Świat kolejek wąskotorowych SMF
21 Listopad 2018, 13:12:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: IMPREZA 11 LISTOPADA 2012  (Przeczytany 27356 razy)
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 838 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #60 : 14 Listopad 2012, 16:40:14 »
+4

Kucyk, załóżmy że do jutra zamykamy Piaseczno, zwalniamy wszystkich pracowników w tym i Ciebie a na peronie ustawiamy budkę dajmy na to informacji turystycznej i kiosk z pamiątkami. Biznes idzie słabo, trzeba do niego dokładać, ale miasto organizuje za pubkliczne pieniądze remont kontenera za 100 000 PLN i wykłada peron nową kostką, buduje latarnie i parking na 1000 samochodów. Dodatkowo przy każdej możliwej okazji chwalą się jak zamieniły złomiarską kolejkę na super atrakcję dla turystów*. Czy dalej jesteś gotów bronić Śmigla?

Patrząc moim zdaniem,z racjonalnego punktu widzenia, takie przejęcia kolejek są w stylu - zamienił stryjek siekierkę na ekierkę ....

* - sytuacja hipotetyczna, mająca jedynie zobrazować pewien tok rozumowania
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
miras241
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 14 Listopad 2012, 18:12:33 »
+2

Widać że nie można mieć własnego zdania, a juz normalna rozmowa to odpada.
Zaraz, że jad itp.

"czy kolejka stoi czy jedzie to koszty stałe są

Lecz gdy kolejka jedzie pojawiają się dodatkowe, niemałe koszty."

Z tego co czytałem kolego Kucyk - pracujesz na kolejce, a przynajmniej interesujesz sie skoro tu na forum jestes.
Jeśli coś ma działać to ma koszty stałe czy działa czy nie oraz dodatkowe jeśli działa. Przecież to dziwne nie jest.

"Póki co ten cały lament jednak nie pachnie mi pochlipywaniem tych biednych dzieci którym, przez czas konieczny do przeczytania mego posta, butki całkiem przemokły i się rozkleiły. Póki co pachnie mi to czysto polską zawiścią że ktoś inny ma a nie ja oraz jękami tych, którzy zawsze jęczą że by przyjechali skorzystać z takiej atrakcji jaką jest regularna kolej wąskotorowa, a choć mogli nigdy nie przyjechali gdy była regularną."

Nie żaden lament, nie jęki. czy SKPL czy ZKM to mi to wszystko jedno. W tym co mówiłem i dalej mówie nie o operatora chodzi tylko o to ze jest kolejka, która można wykorzystać, promować się nią. i nie mówcie mi o "uzasadnionej ekonomii" bo idąc tymi kategoriami to trzeba w mieście zamknąć wszystko i "nic nie będzie".

A co do dzieci - łatwo mówic komuś z daleka bo dzieciom butki przemokną. Ale ja chciałbym mieć mozliwość dojazdu do szkoły a nie iść z buta.

Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 903 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #62 : 14 Listopad 2012, 19:34:34 »
+2

Czy dalej jesteś gotów bronić Śmigla?

Tak sobie czytam, czytam, i chyba Kucyk nie tyle  "broni Śmigla", co atakuje swojego najnieulubieńszego operatora, nie sądzisz?
Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 838 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #63 : 14 Listopad 2012, 20:15:59 »
+2

Nie wykluczone. Zresztą mnie także nie chodzi o obronę SKPL jako rozwiązania idealnego, a jedynie o wskazanie że była to zamiana złego na jeszcze gorsze Mrugnięcie
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 14 Listopad 2012, 20:55:55 »
+1

Rozumiem zatem Grzegorzu że jesteś tego samego zdania także w odniesieniu do zmiany operatora na Nadwiślańskiej. To dlaczego właśnie ta kolejka odnotowała tak duży progres liczby przewiezionych turystów w b.r. nie dojeżdżając przecież ciągle jeszcze do Nałęczowa ?
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 14 Listopad 2012, 21:15:13 »
+1

Powróćmy do Smigielskiej: koledzy nikolai i skp1900 spierając się fajnie podgrzali atmosferkę co w gruncie rzeczy posłużyło imprezie jak i kolejce jako takiej ( obojętnie pod jakim operatorstwem ). Dobra robota.
Tęsknota za choćby szczątkowym ruchem regularnym jest zrozumiała ale rzeczywistość jest twarda i kanciasta, chociaż .....
W okolicach podobnie oddalonych od regionalnej metropolii jak Śmigiel od Poznania obserwuje się nierzadko spore potoki pasażerów w piątkowe popołudnia w kierunku od metropolii a w niedzielne wieczory z powrotem. Może warto więc pomyśleć o bardzo dobrze skomunikowanych kursach motorówki na trasie Śmigiel - Stare Bojanowo - Smigiel tylko w te dni.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #66 : 14 Listopad 2012, 21:41:39 »
+2

W okolicach podobnie oddalonych od regionalnej metropolii jak Śmigiel od Poznania obserwuje się nierzadko spore potoki pasażerów w piątkowe popołudnia w kierunku od metropolii a w niedzielne wieczory z powrotem. Może warto więc pomyśleć o bardzo dobrze skomunikowanych kursach motorówki na trasie Śmigiel - Stare Bojanowo - Smigiel tylko w te dni.
Po co gdy jak było wspomniane wcześniej kursowanie kolejki generuje koszty zmienne, a tu prawdopodobnie chodzi tylko o wydojenie budżetu wojewódzkiego na kilkadziesiąt tysięcy złotych jeżdżąc parę razy w roku na festiwale gminne.
Zapisane

.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 838 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #67 : 14 Listopad 2012, 21:43:54 »
+7

Rozumiem zatem Grzegorzu że jesteś tego samego zdania także w odniesieniu do zmiany operatora na Nadwiślańskiej. To dlaczego właśnie ta kolejka odnotowała tak duży progres liczby przewiezionych turystów w b.r. nie dojeżdżając przecież ciągle jeszcze do Nałęczowa ?

Bo na NKW po 2 latach pozornego przestoju, pojechały ogólnodostępne pociągi, rozpoczęły się remonty, inwestycje oraz rozbudowa oferty.
Mamy pociągi czarterowe, rozkładowe, oraz specjalne (w ramach cyklu Wąskie Tory Szerokie Horyzonty). Są imprezy towarzyszące, kolejka żyje w świadomości mieszkańców, turystów oraz jako lokalna atrakcja turystyczna. Czyli mówiąc krótko - coś się dzieje.

A co mamy w Śmiglu? Odpowiedź pozostawiam Tobie...
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 14 Listopad 2012, 22:55:05 »
+2

No właśnie, właśnie... Pięknie wykorzystuje swą szansę Nadwiślanka. Cieszy to ogromnie, wzbudza podziw i stanowi świetny żywy przykład.
Swoją szansę mają prawo wokorzystać też inni. Czas pokaże czy i jak sie to uda.
A co mamy w Śmiglu ? Nie umiem sobie na 100% odpowiedzieć po jednej tylko wizycie ale też nie zakładałbym z góry że wszyscy tamtejsi cierpią na "płaskostopie mózgowe" i są z góry skazani na niepowodzenie. Życzę im sukcesu chociaż w jakiejś części takiego jaki jest już teraz udziałem Nadwiślanki
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 751 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #69 : 14 Listopad 2012, 23:10:12 »
+1

Panowie...czytając wasze posty do tego momentu odniosłem wrażenie,że:
1)zawiść typowo polska... cóż chyba nie bez przyczyny powstała  Modlitwa Polaka - Dzień Świra  będąca najlepszą definicją ww zjawiska
2)koszty stałe...cóż podatek gruntowy, opłaty stałe w elektrowni ect...kto finansista niech dopisze odpowiednie daniny dla fiskusa i innych instytucji o których nie wspomniałem
3)niektórzy mają dziwną manię kopania leżącego... takim leżącym był przecież "Nałęczów" a wstał z ziemi jako Nadwiślańska Kolej.
Może i Śmigiel też wstanie...kto wie??
Osobiście żałuje Mławy bo mam sentyment cholernie osobisty, ale "life is brutal and samtimes kopas w dupas"...

Ot takie tam małe rozważania przy zupie chmielowej... Duży uśmiech
Pozdrawiam...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
skp1900
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 17 Listopad 2012, 14:35:31 »
0

Jeszcze kilka słów o imprezie na stronie miasta i gminy Śmigiel:
http://www.smigiel.pl/index.php?lang=default&ct=2&mod=ShowPage&a=show&id=3795
Zapisane
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 17 Listopad 2012, 18:16:46 »
+11

Witam,
 1. Śmigiel a sprawa Polska - SKPL  wycofał się bo za 10 000 zł rocznie nie był wstanie realizować swojej misji ... i tyle i aż tyle
 2. Kolega Kucyk jak któś tu zauważył "wali" w SKPL jak w bęben nie wiedząc czemu, fakty są jakie są znane : był towar , były osobówki , był nawet parowóz w codziennym ruchu - teraz jest dwa razy do roku impreza
3. Koledze Nikolai chodzi tylko o prosty fakt na co można wydać pieniądze , albo inaczej czy jako miłośnik wąskich torów i jednocześnie podatnik najświętszej RP chcesz za 100 000 zł rocznie mieć ruch kolejowy całoroczny wraz z utrzymaniem towarówki czy też akceptujesz i popierasz wydanie 100 000 zł na 2 pociągi w roku
4. i wracjąc do kol. Kucyka - o co Ci człowieku chodzi twoja pogarda dla ich działań jest niepokojąca, wszyscy wiemy jakość SKPL była jaka była -- ALE BYŁA !!!  - ale dzisiaj cieszący się forumowicz SKP1900 z kolejnego sukcesu gminy pośrdnio winien dziękować SKPL że kolejka śmigielska , ( a i nawet nałęczowska ) dożyła tych czasów - mam nadzieję lepszych
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3745 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #72 : 17 Listopad 2012, 19:29:05 »
-7

Walę w czystopolską zawiść i bezsensowne, ale efektowne tłumaczenia. W to, że stwierdzenia "był ktoś - był ruch" stają się argumentami.
Nie, Koledzy. Dla życia istnieją tylko dwa czasy: teraźniejszy i przyszły. To, co było, a szczególnie było lata temu, to jest nie życie a muzeum, mogiła. Tablica pamiątkowa, zbiór artykułów, zakurzone szpargały godne co najwyżej uczczenia ich minutą ciszy czy wspomnieniem tych, którzy odeszli. Nie cofniemy czasu, stąd odnoszenie się do przeszłości jako mocy sprawczej mającej wpływ na życie traktuję jako kolejną próbę tupania (o czym pisałem, lecz nie zostało to zrozumiane) która będzie jedynie czyimś tupaniem.
SKPL był (czas przeszły - muzeum), ale nie jest. I moja reakcja alergiczna nie pochodzi z czytania na temat tego, konkretnego, byłego przewoźnika, ale o wieszanie wszelkich możliwych psów na nowym operatorze.
Co to ma dać? A, no wiadomo: padły powyżej słowa skierowane w moją stronę: pogarda dla ich działań czy walenie w kogoś. A ja piszę: ja widzę kto wali i kto gardzi. No to walcie, no to gardźcie - śmiało! Na forum w internecie, na spotkaniach w plenerze przy piwie! Tylko pytam: co ma to dać? Może przywrócenie SKPL do rangi operatora w Śmiglu? Chyba nie, ale przecież zawsze nie zaszkodzi poprawić sobie humor jakąś próbą zaszkodzenia komuś "przez kogo" SKPL rzekomo opuścił Śmigiel. Zaszkodzenia dla własnej przyjemności której źródło tkwi w polskim sercu - radości której źródłem może być wyłącznie świadomość cudzego nieszczęścia.
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1481 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #73 : 17 Listopad 2012, 20:41:48 »
+10

Kuc, kolegom chodzi raczej o wnioski z przeszłości (historia uczy, że...), które są przydatne przy ocenie teraźniejszości a nawet przy prognozowaniu przyszłości. Jeżeli w podobnych warunkach SKPL udawało się jakoś prowadzić ten interes, to można wnioskować, że nadal powinno być to możliwe. Czy tak jest, to już inna sprawa. Pobieżne porównanie wypada zdecydowanie na niekorzyść nowego operatora i to jest fakt. Najważniejsze pytanie, z czego to wynika: ze zmiany warunków (zapotrzebowanie na przewozy, koszty), ze zmiany modelu (próby łatania finansów przewozami towarowymi na innych liniach), obcięcia dotacji czy nieudolności nowego zarządcy. Tak naprawdę bez analizy finansów obu operatorów nie da się na to pytanie odpowiedzieć. Być może nawet bez "pomocy" władz Śmigla do tej pory SKPL musiałby zrezygnować z codziennego ruchu pasażerskiego, a może nawet w ogóle dać sobie spokój z tą kolejką. Problem w tym, że tak się nie stało i w efekcie pojawia się opcja historii alternatywnej.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 17 Listopad 2012, 21:35:51 »
+7

a mnie także chodzi że kol. Kucyk posiadł monopol na wiedzę na każdy temat, włącznie z narzucaniem jej jako objawioną prawdę wszem i wobec.

Dlatego proponuję zmienić nazwę na : kucyk750mm.pl
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3745 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #75 : 17 Listopad 2012, 22:22:42 »
+1

I mi, Kolego 2xm, przyjemność sprawiło by dyskutowanie w oparciu o konkretny materiał. Wtedy forumowy układ teza-antyteza-synteza nabrał by znamion dialektyki. Fajnie było by znać aspekty finansowe, wskaźniki przewozowe, zapotrzebowanie społeczności na usługę a następnie poddać analizie przedsięwzięcie według kryteriów: oszczędność, efektywność i skuteczność. Tylko co z tego że ja, że Kolega, że może inni by chcieli, skoro i tak zamiast chęci polemiki będą posty jak powyższy.
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 912 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 17 Listopad 2012, 22:48:16 »
0

Uh... Mądrego i przyjemnie posłuchać.......
Zapisane
skp1900
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 21 Listopad 2012, 18:59:26 »
0

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z 11-go listopada na stronie Śmigielskiej KW:
http://www.kolejka.smigiel.pl/index.php/galerie/category/20-11-listopada
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!