Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Wrzesień 2018, 04:01:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zegary na wąskim  (Przeczytany 2573 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 554 m

W terenie W terenie



WWW
« : 14 Lipiec 2013, 21:22:29 »
+2

Jeden na pewno działa w Rudach, drugi od wczoraj w Rogowie:





Gdzie są jeszcze? Chodzi mi głównie o działające.
Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 16 Lipiec 2013, 19:12:42 »
0

Na budynku stacji Gniezno Wąsk. też znajduje się zegar, ale już od paru lat jest nieczynny.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1074 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2 : 16 Lipiec 2013, 20:53:20 »
0

A tak kiedyś było w Gdańsku.
Zapisane

To jest przekaz.
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 268 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 16 Lipiec 2013, 21:43:33 »
0

Planujemy by i zegar pojawił się w Koszalinie. Na razie jednak nie wiemy skąd go wziąć poza tym priorytet to nie jest. Jeśli jednak takowy się nawinie, to zaraz na peronie się pojawi.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3718 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 16 Lipiec 2013, 22:04:00 »
+4

Mały OT gdyż coś mi się przypomniało jak przeczytałem powyższy post:

Gdybyśmy mieli cienkowalcowaną blachę, to byśmy produkowali konserwy. Ale nie mamy mięsa.
Tak powiedział niegdyś Towarzysz Gomułka.
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #5 : 16 Lipiec 2013, 22:22:49 »
0

Coś i ja wystrugam może...
Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 02 Kwiecień 2018, 12:57:05 »
0

Odświeżę temat w związku z planami budowy sieci zegarowej na napięcie 24V DC w Nowym Dworze Gdańskim. Póki co przedsięwzięcie znajduje się na etapie pozyskiwania, kompletowania i uruchamiania zegarów wtórnych. Najwięcej wśród nich znajduje się zegarów firmy Pragotron ale są wyroby Mery-Poltik, Polmatika, ZWAP-u (Zjednoczonych Zakładów Elektronicznej Aparatury Pomiarowej "ELPO" Szczecin) oraz oczywiście KZŁ (Kolejowych Zakładów Łączności). Ale nie o tym, interesuje mnie co tym wszystkim steruje. Jakaś "matka" z epoki czy współczesny system sterujący? Przy okazji zdjęcie z zegarem z roku 1994:


* Nowy Dwór Gdański parowóz Px48-1784.JPG (144.47 KB, 1068x700 - wyświetlony 144 razy.)
Zapisane
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 396 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 03 Kwiecień 2018, 23:58:31 »
0

W Helu na terenie Muzeum Kolei Helskich od kilku lat funkcjonują zegary dworcowe.


* 10424359_719613528098595_7248121313876416344_n.jpg (141.27 KB, 960x720 - wyświetlony 74 razy.)

* 10489899_725968000796481_5546663493772574197_n.jpg (43.86 KB, 960x642 - wyświetlony 68 razy.)

* 11251772_913440032049276_1485074563874803334_n.jpg (158.8 KB, 960x720 - wyświetlony 63 razy.)
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 554 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 04 Kwiecień 2018, 07:30:13 »
0

W Rogowie od 2013 r. użytkujemy odbudowaną sieć zegarową. Mamy zegar na peronie, przy kasie biletowej, oraz kilka w izbie muzealnej. Wcześniej, przed 2006 r., tj. przed modernizacją linii kolejowej nr 1 także użytkowaliśmy zegar podpięty pod rozszyty kabel teletechniczny z którego pozyskiwaliśmy sygnał zegarowy z zegara-matki w Koluszkach. Przy uruchamianiu sieci zegarowej w 2013 roku w pierwszej kolejności korzystaliśmy z oryginalnego, mechanicznego zegara-matki kupionego na allegro. Urządzenie bardzo zjawiskowe i ciekawe, jednak piekielnie trudne w regulacji i utrzymaniu. Toteż niedługo później, dzięki zaangażowaniu jednego z wolontariuszy, została zbudowana nowa "matka", tym razem już w pełni elektroniczna. Służy po dziś dzień.

Zegary wtórne sprawiają trochę problemów. Szczególnie ten na peronie któremu zdarza się nie reagować na wszystkie impulsy i gubić minuty. Trzeba go więc od czasu do czasu kontrolować i poprawiać.


* zegar na Rogowie Tow Wąsk.jpg (65.65 KB, 600x399 - wyświetlony 79 razy.)
Zapisane

feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 04 Kwiecień 2018, 11:35:38 »
0

Przy uruchamianiu sieci zegarowej w 2013 roku w pierwszej kolejności korzystaliśmy z oryginalnego, mechanicznego zegara-matki kupionego na allegro. Urządzenie bardzo zjawiskowe i ciekawe, jednak piekielnie trudne w regulacji i utrzymaniu. Toteż niedługo później, dzięki zaangażowaniu jednego z wolontariuszy, została zbudowana nowa "matka", tym razem już w pełni elektroniczna. Służy po dziś dzień.
Coś w ten deseń, czy coś bardziej skomplikowanego? Bo taki układ póki co steruje zegarem Pragotron C 401 w jadalni, ale mechaniczne matki też mamy (firmy Telefonbau &Normalzeit, jedna jest w trakcie przeglądu u zegarmistrza, druga na taki przegląd czeka) ponadto rozpatrywany jest wariant z Pragotronem EH 40.
A na Helu siecią zegarową steruje matka mechaniczna czy też elektroniczna?. "Nasz" zegarmistrz twierdzi, że mechaniczna matka jest w stanie "pociągnąć" do 6 zegarów wtórnych. Według producenta układu elektronicznego jest on w stanie obsłużyć do 15, ale dochodzi problem rozległości sieci i związanego z tym spadku napięcia. Układ posiada możliwość podpięcia akumulatora.


* sterownik-zegara-wtornego-zegar-kolejowy-rydzyna-479973700.jpg (45.71 KB, 959x720 - wyświetlony 67 razy.)
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2018, 11:40:57 wysłane przez feyg » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1817 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 04 Kwiecień 2018, 11:45:48 »
0

Dobrze dedukuję, że przycisk w tym urządzeniu służy do poganiania zegara o jedną minutę?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 04 Kwiecień 2018, 14:55:16 »
0

Sieć zegarowa? Czyli wszystkie zegary mechaniczne na jednej trasie są/były "wpięte" w jeden zsynchronizowany system?

Dobrze rozumiem, że mając zegar mechaniczny na swojej stacji, w Pabianicach, jest on "pod kablem" zegara sterującego wszystkimi zegarami w danym okręgu? Toć to arcyciekawy temat jest, godzien opisania!
Czy ktoś wie jak to się odbywa dla stacji, konkretnie, Pabianice i przyległych? Aby nie śmiecić w wątku "wąskim" - proszę o PW.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #12 : 14 Kwiecień 2018, 10:34:59 »
0

Na próbę jakiś czas temu wystrugałem układ na MC1210 (takie ustrojstwo od budzika kwarcowego), 2x 4017 (dzielnik przez 60) i 4 tranzystorach oraz 7805 (MC1210 lubi mniejsze napięcie, rolę diody Zenera dzielnie spełnia LED). Zegar Chronos Mera Poltik przeskakuje przy ok. 16V, ale czasem coś zgubi. Ale przy zasilaniu z trafa TS2/46 jest ok. 22V i wystarcza. Cewka zegara włączona pomiędzy 2 kondensatory 470µF/25V.


* 20180414_102908.jpg (202.67 KB, 640x480 - wyświetlony 50 razy.)
Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 25 Maj 2018, 12:39:33 »
0

Zegar na peronie w Nowym Dworze Gdańskim ruszył, budowa sieci zegarowej w budynku - niebawem Mrugnięcie


* zegar peron NDG.jpg (41.06 KB, 600x400 - wyświetlony 59 razy.)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!