Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 14:38:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Macie pomysł na odmienne malowanie Lxd2?  (Przeczytany 177918 razy)
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #240 : 06 Kwietnia 2013, 22:53:15 »
0

Niet. Gagary mają całkowicie inne, basowe trąby. RP ma takie syreny chyba tylko w czterech czelendżerach, które na 100% nie są odstawione/kasowane.
Porównanie-
Hamerykańskie RP1:
M62M-003! NATHAN K5LA AIRCHIME RAIL POLSKA Małe | Duże

Ruskie RP1:
M62M-001 Challenger + Puzon Małe | Duże

EDYTA:
Nawet nie 4, a tylko M62M-003.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2013, 23:09:52 wysłane przez BarteG » Zapisane
Sadek
Gość
« Odpowiedz #241 : 07 Kwietnia 2013, 09:51:19 »
0

Ja mam trąbe od gagarina kiedyś był pomysł zamontowania jej w Wls-ce to by dopiero było małe straszydło .
Zapisane
majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #242 : 07 Kwietnia 2013, 11:46:45 »
+1

Drobne porównanie poszczególnych typów "amerykańców":

Nathan Airchime Horn Honk With K5LA's, K5L, K5H, K5HL, K5LLA, P5, and More! Małe | Duże


Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #243 : 07 Kwietnia 2013, 14:53:27 »
0

Jak to się nie da ściemniać ksenonu. Wszak są żarniki H4-3, czyli "odpowiednik" H4. Sterowana cewką przesłona zasłania tam połowę żarnika. Ale ale. Odbłyśniki i szkła w samochodach są specjalnie profilowanie, m.in. po to, żeby nie oślepiać jadących z przeciwka, ale też po to żeby odpowiednio wzmocnić strumień światła. W rumunie może być z tym świeceniem różnie, wszak szkło jest płaskie. No i jeszcze kwestia koloru. Im więcej K, czyli im wyższa temperatura światła (wyrażona w Kelwinach) tym bardziej niebieski jest ksenon. 4300K to barwa najbardziej zbliżona do światła słonecznego
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #244 : 07 Kwietnia 2013, 15:10:27 »
+1

Ze ściemnianiem nie będzie problemu - w torze zasilania górnego reflektora zewrę na stałe przewody przy przekaźniku bocznikującym rezystor przyciemnienia. Na GrKD jest tylko jedno miejsce - odcinek 300 m - gdzie zachodzi możliwość oślepienia kierujących pojazdami samochodowymi z uwagi na zbieżność osi toru i drogi. W pozostałych miejscach reflektor ma w kontakcie z samochodami powodować zapalenie opon, rozżarzenie blach karoserii i zwęglenie twarzy kierowcy - no bo po co mi się na tor wpycha?

Co do wiązki światła, to owszem, szkło jest płaskie, ale mamy zwierciadło paraboliczne i, jeśli ustawimy we właściwym punkcie źródło światła, możemy uzyskać w miarę równoległą lub tylko lekko stożkową wiązkę do omiatania toru.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #245 : 07 Kwietnia 2013, 21:01:49 »
0

Kamazy miał trąby wiatrowe ....

Na złomownicy dadzą Ci za flaszkę bo nikomu one na nic.


PS.

http://allegro.pl/syrena-kolejowa-inco-sygnal-pneumatyczny-klakson-i3148399605.html

http://allegro.pl/syrena-sygnal-kolejowa-skn-370-hz-inco-sopot-i3116593318.html
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2013, 21:26:28 wysłane przez Hal9 » Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #246 : 07 Kwietnia 2013, 22:50:22 »
0

Jak to się nie da ściemniać ksenonu. Wszak są żarniki H4-3, czyli "odpowiednik" H4. Sterowana cewką przesłona zasłania tam połowę żarnika.
Przysłanianie to nie ściemnianie, strumień świetlny palnika jest taki sam. Pomijam już że palników H1 H3 H4 H7 itp używają tylko agro-tuningowcy spod remizy, pakowanie ksenonu do lampy która nie jest do tego przystosowana to jest jakiś strzał w kolano i aż prosi się o 'pozdrowienie' takiego szkodnika długimi aka drogowymi
co innego w lokomotywie gdzie jesteśmy prawie zawsze sami na szlaku

To prawda że szkło jest płaskie, ale w niemal wszystkich lampach z ksenonem szkło również jest płaskie. Przy przerabianiu reflektora ze zwykłego na ksenonowy należy klosz wyszlifować na płasko. A że soczewki nie ma to inna sprawa.. chociaż znam jeden model samochodu w którym fabryczny ksenon jest bez soczewki mimo że jest to niezgodne z przepisami Chichot

Cytuj
4300K to barwa najbardziej zbliżona do światła słonecznego
Dlatego taką zaproponowałem 
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #247 : 08 Kwietnia 2013, 11:10:48 »
0

używają tylko agro-tuningowcy spod remizy
Nie do końca. Sporo montują tego właściciele komisów, oraz samochodów z soczewką i poziomowaniem reflektorów. Poziomowanie zresztą jest jedną z ważniejszych kwestii.
Wracając do tematu, palniki wszelkiej maści jaki i przetwornice na 24V są dostępne, dość dobry zestaw mam na sklepie za 155zł Takie lokowanie produktu

P.S. A gdyby tak rumun na soczewce  Spoko
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #248 : 08 Kwietnia 2013, 11:16:39 »
0

Poziomowanie nie ma nic do rzeczy kiedy odbłyśnik odbija światło we wszystkich kierunkach tak samo jest ze wszystkimi palnikami typu "zamiennik żarówki", nawet obniżenie lamp na maksa nic nie da a jak pada deszcz to już w ogóle tragedia
temat szerzej omawiany na forum vwgolf.pl
Zapisane
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #249 : 08 Kwietnia 2013, 14:08:14 »
0

Ksenon do loka to byłby fajny pomysł - świeci mocniej, prądu bierze 2/3 tego co halogen a i barwa światła bardziej dla oka strawna (bliższa światłu słonecznemu). No i trwałość - w mojej amfibii palnik przepalił się po raz pierwszy jakoś 2 miesiące temu - a jeżdżę tym wehikułem już 5 lat i nie wiem kiedy wymieniał je poprzedni właściciel.
Problemem może być przetwornica bo ksenony są zasilane oidp napięciem 15kV. Co do ceny to nie wiem ile to wyjdzie - dobry palnik to 200 zł (raz na co najmniej 5 lat albo i rzadziej) a ile kosztuje przetwornica to nie wiem. No i kwestia oprawek...
Mam gdzieś jeszcze stare palniki z samochodu, zrobię fotkę takiego i wrzucę, może to coś wyjaśni.
A soczewki, spryskiwacz i poziomowanie to wymagania prawa o ruchu drogowym, które mają na celu eliminację oślepiania, w lokomotywie nie są więc konieczne.
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #250 : 08 Kwietnia 2013, 15:18:08 »
0

A dlaczego problem z przetwornicą? Na alledrogo komplet niecałe 200pln
a palniki nie są zasilane 15kV tylko tyle potrzebują do zapłonu, po zapłonie napięcie znacznie spada jak w każdej lampie wyładowczej 
Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #251 : 08 Kwietnia 2013, 22:35:21 »
0

Temat tu o malowaniu, ale skoro zwrotnica poszła na boczny tor oświetleniowy, to dorzucę "trzy grosze":
1 - tak, jak było napisane wcześniej, przetwornice zasilane z 24 V to nie problem. Dają, niezależnie od zasilania, na palnik po zapłonie ok. 80 V ew. ok. 40 V (druga opcja z innym palnikiem) - więc elektrycznie problem spokojnie do opanowania,
2 - charakterystyka świetlna w zwykłej obudowie standardowego reflektora bliżej niezbadana; chociaż gdyby precyzyjnie pobawić się w ustawienie palnika wewnątrz odbłyśnika, może dałoby radę (problem pewnego zamocowania w ustalonej pozycji) - lepiej chyba byłoby wstawić w miejsce standardowego reflektor typowy do palników (wcale nie musi być soczewkowy, sorry: projekcyjny),
3 - układ samopoziomowania w zasadzie zbędny, położenie lokomotywy względem nawierzchni niewiele się zmienia (w porównaniu do samochodów), a jeżeli torowisko nieco wyboiste, to już trudno, w końcu to  nie wina maszynisty; zmywanie szyby reflektora umieszczonego wysoko moim zdaniem też nie byłoby potrzebne aż tak, jak w samochodach.
Na tym budżet "trzech groszy" wyczerpałem.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #252 : 13 Kwietnia 2013, 09:30:06 »
0

Wrócę do tutek. Niestety wyśmiewana przeze mnie kilka postów wcześniej cena hamerykańskiego zestawu to pikuś. Firma ZÖLLNER Signal GmbH zaoferowała mi taki zestawik. Za niecałe 1.700 ełro. Ech, chyba pójdę sobie z żalu potrąbić Vit-Veritowskim SKN-em.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #253 : 13 Kwietnia 2013, 21:48:32 »
0

Witam! Kolego Januszu. Mam pytanie. Czy chodzi o pomalowanie "rumuna" ,czy o nagłośnienie ?   Pozdrawiam.Bogdan
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2013, 21:53:16 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #254 : 13 Kwietnia 2013, 22:00:38 »
-1

Tak tu sobie luźno rozmawiamy o railtuningu, Kolego Bogdanie. Prosił bym o nie mylenie wątkowych działań z agrotuningiem.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #255 : 13 Kwietnia 2013, 22:08:15 »
0

Sorry!  Już tylko czytam i nie wtrącam się. Pozdrawiam Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #256 : 25 Lipca 2013, 01:08:40 »
0

Co prawda galeria linkowana w innym wątku ale trochę odgrzeję kotleta bo to malowanie jest po prostu ładne.


https://picasaweb.google.com/101264624687458094068/BalcanElectriqueDieselEtVapeur#5899266031537944178
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
mw
Gość
« Odpowiedz #257 : 26 Września 2013, 23:15:57 »
0

Czerwona w czarne kropki to bardzo ciekawa koncepcja   kropki należy przy tym malowac stosunkowo rozrzutnie oraz asymetrycznie
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #258 : 25 Sierpnia 2014, 17:41:03 »
+2



I słowo stało się ciałem...

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #259 : 25 Sierpnia 2014, 18:29:13 »
+2

Pasek w kolorze hello kitty 
Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!