Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Francuzi złomują pierwszą serię TGV  (Przeczytany 12565 razy)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« : 04 Grudnia 2013, 22:39:50 »
0

... po kryjomu i w tajemnicy przed focistami.

Przeczytajcie opis tego zdjęcia
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=441736&nseq=65
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 25 Sierpnia 2014, 18:20:57 »
0

Byłoby tańsze od Pęnto-lino. Ale pewnie powtórzyłaby się historia z kolejami lubuskimi i TEE.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Września 2014, 00:43:15 »
0

A najciekawsze jest to, że głowice z wagonami tych TGV były spinane na...zwyczajny sprzęg śrubowy i zderzaki. Więc przystosowanie tego do ruchu w .pl byłoby niedrogie (głównie pewnie ogrzewanie, nie wiem czy w wagonach były np. hamulce elektrodynamiczne). Dopinałoby się np. "Husarza" i skład na cmk gotowy:-)
Pozdraw
Storch
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 26 Września 2014, 22:32:46 »
0

Tak BTW... Z tego co pamiętam, to TGV (chyba wersja NORD) gdy było w Polsce a 150leie kolei n ziemiach polskich to właśnie było przyciągnięte w zestawieniu głowice nosami do siebie + wagony,a cały postój był na Olszynce...
Ale to było dawno temu i nieprawda
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
oelka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 05 Października 2014, 02:14:48 »
0

To była druga wizyta TGV w Polsce. Wcześniej w 1992 roku wizytował Warszawę Zachodnią razem z ICE I.
Zapisane

Krzysztof Olszak
oelka.a.yahoo.com  .a. = @
TTClub.pl; Kolej na Rower
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 05 Października 2014, 13:19:23 »
+1

Wizyta TGV z 1991 roku z okazji Międzynarodowej Konferencji Naukowej nt. Pociągów Dużej Prędkości widziana z perspektywy Niemców (przyjechali z ICE):


Głowice napędowe TGV 24049 i 24050 to te, które odbyły rekordowy przejazd 515,3 km/h.

Ponieważ TGV Atlantique są dwusystemowe 1,5 kV DC / 25 kV - 50Hz AC skład ciągnięty był francuską spalinówką BB 66505 ze specjalnym sprzęgiem:

Źródło

Za drugim razem w czerwcu 1995 roku przyjechał fabrycznie nowy, trzysystemowy skład TGV Réseau 4522 serii 38000 (1,5 kV DC / 3 kV DC / 25 kV - 50Hz AC). Dzięki temu w Polsce mógł poruszać się o własnych siłach. Z Francji natomiast przyjechał ciągnięty przez inne lokomotywy w składzie z wagonami zaplecza warsztatowego i socjalnego (w takim układzie głowice sprzęgnięte były nosami).

Jest zresztą dość szczegółowy artykuł na Wiki: Wizyty pociągów TGV w Polsce

@ Trabant & Storch
Żyj szybko, umrzyj młodo .
Z drugiej strony, choć trudno w to uwierzyć, większość tych składów jest starszych od kibla sprzedawanego przez PR na Allegro. Do tego mają naprawdę duży przebieg (w komentarzach jest mowa o 12 mln km, które wykręcił skład TGV 51 - to 4 razy więcej niż wspomniany klop).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #6 : 05 Października 2014, 14:11:57 »
0

Tak przy okazji krótkie filmiki ze środka

https://www.youtube.com/watch?v=QLpZHaqN3L0

https://www.youtube.com/watch?v=G_2molRZxfE

Pozdrawiam
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #7 : 05 Października 2014, 16:33:03 »
0

Pocztowe TGV La Poste też są zagrożone kasacją - w tym roku ogłoszono że przewóz poczty przejmą od nich ciężarówki ze specjalnymi kontenerami.
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/swap-bodies-to-carry-mail-by-rail.html
Zapisane

To jest przekaz.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 07 Października 2014, 18:26:11 »
0

Nie tyle ciężarówki, co nadwozia wymienne. Swap-body, to właśnie takie nadwozie. Można to-to, podobnie, jak kontener morski, przeładowywać swobodnie z wagonu na ciężarówkę i w drugą stronę. Czyli - dojeżdża pociągiem do terminala, tam przeładowuje się na naczepę podkontenerową i transportem drogowym jedzie do odbiorcy.
Do roku 2013 ilość poczty przewożonej koleją, jak się oczekuje, wzrośnie o 30%.
Czyli nie tyle odwrót od kolei (wręcz przeciwnie), co zmiana technologii przewozu kolejowego. Z wagonów towarowych na transport multimodalny (kombinowany).
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 07 Października 2014, 18:54:14 »
+1

Który mamy teraz rok?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 22 Maja 2015, 22:22:01 »
0

Nie tylko Francuzi złomują jednostki KDP. Włosi też. Ciekawe czy można by je odkupić:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531645&nseq=14

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531498&nseq=1
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
skansen
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 24 Maja 2015, 21:51:09 »
0

Nie tylko Francuzi złomują jednostki KDP. Włosi też. Ciekawe czy można by je odkupić:

Możliwość zakupu to tylko jedna strona medalu. Pojawia się pytanie, czy oferowane jest do tego taboru wsparcie serwisowe i części zamienne...
Zapisane

Pozdrawiam, Miłosz P. Mazurek
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!