mw
Gość
|
 |
« : 26 Września 2013, 23:13:02 » |
+2
|
Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1 : 27 Września 2013, 00:43:37 » |
-1
|
W stosunku do standardowej Wls50: M1 - wymieniono silnik na SW266 M2 - nie ma chyba takich loków (pewnie opracowano zakres modernizacji, ale go nie wprowadzono do realizacji) M3 - wymieniono silnik na SW266 oraz wymieniono przekładnię na hydrokinetyczną
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 27 Września 2013, 10:06:28 » |
0
|
Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3 : 27 Września 2013, 10:13:51 » |
+2
|
Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS  Tak, kolega jest początkujący 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mw
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 27 Września 2013, 17:30:48 » |
+1
|
Jako nowicjusz byłem pewien ze wersja M1 posiada silnik S324 ale chyba się myliłem Wersja M2 ,ta która ponoć nie istnieje powinna byc wyposazona w hamulce pneumatyczne oraz silnik sw266 ze sprzegłem ciernym Podobno takie lokomotywy MIALY byc eksploatowane przez Hutę Jedność oraz Janikowskie Zakłady Sodowe,.Również nie wiedziałem ze w wersji M3 WYMIENIONO oryginalna przekładnię na hydrokinetyczną ,byłem wręcz pewien ze DOŁOZONO tam zmiennik momentu .Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2013, 17:52:15 wysłane przez mw »
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #5 : 27 Września 2013, 18:41:54 » |
0
|
Przekładnia hydrauliczna - w domyśle zmienik momentu od fadromy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mw
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 27 Września 2013, 18:46:06 » |
+1
|
Ten zmiennik nie był stosowany w ładowarkach produkcji fadroma ponadto chodzi mi o zastąpienie oryginalnej przekładni zmiennikiem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #7 : 04 Października 2013, 00:24:34 » |
-1
|
Pierwsza modernizacja, oznaczona symbolem Wls-50M-1, obejmowała zamontowanie nowego przedziału silnikowego wraz ze szkieletem, zamontowanie całkowicie zamkniętej spawanej kabiny maszynisty, instalację układu ogrzewania kabiny (z elektrycznym nawiewem), wytłumienie hałasu wewnątrz przez zastosowanie przegrody izolacyjnej pomiędzy kabiną a zespołem napędowym, montaż nowej instalacji oświetlenia (po dwa reflektory z każdej strony lokomotywy w zastępstwie jednego), modernizację układu wydechowego, paliwowego oraz sterowania, montaż wycieraczek szyb.
Druga modernizacja oznaczona symbolem Wls-50M-2 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz zmianę silnika spalinowego S-324 na SW-266 (54 kW przy 2400 obr./min.), zmianę przełożeń w układzie napędowym przy pozostawieniu starej przekładni, zastosowanie układu dodatkowego hamulca powietrznego, sygnału powietrznego oraz instalacji piasecznicy powietrznej. Była to modernizacja próbna i zmodernizowano w ten sposób jedną tylko lokomotywę - dla huty „Siemianowice".
Trzecia modernizacja Wls50M-3 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz Wls50M-2 oraz dodatkowo montaż hydrokinetycznego zmiennika momentu typu PH1-300.1.
Zmodernizowane lokomotywy malowane są na kolor czerwony. Do 1999 roku wykonano 35 modernizacji M-l, jedną (próbna) M-2 oraz 70 modernizacji M-3. [...] Zmiennik typu PH1-300.1 produkcji Zakładu Hydrauliki Siłowej w Łodzi stosowany jest w drogowych maszynach budowlanych, transportowych oraz ładunkowych.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #8 : 04 Października 2013, 07:58:21 » |
0
|
http://www.interlok.info/WLP50.htmTrochę fot Wls50M3 Widać że zamontowany jest cały "power pack" (silnik ze zmienikiem )z Wlp50 przy czym Wlp ma potem już tylko przekładnie nawrotną zaś Wls całą orginalną przekładnie 4-ro biegową. Do tego tak jak pisze poprzednik hamulec pneumatyczny wygodniejsza kabina itd. Właściwie można powiedzieć że to Wls50 z przełożeniem różnych elementów z Wlp50. Co do modernizacji M2 widać zmienili przełożenie przekładni z uwagi na wyższe obroty silnika SW266. Ciekawe jak by zasuwała taka lokomotywka na orginalnych przełożeniach z S324.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mw
Gość
|
 |
« Odpowiedz #9 : 04 Października 2013, 18:19:46 » |
+1
|
Witam Pomijając fakt iż autor artykułu w trakcie jego pisania konsultował się ze mną nie oznacza jednak braku pewnych niescisłosci. Lokomotyw w wersji M2 wyprodukowano 6 szt ,a nie 1 Zmiennik PH1.300.1 nie był stosowany w ładowarkach Piasecznica nawet w wersji M3 nie była sterowana pneumatycznie Zntk Wrocław nie wykonywały modernizacji lokomotyw WLs ani 2WLs Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach Lokomotywy w wersji M2 nie miały zmienionych przełożen skrzynii biegów co powodowało trudności z ruszaniem ,ew gasniecie silnika sw266 ,z tego powodu modernizację M2 uznano za nie udaną
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #10 : 04 Października 2013, 18:26:02 » |
-1
|
(...)Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach(...)
Czy mógłbyś rozszerzyć tą uwagę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mw
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 04 Października 2013, 18:34:58 » |
0
|
np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń ale szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał Izydorczak Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum,
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2013, 18:48:38 wysłane przez mw »
|
Zapisane
|
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 04 Października 2013, 23:13:16 » |
-1
|
 np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń ale szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał Izydorczak Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum,
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|