Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 14:02:49 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Parowóz firmy Roco 33230  (Przeczytany 27602 razy)
RS
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 10 Grudnia 2012, 10:16:01 »
0

Marcinie, nie każdy ma takie zacięcie, jak Ty, przy tworzeniu taboru od podstaw Jeszcze kilku takich, a nikt nie będzie pamiętał o improwizacji w H0e
Ja cały czas czekam na Twoje węglarki i transportery, a wtedy tylko parowóz będę miał "podrobiony"

Jeśli MBd1, to prosty model dla Ciebie, to może będzie to kolejny Twój wkład w polski akcent na H0e
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #21 : 10 Grudnia 2012, 12:28:40 »
0

A co koledzy powiedzą na takie dictum:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/LnS8KA9bBfroWB7xKXTMglXj8YJb9olfBKDy89fVUME?feat=directlink
Stacja Bydgoszcz, lata II wś, nie pamiętam skąd pobrałem to zdjęcie
Czy to aby nie jest HF110C? tyle że na 600
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 10 Grudnia 2012, 12:36:50 »
0

Oj, nie. Na zdjęciu jest czteroosiowy par. nr 4 - O&K z lat dwudziestych.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #23 : 10 Grudnia 2012, 12:53:57 »
0

A to przepraszam. Przyjrzałem się szczegółom i faktycznie widać różnice
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #24 : 10 Grudnia 2012, 13:19:01 »
-1

Cóż, prawda jest taka, że tabor wąskotorowy na makietach w Polsce jeszcze długo będzie mniejszością. Póki co wszystko jest dostępne tylko jako kity z manufaktur, fikcyjne konwersje, a jeśli już coś się nadaje do spolonizowania, to jest koszmarnie drogie. Taka prawda. Sam mam poważny dylemat.. sprawić sobie mały, fikcyjny składzik zaaranżowany na kolejkę zakładową, czy.. przeznaczyć prawie tysiąc złotych na pojedynczą lokomotywę, o wagonach nie wspominając, bo ich.. nie ma.

Można się porwać na wykonanie blaszaka Lyd1 na bazie kartonówki GPM, ale to także jest robota niemal od podstaw, i niewielu się na nią porwie. Sam też wątpię, że dałbym radę. Dla takich jak ja pozostaje tylko zabawa tym, co jest dostępne.

Inna sprawa, że nie jestem jakoś mocno związany z pekapem - toteż zbytnio się nie przejmuję
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #25 : 10 Grudnia 2012, 13:46:55 »
+1

Można się porwać na wykonanie blaszaka Lyd1 na bazie kartonówki GPM

Kartonówkę GPM zaprojektowałem na bazie blaszaka (który był dostępny w handlu), jest nawet koncepcja powrotu do tematu blaszaka w przyszłym roku. Stay Tuned
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 10 Grudnia 2012, 17:53:23 »
0

Co prawda HOe to nie mija skala marzeń ale wykonanie odlewów żywicznych budek samowarków to nie jest problem ,schody zaczynają się przy zaadoptowaniu układu jezdnego .
Robienie go od podstaw , raczej robota dla bardzo wprawionych modelarzy  .a zaadoptowanie np jakiegoś układu jezdnego z modelu z N-ki jest chyba jak najbardziej do przyjęcia.
Blaszki fototrawione są fajnym rozwiązaniem ale zapewne nie każdy sobie z tym poradzi , z drugiej strony jest to dobre i sadząc po technologi proste rozwiązanie dla produkcji niskonakładowej.
Nie od parady jest tu hasło ,,W jedności siła " aby wąskotorówka nie była dodatkiem ale zaczęła żyć swoim wąskim torem. Chichot
Ja wiem jedno ,o wiele prościej i łatwiej jest dopasować układ jezdny od HO i wykonać wąskotorówkę w Oe ,przemawia za tym także dostępne i tanie pojazdy z okresu powojennego .


« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2012, 18:31:22 wysłane przez Mallet » Zapisane
RS
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 11 Grudnia 2012, 10:09:47 »
0

A jednak był na PKP parowóz trzyosiowy z ramą zewnętrzną, podobny do tego Rocowskiego modelu.
Jest nim Ty3-194, który urzęduje teraz w Szwajcarii.



* Ty3-194__21.05.1978_Witaszyce.jpg (154.55 KB, 910x596 - wyświetlony 1303 razy.)

* 03-ty3-194-szwajcaria-schinznacher-baumschulbah-2000r.jpg (61.66 KB, 800x600 - wyświetlony 1109 razy.)
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #28 : 11 Grudnia 2012, 11:43:36 »
+1

Rada prosta. Oznacz go serią Ty4, strzel w jakiś nieobsadzony numer z zakresu 750mm i... Przy mnogości typów i konstrukcji parowozów na wąskich torach nikt nie powie Ci że nie masz racji
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
RS
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 11 Grudnia 2012, 12:20:33 »
0

Rada prosta. Oznacz go serią Ty4, strzel w jakiś nieobsadzony numer z zakresu 750mm i... Przy mnogości typów i konstrukcji parowozów na wąskich torach nikt nie powie Ci że nie masz racji

Tak właśnie chcę zrobić Ty3-194 podałem, jako przykład podobnego parowozu, jaki jeździł po polskich torach.

 Oznaczenie Ty4-1xxx  +  Zt2-5xxx, będzie najodpowiedniejsze dla tego modelu i nie ma co na siłę podciągać go pod jakiś konkretny egzemplarz, jeżdżący kiedyś na wąskim torze.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 11 Grudnia 2012, 17:15:21 »
0

Przepraszam za niedyskrecję, ale taka lokomotywka w H0e to są pieniądze jakiego rzędu?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 11 Grudnia 2012, 17:19:18 »
0

Tak ale to 600-tka i na ten rozstaw jest parę samowarków z ostoją zewnętrzną , natomiast w 750 nie za bardzo .
Mam gdzieś parę zdjęć tego parowozu robione przez jakiegoś niemiaszka .
Zresztą jest chyba cały album zdjęć naszych wąskotorówek z lat ich powojennej świetności .
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2012, 17:36:24 wysłane przez Mallet » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #32 : 11 Grudnia 2012, 18:03:13 »
0

Ja za swojego http://www.mojswiatmodeli.pl/Parowoz_BR_99_skala_H0e_ROCO_33241-9342.html który ma* posłużyć do budowy Lasa płaciłem około 280zł chyba

*tak służy jakieś 6 lat
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 11 Grudnia 2012, 18:28:57 »
0

Swoją drogą dzięki za namiar... mają ciekawą ofertę nawet podchodzącą do mojej 0m 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 11 Grudnia 2012, 19:23:13 »
0

Swoja drogą ciekawe, że zestaw startowy w zerówce kosztuje tyle samo co Sächsische IV K Niemieckich Koleji Rzeszy DRG . Z politowaniem
   

Zapisane
RS
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 11 Grudnia 2012, 22:46:19 »
0

Przepraszam za niedyskrecję, ale taka lokomotywka w H0e to są pieniądze jakiego rzędu?

Poniżej 400PLN w dobrym stanie, to byłaby super okazja. Na Ebayu trochę ich sprzedają, ale poniżej 100 Euro trudno trafić.
Zapisane
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #36 : 12 Grudnia 2012, 11:58:43 »
0

Ja za swojego http://www.mojswiatmodeli.pl/Parowoz_BR_99_skala_H0e_ROCO_33241-9342.html który ma* posłużyć do budowy Lasa płaciłem około 280zł chyba

*tak służy jakieś 6 lat


Człowieku, z nieba mi spadłeś.. nie zauważyłem tam tego czajniczka, a cena całkiem fajna jak na H0e A i sam sklep mam po sąsiedzku (choć ostatnio modelarze się z właścicielem ostro popsztykali z uwagi na niezbyt czyste zagrania rynkowe ). Teraz zajś będę miał dylemat.. stacyjka, czy kompletowanie taboru..
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #37 : 12 Sierpnia 2013, 07:41:59 »
0

Człowieku, z nieba mi spadłeś.. nie zauważyłem tam tego czajniczka, a cena całkiem fajna jak na H0e

Zgadzam się, bo jeśli chodzi już o BEMO, to tamte czajniczki nie są już w odróżnieniu od Roco tak tanie:

http://www.mojswiatmodeli.pl/pl/p/Parowoz-99-1750-1%2C-skala-H0e%2C-BEMO-1008831/11475 (H0e - 750mm)
http://www.mojswiatmodeli.pl/pl/p/Parowoz-Sachsische-IV-K%2C-skala-H0e%2C-BEMO-1016832/11476 (H0e - 750mm)
http://www.mojswiatmodeli.pl/pl/p/Parowoz-G-34-11-Heidi%2C-skala-H0m%2C-BEMO-1295121/11434 (H0m - 1000mm)

Bez wolnych 3000 zł w kieszeni nie ma co startować  
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 07:51:07 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!