Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:06:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przetarg - Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2  (Przeczytany 28225 razy)
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« : 20 Marca 2013, 17:18:31 »
+6

No i stało się, długo wyczekiwany przetarg na NG Lxd2 został dziś ogłoszony przez Urząd Miejski w Bytomiu

http://bip.um.bytom.pl/ ---> Ogłoszenia Urzędu Miejskiego ---> Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2

http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=1027782

Cytuj
Bytom: Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2
Numer ogłoszenia: 42207 - 2013; data zamieszczenia: 20.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta , ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2836301, faks 032 2836344.
•   Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.bytom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest odbudowa i modernizacja lokomotywy spalinowej wąskotorowej typu L45H serii Lxd2 na tor szerokości 785 mm. Wykonawca na własny koszt dokona transportu lokomotywy ze stacji Bytom Karb Wąskotorowa przy ul.Reja w Bytomiu do miejsca wykonania odbudowy i modernizacji oraz po wykonaniu prac do stacji Bytom Karb Wąskotorowa. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokument Wymagania techniczne dla odbudowy i modernizacji wąskotorowej lokomotywy spalinowej typu L45H, stanowiący załącznik nr 5 do siwz. 3.Szczegółowe warunki realizacji niniejszego zamówienia określają postanowienia umowne, stanowiące załącznik nr 4 do swiz. 4.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia 36 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonaną usługę, liczonej od dnia końcowego odbioru robót..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
•   Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
•   Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju czynności, co określone w przedmiocie nin. zamówienia do 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.22.10.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.Spoko Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości: 9 000,00 zł. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto: Urząd Miejski w Bytomiu GETIN NOBLE Bank S.A. Oddział w Bytomiu nr konta 49-1560-1049-0000-9030-0005-1567, z wpisaniem na dowodzie wpłaty hasła: Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2 - wadium. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w oryginale w Urzędzie Miejskim w Wydziale Prawnym i Zamówień Publicznych; 41-902 Bytom, ul. Parkowa 2 - pok. nr 301. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na ww. rachunek bankowy Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia winno: być wystawione na Gminę Bytom reprezentowaną przez Prezydenta z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Bytomiu, ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom. zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. mieć okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą zawierać informację, jakiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy (tytuł postępowania, numer sprawy lub numer i data ogłoszenia o zamówieniu) Zamawiający:zwraca wadium zgodnie z treścią art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp, żąda ponownego wniesienia wadium w przypadku określonym w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp,zatrzymuje wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Wadium powinno zabezpieczać cały 30-dniowy termin związania ofertą, za początek którego uważa się termin składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
•   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
•   aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
•   lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
formularz oferty, oświadczenia i dokumenty określone w specyfikacji; oraz (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa - oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem lub innego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy (vide: pkt 2); dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku, gdy do przetargu przystępują Wykonawcy działający wspólnie - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, w przypadku pełnomocnictwa - należy je złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem; pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - oryginał dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty za wyjątkiem niżej wymienionych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany:zmiana strony umowy w sytuacji następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów,zmiana terminu wykonania zamówienia, jeżeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na: siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od wykonawcy lub których wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu robót spowodowane przez osoby trzecie,jakiekolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać zamawiającemu, personelowi zamawiającego lub eksploatującemu lokomotywę, przedłużającą się procedurę przetargową. W sytuacji gdy od zawarcia umowy do terminu realizacji pozostaje okres krótszy niż 10 tygodni, wówczas Wykonawca może domagać się przedłużenia terminu realizacji umowy o maksymalny okres stanowiący łącznie 10 tygodni na realizację, liczone od dnia zawarcia umowy; zmiana wynagrodzenia brutto, w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dot. podatku VAT, zmiana części wykonywanego przez podwykonawcę zakresu prac bądź wprowadzenie nowego zakresu prac. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Wykonawcy wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenia propozycji zmiany przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.bytom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Bytomiu Wydział Prawny i Zamówień Publicznych, pok. 301 ul. Parkowa 2 41-902 Bytom.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Bytomiu Wydział Organizacyjny, Kancelaria Urzędu, pok. 243 ul. Parkowa 2 41-902 Bytom.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 20 Marca 2013, 20:22:43 »
+7

Tak czytam ten piąty załącznik i zapytam: to w końcu jaki silnik ma mieć owa "modernizowana" lokomotywa, gdyż mowa zarówno o Maybachu jak i o Henschlu. I jeszcze na dokładkę: na czym owa "modernizacja" ma polegać, bo słowa o niej w owym załączniku nie ma.

Znów ktoś chce napawać obręcze, posiadać zderzaki elastomerowe ze znakami określającymi typ zderzaka i poddawać zbiorniki sprężonego powietrza pod dozór UDT. Znów ktoś skupia się na szczegółach ogólnych typu kurek odwadniający, ale już odbiory częściowe przekładni hydrokinetycznej pomijając. Jedynie elektryk się przyłożył, za to chwała mu, gdyż w większości, moim zdaniem, jednak o co innego należy zabiegać niż o wymaganie aby coś było "zgodne z normą". Znacie te "normę"?

Oczywiście - posypią się minusy. Wasz cyrk - Wasze małpy. Wy będziecie tym sprzętem jeździli. Warto jednak aby państwowe pieniądze nie poszły znów, podobnie jak przed laty, na bardzo ładne malowanie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 20 Marca 2013, 21:50:39 »
+6

Z tym bardzo ładnym malowaniem to bym się nie zgodził. Naprawa została wykonana zgodnie z SIWZ, a akurat było tyle pieniędzy, ile było. Podstawowe sprawy, które wtedy były przewidziane do zrobienia, to naprawa uszczelnień przekładni hydrokinetycznej (ze względu na tę usterkę lokomotywa była odstawiona przez lata), naprawę instalacji elektrycznej (zamontowano nową szafę), reprofilację obręczy, legalizację zbiorników powietrznych, zaworów itd. (ostatecznie wszystkie te rzeczy zostały wymienione na nowe) oraz malowanie. I jeszcze parę drobiazgów, których już nie pamiętam  Nie było w przetargu mowy o silniku.

Naprawy przewidziane w zamówieniu zostały wykonane. Silnik szlag trafił zaraz po powrocie loka z naprawy, dostał "serducho" od odstawionej 372. Maszyna po latach stania w kącie szopy wróciła do żywych. I jest żywa do dziś. Nie wiem, skąd się wzięła plota o "drogim malowaniu". Po prostu było mało kasy i wykonano to, co za tę kasę wykonać się dało. Czyli relatywnie niewiele. Może stąd niedosyt, że ludzie chcieliby NG, a tak po prawdzie to tej naprawie nawet do rewizji było daleko.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 20 Marca 2013, 22:01:50 »
-2

Kwintesencją jakości naprawy jest dysponowanie podpisem. Podpisem który powoduje przelanie sumy na konto wykonawcy. Jeśli taki podpis jest poprzedzony serią odbiorów i testów które gwarantują sprawność maszyny - to jest ok. Natomiast jeśli podpis wynika z samego podpisu... nie dokończę.

Radzę Wam: Zróbcie porządne testy. Takie prawdziwe. I wtedy będziecie mieli święty spokój.
A, i jak kiedyś trzeba będzie napisać specyfikacje naprawy czy warunków odbioru, to są na tym zacnym forum ludzie którzy pomogą swoją wiedzą.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 21 Marca 2013, 16:33:39 »
+5

Dwa rodzaje silników są wymienione jedynie w dokumentacji bazowej. Nietrudno się domyślić, dlaczego. Otóż do naprawy są zakwalifikowane dwie maszyny - jedna z Henschlem, druga z Maybachem. Która ostatecznie do naprawy pójdzie - jeszcze nie wiadomo. Stąd w dokumentacji bazowej oba silniki. Zwróć uwagę, że ze spisu czynności dotyczących silnika nie wynika, którego silnika naprawa będzie dotyczyć.

Elastomery - cholera wie, skąd się wzięły. Generalnie mowa o elementach sprężystych. O znakach na zderzakach mowy nie ma, pojęcia nie mam, skąd je wziąłeś. UDT zamiast TDT - moim zdaniem kwalifikuje się to do potraktowania jako oczywista pomyłka pisarska. Z innych zapisów SIWZ-u jasno wynika, o co chodzi (mowa o "właściwych przepisach", a z tychże wynika, że TDT). Rzecz jasna takich błędów być nie powinno, niemniej jednak robienie z nich wielkiego halo to zwyczajne czepiactwo uskuteczniane chyba jedynie w celu wykazania swojej wspaniałości.

Przekładnia hydrokinetyczna - a orientowałeś się może, waćpan, czy ktoś w Polsce przeprowadzi naprawę główną tejże? Otóż spieszę z odpowiedzią: nikt. Naprawy takiej można dokonać jedynie w Rumunii (złożona oferta opiewała na nieco ponad 100 tysięcy dolarów) lub w firmie Voith (oferta znacząco wyższa, niż rumuńska). Jest to poważny problem, byłoby wskazane mieć i przekładnię po NG, niemniej jednak przy posiadanych środkach jest to niemożliwe. A że pociąga ryzyko, że się wykrzaczy? No cóż, trzeba będzie przeszczepiać przekładnię z czegoś odstawionego. Całe szczęście trwałość tego podzespołu jest zasadniczo równa trwałości całej maszyny. Przy obecnym sposobie eksploatacji praktycznie jest nie do zarżnięcia. No cóż, ale ryzyko, fakt, pozostaje.

A odbiory jak wykonujemy? Nie martw się, Waćpan, nikt się pod kaszaną nie podpisuje.

A moim największym zmartwieniem jest to, czy aby na pewno znajdzie się chętny do takiej zabawy. Boję się tego, że przetarg pozostanie nierozstrzygnięty.

Aaa, wykaz norm jest zawarty w SIWZ-ie.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 21 Marca 2013, 17:25:22 »
0

A moim największym zmartwieniem jest to, czy aby na pewno znajdzie się chętny do takiej zabawy. Boję się tego, że przetarg pozostanie nierozstrzygnięty.
A firma z Sącza, która robiła Rumuny na Nadwiślańską ?
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 21 Marca 2013, 17:29:14 »
0

Axel już zrobił rumuny ze Śmigla więc...
A i firma PHU KARPA która właśnie remontuje nadmorski tabor.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 21 Marca 2013, 18:32:11 »
0

@Dariusz: ta firma z Nowego Sącza to kolejne wcielenie "Żurawia". Robili dla nas w roku 2012 remont letniaków i jesteśmy zadowoleni.

A jeśli chodzi o tę firmę, która robi tabor dla kolejki nadmorskiej, to słyszałem, że ma ona pewne kłopoty z wykonaniem przyjętego zakresu prac. Poza tym obawiam się, czy nie zakończywszy jeszcze zlecenia dla wspomnianej nadmorskiej będą zainteresowani kolejnym przetargiem...

Może moje obawy są płonne i przedwczesne, ale są....
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 12 Czerwca 2013, 00:02:26 »
0

Pamiętacie ten film?

Odpalanie Lxd2-374 Małe | Duże


Październik 2009 - Lxd2-374 jeszcze w warsztatach na Rozbarku daje głos po raz pierwszy od wieeeelu lat.

A teraz lepszy nius: w dniu dzisiejszym, tj. 11 czerwca 2013 Lxd2-374 wyjechała do Nowego Sącza na NG. Zgodnie z warunkami zamówienia naprawa ma się zakończyć nie później niż 30 lipca br.

Oto z załadunku foto:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1586_555333751172403_547826804_n.jpg

Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 12 Czerwca 2013, 20:01:06 »
-1

Co wchodzi w zakres określony słowem "modernizacja"? Dostanie nowe serduszko?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #10 : 12 Czerwca 2013, 20:20:50 »
0

"modernizacja" = Euro 3b

a to oznacza czekanie w kolejce po silnik pół roku albo dłużej, chyba że robi się to dla kraju nie będącego w UE.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 12 Czerwca 2013, 21:09:42 »
+1

@PioTTr: silnik jest w dobrym stanie i nie wymaga wymiany, a jedynie remontu. Dodam, że to Heschel. Monopol Maybachów na GKW zostanie złamany

Zakres prac znajdziesz w tym wątku kilka postów wyżej - jest link do SIWZ-u.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #12 : 12 Czerwca 2013, 21:26:59 »
-2

A więc ja zapytam na czym polega modernizacja ??
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #13 : 12 Czerwca 2013, 21:59:25 »
0

Według pobieżnej lektury SIWZ to do modernizacji należy zaliczyć czynności takie jak nr 5 z punktu 1 (
wedle podziału rzeczowego opisanego w załączniku nr 5 do SIWZ). Oraz odpowiednio 24 z 15, 7 i 12 z 17 oraz 1 z 19... a jakby dobrze poszukać to więcej się znajdzie.

Modernizacja to poprawianie parametrów a nie koniecznie wymiana silnika. Jakby tak na to patrzeć to modernizacją można również nazwać taki projekt:

VW Golf 602 2 Takt umbau xs factory Małe | Duże


Wszak uzyskano lepsze parametry:
- więcej miejsca pod maską
- mniejszą masą pojazdu
- ciekawsze brzmienie silnika
 
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #14 : 12 Czerwca 2013, 22:41:58 »
+1

Dlatego pytam na czym konkretnie polega modernizacja tej L45H

NG to nie modrnizacja.
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #15 : 12 Czerwca 2013, 22:51:42 »
0

Według pobieżnej lektury SIWZ to do modernizacji należy zaliczyć czynności takie jak nr 5 z punktu 1 (
wedle podziału rzeczowego opisanego w załączniku nr 5 do SIWZ). Oraz odpowiednio 24 z 15, 7 i 12 z 17 oraz 1 z 19... a jakby dobrze poszukać to więcej się znajdzie.

Zwłaszcza zadanie 24 z 15 podziału rzeczowego jest ewidentnie modernizacją, chyba że zakładamy, że fabrycznie wszystkie lokomotywy miały zasilanie wagonów - wówczas to będzie NG. 

Chyba, że ja się nie znam / nie umiem czytać.
Zapisane
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #16 : 13 Czerwca 2013, 16:15:31 »
-1

Według pobieżnej lektury SIWZ to do modernizacji należy zaliczyć czynności takie jak nr 5 z punktu 1 (
wedle podziału rzeczowego opisanego w załączniku nr 5 do SIWZ). Oraz odpowiednio 24 z 15, 7 i 12 z 17 oraz 1 z 19... a jakby dobrze poszukać to więcej się znajdzie.

Modernizacja to poprawianie parametrów a nie koniecznie wymiana silnika. Jakby tak na to patrzeć to modernizacją można również nazwać taki projekt:

VW Golf 602 2 Takt umbau xs factory

Wszak uzyskano lepsze parametry:
- więcej miejsca pod maską
- mniejszą masą pojazdu
- ciekawsze brzmienie silnika
 

To ja w takim razie bardzo poproszę o podstawy w postaci skanu odpowiedniego dokumentu dla podpunktu 5 punktu 1
podpunktu 24 punktu 15, , podpunktu 1 punktu 19, bo o ile się nie mylę to kolega nie miał przyjemności zobaczyć co w/w maszyna/ny przewidziane do naprawy zawierają (jakie instalacje i urządzenia) oraz jakie podzespoły/ elementy są dostępne na rynku w chwili obecnej,
co do podpunktu 7 i 12 punktu 17-niestety sformułowano  niezbyt szczęśliwe te dwa podpunkty i są może zbyt ogólnie opisane ale wg mojej wiedzy to nie będzie modernizacja,  gdyby patrzeć pod kątem maszyn z początków dostaw i porównywać te z ostatnich dostaw to też były zmodernizowane, i tak samo maszyny  po NG w Sączu, każda zawierała elementy czy podzespoły inne/nowsze niż poprzednio zabudowane (bo np. już na rynku ich nie było -błędem było ich stosowanie- zastosowano wniosek racjonalizatorski, można było zastąpić je nowszym odpowiednikiem spełniającym parametry, bo były rumuńskie a nie było rubli czy dolarów transferowych, itp itd.
dla mnie modernizacja to zakres wykonany dla lokomotyw z Śmigla - nowe serce, nowe sterowanie i diagnostyka podzespołów, w naszej zostaje to wszystko po staremu.

Co wchodzi w zakres określony słowem "modernizacja"? Dostanie nowe serduszko?

a gdzie kolega znalazł to magiczne słowo
pozdrawiam
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #17 : 17 Czerwca 2013, 21:52:40 »
0

Kolega mastif się chyba troszkę zapędził... bo po wierwsze nie zauważył, że słowo "modernizacja" nie była użyta po raz pierwszy przez Piottra, tylko znajduje się w oficjalnych dokumentach przetargowych:

Cytuj
Bytom: Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2
Numer ogłoszenia: 42207 - 2013; data zamieszczenia: 20.03.2013



Zaś w tychże dokumentach przetargowych (Przetarg publiczny - wszystkie materiały są ogólnodostępne pod podanymi wyżej adresami) więc po cóż robić skany ze skanu?

Zaś jeszcze jedną kwestią jest definicja samego słowa "modernizacja" gdzie jak się dobrze wczytać wcale nie chodzi o to, aby przy modernizacji stosować najnowocześniejsze nowinki, a jedynie uzyskać nowe funkcjonalności. Zatem zastosowanie sprawdzonych technik nie przekreśla sensu używania słowa "modernizacja".
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #18 : 17 Czerwca 2013, 22:09:17 »
0

...lecz gdy zastosujemy nowe funkcjonalności wkraczamy na grząski grunt otrzymania nowego świadectwa typu...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #19 : 17 Czerwca 2013, 22:18:42 »
0

A to niekoniecznie... wystarczy opisać zmiany jakie zaszły i jeśłi nie mają one wpływu na zepieczeństwo to można je wdrożyć w ramach rozszerzenia świadectwa. Zatem przy modernizacjach należy uważać*, ale nie należy się ich panicznie bać.

* - np. zmieniając silnik spalinowy musimy stosować silnik spełniający obecne normy emisji spalin. Analogicznie, stosując nowsze wtyki elektryczne należy spełnić współczesne normy... a te jak najbardziej są spełnione wedle zapisów SIWZ.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!