Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MBd1-281  (Przeczytany 7836 razy)
ROZBARK-GKW
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« : 25 Czerwca 2012, 17:30:20 »
-6

Witam czy MBd1-281
jest juz sprawna ? czy kiedyś zabierze pasazerów ?
cz bedzie stała i stała aż spotka ją kasacja ?
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1 : 25 Czerwca 2012, 18:36:13 »
+2

Nie kopać panowie, spokojnie, oddychać głęboko...
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 25 Czerwca 2012, 21:20:51 »
0

E tam, teraz mamy ciekawsze zajęcia. Natomiast kol. ROZBARK-GKW proponuję odwiedzić nas 30.06.2012. Będzie wtedy okazja porozmawiać o kolejce będąc na "gruncie". Wydaje się, że przy tej okazji w dobrym tonie będzie, jeżeli Kolega przedstawi się nickiem używanym na forum 
Zapisane

785mm
ROZBARK-GKW
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 26 Czerwca 2012, 18:10:36 »
-2

Oki wpadne na bkw ale tak po południu bo wtedy bede w bytomiu bo w sobotę jadę do wrocławia
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 27 Czerwca 2012, 22:21:40 »
0

Moja koncepcja skonczyc Lyd1 i zabrac sie za wagon motorowy zaworki i tym podobne zeczy
Zapisane
ROZBARK-GKW
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 27 Czerwca 2012, 22:55:40 »
-4

Moja koncepcja skonczyc Lyd1 i zabrac sie za wagon motorowy zaworki i tym podobne zeczy
O to dobra wiadomosc wkoncu mbd1 wyjedzie kiedyś o własnych siłach
on chyba juz nie pracował od 2002 r ?
aha a co z bytomką ? czemu już jej długo nie było w ruchy pasarzerskim ?(:
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2012, 22:58:43 wysłane przez ROZBARK-GKW » Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #6 : 28 Czerwca 2012, 11:50:06 »
+1

Moja koncepcja skonczyc Lyd1 i zabrac sie za wagon motorowy zaworki i tym podobne zeczy
Z tym, że OIDP tam nie zaworki są problemem, a przekładnie osiowe. I bez dobrego wujka próżno oczekiwać remontu tego wozu.
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 28 Czerwca 2012, 22:33:06 »
+4

Moja koncepcja skonczyc Lyd1 i zabrac sie za wagon motorowy zaworki i tym podobne zeczy
O to dobra wiadomosc wkoncu mbd1 wyjedzie kiedyś o własnych siłach
on chyba juz nie pracował od 2002 r ?
aha a co z bytomką ? czemu już jej długo nie było w ruchy pasarzerskim ?(:

Jestem cierpliwy i nie chcę być niegrzeczny, nie chciałbym zniechęcić potencjalnego materiału na wolontariusza. Z drugiej strony jednak - zamiast bawić się w "100 pytań do...."  najlepiej osobiście pofatygować się do Karbia, zajrzeć, porozmawiać, dowiedzieć się na gruncie, co jest do zrobienia, w jakiej kolejności i dlaczego w takiej, a nie innej. A nie czerpać informacji z drugiej ręki, z wypowiedzi, w których członkowie, czy sympatycy stowarzyszenia wyrażają swoje prywatne opinie, piszą, co by chcieli zrobić, a niekoniecznie, to co jest do zrobienia w pierwszej kolejności. Priorytety zadań do wykonania wyznaczają zawiadowcy odpowiednich służb (drogowej, mechanicznej, czy zaplecza) lub zarząd, a nie ktokolwiek.

Tak się składa, że wagon motorowy wymaga znacznie więcej, niż tylko drobnych napraw. Wymaga generalnego remontu (a w zasadzie zabudowania na nowo) całego układu przeniesienia napędu (w tym zabudowania nowej przekładni osiowej), remontu silnika, remontu układu powietrznego oraz dostosowania wnętrza do obecnych standardów. W stanie, w jakim jego wnętrze jest teraz nadaje się co najwyżej do przewozu więźniów, a nie turystów. Warto też zauważyć, że są ważniejsze sprawy, np. remont wagonów letnich bo nie ma czym wozić ludzi.

Bytomka została wyłączona ze służby liniowej ze względu na stopień zużycia. Tj. mechanicznie jest sprawna, jednak stan powłok malarskich, instalacji elektrycznej, wnętrza (w końcu za czasów PKP była wagonem roboczym, a nie pasażerskim) dyskwalifikuje ją jako środek transportu przeznaczony do przewozu podróżnych.

Krótko mówiąc - nie zadawaj miliona pytań, nie podniecaj się czymś, co zdecydowanie nie jest najważniejsze dla dalszego funkcjonowania kolei (czytaj: wagon motorowy). Przyjdź na stację, zorientuj się w stanie spraw i ewentualnie wesprzyj swoją pracą. 

Zapisane
ROZBARK-GKW
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 28 Czerwca 2012, 23:22:36 »
0

oki panie pawłe pojawie sie 30 na stacji i jestem chętny do pomocy jesli bedzie taka potrzeba
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!