Dariusz
|
|
« Odpowiedz #20 : 19 Sierpnia 2014, 20:19:46 » |
0
|
Wg Pana Mariana na 4:16 most i ujęcia podjazdu do niego to sławny z akcji sabotażowej podczas II wojny światowej most w Sieragach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #21 : 20 Sierpnia 2014, 11:57:02 » |
0
|
W czymże on się wsławił?
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #22 : 20 Sierpnia 2014, 13:02:15 » |
0
|
Poszedł do wody razem z parowozem :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #23 : 20 Sierpnia 2014, 14:16:58 » |
0
|
A więcej szczegółów?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #24 : 20 Sierpnia 2014, 21:40:46 » |
+3
|
"W drodze powrotnej na stacji w Sieragach spotkała nas niespodzianka. Do parowozu podeszło trzech żołnierzy w mundurach radzieckich, rozmawiali po rosyjsku i łamaną polszczyzną. Pasażerowie otrzymali polecenie opuszczenia pociągu, a nas powiadomili, że most kolejowy na rzece Czarnej zostanie wysadzony w powietrze, a do rzeki wjedzie cały pociąg. Grożąc pistoletem polecił mi przywiązać do przęsła mostu wiązkę dynamitu, podłączyć lont i przeciągnąć przewód do jego stanowiska, skąd za pomocą detonatora osobiście wysadził most w powietrze. Cała operacja trwała około 20 minut". ze strony: http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317741
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #25 : 20 Sierpnia 2014, 23:45:13 » |
+1
|
Zapytanie moje wzięło się stąd, że ów słynny z brawurowej akcji brygady "Grunwald" most - to nie ten. Znajduje się on parę (ok. 6 km) dalej. Za stacją Sieragi jest (ściślej był) most nad rzeczką Wschodnią zasilającą stawy rybne. Dalej groblą między stawami, las, las, nieistniejący wtedy przystanek Sichów, las, las i most na rzeczce Czarnej nieopodal Niw. Z charakterystyczną, anemiczną podporą po środku (a`la mostek przed Wilkowem na Nałęczowskiej). Potem jeszcze z kilometr jazdy i mamy stację Rytwiany. Fotografię z utopionym parowozem można znaleźć w książce Józefa Żaka. Swego czasu eksplorowaliśmy z Dariuszem te tereny - pozostałości wyglądają tak jakby wczoraj ten most znów wysadzono Pozdrawiam Maciek Kiedyś: Foto pochodzi z książki "Podzwonne dla jędrzejowskiej wąskotorówka" Józefa Żaka Dziś (19.11.2006 r.):
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2014, 00:24:18 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #26 : 30 Października 2017, 17:48:37 » |
0
|
Podłącze się z pytaniem do tego wątku bo też jest o historycznym filmie o JKD, a mianowicie pamiętam, że gdzieś w połowie lat 80-tych XX wieku nadano w telewizji polskiej film, a właściwie był to chyba bardziej reportaż o ówczesnej kolei jędrzejowskiej, przedstawiający pociąg (oczywiście nie cały przejazd tylko niektóre odcinki linii) prowadzony Lxd2 z Jędrzejowa aż za Bogorię, chyba do Rytwian, były też wywiady z kolejarzami. Szukałem go w internecie, ale nic takiego nie znalazłem. Ktoś coś wie na ten temat?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #27 : 31 Października 2017, 18:53:32 » |
0
|
Podłącze się z pytaniem do tego wątku bo też jest o historycznym filmie o JKD, a mianowicie pamiętam, że gdzieś w połowie lat 80-tych XX wieku nadano w telewizji polskiej film, a właściwie był to chyba bardziej reportaż o ówczesnej kolei jędrzejowskiej, przedstawiający pociąg (oczywiście nie cały przejazd tylko niektóre odcinki linii) prowadzony Lxd2 z Jędrzejowa aż za Bogorię, chyba do Rytwian, były też wywiady z kolejarzami. Szukałem go w internecie, ale nic takiego nie znalazłem. Ktoś coś wie na ten temat?
Nie jest nam wiadome istnienie takiego filmu. Ale może ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #28 : 01 Listopada 2017, 00:10:31 » |
0
|
A propos materiałów filmowych na temat JKD, to gdzieś pod koniec lat 90. czy na początku 2000. oglądałem w telewizji reportaż z przejazdu turystycznego. Nie pamiętam czy to był pociąg do Wiślicy czy do Pińczowa, ale w składzie na pewno był już letniak czy letniaki. Fajny program w ramach jakiegoś cyklu wakacyjnego. Dzisiaj ten materiał miałby już wydźwięk historyczny.
Pozdrawiam serdecznie.
PiotrS
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #30 : 10 Maja 2022, 20:13:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #31 : 11 Maja 2022, 07:40:20 » |
0
|
Genialny. Ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej o brankardzie z minuty 9:28? Wygląda na przebudowany 72W
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #32 : 11 Maja 2022, 09:30:40 » |
0
|
Gdzie był ten tartak od 1:02 ??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #33 : 12 Maja 2022, 13:54:39 » |
0
|
Gdzie był ten tartak od 1:02 ??
O ile mnie pamięć nie myli to chyba w Rakowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #34 : 13 Maja 2022, 11:51:18 » |
+6
|
Genialny. Ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej o brankardzie z minuty 9:28? Wygląda na przebudowany 72W
Jest to brankard serii FGxh o numerze 00000024714-8, w 1961 roku przebudowany z wagonu krytego Konstal o numerze 32822. W 1987 roku seria i numer zmieniona na Ftdxh 00009240371-6, w 1988 roku widziałem go w Starachowicach, około 1995 roku wrócił do Jędrzejowa. Co później się z nim działo i czy ewentualnie nadal tam jest tego niestety nie wiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #35 : 13 Maja 2022, 16:31:58 » |
0
|
Genialny. Ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej o brankardzie z minuty 9:28? Wygląda na przebudowany 72W
Jest to brankard serii FGxh o numerze 00000024714-8, w 1961 roku przebudowany z wagonu krytego Konstal o numerze 32822. W 1987 roku seria i numer zmieniona na Ftdxh 00009240371-6, w 1988 roku widziałem go w Starachowicach, około 1995 roku wrócił do Jędrzejowa. Co później się z nim działo i czy ewentualnie nadal tam jest tego niestety nie wiem. Wow, to się nazywa precyzyjna informacja! Szacuneczek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #36 : 14 Maja 2022, 09:43:15 » |
0
|
Mi się podoba scena w 5:45. Moje pierwsze wrażenie to, że wjechali na pełnej pi.... w brygadę torową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #37 : 14 Maja 2022, 18:10:48 » |
0
|
Genialny. Ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej o brankardzie z minuty 9:28? Wygląda na przebudowany 72W
Jest to brankard serii FGxh o numerze 00000024714-8, w 1961 roku przebudowany z wagonu krytego Konstal o numerze 32822. W 1987 roku seria i numer zmieniona na Ftdxh 00009240371-6, w 1988 roku widziałem go w Starachowicach, około 1995 roku wrócił do Jędrzejowa. Co później się z nim działo i czy ewentualnie nadal tam jest tego niestety nie wiem. Dziękuję za odpowiedź! Czy ktoś ma może zdjęcia tego brankardu?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|
|