Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:32:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Słupy oświetleniowe na stacji  (Przeczytany 5483 razy)
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« : 09 Stycznia 2013, 19:26:34 »
0

Witam.

Czy koniecznie powinno się malować słupy oświetleniowe (betonowe- okrągłe) białą emulsją, od ziemi do
końca twz. zgrubienia?.
Czy drewniane słupy podlegają numeracji, jeśli tak to z której strony szlaku (stacja macierzysta czy końcowa?.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Stycznia 2013, 09:37:06 »
+2

Malowanie na biało to raczej jakaś taka polska kolejowa estetyka. Nie ma to żadnego uzasadnienia technicznego. To nie drzewka owocowe

Ad numeracja - lokaty umieszcza się na wszystkich słupach niezależnie od tego z czego są wykonane. Lokata składa się z dwóch liczb: górnej i dolnej. Na górze jest kolejny nr słupa w danej linii. Numeracja wzrasta wraz z kilometrażem szlaku. Na dole rok wkopania słupa.

Przykład z Rogowa:


14. słup na linii. Wkopany w 2012 roku.


S pozdravem Adam
Zapisane

mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #2 : 15 Stycznia 2013, 15:06:55 »
+3

malowanie na biało ma poprawić widoczność trzona słupa przy ograniczonej widoczności (mgła, noc)  w miejscach gdzie przewiduje się ruch pieszych (w ramach czynności służbowych.itd.) dawniej wszystkie słupy były ciemnego koloru-gotowane w smole lub w oleju kreozotowym, więc były słabo widoczne, później były zastępowane betonowymi ale malowanie zostało we krwi  ,
 co do wysokości malowania to do ok 1,50-1,80m -zależy też kto maluje te słupy i jakiego są rodzaju (bo te przewężenia występowały w w słupach starego typu WZ- w chwili obecnej już nie produkowane ich zamienniki są o przekroju ośmiokątnym stożkowym i tu już nie ma przewężenia,jeżeli kolega myśli o tym samym typie słupa co ja) (taka dygresja jak ktoś uderzy autem w taki słup to on się właśnie tak fajnie łamie w tym przewężeniu i spada na ziemie,dobrze jak w przeciwną stronę niż auto)
na pkp stosowano malowanie na biało bo wapna zawsze było pod dostatkiem   ,
w chwili obecnej element umieszczony w skrajni powinien być trwale oznaczony w pasy czarno żółte,(takie charakterystyczne tablice np przy krawędzi drogi przy starych mostach ,albo w zakładach przemysłowych,
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!