Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Czerwiec 2017, 14:23:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej ogrodowa 127 czy 184mm?  (Przeczytany 42370 razy)
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 336 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #120 : 22 Wrzesień 2016, 22:39:55 »
0

Pociąg pancerny na takiej kolejce? Proszę bardzo:


* 7b194d2c.jpg (126.8 KB, 1024x503 - wyświetlony 165 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #121 : 22 Wrzesień 2016, 23:11:50 »
0

No to trochę taki uproszczona platforma w systemie pechot . Duży uśmiech
Czy oby GLS-ka da sobie radę z takim zestawem .

Przyznam, że te platformy też były inspiracją.

Lokomotywa GLS przechodzi właśnie modernizację napędu, a doświadczenie w prowadzeniu składów tą lokomotywą dopiero zbieram ;-).
Biorę pod uwagę fakt, że lokomotywa może okazać się za lekka prowadząc ciężki skład i koła będą wpadać w poślizg - zwłaszcza przy podjazdach. Dzieciaki powinno uciągnąć.... zobaczymy.

Wagony nie są budowane tylko pod kątem GLS-ki. Silniejsze lokomotywy do obsługi ruchu turystycznego na wystawach też się kiedyś pojawią - może np. jakiś Baldwin 50 HP (  :-) ...i tu uśmiech do Ciebie Andrzej)
« Ostatnia zmiana: 23 Wrzesień 2016, 07:34:12 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #122 : 22 Wrzesień 2016, 23:15:34 »
0

Pociąg pancerny na takiej kolejce? Proszę bardzo:

Przecieram oczy  Szok

Prosimy o parę słów o tym mini pociągu pancernym  Co?
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 246 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #123 : 23 Wrzesień 2016, 09:24:33 »
+1

Tu jest więcej o tym pociągu .
Ten skład używany był bojowo jako ruchomy punk obrony przeciwlotniczej , i nawet miał sukces w zestrzeleniu jakiegoś niemieckiego bandyty.  
Ponoć przetrwał nawet do naszych czasów .
http://gn15.info/forum/viewtopic.php?t=3689
http://www.stmarysbay.net/visitors/rh&dr.htm
I po naszemu .
http://www.dws-xip.pl/encyklopedia/ppancw-uk/
Warty by też wspomnieć o naszym wąskotorowym pociągu ,,  W czasie Powstań Śląskich przewozy zawieszono. Ciekawostką może być fakt, iż w trakcie trzeciego powstania, w rejonie Gliwic działał wąskotorowy pociąg pancerny. Składał się on z opancerzonej lokomotywy parowej oraz dwóch opancerzonych węglarek ze stanowiskami dla karabinów maszynowych. Nazwano go „Kabicz” – od nazwiska ppor. E. Kabicza, dowódcy batalionu w 7 pułku gliwickim. "
http://www.gliwiczanie.pl/Reportaz/kolej_waskotorowa/reportaz/kolej_waskotorowa.htm
« Ostatnia zmiana: 23 Wrzesień 2016, 09:37:27 wysłane przez Mallet » Zapisane
Tw53 Rudy
Mechanik
***
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


WMD Rudy


« Odpowiedz #124 : 23 Wrzesień 2016, 18:15:06 »
+1


I po naszemu .
http://www.dws-xip.pl/encyklopedia/ppancw-uk/
Warty by też wspomnieć o naszym wąskotorowym pociągu ,,  W czasie Powstań Śląskich przewozy zawieszono. Ciekawostką może być fakt, iż w trakcie trzeciego powstania, w rejonie Gliwic działał wąskotorowy pociąg pancerny. Składał się on z opancerzonej lokomotywy parowej oraz dwóch opancerzonych węglarek ze stanowiskami dla karabinów maszynowych. Nazwano go „Kabicz” – od nazwiska ppor. E. Kabicza, dowódcy batalionu w 7 pułku gliwickim. "
http://www.gliwiczanie.pl/Reportaz/kolej_waskotorowa/reportaz/kolej_waskotorowa.htm

Zapisane

Wąski tor pod parą !
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 336 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #125 : 23 Wrzesień 2016, 21:30:49 »
0

Oo, a ja myślałem, że pancerne na wąskim były tylko pod Tallinem w 1941.
...nie licząc jakiś kolonialnych wynalazków.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #126 : 22 Luty 2017, 09:25:26 »
+2

Witam po dłuższej przerwie.

Na mojej kolejce trwają już przygotowania do sezonu.

Będzie uruchamiany nowy napęd oraz nowy sterownik mocy.
Po zmianach lokomotywa będzie napędzana jednym silnikiem 12V 200wat z przekładnią 1:10.
Napęd przekazywany będzie na 2 osie za pomocą łańcuchów (prawie jak w oryginale).

Będzie także więcej detali - jak np wytłaczane osłony boczne kabiny silnika.


* f-20.jpg (179.36 KB, 960x472 - wyświetlony 158 razy.)

* f-21.jpg (177.1 KB, 960x690 - wyświetlony 131 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 246 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #127 : 22 Luty 2017, 21:08:11 »
0

A co z naciągami łańcucha? , w zasadzie tam gdzie one są powinna być możliwość regulacji.
Druga sprawa ,zestawy kołowe pracują , jak to ma się do napędu silnika , który jak widzę zaczepiony jest na sztywno .
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #128 : 22 Luty 2017, 21:51:02 »
+1

A co z naciągami łańcucha? , w zasadzie tam gdzie one są powinna być możliwość regulacji.
Druga sprawa ,zestawy kołowe pracują , jak to ma się do napędu silnika , który jak widzę zaczepiony jest na sztywno .


W modelu silnik przykręcony jest do specjalnej blachy z podłużnymi otworami - po poluzowaniu śrub można go przesuwać i dopasować naciąg.
Łańcuch pomiędzy osiami szczęśliwie spasował - nie trzeba naciągu, choć był mocno rozważamy. Łańcuchy prowadzone są poziomo, co podczas pracy pionowej osi w zawieszeniu znikomo zmienia naciąg - dokładnie tak jak w oryginale.

W oryginale układ jest prawie identyczny. Różnica tylko polega na tym, że ze skrzyni biegów do tylnej osi zastosowano 2 łańcuchy równolegle, a naciąg regulowało się śrubami przy maźnicach rozsuwając lub zbliżając osie.

Trochę te zdjęcia mogą dezorientować - wyjaśnię zaraz:
zdjęcie górne -widok od strony tylnej osi / pod kabiną mechanika (widać też wał hamulcowy)
zdjęcie dolne - widok od strony przedniej osi / pod kabiną silnika


* GLS30 naped.jpg (203.87 KB, 600x800 - wyświetlony 127 razy.)

* Gls30_KettenantriebK.jpg (113.74 KB, 430x323 - wyświetlony 116 razy.)
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2017, 22:02:08 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #129 : 20 Marzec 2017, 22:36:16 »
+1

Kolejka przewoziła dzieci na Festiwalu Kolej w Miniaturze - Sosnowiec

Poniżej zdjęcie przedstawia lokomotywę GLS30 z wagonem platformą i oczywiście dzieciakami.


* DSCF7298-r.jpg (179.66 KB, 800x594 - wyświetlony 154 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #130 : 31 Maj 2017, 10:38:57 »
+2

Relacja TV  - KOLEJWIZJA z kolejki 5 i 7,25 cali

https://www.youtube.com/watch?v=6I0GcT4ke0M
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 246 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #131 : 31 Maj 2017, 23:06:22 »
0

W sumie jak na warunki tam to raczej ubogo , są filmy z podobnych kolejek zdecydowanie z fajniejszymi pojazdami .
A parowozy na parę to raczej tam standart .
No ale my żyjemy tu i trzeba działać w warunkach jakie są i na jakie nas stać , i tak jesteśmy pod wieloma względami lepsi  Język
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #132 : 05 Czerwiec 2017, 16:36:38 »
+1

Witam,
Krótka fotorelacja dla Was z naszej kolejki rozłożonej na IV Trybunałach Modelarstwa Kolejowego. Przewoziliśmy dzieci jak i całe rodziny. Jak zwykle uśmiech dzieci był wielką nagrodą.
Możemy pochwalić się, że dzięki głosom zwiedzających dostaliśmy nagrodę – brązową szynę.
Dziękujemy organizatorom za wspólne działania i miłą atmosferę.

Pozdrawiamy, Wąskotorowa Kolej Polowa 5”


* P1030255rf.jpg (227.57 KB, 800x533 - wyświetlony 63 razy.)

* P1030268rf.jpg (213.26 KB, 800x450 - wyświetlony 52 razy.)

* P1030269rf.jpg (195.4 KB, 800x450 - wyświetlony 53 razy.)

* P1030276rf.jpg (167.19 KB, 800x462 - wyświetlony 54 razy.)

* P1030240rf.jpg (116.83 KB, 600x343 - wyświetlony 61 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #133 : 20 Czerwiec 2017, 12:00:56 »
+2

Przedstawiam fotorelację z wizyty w parku kolejowym w Ogrodzieńcu.
Dzięki życzliwości właściciela spotkaliśmy się tam wraz z taborem.

Można było nacieszyć oko parowozem pod parą. Maszyna robi wrażenie.
Parowóz funkcjonuje jak prawdziwy: kocioł, silniki parowe, pompa wody, inżektor, pompa smarna, hamulce pneumatyczne ..... i oczywiście cały kunszt obsługi....
Parowóz jest własnością modelarza-pasjonata ze śląska.


* f-17-01.jpg (170.66 KB, 800x381 - wyświetlony 82 razy.)

* f-17-02.jpg (268.06 KB, 800x556 - wyświetlony 80 razy.)

* f-17-03.jpg (216.16 KB, 800x460 - wyświetlony 76 razy.)

* f-17-04.jpg (108.37 KB, 500x375 - wyświetlony 76 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #134 : 23 Czerwiec 2017, 13:12:36 »
+1

Przedstawiam wagon platformę kolejki przemysłowej.

Projekt ten jest rozwinięciem uproszczonych wagonów (wagony niskopodłogowe do przewozu dzieci). Powstaną docelowo 2 sztuki. Wagony będą wykorzystywały istniejące wózki z w/w wagonów. Płyta wagonu zaprojektowana została na podstawie zdjęć i szkiców wagonów typu feldbahn podobnej konstrukcji. Wagony są prostej budowy i powstaną stosunkowo szybko. Zwiększą one możliwości zabawy ;-) , a przede wszystkim będą łatwiejsze w transporcie.

Oczywiście będzie można na nich jechać...


* platforma f.jpg (48.55 KB, 800x413 - wyświetlony 41 razy.)
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwiec 2017, 13:16:57 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!