arti281
|
 |
« Odpowiedz #160 : 02 Sierpnia 2013, 17:07:43 » |
-3
|
Koniecznie napisz wcześniej na forum kiedy będziecie go wyciągać to wpadniemy z kielecką ekipą  . Po niedzieli donald powinien zobaczyć swiatło dzienne tak że kieleckie mikolstwo moze przybyć na sesje oraz coś podłubać okazyjnie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #161 : 02 Sierpnia 2013, 18:06:19 » |
+1
|
Koniecznie napisz wcześniej na forum kiedy będziecie go wyciągać to wpadniemy z kielecką ekipą  . Po niedzieli donald powinien zobaczyć swiatło dzienne tak że kieleckie mikolstwo moze przybyć na sesje oraz coś podłubać okazyjnie  Zajmowanie się w tej chwili Donaldem przeczyło by logice, bo teraz wszyscy są zajęci remontem Lxd2-332. No, ale skoro tak mówisz  . Co do dłubania- postaram się przyjechać w poniedziałek, ewentualnie wtorek, ale to się jeszcze zgadamy na privie. Natomiast jeśli chodzi o nowe malowanie 332- niestety, najprawdopodobniej będzie pstrokacizna. Pracownik opisał to tak: coś w stylu tej żółtej klasy rumuńskiej z tym, że niebieski o odcieniu "głębia oceanu". Ja proponowałem zielone piotrkowskie , oraz niebieskie "remontowe" * (z tym, że tego drugiego nie widział Choroszyński- nie mogłem Go złapać). *- http://www.bocznice.eu/cpg1411/albums/userpics/10083/normal_Obraz_121am2.jpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #162 : 02 Sierpnia 2013, 18:37:20 » |
0
|
Donalda chce wywlec tylko dla fotek i to w wolnej chwili  Postaraj sie być na wtorek i ewentualnie każdy kto znajdzie wolny czas. Co do malowania cóż operator o tym decyduje ( choć proponuje poczekać na efekt końcowy )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #163 : 02 Sierpnia 2013, 23:29:12 » |
+3
|
Kolejna riksza torowa wkrótce zasili flotę. Ta będzie miała demontowalne zadaszenie. Sam pojazd będzie żółty ( jak pozostałe ). Myślę żeby daszek walnąć na popielato, ale może są inne pomysły ? Czekam na propozycje do poniedziałku rano najdalej, bo czas już najwyższy kończyć te liftingi i hajda na wąskie tory ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #164 : 03 Sierpnia 2013, 09:23:44 » |
0
|
Myślę żeby daszek walnąć na popielato, ale może są inne pomysły ?
A dajmy na to kolor zielony?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #165 : 03 Sierpnia 2013, 10:03:46 » |
+1
|
Zauważ proszę że riksze powinny prezentować się kontrastowo i wesoło na tle zielonego krajobrazu Ponidzia. Z tego względu zielony daszek nie byłby najfajniejszy. Tak czy inaczej dziękuję za Twój odzew.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #166 : 03 Sierpnia 2013, 10:27:39 » |
+1
|
Również myślę, że szary będzie najlepszy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #167 : 03 Sierpnia 2013, 10:29:42 » |
0
|
No to może czerwony ognisty  ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #168 : 03 Sierpnia 2013, 11:17:46 » |
+3
|
To że w Jędrzejowie robią pociąg cyrkowy nie znaczy ze i riksze takie mają być. Szary powinien pasować.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #169 : 03 Sierpnia 2013, 14:28:49 » |
0
|
Jaskrawoczerwone są już koła. Zwykle wprawdzie mało widoczne w przypadku tych drezyn ale jednak. Myślałem jeszcze o białym ale ewentualny brud będzie szybko widoczny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #170 : 03 Sierpnia 2013, 15:44:37 » |
0
|
To maznij pomarańczowym a najlepiej pomaluj jak ty to widzisz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #171 : 06 Sierpnia 2013, 11:41:19 » |
0
|
http://750mm.pl/index.php?topic=4365.0 zdjęcia z miejscowości Karczmiska - można zazdrościć rozsądku przy odmalowywaniu taboru kolejowego jeśli chodzi o klasy rumuńskie. Oryginalne malowanie wcale nie odstrasza turystów a raczej wręcz przeciwnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #172 : 06 Sierpnia 2013, 13:33:26 » |
+5
|
Andrzeju- ale do kogo to piszesz  ? Przecież chyba wszyscy na tym forum o tym wiemy, natomiast Pan Choroszyński i tak tego nie przeczyta- a nawet jeśli to i tak według niego ludzi przyciąga pstrokacizna i raczej nikt nie jest w stanie zmienić jego zdania. Jędrzejowska KD ma ogromny potencjał, który niestety wykorzystywany jest tylko częściowo- a wystarczyłoby tylko nieco zaangażowania i pracy. Jak wiemy w niedalekiej przyszłości powstanie ścieżka rowerowa do Jasionnej, oraz przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa tejże stacyjki. Dlaczego nie pomyślano o czymś w rodzaju Milicza? Lxd2-333 oraz Lyd2 już raczej nigdy nigdzie nie pojadą,więc dlaczego na przykład w Jasionnej nie ustawić na drugim torze składu Lxd2-333+ normalnotorowy na transporterze+ platforma+ brankard, natomiast w Jędrzejowie, obok wierzy ciśnień w miejscu dawnej stacji Jędrzejów Wąski Osobowy można ustawić na pomniku Donalda+ ze dwie węglarki wraz z reklamą kolejki (miejsce to jest doskonale widoczne z pociągów jadących ósemką). Oczywiście składy musiałyby być objęte monitoringiem żeby nie zostały zniszczone. Dodatkowo wypadałoby przestawić palownicę, zaś w miejscu zajmowanym obecnie przez Donalda można by było zorganizować garaż riksz torowych, oraz w każdą niedzielę podczas postoju w Umianowicach za drobną opłatą organizować przejazdy drezynami do Hajdaszka, oraz luźną lokomotywą po mostach w stronę Motkowic (coś jak na Piaseczyńskiej podczas postoju w Runowie). To są realne pomysły, które można zrealizować małym kosztem. Można też pójść o krok dalej i pomyśleć o potencjale stacji w Stawianach- jest to ogromna stacja styczna na której spokojnie zmieściłby się skansen kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia. Warto też wspomnieć o znajdującym się w pobliskim Busku Zdroju prywatnym muzeum motoryzacyjnym Polska Na Kołach, które to muzeum posiada ogromną kolekcję unikatowych jednośladów, samochodów, ciężarówek i autobusów polskiej produkcji, lecz ma problemy lokalowe. Być może jego właściciele byliby zainteresowani przeprowadzką do hali oraz na plac na terenie stacji Stawiany Pińczowskie Wąskie- wówczas można pomyśleć nad uruchomieniem specjalnej linii autobusowej z/do Kielc obsługiwanej zabytkowymi Jelczami Ogórkami, Sanami i Autosanami- to by dopiero przyciągnęło turystów! No, ale to są już inwestycje związane z ogromnymi kosztami do realizacji których potrzebne by były wielomilionowe dotacje, więc w Polsce raczej mało prawdopodobna jest ich realizacja, aczkolwiek pomysły o których pisałem w poprzednim akapicie są całkowicie realne i wystarczyłby odpowiedni dialog pomiędzy kolejką a powiatami i przede wszystkim większe zaangażowanie zarządu. No, ale koniec marzeń i gdybania- musimy się w końcu umówić na udrożnianie szlaku do Stawian dla drezyn  .
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2013, 17:33:09 wysłane przez BarteG »
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #173 : 06 Sierpnia 2013, 23:04:45 » |
-5
|
nie ustawić na drugim torze składu Lxd2-333+ normalnotorowy na transporterze+ platforma+ brankard,
Jak masz wolny brankard, a najlepiej z 5, deski mogą być do wymiany to chętnie przygarnę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #174 : 06 Sierpnia 2013, 23:16:28 » |
+6
|
Jak masz wolny brankard, a najlepiej z 5, deski mogą być do wymiany to chętnie przygarnę.
Andrzej, te złośliwości naprawdę nie są potrzebne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #175 : 07 Sierpnia 2013, 21:47:26 » |
0
|
deski mogą być do wymiany to chętnie przygarnę.
... że o deskach do wymiany nie wspomni... 
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #176 : 07 Sierpnia 2013, 22:04:11 » |
0
|
@BarteG Jak byś w Stawianach postawił jakiś tabor to za chwile by go nie było.... Poza tym nie wiem czy ta część sieci ma taki potęciał. Według mnie większy jest w stronę Wiślicy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #177 : 07 Sierpnia 2013, 23:04:10 » |
0
|
@BarteG Jak byś w Stawianach postawił jakiś tabor to za chwile by go nie było.... Poza tym nie wiem czy ta część sieci ma taki potęciał. Według mnie większy jest w stronę Wiślicy.
Stawiany w obecnej postaci to ruina wypruta ze wszystkiego co dało się spieniężyć lub spalić w piecu i postawienie tam taboru to utopia. Napisałem, że potrzeba by włożyć w ten obiekt ogromną kasę, dlatego możemy z góry włożyć ten plan między bajki. A że to zadupie? Bardzo dobrze! Ma zmuszać ludzi do korzystania z kolejki- bo inny środek transportu tam nie dojeżdża. Reaktywacja Wiślicy kosztowała by jeszcze więcej niż budowa muzeum w Stawianach.
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpnia 2013, 23:08:07 wysłane przez BarteG »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #178 : 08 Sierpnia 2013, 07:54:42 » |
+1
|
No akurat z tym, że budowa muzeum byłaby tańsza niż reaktywacja linii do Wiślicy to się nie zgodzę. Moim zdaniem zdecydowanie kosztowniejsze byłoby muzeum, a później i koszty utrzymania. A już nawet o Wiślicy nie mówmy tylko do Chrobrza co już byłoby sukcesem i konkretną ofertą turystyczną .
"A że to zadupie? Bardzo dobrze! Ma zmuszać ludzi do korzystania z kolejki" - zmuszałoby, ale niewielu, spora grupa potencjalnych pasażerów byłaby i tak w np. Młodzawach będąc zmuszonymi do wyboru, trzeba łączyć atrakcje aby pozyskać nowych pasażerów. W tej chwili w niedzielę ludzie muszą wybierać albo pociąg albo np. ogród na rozstajach w Młodzawach. Aby się o tym przekonać wystarczy pojechać w niedzielę do ogrodu i przekonać się ilu potencjalnych pasażerów kolejka traci przez brak kursów do Młodzaw i dalej do Chrobrza, gdzie mamy pałac i muzeum-muzeum które już istnieje. Druga sprawa że byłaby to różnorodność tematyczna atrakcji, a nie tylko kolejka i kolejka- nie każdy turysta to miłośnik kolejek. Taki niemiłośnik mimo wszytko skorzystałby chętniej z kolejki jako dodatkowa atrakcja np. w uzupełnieniu do zwiedzania pałacu w Chrobrzu . A skansen czy muzeum można zrobić np. w Pińczowie ( stacja gdzie jest zwykły i krótki pociąg ). Aż tyle tego taboru co w Sochaczewie to chyba nasza kolejka nie ma, więc stacja w Pińczowie byłaby odpowiednia. A przy okazji rozstawiony tabor na tym skrajnym nieużywanym torze zasłonił by "blaszoki".
Oczywiście stacja w Stawianach jest rzeczywiście ogromną stacją i bez problemu można by sobie wyobrazić taki Sochaczew czy Wenecję w Stawianach, ale skąd wziąć tyle taboru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #179 : 08 Sierpnia 2013, 08:22:40 » |
0
|
Po raz kolejny chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że brak powiązania oferty turystycznej kolejki i ogrodu w Młodzawach to nie jest zakres odpowiedzialności (jak również decyzji) operatora kolejki, a lokalnego samorządu. Tło tej sytuacji było wielokrotnie tu opisywane, proszę więc sięgnąć do historycznych postów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|