malowanie na biało ma poprawić widoczność trzona słupa przy ograniczonej widoczności (mgła, noc) w miejscach gdzie przewiduje się ruch pieszych (w ramach czynności służbowych.itd.) dawniej wszystkie słupy były ciemnego koloru-gotowane w smole lub w oleju kreozotowym, więc były słabo widoczne, później były zastępowane betonowymi ale malowanie zostało we krwi

,
co do wysokości malowania to do ok 1,50-1,80m -zależy też kto maluje te słupy i jakiego są rodzaju (bo te przewężenia występowały w w słupach starego typu WZ- w chwili obecnej już nie produkowane ich zamienniki są o przekroju ośmiokątnym stożkowym i tu już nie ma przewężenia,jeżeli kolega myśli o tym samym typie słupa co ja) (taka dygresja jak ktoś uderzy autem w taki słup to on się właśnie tak fajnie łamie w tym przewężeniu i spada na ziemie,dobrze jak w przeciwną stronę niż auto)
na pkp stosowano malowanie na biało bo wapna zawsze było pod dostatkiem

,
w chwili obecnej element umieszczony w skrajni powinien być trwale oznaczony w pasy czarno żółte,(takie charakterystyczne tablice np przy krawędzi drogi przy starych mostach ,albo w zakładach przemysłowych,