Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywa ET-40  (Przeczytany 18721 razy)
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« : 04 Grudnia 2012, 18:10:36 »
0

Cześć.
Czy ktoś z was wie co teraz dzieje się z jednostkami ET-40 w Tarnowskich Górach, ja dostałem oto taki numer
(32)  719-23-77 , miałem uzyskać jakieś informacje na temat złomowania tych lokomotyw, niestety od ponad
dwóch tygodniach nikt nie odbiera?.

Artykuł o tych jednostkach ukazał się w ostatnim numerze Świat kolei. Smutny

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 05 Grudnia 2012, 06:34:57 »
0

Do tej pory to już ich pewnie nie ma, bo prace szły bardzo intensywnie.
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #2 : 05 Grudnia 2012, 14:25:29 »
0

Witam.

Chciałem zakupić od nich chociaż lampy (reflektory), choć uzyskałem numer do centrali PLK-Tarnowskie Góry (32) 719-14-37  to nie
wiedzą gdzie mnie skierować  , a o złomowaniu nic nie wiedzą?. ode mnie się dowiadują że toś takiego miało miejsce.

Dali numer który nie odpowiada.
Może to robią po kryjomu w nocy i nikt nie wie?

Czy ktoś z was wie gdzie jeszcze takie lokomotywy stacjonują  a może są w ruchu?.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 05 Grudnia 2012, 15:50:04 »
+2

Hmmm a nie prościej byłoby zamiast do PLK zadzwonić do Cargo? 
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 05 Grudnia 2012, 18:24:44 »
0

Lokomotywy cieli w Tarnowskich Górach, i z tego co wiem robiła to jakaś zewnętrzna firma. Rozszarpywali lokomotywy wielką koparką i ładowali na ciężarówki, które wiozły wszystko do sortowni. Więc o reflektorach kranach miernikach lampkach czy nastawnikach możesz już zapomnieć bo zostały już rozszarpane.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #5 : 07 Grudnia 2012, 12:03:18 »
0

A tak z innej beczki. Została jakaś na cele muz?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
aviaTTor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 08 Grudnia 2012, 07:45:11 »
0

Z tego co pisze w ostatnim numerze Swiat kolei-nie pozostawiono ani jednego egzemplarza tej serii.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 09 Grudnia 2012, 11:29:50 »
0

Z tego co ja wyczytałem została ta:
http://rail.phototrans.eu/14,45416,0,__koda_77E_ET40_43.html
Zapisane
pleszewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 151 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 12 Grudnia 2012, 23:05:23 »
0

Swojego czasu gdy jeździłem do Tarnowskich Gór stała ładna kolejka tych loków około 10 czy 20 par.
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 13 Grudnia 2012, 17:00:42 »
0

Skasowali je całkiem niedawno
http://rail.phototrans.eu/14,71683,0,__koda_77E_.html
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #10 : 09 Stycznia 2013, 13:37:26 »
0

Witam.
Parę dni temu  dostałem odpowiedź email, że na chwilę obecną nie można nic pozyskać z kasacji ET-40.
Zostały one sprzedane w całości Firnie złomiarskiej w trakcie przetargu.  A Oni nie są zainteresowani sprzedaży czegokolwiek
pasjonatom kolei, wielu próbowało.
Będą kolejne kasacje jednostek, wtedy jeszcze przed przetargiem lub w jego trakcie, można różne części zakupić (bez pism) gdy
jednostki jeszcze będą należały do PKP, a po sprzedaży ich już nie.

Mam kontakty i zapewniają że jak coś będzie do kasacji, to będą pisać, zamówione elementy zostaną odkręcone i zabezpieczone.

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 09 Stycznia 2013, 17:28:20 »
0

Nie mogą po prostu udostępnić nam tych lokomotyw skoro wiadomo że idą do kasacji? Sam bym chętnie 'pozyskał' jakieś amperomierze czy coś 
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #12 : 09 Stycznia 2013, 19:08:18 »
0

Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne. Co?
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 09 Stycznia 2013, 19:36:36 »
+1

Nie mogą po prostu udostępnić nam tych lokomotyw skoro wiadomo że idą do kasacji? Sam bym chętnie 'pozyskał' jakieś amperomierze czy coś 
No ale wtedy to darowizna wiec by musieli od tego podatek odprowadzić. Już kiedyś przecież w naszym kraju skasowali jakiegoś piekarza bo bułki bezdomnym rozdawał.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 09 Stycznia 2013, 19:54:07 »
0

Mogą sprzedać za symboliczną cenę i wtedy będzie wszytko zgodne z prawem.
Teraz chleb i bułki sprzedają za 1 grosz
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 09 Stycznia 2013, 22:06:48 »
0

A no to ja chętnie kilka części kupię 
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #16 : 09 Stycznia 2013, 23:28:07 »
0

Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne. Co?

Hola hola. EN57 to ja nie wiem, nie moja firma, ale ET41 są obecnie wbrew pozorom dość potrzebne.
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #17 : 10 Stycznia 2013, 06:35:25 »
+1

Cytuj
Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne.

Tak tylko patrzeć... jakieś kolejne 20 lat... Chyba kolega nie za bardzo wie o czym pisze. Ostatnie EN57 wyprodukowano w latach 1990-1993 więc w zasadzie niedawno uzyskały pełnoletność. ET41 to przełom lat 70/80. Niedobór taboru pasażerskiego jest tak duży ,że na liniach zelektryfikowanych jeździ się często spalinkami (vide Ostrołęka). Ciekawy jestem czym kolega zastąpiłby pocięte EN57? Rozumiem także ,że skoro piszesz o strasznie kosztownej eksploatacji tych pojazdów znasz ten temat dość dobrze - może określisz na czym polega nieekonomiczność tych pojazdów?

Co do ET40 to była to po prostu mała seria pojazdów bez wsparcia technicznego obecnie, z nietypowym napięciem zasilania 48V. ET41 to w zasadzie jedna rodzina z EU07, ET22 i pochodnymi - części zamienne są ujednolicone więc nie ma takiego kłopotu jak z ET40.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #18 : 10 Stycznia 2013, 12:40:49 »
0

Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym, coraz mniej połączeń regionalnych
dla przykładu Lublin- Dęblin, ubywa pasażerów, opłacalne jest wypuścić szynobus niż elektryczny zespół trakcyjny.

Sam widziałem podczas prac torowych na wąskim torze w Nałęczowie.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 10 Stycznia 2013, 13:04:56 »
0

Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym,

Czegoś nie wiem?? Wydawało mi się, że zakupiono ostatnio większą partię SA134, ale o elektrycznych nie słysząłem...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!