MECHANIK
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #20 : 17 Październik 2013, 21:52:44 » |
0
|
A gdzie są wózki z tego wagonu ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
|
|
« Odpowiedz #21 : 17 Październik 2013, 21:54:31 » |
0
|
stoją na torze obok
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #22 : 18 Październik 2013, 00:28:56 » |
0
|
Jeszcze uprzedzę pytanie "a dlaczego nikt nie zrobi dachu". Hala główna ma przeszło 10.000 metrów kwadratowych. Dach jest wielospadowy i ma przeszło 2 razy większą powierzchnię (o ile mnie pamięć nie myli - 24.000 m kw). Kilka lat temu, jak do "zainstalowania się" na warsztatach przymiarki robił śp. Śląski Teatr Tańca koszt naprawy (a w zasadzie - wymiany) dachu szacowano na 12 mln złotych... A to jest sam dach. Gdzie renowacja murów, ogrzewania...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #23 : 18 Październik 2013, 00:58:04 » |
0
|
Ja się tylko spytam, bo w zasadzie nie wiem.
Co się stało z tym dachem, że go nie ma? To raczej nie jest rzecz, która łatwo znika. I jeszcze jedno. Kiedy ostatnio przejezdny był tor pomiędzy warsztatami, a czynną obecnie GKW?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #24 : 18 Październik 2013, 08:08:11 » |
0
|
Tor w 2002r. Dach, to przede wszystkim rozsypujące się świetliki, a po tylu latach bez konserwacji również pokrycie - papa.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #25 : 18 Październik 2013, 10:23:58 » |
0
|
Wczoraj słyszałem opowieść Pawła Niemczuka o tym jak połączenie warsztatów na Rozbarku z GKW znikało i pojawiało się i w związku z tym że jest niesamowita, poproszę Kolegę Kudloka o opisanie całej historii - zaręczam że jest to wyjątkowo ciekawa historia w którą miejscami trudno jest uwierzyć jeśli nie zna się "warunków miejscowych". To może ja zacznę:
Nad Rozbarkiem wiatr przeganiał niskie, ciemne chmury z których padał drobny, oblepiający wszystko deszcz złożony głownie z kopalnianego brudu. W bramach kamienic stały nieruchomo brunatne jak błoto pod nogami postacie: ludzie - nieludzie. Istoty które totalne bezrobocie i brak perspektyw przeistoczyły z homo sapiens w jakieś pośrednie ogniwo we wstecznej ewolucji: tępe, zarośnięte małpie mordy, brudne łapska, cuchnące łachmany okręcające przygarbione, zdeformowane ciała... Jedynie ich oczy - zawsze czujne i groźne - zdradzały że są oni niczym dzikie bestie: gotowe do natychmiastowego, błyskawicznego ataku z nadludzką siłą. Do ataku o przetrwanie. Do ataku na cokolwiek, co można sprzedać w skupie złomu. Zapadał zmrok. Po dziurawej ulicy swój rozpadający się wózek ciągnął pierwszy złomiarz...
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Październik 2013, 10:31:08 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #26 : 18 Październik 2013, 11:01:36 » |
0
|
A gdzie są wózki z tego wagonu ?
Jak wspomniał Oczeq - stoją na torze obok. A wózki stoją obok, bo w roku 2001 ustawiono na nich MBxd2-223 przekazany wtedy do Bytomia ze Śmigla. Potem ów wagon został zabrany przez Mr G., który wywiózł go do Rud, potem do Stanicy, a ostatecznie sprzedał do Czech.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #27 : 18 Październik 2013, 12:37:14 » |
0
|
Można jakieś foto?
Proszę bardzo (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) Dziękuję. Wyglądają dość podobnie do wieluńskich, tle że mają wyraźnie lżejszą budowę. No i też nie mają już wideł do mocowania osi
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #28 : 18 Październik 2013, 13:25:59 » |
0
|
Cześć.
Jaki tam zastosowano rodzaj świetlików? (czy są to świetliki tunelowe?).
Czy stowarzyszenie na dostęp do warsztatów, aby robić porządki, ruszyć zaworami, wyrwać rosnące zielsko (widziałem powyszsze linki ze zdjęciami?.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
OczeQ
|
|
« Odpowiedz #29 : 18 Październik 2013, 14:34:38 » |
+4
|
Świetliki to szklane szyby, które raz na jakiś czas spadają do wewnątrz artystycznie wbijając się pionowo w drewnianą kostkę, którą wybrukowana jest częśc posadzki wagonowni.
Stowarzyszenie ma wstęp na teren warsztatów po uzgodnieniu terminu wejścia z UM Bytom; wejście do hal jest ściśle reglamentowane (wchodzi się kiedy trzeba, a nie kiedy można). Powód - jak już napisane zostało, fatalny stan dachu.
Uprzedzając pytanie o to, dlaczego nie zajmujemy się rozbarkiem odpowiem: Żaden problem, tyko trzebaby odłożyć na półkę Karb, linię do MŚl. i cały ten majdan zwany w skrócie GKW.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #30 : 19 Październik 2013, 00:06:33 » |
+4
|
Generalnie po hali wagonowni trzeba poruszać się tak, jak rozmnażają się jeżozwierze: bardzo, ale to bardzo ostrożnie. Najlepiej dobrze orientować się w terenie i nie chodzić pod świetlikami. W przeciwnym razie taki świetlik zamiast wbić się artystycznie w drewniany bruk może wbić się równie artystycznie w nieostrożny łeb.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #31 : 26 Październik 2013, 21:01:51 » |
0
|
To o czym pisał Paweł:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
W dolnej części kadru (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #32 : 27 Październik 2013, 10:18:09 » |
0
|
Tu nawet kask średnio pomoże...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #33 : 27 Październik 2013, 23:11:20 » |
+3
|
I kilka zdjęć Mariusza Senderwoskiego. Mam nadzieję, że mi łba nie urwie za ich publikację na forum: 1. Hala wagonowa - ujęcie "strzelone" z antresoli, z której wchodziło się do biur warsztatów. Lokomotywa widoczna na zdjęciu to ostatnia maszyna będąca na Rozbarku: Lxd2-371 https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1381976_573064346074520_1536583766_n.jpg2. Ujęcie zrobione w przeciwnym kierunku. Na pierwszym planie jeden z wagonów pociągu ratunkowego, o ile mnie nie myli pamięć, towarowy wagon kryty, tzw. "ostrowiecki" z roku 1929 https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1391767_573064836074471_583746459_n.jpg3. Hala wagonowa. Za zielonymi drzwiami znajduje się narzędziownia, za nią tokarnia, a dalej kuźnia i hala napraw lokomotyw nr 2 https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/998319_573064832741138_360046837_n.jpgI jeszcze zdjęcia archiwalne autorstwa jednego z założycieli SGKW, Kuby Kufy. Rok 2002. Letniaki jeszcze na Rozbarku. Czyli najpóźniej 22 czerwca 2002: 1. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1395281_573523559361932_561176885_n.jpg2. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/999781_573523549361933_834517619_n.jpg3. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1395406_573523552695266_434425141_n.jpgInformuję, że Kuba Kufa udzielił mi zgody na publikację zdjęć Jego autorstwa, zaś na FB wrzucił je Senda, który także taką zgodę posiada.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał P.
SGKW
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #34 : 28 Październik 2013, 21:34:38 » |
+1
|
Co nie co także ode mnie z 2006 r.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #35 : 28 Październik 2013, 21:35:53 » |
+1
|
I kilka zdjęć Mariusza Senderwoskiego. Mam nadzieję, że mi łba nie urwie za ich publikację na forum:
Bez przesady Paweł, publikuj co chcesz i ile chcesz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Robercik101
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
GKW HP
|
|
« Odpowiedz #36 : 31 Październik 2013, 07:04:46 » |
0
|
Panowie a jaki tabor zamierzacie ściągnąć na Karb tym razem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #37 : 31 Październik 2013, 10:57:08 » |
+2
|
Tabor planowany do zabrania tym razem to (Oczeq: skoryguj, jeśli się pomylę): 1. dwie platformy 2. dwa wagony kryte wchodzące dawniej w skład pociągu ratunkowego 3. 2 klasy rumuńskie I jeszcze jedno, jak dla mnie niesamowicie klimatyczne, zdjęcie z Rozbarku. Przejście z tokarni do narzędziowni. Za zielonymi drzwiami - wagonówka: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/64232_575069789207309_346858479_n.jpgAutorem jest, jak zwykle, niezastąpiony Senda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #38 : 09 Listopad 2013, 19:00:53 » |
0
|
Witam. Mam pytanie do Kolegów "biegłych" w temacie warsztatów na Rozbarku.Czy jest jest szanasa na zobaczenie warsztatów na własne oczy? Wiem,że warunki bezpieczeństwa nie są spełnione,ale ktoś to nadzoruje... Czy wejście do tak industrialnych klimatów jest całkowicie niemożliwe? Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #39 : 10 Listopad 2013, 12:17:18 » |
0
|
hmmmm. Tyle tego jest. Klimat super.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|