Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Czerwiec 2019, 04:45:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co dalej z ŚKP?  (Przeczytany 83300 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1619 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #100 : 24 Kwiecień 2019, 03:49:18 »
+1


Myślę, że pewnym impulsem do zmian będzie wprowadzenie obowiązku rejestracji sprzedaży w pociągu na kasie fiskalnej. [...]

Że tak spytam - to jeszcze ktoś sprzedaje bez kasy?
Pamiętam, że był przedłużany przez lata co roku z roku na rok wyjątek od obowiązku ewidencjonowania pt. "sprzedaż biletów w pociągach" (przedłużany wyłącznie ze względu na PKP i krewnych, co nie mogli się wyguzdrać z zakupem kas / terminali). Myślałem, że już dawno ów wyjątek, wieczną prowizorę, zniesiono. To raz. Dwa - przecież sprzedaż z bloczka w zatłoczonym pociągu jest zwyczajnie niepraktyczna. No chyba, że ktoś z różnych przyczyn nie chce ewidencjonować, hehe....
BTW - na GKW kasy wprowadziliśmy bodaj w 2004... Lepszy numer - te kasy, choć już dogorywają, działają do dziś. I to powinna być reklama dla firmy Elzab Chichot Ich kasy przetrwały absolutnie wszystko (no, może z wyjątkiem przejechania przez Faura, hehe).
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #101 : 24 Kwiecień 2019, 20:09:49 »
+1

Że tak spytam - to jeszcze ktoś sprzedaje bez kasy?
Ależ oczywiście, wszyscy Uśmiech lub prawie wszyscy. Jeśli dobrze pamiętam to gdy rok temu robiłem rozeznanie rynku to nie było ani jednego terminala z opcją fiskalizacji. Nowe Casio (CT9000?) ma taką możliwość mieć. Cena terminala bagatelka 2000EUR. Rozwiązaniem które będzie ratować wąskie tory będzie zakup drukarki fiskalnej sprzęgniętej z aplikacją na tablet. Takie rozwiązania zaczynają się od 1500PLN/szt.

Każde podwórko to inny przypadek i warto rozważać go indywidualnie. Dużym problemem takiej analizy jest to, że

Rogów posiada praktycznie wszystkie 4 kanały sprzedaży i każdy z nich istnieje z innego powodu, ma inne wady i zalety. Postaram się niebawem przygotować post z omówieniem każdego z nic z naszej perspektywy.

PS. Może warto temat kanałów sprzedaży wydzielić do osobnego wątku? Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień 2019, 20:19:44 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 329 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #102 : 24 Kwiecień 2019, 20:34:36 »
0

To skoro radośnie offtopujemy, to czy na którejkolwiek kolejce w Polsce zdarzają się tak słabo obsadzone kursy rozkładowe, że pasażerowie zmieściliby się do wózka Wmc/Wmd? Czy już wszyscy zoptymalizowali kursy pod masową turystykę?
Na Wyrzyskich już tak jeździli.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3848 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 24 Kwiecień 2019, 21:33:31 »
+1

Problemem jest brak "autoryzacji" drezyn WWM5 do przewozu pasażerów. Świadectwa typu wydawane na te wózki określają je jako pojazdy robocze przeznaczone do utrzymania infrastruktury i znajdujące się w zasobie zarządcy. Oczywiście nie raz były one wykorzystywane na imprezach, czy przejazdach dla świrusów, ja jednak mocno bym się zastanowił zanim zaproponowałbym komercyjne wynajmy obcym ludziom tych dość niewygodnych pojazdów. Wiecie o co mi chodzi...  Spoko

Co do wydzielenia wątku o sposobach sprzedaży, to proponuję poczekać z tym. Akurat ostatnio mało się na foremce dzieje, jak się zadzieje to się temat przesieje by oddzielić ziarno od plew.

Jeszcze słowo w kierunku posta Kolegi Sykuta - analizę podwórka powinni wykonywać najlepiej użytkownicy tego, swojego, podwórka. Oni najlepiej znają wszelkie aspekty i im najbardziej zależy na optymalizacji obsługi bo to przekłada się na dobrobyt ich samych.
Z drugiej strony zapytam retorycznie: czy czasem są to osoby właściwe, które np. na wniosek o kasę fiskalną drukującą bilet i przyjmującą kartę zbliżeniową odpowiedzą: nie ma autentyczniejszej formy zapłaty za przejazd niż garść moniaków za którą otrzymasz imitację kartonikowego biletu który nasz konduktor-wolontariusz w historycznym mundurze PKP skasuje historycznym dziurkaczem, umożliwiając dalszą jazdę pociągiem! Ale to już głębszy temat...

Pozdrawiam wieczorowo!
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #104 : 25 Kwiecień 2019, 10:39:31 »
+4

Janusz,
poczytaj sobie dowolne opracowanie dot. produktów turystycznych, zamiast tylko wąskotorowych odpowiedników Id1... Wtedy może zrozumiesz, że dla sporej grupy klientów nie tylko liczy się gięta w dymie, ale także potrzeba przeżywania pewnych doznań emocjonalnych, poczucia autentyczności czy cofnięcia się w czasie... I to daje im właśnie to, co opisał Adam.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 61 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #105 : 25 Kwiecień 2019, 13:15:32 »
+6

O właśnie, w zasadzie w wypadku ŚKP od momentu przejęcia tego wówczas jeszcze bałaganu, zaczęliśmy lansować u władz powiatowych utworzenie całego zespołu atrakcji, w których i owszem, kolej by była elementem kluczowym, ale też nie jedynym w całym, nazwijmy to, "systemie turystycznym". Dlatego naszą ofertę staramy się elastycznie dostosować właśnie do ludzi, którzy na ten przykład chcą pojechać ze Środy do Zaniemyśla napchać kałduny, wypić i wybyczyć tyłki na plaży nad jeziorem, dając im możliwość powrotu o różnych porach. Tu niestety ta forma rezerwacji internetowej mocno kłóci się z ideą elastyczności. Stąd rozważamy wprowadzenie właśnie tych biletów w urządzeniach mobilnych, które jakby nie ciągną za sobą całego cyrku z rezerwacją miejsc, ale eliminują problem stania w kolejkach do kas.
W każdym razie zwykle tylko mniejsza część pasażerów pociągów wraca do Środy od razu następnym kursem. Większość rusza w miejscowość -  czy to po restauracjach, czy na spacer po okolicznych lasach i jeziorach, czy na Wyspę Edwarda. Wielu też nawet potem nie wraca kolejką, tylko korzysta ze wspomnianego cebulobusa lub prywatnych aut - dlatego dla ich przyciągnięcia od tego roku uruchomiliśmy nową ofertę biletów w dwie strony za nieco niższą stawkę niż w jedną.
Pasażerowi w miarę możliwości trzeba dać swobodę do decydowania jak chce spędzić czas. Im lokalne warunki dają więcej możliwości do spędzenia czasu turyście, tym więcej swobody w decydowaniu o swoich przejazdach powinien mieć pasażer kolei. Dlatego tam, gdzie (bez obrazy ofc) jeździ się donikąd i organizacja czasu turyście leży w całości w gestii organizatora przejazdu, odgórne rezerwacje mogą bardzo dobrze funkcjonować - lecz tam, gdzie lokalna baza daje dużo możliwości kombinowania i spędzania czasu bez popadania w nudę, sztywne bukowanie biletów może więcej zaszkodzić niż pomóc.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1855 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #106 : 26 Kwiecień 2019, 08:57:42 »
+5

Ja ogólnie jestem zdania, że jeżeli jest więcej niż jedna możliwość pojechania w tę i spowrotem, to obowiązkowa rezerwacja miejsc przynosi więcej szkód i uciążliwości dla podróżnego, niźli pożytku.

Weźmy przykład z "dużej" kolei. Kiedyś jak ktoś kupował bilet powrotny dajmy na to Warszawa - Kraków, to po załatwieniu swoich spraw w Krakowie wsiadał w pierwszy pociąg i się nie martwił. A teraz, jak ma wykupiony bilet na konkretny kurs a nie na przejazd do A do B to albo musi wcześniej wyjść ze spotkania patrząc nerwowo na zegarek, albo czekać i się nudzić na dworcu.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3848 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #107 : 26 Kwiecień 2019, 11:31:26 »
0

Ktoś źle zrozumiał - rezerwacja i miejscówka dotyczyć może wyłącznie wyjazdu. Powrót to jak Piottr pisze - organizacja siedzenia już we własnym zakresie, czyli panuje prawo silniejszego.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #108 : 26 Kwiecień 2019, 16:31:37 »
0

Ktoś źle zrozumiał - rezerwacja i miejscówka dotyczyć może wyłącznie wyjazdu. Powrót to jak Piottr pisze - organizacja siedzenia już we własnym zakresie, czyli panuje prawo silniejszego.

Janusz,
ale czemu ma to służyć w przypadku kolei takiej jak np. Środa Wlkp. gdzie przejazd koleją ma funkcję często tylko komplementarną?
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3848 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #109 : 26 Kwiecień 2019, 17:05:44 »
+1

Jak już pisałem - żeby mieć pewność:
1. że się pojedzie;
2. że się przez godzinę jazdy 'tam' będzie siedzieć i to wśród swoich.

Powrót to już oddzielna kwestia - tak klient jest mniej wymagający.

Na kolejach o ruchu okresowo bardzo wzmożonym, gdzie nie można zabrać wszystkich chętnych, bądź usiłowanie tego powoduje uciążliwy tłok (gorąc, zaduch) w wagonach, rezerwacje są rozwiązaniem problemu.

A z resztą, co ja będę tłumaczył - niech każdy przewoźnik sobie sam gospodaruje miejscami na podstawie własnych, ściśle skrywanych obserwacji. W końcu to jemu powinno zależeć na utrzymaniu właściwego poziomu usługi.
Wątek mający w swym zamiarze zaprezentowanie różnych systemów i analizę ich stron mocnych i słabych jak zwykle jakoś-takoś nie poszedł w wartościowym kierunku. Cóż - to dość charakterystyczne dla naszego hermetycznego świata wąskich operatorów.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #110 : 27 Kwiecień 2019, 22:27:33 »
+2

Bilet sprzedany w przedsprzedaży daje kasę przed odjazdem pociągu - to tak jak przedpłacona karta podarunkowa.
Po drugie jeśli pasażer z przyczyn losowych zrezygnuje to nie tracisz przychodu za bilet.

O właśnie, a dlaczego nie sprzedawać przejazdu pociągiem w postaci karty przedpłaconej, czyli obietnicy przewozu w przyszłości a nie konkretnego miejsca w konkretnym pociągu?

BTW - A można w Środzie płacić kartą?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!