Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:04:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kilka słów o pieniądzach, a raczej ich braku...  (Przeczytany 7806 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« : 31 Maja 2012, 15:31:29 »
0

No, cóż. Patrząc na listę przyznanych dotacji można stwierdzić złośliwie, że jak wnioskodawca nie ma w nazwie słowa "Parafia" to szanse bardzo spadają... Pocieszające, że na kolej też parę srebrników rzucili (PSMK dostało 55 tys. z hakiem na ratowanie parowozowni).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 31 Maja 2012, 18:11:17 »
0

jak wnioskodawca nie ma w nazwie słowa "Parafia" to szanse bardzo spadają...

Zbieg okoliczności.    To serial też ma szanse 
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 01 Czerwca 2012, 11:57:33 »
+6

Swego czasu rozważaliśmy rejestrację rogowskiego Klasztoru Wąskotorianów Bosych ale pilniejsze sprawy odsunęły ten pomysł na dalszy plan

BTW niestety wciąż urzędy nie dostrzegają żadnej wartości w kolejowych zabytkach. Ostatnio usłyszałem od pewnej urzędniczki że linia Kolei Rogowskiej nie ma żadnej wartości historycznej bo tam w większości nie ma już szyn i podkładów z I wojny...
Najpierw trzebaby wydać grube miliony na szkolenia i uświadamianie urzędników a potem na projekty. Sęk w tym że te nasze zabytki mogą nie doczekać uświadomienia...

S pozdravem Adam
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 01 Czerwca 2012, 12:02:39 »
+2

Swego czasu rozważaliśmy rejestrację rogowskiego Klasztoru Wąskotorianów Bosych ale pilniejsze sprawy odsunęły ten pomysł na dalszy plan

Adam, ma lepszą nazwę - Katolickie Centrum Historycznego Kolejnictwa Wąskotorowego p/w św. Katarzyny Aleksandryjskiej (dla Skierniewic odpowiednio: Katolickie Centrum Historycznego Kolejnictwa Normalnotorowego p/w św. Katarzyny Aleksandryjskiej) ;-).
Na pocieszenie przykład kolegów z Koszalina wskazuje, że udaje się coś urwać także i nam kolejarzom ;-).
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 01 Czerwca 2012, 12:05:08 »
+4

Zamek Królewski też nie ma żadnej wartości historycznej bo nie ma w nim ani jednej oryginalnej cegły z XVIII wieku...
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 01 Czerwca 2012, 12:08:46 »
0

Zamek Królewski też nie ma żadnej wartości historycznej bo nie ma w nim ani jednej oryginalnej cegły z XVIII wieku...

Mariusz, przejrzyj sobie wyniki jakiegokolwiek konkursu na dotacje do zabytków. 90% to obiekty sakralne... W Polsce dziedzictwo kultury technicznej dostrzega się jedynie na Śląsku, ale głównie z powodu braku innych stereotypowych atrakcji...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 01 Czerwca 2012, 13:36:26 »
0

Mariusz, przejrzyj sobie wyniki jakiegokolwiek konkursu na dotacje do zabytków. 90% to obiekty sakralne...

Amen


Robi się z tego dyskusja na nowy wątek.
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 01 Czerwca 2012, 13:59:51 »
0

Robi się z tego dyskusja na nowy wątek.

Wydzieliłem, natomiast ad rem... Większość pracowników służb konserwatorskich jest albo historykami sztuki, albo historykami, albo architektami, czasami archeologami. I stąd bierze się niezrozumienie problematyki dość specyficznej jakim są zabytki techniki. Do tego dochodzi dosyć silna pozycja kościoła katolickiego - mało który urzędnik będzie się chciał narażać władzom kościelnym. Stąd takie, a nie inne decyzje MKiDN, WUOZ czy innych donatorów. A koleje i cała reszta jest raczej na zasadzie listka figowego, niż rzeczywistych odczuć fundatorów.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 01 Czerwca 2012, 14:27:08 »
0

Uzupełniając powyższe:
Przy ocenianiu "wartości zabytkowej" ciągle dominują dwa kryteria:

1. Wiek obiektu: proste kryterium - "kościół z VIII w." > "pałac z XIX w." > "kolejka wąskotorowa z XX w." Wynikiem takiego podejścia jest kompletny brak ochrony nawet cennych obiektów powojennych (mam tu na myśli głównie budynki czy założenia urbanistyczne z lat '60 czy '70 - wbrew pozorom są takie, które zasługują na zachowanie). Jeśli to się nie zmieni, to za kilkadziesiąt lat możemy mieć dziurę.

2. Wartość artystyczna. Gdzieś przy okazji dyskusji o warszawskim Mauzoleum wyczytałem, że Ministerstwo Kultury i Dziewictwa odmówiło przejęcia tego interesu twierdząc, że "kolej to nie kultura" i niech się tym inni zajmują. Przy takim podejściu kościół czy klasztor znowu wygrywa.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 01 Czerwca 2012, 15:09:46 »
+1

Można też rozważyć, by na żelaznej drodze wąskotorowej zorganizować drogę krzyżową z nomen omen stacjami.  Patronem zaś byłby męczennik Apostoł Andrzej, ukrzyżowany na krzyżu w kształcie X (stąd znak).
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!