lokomotywy + 4 świdnice. Do dziś zachował się niestety tylko jeden wagon świdnicki i to w fatalnym stanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #8 : 19 Maja 2012, 09:10:51 » |
+2
|
Ten tabor z Austrii - to własność prywatna, czy gmina zakupiła?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #9 : 19 Maja 2012, 12:24:10 » |
0
|
Szczerze mówiąc - zrywa lacie. Wiem jak to bywa z "dobrymi wujkami", ale dynamika rozwoju Rud mi imponuje!
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #10 : 19 Maja 2012, 15:48:52 » |
0
|
Cudnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Fisz
Młotkowy
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
|
« Odpowiedz #11 : 19 Maja 2012, 18:09:24 » |
0
|
Hmm, właśnie o te świdnickie cuda mi chodziło. Doczepy rumuńskie wiem, że nadal istnieją.. Dzięki za informację.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #12 : 19 Maja 2012, 19:10:36 » |
+2
|
dynamika rozwoju Rud mi imponuje!
Nie no, pewnie... darmowy magazyn z monitoringiem, palce lizać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #13 : 19 Maja 2012, 22:15:56 » |
+1
|
Nie no, pewnie... darmowy magazyn z monitoringiem, palce lizać Fakt, lepsze bezsensowne nap...dalanie młotem, krew, pot, łzy i biadolenie. Bez sporych pieniędzy nie będzie kolejek, czy komuś się to podoba czy nie. Gospodarka rabunkowa (sam nie wiem w imię czego?) wkrótce umrze śmiercią naturalną, wraz z taborem i infrastrukturą. Czy nie lepiej znaleźć sobie dobrego wujka i się rozwijać? Że co, że pewnego dnia może zabrać zabawki? A jak pewnego dnia już się nie uda po raz kolejny zdrutować tego rumuna, a jak skończą się płytki w magazynku drogowym, a jak pewnego dnia nie będzie już pieniążków na paliwko? Również wszystko się skończy, więc chyba lepiej przyciągać inwestorów. Może to niepopularne, ale w dzisiejszych, ekonomicznych czasach trzeba dobrym wujkom w dupę włazić, choćby nam kazali w różowych mundurach jeździć, byle sypali kasą. Bo za 10 lat Rudy będą albo nie, ale na 100% nie będzie kilku innych, tych "lepszych" kolejek. Tak więc Rudy to jedyna słuszna forma rozwoju kolejek, tyle. Mi ściepło lacie, ale nie wszyscy muszą to rozumieć
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
kabzik
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #14 : 20 Maja 2012, 10:58:46 » |
0
|
ja tam gratuluje. Słuszna inicjatywa. Lepiej niech należą do Wujka, niż do stryja złoma. Osobiście życzę powodzenia. Kolejny temat do śledzenia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #15 : 20 Maja 2012, 11:57:51 » |
+4
|
Ha, tylko jeden minus? Słabo... Kochani, czytajcie uważnie, czy ja mówię, że źle? Ja tylko delikatnie zapytałem o pewne niuanse, może tylko zazdroszczę , hehe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #16 : 20 Maja 2012, 18:51:34 » |
0
|
Proponuję rzeczowo i bez "delikatnych" insynuacji bo nap.. młotem to się zaraz zaczniecie między sobą jak znam te "forumowe klimaty".. A po co? Wagonik przy najbliższej nadarzającej się okazji machnąć go na obowiązująco zielono coby puryści byli zadowoleni i wiele się nie zastanawiać nad słusznością czy niesłusznością inwestowania takich czy innych pieniędzy w sprzęt tylko jeździć jeździć i.. jeździć - skoro jest czym i jest za co.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #17 : 20 Maja 2012, 19:42:19 » |
0
|
Przypominam, że wagon tego typu nie był eksploatowany w Polsce przed 14 listopada 1997 roku...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kabzik
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #18 : 20 Maja 2012, 21:21:38 » |
0
|
czy można się dowiedzieć jakiego typu jeszcze trafią egzemplarze ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #19 : 22 Maja 2012, 16:04:53 » |
+5
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|