Świat kolejek wąskotorowych SMF
28 Kwiecień 2024, 09:25:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywa ET-40  (Przeczytany 16289 razy)
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 10 Styczeń 2013, 14:14:36 »
0

Rozumiem także ,że skoro piszesz o strasznie kosztownej eksploatacji tych pojazdów znasz ten temat dość dobrze - może określisz na czym polega nieekonomiczność tych pojazdów?

Pewnie chodzi o rozruch oporowy.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #21 : 10 Styczeń 2013, 16:07:24 »
+1

Szczególnie, że wszyscy przewoźnicy po za KM rozliczają się z PLK ryczałtem za energię elektryczną...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 10 Styczeń 2013, 19:16:06 »
0

Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym, coraz mniej połączeń regionalnych
dla przykładu Lublin- Dęblin, ubywa pasażerów, opłacalne jest wypuścić szynobus niż elektryczny zespół trakcyjny.

Sam widziałem podczas prac torowych na wąskim torze w Nałęczowie.
Albo widziałeś zmodernizowanego kibla albo SA134, które jeżdżą w relacji Zamość-Dęblin oraz Zamość-Łuków a na pewno elektryczne nie są.

Niedobór taboru pasażerskiego jest tak duży ,że na liniach zelektryfikowanych jeździ się często spalinkami (vide Ostrołęka). .
To w Lublinie SU45 do prowadzenia pociągów wagonowych jest na styk a ty tu mówisz że gdzieś jest taka rozpusta że spalinówkami se pod drutem jeżdżą?  Koniec świata.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 11 Styczeń 2013, 03:24:22 »
0

Pewnie chodzi o rozruch oporowy.
Jeśli dobrze pamiętam to rozruch oporowy w zastosowaniach typowo aglomeracyjnych jest maxymalnie 20% energochłonniejszy od impulsowego.

Nie zapominaj, że koszty eksploatacji pojazdu to nie tylko energia/paliwo (w dobrze ustawionym transporcie drogowym paliwo stanowi 40% kosztów).
Zapisane

sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 11 Styczeń 2013, 13:18:10 »
0

Pewnie chodzi o rozruch oporowy.
Jeśli dobrze pamiętam to rozruch oporowy w zastosowaniach typowo aglomeracyjnych jest maxymalnie 20% energochłonniejszy od impulsowego.

Nie zapominaj, że koszty eksploatacji pojazdu to nie tylko energia/paliwo (w dobrze ustawionym transporcie drogowym paliwo stanowi 40% kosztów).

Ale to chyba nie do mnie post, ja tylko wysnułem hipotezę o co może chodzić z tą "nieekonomicznością".
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!