kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #220 : 05 Kwietnia 2013, 22:35:01 » |
0
|
Kucyk załuż na uszy... aby lepiej obrazowały Twój ...jowy* nastrój * - oczywiście chodzi o słowo "bojowy" Może przyciemnione szyby...?
I wejdziemy na temat oceny widoczności ze stanowiska maszynisty... ludzie fantazja fantazją - fajna sprawa, ale nie szalejcie z moderną zbytnio, bo za chwilę się okarze, że jeszcze nowe świadectwo typy trzeba będzie robić 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #221 : 06 Kwietnia 2013, 00:45:17 » |
+1
|
Dodajmy jeszcze do tego niebieskie halogenowe reflektory!  Ma ktoś jeszcze pomysł na tuning?  Tak jeździ wąskotorowa mafia! 
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2013, 00:49:18 wysłane przez Cordylus »
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #222 : 06 Kwietnia 2013, 09:32:50 » |
0
|
Mafia ma ksenony, najlepiej 10000K 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #223 : 06 Kwietnia 2013, 11:22:51 » |
0
|
Ja kupuję trzecie malowanie kolegi 2xm
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #224 : 06 Kwietnia 2013, 11:33:41 » |
0
|
Co do reflektorów to dolne pozostaną zwykło-żarówkowe bo lubię jak tak lekko na żółto się oczko przy Tb1 bździ. Natomiast już jakiś czas temu Kolega Krzyś zaczął kombinować jak by tu z górnego reflektora sygnałowego zrobić prawdziwe oświetlenie szlaku za pomocą zamontowania żarówy halogenowej, ale na to przyjdzie pora.
A teraz trafna uwaga Kolegi Jakuba Szadkowskiego którą podał przed chwilą mi przez telefon. Do takiego amerykańskiego w swym stylu wizerunku pasowało by skombinować hamerykańskie sygnały dźwiękowe. Tylko skąd je wziąć?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #225 : 06 Kwietnia 2013, 11:37:09 » |
0
|
Ciekaw jestem więc zapytam - czym te hamerykańskie sygnały różnią się od naszych? Co do oświetlenia - może rzeczywiście dobrym pomysłem byłoby zamontowanie mocnego ksenonu, w jakiejś rozsądnej barwie 4300 - na allegro są przetwornice na 24V 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #226 : 06 Kwietnia 2013, 11:50:47 » |
0
|
A czy taki ksenon ma oprawkę czy system mocowania który będzie można zainstalować w reflektorze bez przeróbek zwierciadła? Nie chcę zmieniać nadmiernie wyglądu lampy, choć oczywiście najłatwiej było by zabudować w niej oprawę zespoloną z całością reflektora nowoczesnego tak jak się to robi na normalnym torze.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #227 : 06 Kwietnia 2013, 11:54:42 » |
0
|
Niestety nikt chyba nie produkuje ksenonów z zamiarem montowania ich w lokomotywie, ale wydaje mi się że można by zamocować palnik ksenonu do trzonka rozbitej żarówki i wtedy zamocować go "normalnie". Nie daję głowy uciąć, bo nigdy nie miałem w ręku żarówki z lokomotywy  Ale strasznie jestem ciekaw jak to będzie świeciło Oczywiście w przypadku ksenonu nie ma mowy o przyciemnianiu reflektora
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PX48-28
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #228 : 06 Kwietnia 2013, 12:16:14 » |
0
|
A teraz trafna uwaga Kolegi Jakuba Szadkowskiego którą podał przed chwilą mi przez telefon. Do takiego amerykańskiego w swym stylu wizerunku pasowało by skombinować hamerykańskie sygnały dźwiękowe. Tylko skąd je wziąć?
Np. http://www.k5la.com/catalog/k5/ z tąd, tylko cena jest straszna 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #229 : 06 Kwietnia 2013, 12:21:01 » |
0
|
cena jest straszna Ostrzegaj wyraźniej! Aż się świeżo wędzoną szynką zakrztusiłem jak przewinąłem stronkę do momentu gdy się ukazał ciąg cyfr. He, ciekaw jestem ilu z Was dwukrotnie przeanalizuje ilość cyferek niedowierzając że tyle trzeba zapłacić?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #230 : 06 Kwietnia 2013, 12:24:06 » |
0
|
Tylko że to jest komplet ze sprężarką i zbiornikiem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #231 : 06 Kwietnia 2013, 17:04:06 » |
0
|
Co do hamerykańskich syren:

|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #232 : 06 Kwietnia 2013, 17:08:16 » |
0
|
Oszszsz... No takie trąby muszę mieć!
Choć zaraz - przecież ja nie używam sygnału, no chyba że naprawdę trzeba... Muszę się dokładniej zastanowić nad tą kwestią. Najlepiej przy tuskim.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #233 : 06 Kwietnia 2013, 17:11:15 » |
0
|
... przecież ja nie używam sygnału, no chyba że naprawdę trzeba...
HAA!! I trafiła kosa na kamień! Ale jakieś mocno po oczach dające ksenony lub inne wynalazki by się przydały, może jeszcze jakieś podświetlenie podwozia a'la "Szybcy i wściekli"?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #234 : 06 Kwietnia 2013, 17:38:29 » |
0
|
I ozdobne świecące na niebiesko koreczki na wentyle. A nie, czekaj.... Co do ślepiącego ksenonu - jeśli kogoś ślepi to trzeba uciekać, bo to oznacza że pociąg się zbliża
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #235 : 06 Kwietnia 2013, 17:58:44 » |
0
|
Majstry! Jako że moja znajomość języka angielskiego ogranicza się do kilku zwrotów typu ju maderfakier bicz, mam pytanie czy ktoś jest w stanie określić jakie częstotliwości trzeba zestroić aby takie amerykańskie e-rodlnięcie uzyskać?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #236 : 06 Kwietnia 2013, 18:36:54 » |
0
|
A typical bass train horn is in the range of 277-494hz (C# (3rd)–B (4th)).
The Nathan AirChime K-series (most popular authentic train horns) are in the range of 311-622hz.
Jak widać rozbieżności są spore
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #237 : 06 Kwietnia 2013, 19:47:41 » |
0
|
A tutaj mamy producenta który robi syreny o różnych częstotliwościach. Dobrze dobrać kilka trąbek i będzie efekt jak wyżej...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #238 : 06 Kwietnia 2013, 19:58:55 » |
0
|
Jedna częstotliwość nie wystarczy żeby syrena brzmiała przerażająco, coś mi się obiło o uszy że w latach 50-tych w hameryce prowadzono badania nad częstotliwością najbardziej rozpoznawalną jako niebezpieczeństwo dla człowieka. Wyszło im z tego co pamiętam coś koło 300 Hz + coś koło 80 Hz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #239 : 06 Kwietnia 2013, 21:52:12 » |
0
|
Nie wiem jakie są możliwości (ponieważ pracuję w branży motoryzacyjnej), ale może spróbować wysępić/kupić syrenę z "Gagarina" przeznaczonego na złom, może nawet we Włosienicy (Rail Polska) by się udało - mają tam trochę M62, 2M62 sprowadzonych z Estonii, wygląda na to, że niektóre jako magazyny części zamiennych Na wozie strażackim jednej z jednostek z mojej gminy mieli kiedyś zamontowane trąby od lokomotywy (niestety wóz już sprzedany  ), więc chyba gdzieś można załatwić coś takiego http://galeria998.cal24.pl/data/media/429/DSC_0595_kopia.jpg
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2013, 21:57:05 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|