Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Luty 2020, 08:13:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualności z Krośnic  (Przeczytany 107434 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #20 : 24 Kwiecień 2015, 09:34:01 »
0

Prędkość jest kosmicznie mała, bo czas jazdy ma być jak najdłuższy. Idealny przejazd (dwa kółka), to 30 min. jest raczej nie do osiągnięcia dla Px48. Ja przejeżdżałem w 20 min. tj. 10 km/h (mierzone GPS).

No właśnie !!!
A nam się zarzuca że parowóz został uszkodzony przez zbyt szybką jazdę Chichot
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 29 Kwiecień 2015, 22:55:20 »
0


Jaka jest szlakowa? Czy jest stała na całej trasie, czy są ograniczenia miejscowe na ciaśniejszych łukach?

Wszystko było projektowane na 20km/h, także łuki R=75m
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 11 Maj 2015, 14:49:57 »
-1

https://www.facebook.com/kolejkrosnice?fref=nf
Szanowni Państwo,

Informujemy, że operatorem Krośnickiej Kolei Wąskotorowej została firma STEAM RAIL, która przy bliskiej współpracy i pomocy firmy AXEL-RAIL (poprzedniego operatora KKW) będzie prowadziła ruch kolejowy na KKW.

O szczegółach otwarcia poinformujemy niebawem. Mamy dla Państwa kilka niespodzianek
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 11 Maj 2015, 16:01:14 »
-1

http://bip.krosnice.pl/?bip=2&cid=77&id=2785
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 11 Maj 2015, 16:14:14 »
-1

Dokumenty


* zawiadomienie_o_wyborze_operator_kolejki_w_Krosnicach_2015.jpg (163.33 KB, 800x985 - wyświetlony 462 razy.)

* zawiadomienie_o_wyborze_operator_kolejki_w_Krosnicach_20152.jpg (153.19 KB, 800x997 - wyświetlony 427 razy.)

* zawiadomienie_o_wyborze_operator_kolejki_w_Krosnicach_20153.jpg (53.96 KB, 800x443 - wyświetlony 425 razy.)
Zapisane

AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #25 : 11 Maj 2015, 16:27:26 »
+3

Z powyższego wynika, że sławetne BUiEGKW strzeliło sobie "samobója" rezygnując z prowadzenia kursów na ŚKP w tym roku, a powrotu do Środy już nie będzie. W związku z tą sytuacją nasuwa się piękne przysłowie: Chytry dwa razy traci.

Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 11 Maj 2015, 20:00:55 »
0

przyszłości wam nie wróźę, jedyna nowa rzecz która się pojawi to pieczątka z tytułem "Naczelnik Maurycy Kiszkiel-Makiewicz" :-)
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1878 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 11 Maj 2015, 20:52:08 »
0

A kto to jest, nazwisko mi się gdzieś o uszy obiło...?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #28 : 11 Maj 2015, 22:12:41 »
-2

Mikol  ale to jaki straszny

przyszłości wam nie wróźę, jedyna nowa rzecz która się pojawi to pieczątka z tytułem "Naczelnik Maurycy Kiszkiel-Makiewicz" :-)

Naczelnika nie trafiłeś w ogóle ale za to kulą w płot bardzo bo przyszłości to nie byłoby widać z drugim z oferentów, wróć, pseudooferentófffff 
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2015, 22:19:24 wysłane przez AXEL » Zapisane
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 12 Maj 2015, 07:58:42 »
+1

trafiłeś, trafiłeś, .....w połowie juz nawet jest zrobiona.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #30 : 12 Maj 2015, 09:22:23 »
-1

trafiłeś, trafiłeś, .....w połowie juz nawet jest zrobiona.

No właśnie, w połowie
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2015, 10:58:04 wysłane przez AXEL » Zapisane
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 26 Maj 2015, 22:48:48 »
+3

Czytając powyższe posty nasuwa mi się przypuszczenie, że ludzie je piszący chyba nie do końca znają prawdę, a piszą tylko po to, żeby napisać cokolwiek. Otóż jak wynika z waszych wpisów "to niedobre Gniezno, takie fe i w ogóle be" zrezygnowało z bycia operatorem w Środzie po pierwsze z powodu postawienia w stan likwidacji dotychczasowego zarządcy kolejki czyli Powiatowego Zarządu Dróg i jak na razie do końca nie wiadomo kto i czy kolejkę przejmie więc po prostu nie było z kim w Środzie rozmawiać, owszem były jakieś zaczątki rozmów i wola dalszej kontynuacji, ale na tym się skończyło bo nikt ze Środy już się u dotychczasowego operatora w tej sprawie nie pojawił chociaż miał się pojawić, sprawa więc była oczywista skoro Środa się nie kwapi i do sprawy podchodzi niepoważnie to nie ma sensu się tam pchać na siłę.
Co do Krośnic, Gniezno zostało poproszone jako podmiot niezależny o ocenę i opinię na temat stanu infrastruktury i taboru znajdującego się na tej kolei, więc się tego podjęło i po sprawdzeniu stanu na gruncie opinię wydało. A co zawiera opinia sami już na pewno wiecie. Przekroczone wymiary kresowe zestawów kołowych parowozu oraz "rozbite" podwozie lokomotywy spalinowej z przekroczonymi wymiarami kresowymi dyskwalifikują ten tabor z dalszej eksploatacji. Wydający opinię nie mógł postąpić inaczej bo sam sobie strzeliłby w kolano gdyby stwierdził, że tabor z przekroczonymi dopuszczalnymi wymiarami nadaje się do eksploatacji. Z tą opinią zgodził się dotychczasowy operator Krośnic.
I z czego teraz robicie aferę? Że operator posiadający sprawną lokomotywę i etatowych pracowników stanął do przetargu? A dlaczego nie?
Panowie trochę powagi.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #32 : 27 Maj 2015, 14:41:24 »
+5

Kolego Lxd2, gdyby wszystko było takie proste jak piszesz, pewnie nie zaistniałaby ta, jak Ty to nazywasz "afera". Sęk w tym, że Kolega AXEL kręcił nosem na sposób w jaki Gniezno chciało zostać operatorem w Krośnicach. Już wyjaśniam o co chodzi:

Gniezno zostało poproszone jako podmiot niezależny o ocenę i opinię na temat stanu infrastruktury i taboru znajdującego się na tej kolei, więc się tego podjęło i po sprawdzeniu stanu na gruncie opinię wydało.

Niestety, owa "niezależność" skończyła się w momencie gdy podczas oględzin mienia zapachniał łakomy kąsek w postaci poszukiwania operatora. Wtedy Gniezno wydało opinię taką, aby... była korzystna dla niego samego. Nie chcę tu zanudzać czytelników szczegółami technicznymi i merytorycznymi, ale zabieg ten był dokładnie przemyślanym sposobem na eliminację potencjalnej konkurencji. Niezbyt skutecznym, jak jednak życie pokazało. I stąd źródło swe bierze kąśliwa uwaga Kolegi AXEL'a.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 27 Maj 2015, 22:03:58 »
0

Kolego Kucyku.
Zgadza się oczywiście, że powstał pomysł poszukiwania operatora, ale zapomniałeś dodać, że operatora posiadającego sprawną lokomotywę.
Gniezno wydało opinię taką, a nie inną na podstawie między innymi pomiarów zarysu zewnętrznego obręczy kół, gdzie stwierdzono przekroczenie wymiarów kresowych. Jeśli nie wierzysz, że tak jest weź suwmiarkę do pomiaru zarysu, jedź do Krośnic i zmierz, przekonasz się sam. Jako fachowiec doskonale wiesz, że przekroczenie tychże wymiarów dyskwalifikuje pojazd z dalszej eksploatacji, więc dlatego Gniezno wydało taką opinię, a nie inną i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Czy Ty gdybyś został poproszony o wydanie takiej opinii i wiedząc co parowóz "boli" podpisałbyś się, że jest on sprawny i nadaje się do dalszej eksploatacji? Na pewno nie. Powiem więcej, nikt rozsądny by się nie podpisał.
No ale po co przyjmować do wiadomości racjonalne argumenty jeśli można wysnuć teorię spiskową i nią się posługiwać. A co do eliminacji potencjalnej konkurencji, kolega Axel wespół z Maurycym przystępując do przetargu doskonale wiedzieli czego przetarg dotyczy i mieli dosyć czasu na znalezienie sprawnej lokomotywy. Jak wiesz przetarg i tak wygrali, ale pewnie jeszcze nie wiesz, że dzisiaj umowy z gminą Krośnice jednak nie podpisali i "sprawa się rypła" niestety. I zgadnij co będzie dalej?    
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #34 : 27 Maj 2015, 22:10:36 »
-2

Kolego Kucyku.
Zgadza się oczywiście, że powstał pomysł poszukiwania operatora, ale zapomniałeś dodać, że operatora z własną sprawną lokomotywą. Gniezno wydało opinię taką, a nie inną na podstawie między innymi pomiarów zarysu zewnętrznego obręczy kół, gdzie stwierdzono przekroczenie wymiarów kresowych. Jeśli nie wierzysz, że tak jest weź suwmiarkę do pomiaru zarysu, jedź do Krośnic i zmierz, przekonasz się sam. Jako fachowiec doskonale wiesz, że przekroczenie tychże wymiarów dyskwalifikuje pojazd z dalszej eksploatacji, więc dlatego Gniezno wydało taką opinię, a nie inną i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Czy Ty gdybyś został poproszony o wydanie takiej opinii i wiedząc co parowóz "boli" podpisałbyś się, że jest on sprawny i nadaje się do dalszej eksploatacji? Na pewno nie. Powiem więcej, nikt rozsądny by się nie podpisał.
No ale po co przyjmować do wiadomości racjonalne argumenty jeśli można wysnuć teorię spiskową i nią się posługiwać. A co do eliminacji potencjalnej konkurencji, kolega Axel wespół z Maurycym przystępując do przetargu doskonale wiedzieli czego przetarg dotyczy i mieli dosyć czasu na znalezienie sprawnej lokomotywy. Jak wiesz przetarg i tak wygrali, ale pewnie jeszcze nie wiesz, że dzisiaj umowy z gminą Krośnice jednak nie podpisali i "sprawa się rypła" niestety. I zgadnij co będzie dalej?    


Wymiarów kresowych? A jakie one są i na jakiej podstawie ów spec z Gniezna je określił? Jak mozna zdyskwalifikować pojazd z eksploatacji skoro nie podało się owych wymiarów w ocenie stanu technicznego? Jak można ocenić parowóz bez uruchamiania go? Jak można ocenić lokomotywę spalinową jak nawet nie ruszyła 1 cm z miejsca?
A co będzie dalej? Wiemy. Jutro GKW na otwarcie przywiezie lokomotywę za ciężką kasę UG Krośnice. Pojadą w niedzielę taborem bez zatwierdzonej dokumentacji DSU (tylko dlatego nie została podpisana umowa gdyż UG Krośnice nie przedstawił nam tej dokumentacji), UTK przywali karę gminie i GKW za ten wyczyn. Sprawa rozejdzie się po kościach a prasa zabębni od tego faktu . Gmina przełknie karę a GKW... cóż. Chyba gorzej. Gra warta świeczki? Dla nas nie była, jak dla innych jest niech się bawią. My termin podpisania umowy przesunęliśmy o 3 dni. Nadal podtrzymujemy stanowisko że Nasza lokomotywa czeka na transport do Krośnic i nadal chcemy tam jeździć.
« Ostatnia zmiana: 27 Maj 2015, 22:14:38 wysłane przez AXEL » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #35 : 27 Maj 2015, 22:44:02 »
0

Zara, zara - czyli z umowy z Maurycym Kiszkiel-Makiewiczem wyszła... kiszka?  Szok
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #36 : 27 Maj 2015, 23:06:00 »
+1

Poprosiliśmy o zmianę terminu z 26 na 29 maja. Do tego poprosiliśmy o dostarczenie niezwłocznie DSU na wagony jako bezwzględnego elementu do przeprowadzenia przeglądu i wydania Świadectwa Sprawności Technicznej. Bez odpowiedzi.

Natomiast zaufane źródła w gminie i GKW informują że na otwarcie jedzie Lxd2 z Gniezna

Czyżby celowe przedłużenie terminu podpisania umowy przez gminę? A może Biuro Utrzymania GKW maczało palce w przetargu i dotychczasowych działaniach gminy?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #37 : 28 Maj 2015, 08:43:06 »
+1

poprosiliśmy o dostarczenie niezwłocznie DSU na wagony
Ależ Kolego AXEL! Toż nie dziwcie się że nie otrzymaliście odpowiedzi. Gwiazdkę z nieba jeszcze gmina była by w stanie Wam dostarczyć. Ale jak dostarczyć coś, czego nie ma?

Tak właśnie Gniezno starało się ukrócić konkurencję - jako że ma DSU na Lxd2 (z tego co pamiętam autorstwa Kolegów z Żuław), przekonało gminę że bezwzględnie w przetargu ma być zapis o wymogu posiadania tej dokumentacji dla sprowadzanego skądś pojazdu. Oczywiście pominięto kwestie DSU na wagony będące gminną własnością...
A teraz pytanie: czy jeśli ktoś (wybrany operator) naprawi Tyrtum-Pyrtum, czy parowóz to też będzie musiał najpierw, zanim koło którejś z maszyn wykona pierwszy obrót na krośnickich szynach, zatwierdzić DSU na te pojazdy? Szczerze w to wątpię - no, chyba że tę naprawę będzie miał wykonać Steam-Rail, wtedy z pewnością jakiś życzliwy głos z Wielkopolski podpowie urzędnikom aby stosowne obwarowania wydali. Spoko
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 28 Maj 2015, 20:35:53 »
+1

Kolego Kucyku pamięć Cię jednak myli, Gniezno ma zatwierdzone przez UTK DSU na Lxd2 autorstwa własnego, a nie kolegów z Żuław, tak to nie pomyłka, własnego. Nie tylko zresztą na Lxd2.
Kolego Axel nie chcę być upierdliwy, ale co się stało, że przez 2 sezony DSU nie było Wam potrzebne, a tu nagle chcecie od gminy DSU na wagony? A tak na marginesie, słyszałem, że owo DSU Krośnice wysłały jakiś czas temu do UTK w celu zatwierdzenia.
Sam jestem ciekawy co z tego wszystkiego wyniknie, tym bardziej, że właśnie do Krośnic zawitał UTK na kontrolę.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 28 Maj 2015, 20:49:15 »
0

właśnie do Krośnic zawitał UTK na kontrolę
Uuuu... musowo ktoś pod-e-bał.  

Kolego Lxd2, i ja, tak jak zapewne również inni użytkownicy tego oto zacnego forum, popatrzę, obadam i się empirycznie przekonam do czego ta wojenka doprowadzi. Bo niestety - nie widzę tu, i to tyczy się każdej ze stron, nic innego, jak dążenia do realizacji dwóch punktów:

1. stać się operatorem;
2. jeśli nie uda się punkt pierwszy - przeszkadzać temu kto stał się operatorem.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!