|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #41 : 20 Wrzesień 2016, 20:53:08 » |
0
|
110 lat? To dużo, ale ktoś policzył i doszedł do wniosku - nie warto. Na odcinku Chmielnik-Irszawa przewozy zawieszono z uwagi na małe zainteresowanie przejazdem kolejką. Irszawa ma dobre połączenia "marszrutkami" z Mukaczewem , Użgorodem i Chustem. Nie ma potrzeby "telepać się" do Beregowa lub Winogradu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #42 : 20 Wrzesień 2016, 21:44:57 » |
0
|
Jednak jak wynika z artykułu, szlak stał się okazją do wyciągania pieniędzy za jego "utrzymanie". M.in. koszenie trawy. Tymczasem aby uruchomić opisywany tam ostatni pociąg dla MK tamtejsi miłośnicy właśnie wykaszali trawę i udrażniali szlak 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #43 : 10 Styczeń 2017, 22:23:37 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #44 : 11 Styczeń 2017, 20:28:25 » |
0
|
Tuż przed Nowym Rokiem miałem okazję jechać kolejką, jeszcze nie zasypaną śniegiem. Przez trzy dni trwał rozładunek wojskowego transportu na rampę stacji Winogradowo. Jechałem "drugim kursem" do stacji Hmilnik, ale tłok był tylko do wioski Szalanki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #45 : 11 Styczeń 2017, 20:38:55 » |
0
|
Z roku na rok pogarsza się stan odstawionych wrocławskich wagonów na stacji Hmilnik. Przejazd realizowano dwoma wagonami radzieckimi, z tym że tylko jeden miał ogrzewanie wodne z takiego piecyka. Pług jeszcze stał na końcu torów odnowiony przez wolontariuszy. Jeszcze tego samego dnia, Denis Dobra szykował się do instalacji oświetlenia w wagonach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
oskardeka269
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #46 : 23 Styczeń 2017, 18:34:37 » |
0
|
Fajna sprawa, byłem tam kilkanaście lat temu. Ciekawe, czy coś się zmieniło. Ma kto aktualne fotki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #47 : 24 Styczeń 2017, 19:20:21 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #48 : 03 Marzec 2017, 20:40:05 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #50 : 24 Lipiec 2017, 21:23:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #51 : 07 Sierpień 2017, 22:09:46 » |
+3
|
Parowóz z Gajworonu pojechał na Borżawskiej w piątek - przejazd organizowany dla "Vipów", ale udało mi się przejechać całą trasę. Z Beregowa do Winogradowa jechałem w odnowionym wagoniku, ale powrót z Hmilnika do Beregowa musiałem odbyć na tendrze. Skład wagonów odjechał do Winogradowa z dizlem. Już wtedy było wiadome, że w sobotę i niedzielę nie jedzie parowóz tylko dizel. Zbiegło (?) się to z imprezą organizowaną przez Denisa - świętem kolejki, ale bez parowozu. Wg dalszych zapowiedzi, parowóz wróci na szlak w piątki i soboty - do końca sierpnia. https://www.facebook.com/denys.dobra/videos/vb.100000188897314/1853498147999797/?type=2&theater
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #52 : 10 Sierpień 2017, 22:37:54 » |
0
|
Z fb Друзі Боржавської вузькоколійки / Friends of Borzhava Narrow Gauge Railway Timetable of steam locomotive Gr 280 on Borzhava Railway for tomorrow, 11 August 2017. The tourist train departs from Berehovo to Khmylnyk and Irshava early in the morning. There are planned some celebrations on Irshava station at noon. After that train runs to Khmylnyk, Shalanky and Vynohradovo. And then train come back to Berehovo by a reverse route.
Розклад руху паровоза Гр-280 на Боржавській залізниці на завтра, 11 серпня 2017 року. Туристичний потяг рано вранці вирушає з Берегова до Хмільника та Іршави. На станції Іршава близько обіду заплановані певні урочистості. Після цього потяг їде до Хмільника, Шаланок та Виноградова. Потім потяг повертається до Берегова реверсним маршрутом.
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #53 : 07 Kwiecień 2018, 20:51:55 » |
+3
|
Z racji z częstych wyjazdów na baseny termalne w Beregove i Velatino, zaglądam na kolejkę wąskotorową - "depo" Beregovo. Niestety, kolejka nie jeździ. Przed świętami dwa razy spacerowałem po torach, zaglądając przez okna do budynków. Spotkany dozorca oznajmił, że "coś" ukradli na szlaku do Hmilnika i nie jeżdżą do czasu jak nie naprawią. Sprawna jest jedna lokomotywa, zamknięta w hali z jednym wagonem. Dwa pozostałe stoją przed bramą. W drugiej hali na podnośnikach ustawiona jest lokomotywa z kolejki dziecięcej z Użgorodzie, remontowana po 6 latach postoju na stacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #54 : 23 Lipiec 2019, 22:18:52 » |
+1
|
Może ktoś się przejedzie.... https://www.facebook.com/events/465233400972657/ ГО Боржавська ініціатива за підтримкм Карпатської Угорської туристичної Ради/Kárpátaljai Magyar Turisztikai Tanács, запрошують на два дні по Боржавській вузькоколійці: стартуємо в Берегово - їдемо до ст.Хмільник. День Боржавської вузькоколійки — 3 серпня 2019 року Графік руху потягу. — відправка, депо Берегово - 10.00 к.ч.(9.00.м.ч.) — прибуття на ст.Хмільник - 12.00 к.ч. — відправлення до ст.Виноградово - 12.30 к.ч. — прибуття на ст.Виноградово - 13.30 к.ч. —відправлення з ст.Виноградово - 14.30 к.ч. — відправлення з ст.Хмвльник - 15.30 к.ч. —прибуття на ст.Берегово -17.00 к.ч. Udział jest bezpłatny, ale pre-rejestracja! Zgłoszenia :Rejestracja i dalsze informacje pod numerem + 38 099 26 23 820 lub e-mail turisztikaitanacs@gmail.com(Regisztráció és további felvilágosítás a +38 099 26 23 820-as telefonszámon, illetve a turisztikaitanacs@gmail.com e-mail címen.)
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Lipiec 2019, 22:41:46 wysłane przez a cygan »
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #55 : 25 Sierpień 2019, 21:31:30 » |
+1
|
Z kronikarskiego "obowiązku" ..... fotki z trasy Beregovo - Hmilnik - Winogradiv - Beregovo. Do Winogradowa pojechał skład osobowy z kilkunastoma osobami, pozostali w Hmilniku degustowali wina i posilali się bograczem. Za kilka dni będę ponownie na Zakarpaciu i w planach jest przejazd do Hmilnika.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #56 : 25 Sierpień 2019, 21:36:42 » |
+2
|
Na imprezie byli Węgrzy, trzech Słowaków i kilka osób ze wchodu Ukrainy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #57 : 03 Grudzień 2019, 21:18:14 » |
0
|
Jak załoga "uzkokolejki" nie ma pracy na szlaku, maluje wagony i lokomotywę. Tak lok o numerze 034 zmieniał barwy od 2013 roku...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #58 : 03 Grudzień 2019, 21:57:23 » |
+3
|
Kolejka dziecięca w Użgorodze też jest wspomagana przez "ludzi warsztatu" Beregovo. Przez siedem lat lokomotywa 018 stała nieczynna w Użgorodzie i dopiero w 2016 roku zastąpiono ją sprawną o numerze 098. W "Dzień dziecka" 2016 r rozpoczęła pracę, zmieniając do dziś dwukrotnie malowanie. Lokomotywa 018 w tym roku przeszła remont zyskując też nowe barwy(flagi Ukrainy) i ma być "zapasową" dla kolejki borżawskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #59 : 16 Listopad 2020, 13:00:03 » |
0
|
Warto poczytać nawet przy tak prostym tłumaczeniu.... https://www.facebook.com/young.researchers.history/"Wagon numer 27 ma całkiem dobry stan techniczny 🛠 w porównaniu z innymi samochodami 🚈. Prawie wszystkie fotele @ i półki bagażowe dostępne w salonie, wszystkie drzwi dostępne 🚪. Choć większość siedzeń ulega zniszczeniu 🪓, nie ma desek, zapięć i konstrukcji wspomagających są wszędzie 🔩. Ściany w pełni pozostały oryginalnym ogniwem fabrycznym 🚠, który został pomalowany na czerwono 🔺. Cała szklanka oczywiście zepsuta 🏚, ale rama okienna pozostała. Podłoga zgniła i błagała 🕳, ale można przywrócić całościowe konstrukcje deski i metalowe tego auta 🔨. W salonie została nawet rura grzewcza! Sam sufit wiesza pozostałości plafonów 💡 i systemu wentylacji ⚙️. Brakuje toalety i kotła ⛔️, od dawna są porzucone w złomie "⛓.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|