Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Luty 2020, 13:26:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Widmo likwidacji ŻKP  (Przeczytany 50973 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2619 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #40 : 23 Grudzień 2013, 12:19:57 »
0

To oni maja darmowe paliwo?? Przecież przy takiej cenie to tylko na paliwo zarobi a gdzie reszta kosztów??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 23 Grudzień 2013, 22:49:10 »
-1

I to jest właśnie ta magia, że busik pali mało. Jego naprawa jest o wiele mniej skomplikowana i szeroka oferta warsztatów obniża również cenę. Części zamienne są tańsze. Koszt pojazdu (i jego amortyzacja) również jest niższa.
Do tego obsługa biurowa sprowadza się do pana szefa i księgowej, czego nie można powiedzieć o różnych spółkach kolejowych (nie chodzi o kolejkowe). Wydaje mi się że firmy transportowe mogą odliczać vat od paliwa, czego chyba nie robią "kolejki" unikając zbyt skomplikowanej księgowości.
Przy czym (znowu na chłopski rozum) transport kolejowy nie dotuje pan wójt, tylko pan wojewoda.  20 tyś dla wójta to spory wydatek. 20 tyś dofinansowania wojewody to w zasadzie nic i tylko od woli politycznej zależy czy te 20 ptysi znajdzie.
I jeszcze własne przemyślenia. tak się złożyło że było się bezrobotnym przez jakieś 1,5 roku. W tym okresie mógłbym ci wymienić sporą garść powodów, przyczyn i przemyśleń dlaczego jest tak a nie inaczej. Dlaczego jestem bezrobotny i dlaczego nie ma sensu iść pracować "na kasę" w supermarkecie.
I nie stanowi dla mnie wysiłku intelektualnego przyrównanie tej sytuacji do akcji "kolejka targowa".
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #42 : 23 Grudzień 2013, 23:52:34 »
+5

Dysertacje aronka o tym jak świat kolei wąskotorowych można łatwo uzdrowić tak, by wpływy pokrywały wydatki, czytałem z zapartym tchem. Zapartym, aby nie użyć stosownych słów: masz jakąkolwiek wiedzę o czym, ty głąbie internetowy, piszesz?
Ale dziś chylę czoła przed aronkiem. Przepraszam - Aronkiem.
W prawdzie wciąż buja w obłokach swych własnych pierdów wysyłanych siedząc na niezaścielonym łóżku przed monitorem , ale - jest postęp. Używa sziftu.

Tak trzymaj Aronku!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1874 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 24 Grudzień 2013, 00:16:11 »
0

Mylisz się... Niemal wszyscy przewoźnicy busowi w  tym kraju brykają na własne ryzyko...
Ci busiarze, którzy przędą najlepiej, nie zarabiają wcale na wożeniu pasażerów, a na rekompensacie do honorowania ulg ustawowych.
I jak takiemu udowodnić, że miesięcznie nie przewozi 400 osób niepełnosprawnych z dzieckiem do lat 4?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 24 Grudzień 2013, 15:33:36 »
-4

Wiesz Kucyk. Najlepiej jest odpowiedzieć jak kobieta w dyskusji: "Ale to nie to samo"
Najlepiej usiąść i wyciągnąć rękę do wójta: "Daj bo nam się należy na ratowanie zabytku."
Zapisane
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #45 : 24 Grudzień 2013, 15:44:58 »
+3

Moim skromnym zdaniem cała ta dyskusja dość daleko odbiega od rzeczywistości...Ja osboiście wierzę w że ŻKP będzie dalej działać i robić swoje. A cóż mi po dyskusjach? Nawet czasu nie mam...o innych sprawach nie wspomnę. Kibicuję ŻKP jako mieszkaniec woj. kujawsko-pomorskiego, trzymam kciuki jako wolontariusz TWKP żeby bratniej kolejce się udało przetrwać. I tego się będę trzymał - szczególnie w ten wyjątkowy wigilijny wieczór  kiedy wiele życzeń się spełnia 
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #46 : 24 Grudzień 2013, 22:22:44 »
+5

Wiesz Kucyk
Ja - wiem. Ty - nie wiesz. Tobie się wydaje.

Taka natura rzeczy, że biegunowo różne będą priorytety, potrzeby, realia gdy się stoi na gruncie mając nóż na gardle kierując przedsięwzięciem, i gdy się siedzi teoretyzując bez żadnej odpowiedzialności za klawiaturą.

Nastoletni teoretyk pisze "kolej" i myśli maszynista + kierownik pociągu. Obaj za flaszkę, a ja wiem to minimum 14 etatów od szefa, przez mechaników, drogowców, marketing, po sprzątaczkę. 25 tysięcy miesięcznie.

J.w. pisze "lokomotywa" i myśli ropa za 200 zł, a ja wiem że remonty, dozór techniczny, utrzymanie obrabiarek, prąd, woda i ogrzewanie hali.

Takie przykłady prostego myślenia o tym jak łatwo jest uratować kolej można mnożyć. Drzewiej stanowiły trzon dyskusji tego oto zacnego forum. Ale starym użytkownikom siwizna, a z nią zdystansowana postawa, przyprószyła włosy na workach św. Mikołaja, gdyż empiria swoje zrobiła.

...

Teoretyk pisze: zakazać jazdy samochodom, a zwykły gamoń uśmiecha się, bo wie, że to niemożliwe.
Chcesz o tym podyskutować? Spoko
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #47 : 25 Grudzień 2013, 00:07:56 »
0

Takie przykłady prostego myślenia o tym jak łatwo jest uratować kolej można mnożyć. Drzewiej stanowiły trzon dyskusji tego oto zacnego forum. Ale starym użytkownikom siwizna, a z nią zdystansowana postawa, przyprószyła włosy na workach św. Mikołaja, gdyż empiria swoje zrobiła.

Ano wraz z kolejnymi siwymi włosami i bliznami (nie tam, gdzie raczyłeś pisać o włosach) coraz większa grupa ludzi na własnej skórze przekonuje się, że diaxem to sobie można powymachiwać dla fantazji, a tak naprawdę liczy się głowa. Jak powiedział mój kumpel o tym co się dzieje w brytyjskiej organizacji mikolskiej zarządzającej bodaj koleją wąskotorową - we don't need your hands, we need your money. I myślę, że to jest kwintesencją tego co się robi z heriatge railways, nieżaleźnie czy na wzór piaseczyński, rogowski, skierniewicki czy siakiś inny..
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #48 : 25 Grudzień 2013, 00:14:04 »
+3

...gdyż nie jest sensem by działać, ale sensem jest by działać z sensem.

Wesołych!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #49 : 04 Styczeń 2014, 17:31:16 »
+1

Wiadomość i foto z facebooka.
Cytuj
Lyd2-67 (z symetryczną ramą) czeka na pocięcie. Żnin 02.01.2014r.

Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1360 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #50 : 04 Styczeń 2014, 18:19:59 »
0

Wiadomość i foto z facebooka.
(z symetryczną ramą)
A były jakieś inne ramy?
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #51 : 04 Styczeń 2014, 18:35:27 »
+1

Były też takie w których osie nie były rozstawione równo - odległość między przednią a środkową była mniejsza niż między środkową a trzecią. Kolega Szadkowski mógłby więcej o tym napisać.

Swoją drogą to kiedy planowane jest pocięcie?
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2619 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #52 : 04 Styczeń 2014, 18:47:11 »
0

W jakim stanie technicznym ona jest?? Ma duże braki??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« Odpowiedz #53 : 08 Styczeń 2014, 18:47:18 »
0

W jakim stanie technicznym ona jest?? Ma duże braki??

Lokomotywa to typowa "wydmuszka" - po tym jak w 94/95 roku wyleciała z szyn i przewróciła się na bok za Wenecją została odstawiona jako dawca części - silnik był jedynie w części kompletny, to co się dało - i co się przydało - zostało wymontowane - i tak np. zawory pneumatyki z 67 zostały założone min. w Lyd2-053. Jej poszycie było dość mocno przeżarte, podczas malowania okazało się, że farba kompletnie się nie trzyma, została więc w stanie takim jakim opuściła Żnin - pomalowana podkładem...

Lokomotywa dojechała do Swarzędza:
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1526511_729747827050499_2134225794_n.jpg

Co do sytuacji ŻKP - starostwo powiatowe ubiło interes życia sprzedając udziały ŻKP - po czym musi je odkupić, po wyższej cenie Cóż. W Kujawsko-Pomorskim kompetencje rządzących są na bardzo wyysokim poziomie - prezentuje to obecna sytuacja, która porównuje do tzn. Gierek politycznych - starosta dostał umowę wg. której miałaby się odbywać pomoc UM w Toruniu dla ŻKP, niestety jak to stwierdził  jest ona dla niego "nie czytelna" i doszukuje się prób oszustwa i matactwa ze strony UM - cóż... Pan Jaszczuk za turystę z Gdańska płacić nie chce, więc chce dać jak najmniej na ŻKP. Neverending story!  

EDIT:
A i jeszcze jedno - wygasły pracownikom okresy wypowiedzeń. Obecnie na ŻKP z tego co mi wiadomo pracuje 2 pracowników oraz prezes. Reszta "poleciała"... Więc nawet jeśli kolejka przetrwa to będą problemy z ponownym jej uruchomieniem
Zapisane
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« Odpowiedz #54 : 09 Styczeń 2014, 17:31:29 »
+1

Światło w tunelu: / z ostatnich "Pałuk"
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1530535_567829019976432_476989723_n.jpg

---

Drugi news - mniej przyjemny - najprawdopodobniej Lyd2-70 szykowana jest następna w kolejności do likwidacji na złomie.

Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #55 : 10 Styczeń 2014, 13:29:35 »
0

Ta druga lokomotywa niestety wczoraj na złom poszła...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 366 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #56 : 24 Styczeń 2014, 14:37:09 »
-1

Były też takie w których osie nie były rozstawione równo - odległość między przednią a środkową była mniejsza niż między środkową a trzecią. Kolega Szadkowski mógłby więcej o tym napisać.

Swoją drogą to kiedy planowane jest pocięcie?

Witam,temat odmian konstrukcyjnych lokomotyw L30H był już kiedyś na tym oto zacnym forum już kiedyś poruszany,więc nie widzę potrzeby by go powtarzać.
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
wenecja.pl
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 26 Styczeń 2014, 18:28:52 »
+9

Kłaniam się wszystkim miłośnikom wąskotorówek w Polsce i za granicą

Nazywam się Michał Woźniak, do tej pory pełniłem (od 2009) roku zaszczytną funkcję dyrektora Muzeum Ziemi Pałuckiej w Żninie - w tym Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji, teraz dane mi będzie zajmować się również kolejką jeżdżącą.

Może najpierw wyjaśnię czym jest Muzeum Ziemi Pałuckiej w Żninie. To instytucja gminna, w niewielkim miasteczku (ok. 15 tys. mieszkańców), pod opieką mamy obecnie cztery obiekty - Basztę w Żninie - średniowieczną pozostałość ratusza miejskiego z właśnie zrealizowaną stałą wystawę pokazującą historię miasta (prawie jak wszyscy, ale Żnin jest o tyle istotny, że przez 400 lat był rezydenturą biskupów gnieźnieńskich - tzn. w Żninie rezydowały głowy polskiego kościoła, tu święcili innych biskupów i przyjmowali królów). Drugi obiekt w Żninie to tzw. Magistrat - dawny ratusz stojący na rynku ze stałymi wystawami poświęconymi etnografii, sportów motorowodnych (jedyna w Europie) oraz historii drukarstwa - ta ostatnia jest o tyle istotna, że, w Żninie narodziła się polska prasa kobieca, później określana jako kolorowa - dla zainteresowanych [url]http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,5803975,Anna__Fredek_i_Przyjaciolka.html]http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,5803975,Anna__Fredek_i_Przyjaciolka.html] [url]http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,5803975,Anna__Fredek_i_Przyjaciolka.html[/url]

Kolejne obiekty znajdują się już 8 km od Żnina - w Wenecji. Pozostałości zamku Mikołaja Nałęcza z 1390 roku (Zamek Diabła Weneckiego) oraz - najbardziej chyba tu istotne Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji.

Do terj pory nie wiem, dlaczego nasze muzeum było traktowane na tym forum trochę po "macoszemu", choć często też życzliwie (np.mój apel o wsparcie przy druku monografii - dziękuję). Rozumiem, że jest to głównie forum "jeżdżące", stąd też mój akces do Waszego grona. Jako kolej (o 100 mm węższa niż wasze forum) zapraszam do odwiedzin, współpracy, organizacji imprez.

W lipcu kończymy (takie mamy obietnice) budowę dworca z hotelikiem na 30/60 miejsc w MKW Wenecja, w kwietniu otwieramy obok największy w Europie park średniowiecznych machin oblężniczych (część urządzeń trafi do nas z Malborka), robimy swoje piwo (domowo), chętnie będę gościł wszystkich miłośników kolei i promował ich fora.

Jeszcze raz zapraszam i o wszelkich nowościach (do końca lutego zmieniamy www muzeum i kolejki) będę informował.
Pozdrawiam
Michał
« Ostatnia zmiana: 26 Styczeń 2014, 18:54:50 wysłane przez wenecja.pl » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3942 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #58 : 26 Styczeń 2014, 18:40:22 »
+4

Witam Kolegę Michała, a jako że na tym zacnym forum ceni się szczególnie konkrety, to mam na wstępie pytanie zasadnicze: jak rozwiązała się sytuacja gordyjskiego węzła finansowania, o której pisano wcześniej, czyli jaki finał był spotkania udziałowców 24 stycznia?
Pytam, gdyż duże zainteresowanie na tym forum ma temat o sposobach współpracy jednostek samorządów terytorialnych z innymi, poza-samorządowymi, organizacjami. Bardzo prosił bym o w miarę możliwie szczegółową odpowiedź.

P.S.
Jeśli chodzi o swojskie trunki (w tym piwo) proszę spojrzeć na podpis pod moim awatarem...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
wenecja.pl
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 26 Styczeń 2014, 18:53:38 »
+2

Finansowanie ZKP wygląda tak. Całość kosztuje 2 mln zł. Samorządowi udziałowcy spłacają Magnę do 15 czerwca 2015 w trzech transzach, dają dofinansowanie w wysokości ostatniej straty, tzn 370 tysi rocznie (bez wskazania od kiedy do kiedy), a dalej radz sobie sam. Od czerwca 2015 kolejka staje się częścią MKW w Wenecji. Z tym że poprdnicy zostawili kupę brzydkich niespodzianek - brak świadectw dopuszczenia typów (od 3 lat, albo lepiej), brak śwIadectw bezpieczeństwa, o certyfikatach nic już nie będę pisał. Praktycznie zaczynamy od zera, tyle naszego, że mamy życzliwość UTK i po przejściu pod muzeum będzie nam (wg przepisów) nieco lżej. Problemem jest oczywiście kasa. Nie mam oporów, jeśli dla zachowania kolejki będzie ona jeździć jako reklama biedronki, pesy czy cokolwiek innego. Budżet roczny jest 1 mln zł, kolejka jest w stanie zarobić 500-700 tys, z dofinansowaniem ok, ale jak nie będzie pogody - nawet to nie starczy. Stąd zaproszenie do Was drodzy forumowicze - zjeżdżajcie do Wenecji. Przy muzeum są trzy jeziora, do Biskupina 3 km, zapraszajcie znajomych. To co dobre, to możliwość połączenia imprez muzealnych z kolejką. Teraz na każdą noc z parowozami będzie transport Żnin - Wenecja - Żnin
Pozdrawiam
Michał
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!