Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:28:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jesień na Śmigielskiej Wąskotorówce 11.11.2013  (Przeczytany 9344 razy)
errorr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


WWW
« : 04 Listopada 2013, 16:50:09 »

Zapisane

"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa,
gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa"
(J. Kondratowicz)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Listopada 2013, 20:47:50 »

Witam

Zostawiając w innym wątku kwestię konkursu fotograficznego, a także dywagacje dotyczące aktualnej sytuacji zarządczej na ŚKD.
Imprezę można uznać za udaną. Pogoda typowa dla listopada, ale bez deszczu. Frekwencja średniodobra, pociąg miał zajęte wszystkie miejsca siedzące.Dobra organizacja dnia, terminowość. Grupa pracowników (oznakowana) w miarę dobrze wiedząca co ma robić. Równia stacyjna i szlak dobrze wykoszony i wycięty (na pewno nie w stylu skrajni dla drezynki, jadąc na pomoście brankardu nie dostałem ani jedną gałęzią). Widać wykonane prace szlakowe w kluczowych punktach. Szlak jest przejezdny do Bielaw, gdzie udrożniono mijankę i jest możliwość bezproblemowego oblotu nawet długiego składu.
Lokomotywownia przygotowana do zwiedzania, wysprzątana, z oznakowanymi drogami przejścia dla małych grup prowadzonych przez pracowników.
I na koniec bezproblemowy kurs do Bojanowa z osobami na pociąg.

http://gdario.republika.pl/
Poz 2 Smigielska KD 11 listopad 2013
Zapisane

Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 14 Listopada 2013, 01:22:47 »

Przesympatyczna i ciekawa impreza. Dariusz zrecenzował bardzo obiektywnie i pragmatycznie. Podniósłbym jedynie ocenę frekwencji z średniodobrej do bardzo dobrej ( skoro wszystkie miejsca siedzące były zajęte a i stojących pasażerów było sporo ). Dokooptowanie partnerów tj. piekarni z Kościana ( brawo za wehikuł ) z rogalami świętomarcińskimi jak i wąskotorowego centrum pielęgnacji damskich dłoni - chyba pierwsze takie w Polsce było bardzo dobrym posunięciem. Wydaje się że obecni włodarze kolejki mają w sobie tzw. świadomość dziedzictwa i rozumieją sens utrzymania zabytkowej kolejki w sytuacji kiedy sama nie może być bytem fantastycznie dochodowym ( z którego może dałoby się jeszcze coś złupić w formie podatków ). Może znajdą się wreszcie kolejni włodarze z podobną świadomością ? Może Trzebiatów ? może Krośniewice ?  może ......   oj lista byłaby długa
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Listopada 2013, 21:29:17 »

Obejrzałem zdjęcia, dziękuję... fot. 5881, i nie mam więcej pytań. Kolejka już nigdy nie dojedzie pod dworzec normalnotorowy...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #4 : 15 Listopada 2013, 21:55:44 »

Obejrzałem zdjęcia, dziękuję... fot. 5881, i nie mam więcej pytań. Kolejka już nigdy nie dojedzie pod dworzec normalnotorowy...

Co Ty... Piotr. Jeśli faktycznie wykonawca miał na tyle mało wyobraźni a nie była to wina projektu, zamówienia czy odbierającego - pojechać powinni dalej. Dojazt zatem do normalnego toru zależy od fantazji ułańskiej maszynisty
Zapisane
nikolai
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 15 Listopada 2013, 22:30:22 »

Raczej od wniesienia opłaty za obsługę przejazdu kolejowego. Barierą jest tutaj opłata jaką woła PKP PLK za opuszczanie i podnoszenie szlabanów na przejeździe w Starym Bojanowie. Przynajmniej tak twierdził pan z obsługi kolejki, z którym wymieniłem kilka zdań szukając niedoszłej wystawy zdjęć konkursowych. Taką opłatę ponosiło też SKPL, jak widać dla Gminy Śmigiel to zbędny koszt. Oczywiście dałoby się to w prosty sposób przeskoczyć, ale niedasizm i tumizwisanie w Śmiglu dorównuję temu klasycznemu, krytykowanemu wielokrotnie na PKP...
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2013, 22:33:44 wysłane przez nikolai » Zapisane

Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...]
(Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 15 Listopada 2013, 22:37:51 »

A tam trzeba te szlabany opuszczać? Pytam w kwestii formalnej - z jaką drogą owe skrzyżowanie torów koliduje.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 15 Listopada 2013, 22:51:37 »

właśnie. gdzie są te szlabany?
http://gdario.750mm.pl/smigiel_2013/slides/IMG_5874.html
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 15 Listopada 2013, 22:53:07 »

Chodzi raczej o wspólny przejazd z koleją normalnotorową przed wjazdem na stację (Google, Geoportal). Ulica nomen omen Polna. Czy czasem tajemnica płacenia przez SKPL i rezygnacji przez gminę nie wynika z tego, że PLK zażyczyło sobie jakiejś opłaty stałej? Przy codziennym ruchu rozkładowym miało to zapewne niewielkie znaczenie. Przy kilku przejazdach rocznie - nijak się nie kalkuluje.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 15 Listopada 2013, 23:20:50 »

właśnie. gdzie są te szlabany?

Tu kilka zdjęć sprzed kilku lat (kiedy jeszcze działała grupa towarowa)
http://gdario.750mm.pl/smigielska_kd/slides/smigielska_kd_012.html
Zapisane

Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 17 Listopada 2013, 01:07:26 »

Warto raz jeszcze zrobić podejście do PLK. Trochę czasu minęło, może się komuś coś zmieniło albo i jego wymienili. Skoro w Starym Bojanowie żądają zaporowych pieniędzy za symboliczną fatygę to jaką fortunę musi im płacić Kolej Drezynowa Puszczykówko - Osowa Góra ( www.naszedrezyny.pl ) za używanie linii ?
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 11 Listopada 2022, 20:45:33 »

Jak to mówią lepiej późno niż wcale... zapraszam zatem na obszerną video relację z wydarzenia:

https://youtu.be/0t_Iaguf-u8

Premiera już jutro tj. 12.11.2022 0:00 - może do "zerowej" przegryzie się na HD...

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!