Ufff, no to mi ulżyło

A co do PKP SA, to celem tej firmy jest zakończenie obsługi majątku (a majątek to także zobowiązania vel długi) pozostałe po "monolitycznym" PKP, zagospodarowanie / sprzedanie zbędnych nieruchomości i ostatecznie likwidacja - toż ten twór nie ma innego sensu, takie też był pierwotny cel jego istnienia.
Cargo, IC, TK Telekom - one wszystkie trafią prędzej (TK Telekom) lub później (IC) w prywatne ręce. Albo przez bezpośrednią prywatyzację, albo przez giełdę. I, jak wierzę, nastanie wtedy porządek. Choć w Cargo, trzeba przyznać, wiele się zmieniło na lepsze (przynajmniej z ekonomicznego puntu widzenia - o sprawach pracowniczych się nie wypowiadam, bo nie wiem, co i jak).
PLK pozostaną państwowe (i słusznie), niemniej jednak powinny przestać być spółką prawa handlowego, a stać się agencją rządową na kształt GDDKiA.