Kucyk
|
|
« Odpowiedz #60 : 26 Stycznia 2014, 19:02:47 » |
0
|
Kolego Michale, od razu dam radę jako praktyk. Nawet gdyby poprzednicy uzyskali świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy i przewoźnika, to dla Ciebie są one nic nie warte. Każdy podmiot prowadzący działalność musi sam uzyskać niezbędne dokumenty (przepisy wewnętrzne, świadectwa typu) na dane warunki miejscowe (infrastrukturę, tabor) aby otrzymać owe świadectwa bezpieczeństwa. Dla jednostki muzealnej jest tylko taka ulga że płaci bodajże 10% ustawowej stawki za pracę UTK. Oczywiście, na tym zacnym forum, bez problemu pomożemy w przypadku potrzeby.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #61 : 26 Stycznia 2014, 20:18:46 » |
+1
|
Panie Ministrze Kucyku (sorry, nie wiem jak się tu tytułuje, w każdym razie z klimatem nie to nie ma nic wspólnego\
wszelką pomoc i wiedzę od Was bardzo chętnę wezmę. Właśnie po to się tu zalogowałem. Traktujcie mnie tu jak młodego, zdolnego, z perspektywami... ') Michał
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 20:37:33 wysłane przez wenecja.pl »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #62 : 26 Stycznia 2014, 20:25:28 » |
0
|
Tu, jak się dużo pisze (nie ważne czy z sensem), to się tytuł zyskuje. Znaczy daje go program sterujący forum. Jeszcze jedno pytanie mam, bo przyznam się że nie rozumiem jak funkcjonują spółki gdy wspólnicy się pokłócą. Kolega napisał: Od czerwca 2015 kolejka staje się częścią MKW w WenecjiCo to oznacza? Że prezes Różański już jest za burtą, czy nadal steruje tą łajbą?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #63 : 26 Stycznia 2014, 20:31:55 » |
+1
|
To znaczy, że prezes Różański złożył rezygnację 24 stycznia, a od 31 stycznia majątkiem zarządza MZP/MKW. Prezes Różański, wołałbym go określić innym mianem będzie reprezentantem likwidatora do 30 kwietnia tego (2014) roku. A Wracając do świadectw UTK itd - kolejka jezdzila przez ostatnie 4 lata bez papierow - okazuje się mozna. Może powinienem iść tą śćieżką?W KOŃCU KTO MI CO ZROBI?
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 20:38:23 wysłane przez wenecja.pl »
|
Zapisane
|
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #64 : 26 Stycznia 2014, 20:34:09 » |
+2
|
Kto mi co zrobi, to komentarz do ostatnich trzech lat. Natomiast ja chce jezdzic na legalu, wiec znów kasa sie posypie, ech. Mój e-mail zninski@wp.pl, tel, 728-35-88-19 i 52 30-202-93 - muzeum
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 20:40:26 wysłane przez wenecja.pl »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #65 : 26 Stycznia 2014, 20:49:34 » |
0
|
Kolejka jeździła nie przez ostatnie 4, ale przez ostatnie przynajmniej 14 lat bez papierów. Piaseczno i inne kolejki też jeździły/jeżdżą bez nich. Bo tak naprawdę tylko mocny wkurw UTK (albo szczególnie intensywne donosy ze strony "przyjaciół") może spowodować że wydany zostanie zakaz eksploatacji. Jeśli Kolega chce jeździć "na legalu" to czeka Kolegę dużo pracy. Proponuję zacząć ją jak najszybciej - szacunkowo otrzymanie świadectw bezpieczeństwa, zakładając że ma się wymagane dokumenty, zajmie koło 3 miesięcy.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #66 : 26 Stycznia 2014, 21:13:51 » |
0
|
papiery były złozone w 2008 i od tej pory kolejka jezdzila na warunku. 3 miesiace przetrzymam. Oby tylko chetni na jazde byli. A ambicję mam taką, żeby papiery czyste były - nie chce zeby mnie mój następnik przeklinał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #67 : 26 Stycznia 2014, 21:22:18 » |
0
|
To, że papiery są złożone, nie oznacza, że są właściwe. A dokładniej mówi: że kiszka stolcowa to, a nie papiery. Tym bardziej że nie Muzeum je składało i nie na Muzeum one są.
Nowy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie której będzie pełnienie roli zarządcy infrastruktury i przewoźnika na kolei powinien: po pierwsze wystąpić do UOKiK o opinię czy może łączyć obie funkcje bez stosowania oddzielnej księgowości, posiadać aktualny KRS/EDG, posiadać prawo do dysponowania linią kolejową, taborem. Zatrudniać na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego pracowników posiadających wymagane kwalifikacje. A potem to już z górki...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #68 : 26 Stycznia 2014, 21:29:31 » |
0
|
oj,oj oj.To już jest za nami. Prawnicy marszałka zrobili taką umowę, że jest ciągłość funkcjonowania,m łącznie z dokumentami wszystkimi. Ludzie tez mają papiery.Inna rzecz, że świadectw nie ma - a pieniądze w podanej wczesniej dacie wpłacone, ktoś zaniedbał i nie wiem, czy ta kasa jeszcze jest. A mówimy o 25 tysi
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #69 : 26 Stycznia 2014, 21:42:32 » |
0
|
Nie może być "za Wami" bo będziecie całkowicie nowym podmiotem. I nie ma tu żadnej "umowy" na ciągłość papierów. Jeśli jakiś podmiot uzyskał opinię UOKiK w sprawie prowadzenia ruchu będąc jednocześnie zarządcą nie ma przejścia na Was gdyż jesteście innym podmiotem. To, że pan maszynista Stefan jest zatrudniony przez Waszych poprzedników, nie oznacza że zachowuje on uprawnienia do prowadzenia pojazdów wraz z podpisaniem umowy o pracę z Wami, mało tego trzeba go wysłać powtórnie na badania, choćby robił je tydzień temu, na które będzie można go wysłać jeśli podpiszecie umowę z KMP, choćby taką umowę miała poprzednia spółka. I tak dalej...
To, co było - to było. Jeśli Kolega chce naprawdę mieć papiery, trzeba zacząć wszystko od nowa.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
wenecja.pl
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #70 : 26 Stycznia 2014, 21:46:49 » |
0
|
Badania to wiadoma sprawa. Ale do 2015 kolejka jezdzi jako spółka w likwidacji, a ja przezx ten czas robie papiery i szukam kasy, która już została do UTK wpłacona. Kierownikiem kolejki ma być poprzedni prezes - Puiotr Tomaszewski
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #71 : 26 Stycznia 2014, 21:55:28 » |
0
|
To ja już nic nie rozumiem: prezes likwidator, spółka w likwidacji, kierownik były prezes zlikwidowanej spółki, (ciekawe czy Poturalski też się pojawi?) i na koniec nowy podmiot zajmujący się koleją - Muzeum. Jak to wszystko jest/będzie powiązane?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #72 : 26 Stycznia 2014, 22:52:30 » |
+3
|
Ja zrozumiałem tak, że Muzeum przejmie kolejkę dopiero w 2015, po ostatecznej likwidacji spółki która do tej pory prowadziła przewozy i jeszcze chwile będzie je prowadzić - spółka ta jeszcze nie jest zlikwidowana, tylko jest dopiero w stanie likwidacji. Czyli muzeum będzie miało trochę czasu na wszystkie papierowe sprawy za nim przejmie rolę przewodnią w kierowaniu kolejką.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
feyg
|
|
« Odpowiedz #73 : 27 Stycznia 2014, 01:08:45 » |
0
|
Budżet roczny jest 1 mln zł, kolejka jest w stanie zarobić 500-700 tys, z dofinansowaniem ok, ale jak nie będzie pogody - nawet to nie starczy. A ile etatów w owym budżecie założono? 15 jak poprzednio?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #74 : 27 Stycznia 2014, 08:25:40 » |
0
|
Tak Ptr, teraz i ja rozumiem, choć przyznam się że nie do końca - bo czy Muzeum do chwili przejęcia w 2015 r. będzie działać obok, czy zamiast spółki?
Wracając do dokumentów: obecnie, formalnie, Muzeum chcąc mieć klar powinno uzyskać świadectwa na spółkę, a po przejęciu znów wystąpić z tymi samymi kwitami z nazwą zmienioną na Muzeum.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #75 : 20 Lutego 2014, 14:54:29 » |
0
|
[...] Nowy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie której będzie pełnienie roli zarządcy infrastruktury i przewoźnika na kolei powinien: po pierwsze wystąpić do UOKiK o opinię czy może łączyć obie funkcje bez stosowania oddzielnej księgowości [...]
Janek, dwie poprawki: - Po pierwsze: zgodę na jednoczesne pełnienie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury wydaje UTK, nie UOKiK (aczkolwiek ten przed wydaniem decyzji powinien zapytać UOKiK o opinię - patrz art. 5, ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym), - Po drugie: Taka zgoda w ogóle nie jest potrzebna na kolejach o szerokości toru poniżej 1435 mm (art. 2, ust. 3).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #76 : 20 Lutego 2014, 15:35:51 » |
0
|
A rzeczywiście nie trzeba posiadać decyzji - tutaj wąskie wyłączono z konieczności uzyskania, tak jak piszesz, decyzji wydanej przez prezesa UTK w oparciu o opinię UOKiK, w słynny sposób, w jaki wyłączono przewoźników z pod licencjonowania. Piaseczno musiało takową decyzję zdobyć, ale było to związane z tym, że owa ulga jeszcze nie istniała. Brawo Kajetanie za czujność!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #77 : 26 Lutego 2015, 16:20:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|