Moja koncepcja skonczyc Lyd1 i zabrac sie za wagon motorowy zaworki i tym podobne zeczy

O to dobra wiadomosc wkoncu mbd1 wyjedzie kiedyś o własnych siłach
on chyba juz nie pracował od 2002 r ?
aha a co z bytomką ? czemu już jej długo nie było w ruchy pasarzerskim ?(:
Jestem cierpliwy i nie chcę być niegrzeczny, nie chciałbym zniechęcić potencjalnego materiału na wolontariusza. Z drugiej strony jednak - zamiast bawić się w "100 pytań do...." najlepiej osobiście pofatygować się do Karbia, zajrzeć, porozmawiać, dowiedzieć się na gruncie, co jest do zrobienia, w jakiej kolejności i dlaczego w takiej, a nie innej. A nie czerpać informacji z drugiej ręki, z wypowiedzi, w których członkowie, czy sympatycy stowarzyszenia wyrażają swoje prywatne opinie, piszą, co by chcieli zrobić, a niekoniecznie, to co jest do zrobienia w pierwszej kolejności. Priorytety zadań do wykonania wyznaczają zawiadowcy odpowiednich służb (drogowej, mechanicznej, czy zaplecza) lub zarząd, a nie ktokolwiek.
Tak się składa, że wagon motorowy wymaga znacznie więcej, niż tylko drobnych napraw. Wymaga generalnego remontu (a w zasadzie zabudowania na nowo) całego układu przeniesienia napędu (w tym zabudowania nowej przekładni osiowej), remontu silnika, remontu układu powietrznego oraz dostosowania wnętrza do obecnych standardów. W stanie, w jakim jego wnętrze jest teraz nadaje się co najwyżej do przewozu więźniów, a nie turystów. Warto też zauważyć, że są ważniejsze sprawy, np. remont wagonów letnich bo nie ma czym wozić ludzi.
Bytomka została wyłączona ze służby liniowej ze względu na stopień zużycia. Tj. mechanicznie jest sprawna, jednak stan powłok malarskich, instalacji elektrycznej, wnętrza (w końcu za czasów PKP była wagonem roboczym, a nie pasażerskim) dyskwalifikuje ją jako środek transportu przeznaczony do przewozu podróżnych.
Krótko mówiąc - nie zadawaj miliona pytań, nie podniecaj się czymś, co zdecydowanie nie jest najważniejsze dla dalszego funkcjonowania kolei (czytaj: wagon motorowy). Przyjdź na stację, zorientuj się w stanie spraw i ewentualnie wesprzyj swoją pracą.