andrzej84
|
|
« : 03 Czerwca 2013, 11:58:04 » |
+2
|
Pozwoliłem sobie w treści posta dodać parę fot z Pińczowa. Zastanawia mnie czy ktoś coś wie na temat funkcjonowania kolejki w kamieniołomie pińczowskim i czy są tam dziś jakieś jej ślady.
Na jednym ze zdjęć jest parowóz LAS, czy ktoś coś wie na temat tego parowozu, skąd się wziął w Pińczowie na ulicy Żwirki i Wigóry i jakie były jego dalsze losy ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #1 : 10 Czerwca 2013, 12:45:46 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #2 : 09 Sierpnia 2013, 16:40:29 » |
0
|
Witam! Na stronie www.pinczow.com pojawiły się trzy kolejne, ciekawe i jak dotąd nie publikowane nigdzie fotografie (o ile mnie pamięć nie myli): Wjazd do Pińczowa od strony Nidy południa. Na pierwszym planie tor kolejki http://pinczow.com/grafika/pokaz.php?gal=136&zdj=265Most zimą. Tor tym razem z prawej za barierką. W tle widoczne szlabany i budka dróżnika http://pinczow.com/grafika/pokaz.php?gal=136&zdj=263Most na Nidzie 1962 rok. Na pierwszym planie część kolejowa mostu, dalej widać aktualny zalew i chyba budynki MOSiRu http://pinczow.com/grafika/pokaz.php?gal=136&zdj=262Jako ciekawostkę dodam, że podejrzewamy, iż most ów został najprawdopodobniej, by nie powodować przerwy w ruchu kolejowym żywcem zasypany. Do tej pory przechadzając się od przejazdu w kierunku PKSu/boiska widoczne są długie mostownice pod szynami. Podobnie zostały nadsypane przyczółki mostka skrzypiowskiego co doprowadziło go w końcu do katastrofy - nie był w stanie zmieścić fali powodziowej w 1997 roku. Może kiedyś, jakaś ekspedycja archeologiczna dokopie się do konstrukcji Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #3 : 09 Września 2013, 11:59:47 » |
0
|
Czy ktoś mógłby zaznaczyć na załączonych zdjęciach jak przebiegały serpentyny. Zdjęcie miałem okazję zrobić wczoraj. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem 1- pętle którą bardzo łatwo ustalić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #4 : 09 Września 2013, 12:30:51 » |
0
|
Z podobnego miejsca wykonano przedwojenne zdjęcie serpentyn na bazie którego możnaby odtworzyć ich przebieg. Pytanie do Macieja - czy to zdjęcie jest zamieszczone na stronie ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #5 : 09 Września 2013, 16:01:52 » |
-1
|
Skoro wiesz, po co pytasz?
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #6 : 10 Września 2013, 00:42:09 » |
0
|
Czy ktoś mógłby zaznaczyć na załączonych zdjęciach jak przebiegały serpentyny. Zdjęcie miałem okazję zrobić wczoraj. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem 1- pętle którą bardzo łatwo ustalić.
Na załączonym będzie ciężko, bo perspektywa niska i w tym lasku byłyby nieczytelne zygzaki. Proponuję to: obrazek 1 obrazek 2 na pierwszym zdjęciu część mapy lotniczej nie jest dobrze skalibrowana (widać przesunięcie) Oraz pakiet (ślad + nakładki mapy WIG i mapki z ciuchcia.eu) do zobaczenia w GoogleEarth lub GoogleMap ale nie obraca się tu ta mapka gruntów (?!)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #7 : 16 Września 2013, 07:45:04 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #8 : 16 Września 2013, 09:36:44 » |
0
|
Wg informacji Naczelnika tory na pierwszym planie służyły niegdyś do wstawiania wagonów na halę do napraw. Po zamknięciu warsztatów w Pińczowie (jak to zwykle bywało) długo nie służyły do niczego, po czym zostały zdemontowane. Za budynkiem widać jeszcze dawne betonowe ogrodzenie terenu stacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #9 : 11 Października 2013, 08:02:27 » |
+1
|
Może trochę z innej beki niż jest wątek, ale jak wiadomo na kolejkę zakupowano tabor. m.in. z zakładów ostrowieckich. Na stronie poświęconej historii hucie Ostrowiec można znaleźć zdjęcia taboru wąskotorowego: http://www.200lathutywostrowcu.pl/huta-wczoraj/?nggpage=6Taka ciekawostka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #10 : 11 Października 2013, 08:54:44 » |
+5
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2013, 09:06:14 wysłane przez Marcin117 »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #11 : 27 Września 2014, 10:41:12 » |
0
|
Chcę wrócić do zdjęcia z Pińczowa.
Wynika z tego, że hala napraw była za skarpą. Jak wiadomo na stacji w Pińczowie za garażami jest skarpa w dół, i tak jest, że kolejne garaże są na "niższym poziomie". Zastanawia mnie to, bo tory na zdjęciu odchodzą niemal prostopadle do torów stacyjnych, a to oznacza że za osobą wykonującą zdjęcie było to dość gwałtowne obniżenie terenu. Zastanawia mnie również różnica szerokości torowiska. Zaznaczyłem na czerwono. widać że szyna za zwrotnicą jest przesunięta w lewo co daje szerszy rozstaw. Zastawia mnie w jakich latach zdjęcie to mogło być wykonane? Czy te tory na warsztaty to nie jest pozostałość po 600mm ? ( a tylko jeden z nich przekuto na 750mm i po co? ) - Wtedy być może to by tłumaczyło, że nie są one połączone z torami stacyjnymi. No i samo umiejscowienie hali napraw, gdzie ona dokładnie była ?
Jak rozumiem hala napraw w Pińczowie istniała tylko za czasów 600mm? Kiedy ją zburzono z historii wiadomo że gdy połączono pińczowską kolejkę z jędrzejowską, całe zaplecze przeniesiono do Jędrzejowa, więc hala przestała być potrzebna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #12 : 27 Września 2014, 16:57:20 » |
0
|
Według mnie tory w rozjaździe są takiej samej szerokości jak oba z niego wychodzące. Złudzenie może powodować perspektywa oraz widoczne kierownice na wysokości krzyżownicy, które mogą być wzięte za szyny jezdne.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #13 : 13 Listopada 2014, 19:23:43 » |
0
|
W ostatni weekend wybrałem się do kamieniołomu w Gołuchowie, do którego to dochodziła pińczowska kolejka, poprzez odnogę z Hajdaszka. Połączenie oficjalnie uruchomiono w 1924r. Z wydobywanego złóż wspomnianego kamieniołomu zbudowano m.in. drogę bitą z Pińczowa do Michałowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #14 : 13 Listopada 2014, 19:25:36 » |
0
|
part 2 kamieniołom w Gołuchowie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #15 : 15 Sierpnia 2016, 20:34:59 » |
0
|
Tym razem pozostałości po bocznicy GS w Pińczowie. Byłem przekonany, że bocznica ta w całości została rozebrana, jak się okazuje tak nie było. Dopiero później sukcesywnie ją rozbierano przy okazji różnych działań na bocznicy. Od "informatora", który powiedział mi, że są tam jeszcze ślady tej bocznicy wiem, że jeszcze rok, dwa lata temu było więcej szyn ale w związku z podziałem palcu i budową ogrodzeń rozebrano kolejne fragmenty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #16 : 15 Sierpnia 2016, 20:37:33 » |
0
|
cd.
przez widoczną bramę na ostatnim zdjęciu wagony wypychano jeszcze dalej, w kierunku rynku, więc szlak bocznicy nie kończył się przy tych magazynach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #17 : 15 Sierpnia 2016, 20:42:05 » |
0
|
mapka
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #18 : 15 Sierpnia 2016, 22:43:10 » |
0
|
Na terenie GS składowano szyny z pierwszej rozbiórki szlaku związanej z planami budowy Hali Sportowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #19 : 16 Sierpnia 2016, 07:29:06 » |
0
|
A czy teraz wiadomo gdzie są składowane ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|