addiator
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
Bartek R.
|
 |
« Odpowiedz #20 : 27 Sierpnia 2013, 09:51:46 » |
0
|
Polecam książkę "Building small steam locomotives", Peter Jones, wyd. Growood. Niestety niedostępna po polsku. Także poza wspomnianymi wcześniej, fora: http://www.homemodelenginemachinist.com/http://www.mylargescale.com/Po Polsku, choć bardziej na temat maszyn parowych niż małych lokomotyw: http://www.technique.pl/Oraz co może się bardzo przydać przy budowie podwozia, po prostu genialny program do symulacji i obliczania rozrządu: http://www.billp.org/Dockstader/ValveGear.htmlGdzie dostępne są nie tyle animacje dziesiątek typów stawideł, ale aplikacja ma też narzędzia do obliczania parametrów, optymalnych wymiarów oraz do automatycznego wyrysowywania diagramów Zeunera (bardzo przydatne). Angielskich sklepów z zaopatrzeniem, szukaj w google pod hasłem "model engineering", "model engineering supplies". W Polsce największy problem stanowi brak społeczności inżynierów-modelarzy - w Anglii, USA, Niemczech istnieje wiele klubów w których bardziej doświadczeni dzielą się wiedzą, udostępniają sobie obrabiarki i często wymieniają częściami które potrafią być drogie. U nas tego jeszcze brak, więc możesz uważać się za pioniera.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #21 : 27 Sierpnia 2013, 10:26:56 » |
0
|
I w tym jest ten problem, że Anglia,USA czy Niemcy inwestują w modelarstwo, a u nas w Polsce trudno znaleźć w ogóle jakiś zwykły sklep modelarski. Oczywiście nie mówiąc o sklepie z kolejkami. I to jest denerwujące, bo jakąś głupią część trzeba sprowadzać. No nic. Narazie tak jest i chyba przez dłuższy czas nikt nic z tym nie zrobi. P.S.- Dzięki za linki.
|
|
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
addiator
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
Bartek R.
|
 |
« Odpowiedz #22 : 27 Sierpnia 2013, 10:40:17 » |
0
|
I w tym jest ten problem, że Anglia,USA czy Niemcy inwestują w modelarstwo, a u nas w Polsce trudno znaleźć w ogóle jakiś zwykły sklep modelarski. Oczywiście nie mówiąc o sklepie z kolejkami. I to jest denerwujące, bo jakąś głupią część trzeba sprowadzać. No nic. Narazie tak jest i chyba przez dłuższy czas nikt nic z tym nie zrobi. P.S.- Dzięki za linki. Takie rynki rozwijają się organicznie, zrobisz swój parowóz, coś Ci zostanie, jakiś podzespół Ci nie będzie pasował, sprzedasz na allegro. Potem ktośtam będzie robił swój, czegoś za dużo sprowadzi, opchnie w kraju... Potem ja... I tak dalej. Zauważ, że coraz więcej ludzi zaczyna się tym interesować, o czym świadczą choćby niektóre posty w tym temacie. Jak już społeczeństwo będzie trochę bogatsze, i inżynierów-modelarzy będzie więcej niż kilku to jakoś się zorganizujemy. W latach 50' w Stanach mieli podobne problemy, ale w końcu z nich wyszli. My mamy o tyle lepszą sytuacje, że mamy internet i możliwość uczenia się na błędach tamtych społeczności.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #23 : 27 Sierpnia 2013, 19:51:51 » |
0
|
Właśnie w modelarstwie o to chodzi, aby dzielić się informacjami tak jak napisałeś. Jeżeli mój model się uda, to nie tyle co może sprzedam pozostałe części, ale być może udostępnię jego dokumentację. Moje motto przy budowie modeli brzmi: Czas zrobi swoje. Częsci które zostaną i są nieuszkodzone zostawię na czas, gdy będę budować kolejny parowozik za jakiś czas. Nieudany np. kocioł sprzedam, a ktoś go naprawi i wykorzysta w swoim modelu. Na tym to polega. 
|
|
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #24 : 28 Sierpnia 2013, 14:07:59 » |
0
|
Mogę z radością poinformować, że dobrałem już wielkość kotła do silnika parowozu.  Kocioł 10dł cm x 4śr cm, a silnik 3dł x 2,5wys. Do kotła dochodzi jescze palenisko dłogości 3cm i dymnica 2,5cm. P.S.-Na blogu pojawiły się kolejne wpisy. Blog: http://kolejka-ogrodowa.blogspot.com/
|
|
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2013, 14:18:27 wysłane przez Lokbart Studio »
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #25 : 12 Października 2013, 00:35:00 » |
0
|
Witam! Budowa parowozu miała chwilowy postój. Dzisiaj się skończył. Ja i mój dziadek skupiliśmy się jak skonstruować silnik parowy. Było wiele ciekawych pomysłów. Ze wszystkich wybraliśmy dwa. Dzisiaj (12.10.2013) po obiedzie zdecydujemy, który z tych dwóch jest najlepszy. Model będzie posiadał 3 główne osie napędowe, dlatego jako wzór wybrałem parowóz BR 80. Najprawdopodobniej zakupione będą osie napędowe i wiązary z tego parowozu. My będziemy musieli silniki zeskalować do wiązarów, aby wszystko płynnie chodziło. Myślę, że pierwsze podejście do budowy będzie najszybciej za dwa tygodnie (26.10.2013). Fasolkowanie w ostateczności, ale myślę, że jeśli osie będą kupne, to w mocowaniach ich do wiązarów, nie powinno być problemów. Gorzej przy silniku.
Coś o parowozie: Parowóz będzie miał najprawdopodobniej długość 35 cm. Opalany będzie węglem drzewnym i ew. brykietem. Jego numer to 1.
Zawsze marzyłem o kolejce ogrodowej, która miałaby takie modele kolejowe, na których można by jeździć, chodź by takie, jakie produkuje firma Maxitrak, ale od czegoś trzeba zacząć. Najpierw prześwit 45 mm. Za parę lat może 80 mm, a na końcu 100 mm.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2013, 00:49:55 wysłane przez Lokbart Studio »
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #26 : 12 Października 2013, 00:54:36 » |
+1
|
Witam! Budowa parowozu miała chwilowy postój. Dzisiaj się skończył. Ja i mój dziadek skupiliśmy się jak skonstruować silnik parowy. Było wiele ciekawych pomysłów. Ze wszystkich wybraliśmy dwa. Dzisiaj (12.10.2013) po obiedzie zdecydujemy, który z tych dwóch jest najlepszy. Model będzie posiadał 3 główne osie napędowe, dlatego jako wzór wybrałem parowóz BR 80. Najprawdopodobniej zakupione będą osie napędowe i wiązary z tego parowozu. My będziemy musieli silniki zeskalować do wiązarów, aby wszystko płynnie chodziło. Myślę, że pierwsze podejście do budowy będzie najszybciej za dwa tygodnie (26.10.2013). Fasolkowanie w ostateczności, ale myślę, że jeśli osie będą kupne, to w mocowaniach ich do wiązarów, nie powinno być problemów. Gorzej przy silniku.
Coś o parowozie: Parowóz będzie miał najprawdopodobniej długość 35 cm. Opalany będzie węglem drzewnym i ew. brykietem. Jego numer to 1.
Zawsze marzyłem o kolejce ogrodowej, która miałaby takie modele kolejowe, na których można by jeździć, chodź by takie, jakie produkuje firma Maxitrak, ale od czegoś trzeba zacząć. Najpierw prześwit 45 mm. Za parę lat może 80 mm, a na końcu 100 mm.
a za 3 394 powodzenia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #27 : 12 Października 2013, 17:57:43 » |
0
|
Witam! Budowa parowozu miała chwilowy postój. Dzisiaj się skończył. Ja i mój dziadek skupiliśmy się jak skonstruować silnik parowy. Było wiele ciekawych pomysłów. Ze wszystkich wybraliśmy dwa. Dzisiaj (12.10.2013) po obiedzie zdecydujemy, który z tych dwóch jest najlepszy. Model będzie posiadał 3 główne osie napędowe, dlatego jako wzór wybrałem parowóz BR 80. Najprawdopodobniej zakupione będą osie napędowe i wiązary z tego parowozu. My będziemy musieli silniki zeskalować do wiązarów, aby wszystko płynnie chodziło. Myślę, że pierwsze podejście do budowy będzie najszybciej za dwa tygodnie (26.10.2013). Fasolkowanie w ostateczności, ale myślę, że jeśli osie będą kupne, to w mocowaniach ich do wiązarów, nie powinno być problemów. Gorzej przy silniku.
Coś o parowozie: Parowóz będzie miał najprawdopodobniej długość 35 cm. Opalany będzie węglem drzewnym i ew. brykietem. Jego numer to 1.
Zawsze marzyłem o kolejce ogrodowej, która miałaby takie modele kolejowe, na których można by jeździć, chodź by takie, jakie produkuje firma Maxitrak, ale od czegoś trzeba zacząć. Najpierw prześwit 45 mm. Za parę lat może 80 mm, a na końcu 100 mm.
a za 3 394 powodzenia Zjadłem jedno słowo: ,,jako wzór (napędu) wybrałem parowóz BR 80,,
|
|
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
Fisz
Młotkowy
 
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
 |
« Odpowiedz #28 : 12 Października 2013, 20:54:27 » |
0
|
To powodzenia w walce - ja dałem ciała w budowie rozrządu do swojego czajnika ogrodowego i mam w cholerę roboty od nowa.. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #29 : 21 Lutego 2014, 19:11:42 » |
0
|
Witam po dłuższej przerwie. Co do budowy modelu, to sprawa wygląda następująco: Model będzie wzorowany na parowozie Bn2t i będzie on najprawdopodobniej w skali 1:16. Plany modelarskie tego modelu są w skali 1:32. Myślę, że praca w tym kierunku powoli się rozpocznie.
|
|
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
Lokbart Studio
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
SM42-2384
|
 |
« Odpowiedz #30 : 24 Lutego 2014, 18:07:19 » |
0
|
Już jest pewne, że modelem będzie parowóz Bn2t (Ryś). W skali 1:16 (w co wątpię), 1:10 lub 1:8. Jego wymiary w podanych skalach: - 1:16 Długość: 346 mm Szerokość: 112 mm Wysokość: 175 mm Prześwit toru: 46 mm Siła pociągowa: 1,28125 kN (128,125 kG) - 1:10 Długość: 554 mm Szerokość: 180 mm Wysokość: 280 mm Prześwit toru: 75 mm Siła pociągowa: 2,05 kN (205 kG) - 1:8 Długość: 692 mm Szerokość: 225 mm Wysokość: 350 mm Prześwit toru: 93 mm Siła pociągowa: 2,5625 kN (256,25 kG) - 1:1 Długość: 5540 mm Szerokość: 1800 mm Wysokość: 2800 mm Prześwit toru: 750 mm Siła pociągowa: 20,5 kN (2050 kG) http://kolejka-ogrodowa.blogspot.com/
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2014, 19:09:43 wysłane przez Lokbart Studio »
|
Zapisane
|
fotoloko.pl
|
|
|
|
|